Rugózik?
Grammbuziknak nem ajánlott, ők már az adatlap olvastán is szívrohamot fognak kapni :)
A nyáron betelt a pohár: összegyűlt bennem minden, a rossz utak által, sok év alatt okozott keserűség, és megrendeltem az üléscsövet.
A felszerelése gyors, könnyű, a nyereg azóta sem csúszott el. Az első napon néhányszor ki kell venni az üléscsövet, mert az alján van az állítócsavar.
Amitől leginkább féltem, hogy pogózni fog tekeréskor, szerencsére nem igazolódott be. Ugyanis a rugó megfelelő helyzetbe állításával el lehet érni azt az előfeszítést, hogy sík úton, egyenletes tekerésnél nem rugózik vissza a hajtás miatt, de a buckák már löknek annyit, hogy berugózik. Ha lágyabbra hagyom az előfeszítést, akkor állandóan rugózó állapotba kerül. Így ha lockolni nem is lehet (mint a villákat) elérhető hogy nem rugózik, amikor nem is kell. Elsőre kicsit meglepő volt, ahogy mozog alattam, kb. a bucka tranziens jellegű ütését átalakítja egy ferde irányú, lassabb, hosszabb mozgássá. Azon is el lehetne mélázni, hogy a vezető háta mellett mennyire kíméli a vázat meg a hátsó kereket. Az első 4 napos kirándulás után egyértelműen ezt mondtam: már régen meg kellett volna venni, csak hát nem 2 fillér. Most, hogy három hónapja megvan, tartom ezt az állítást.
Mivel az üléscső + ülés már 30 ezrembe került, így ezt is zárom. Egy vékonyabb, hurokkábel nevű sodronyt fűztem át az üléscső lengőkarjai között és a nyeregvason, a lógó végét meg feldugom az ülés alá. Záráskor ezt is befűzöm az u-lakatba. Egyszer majd talán lerögzítem fixen is valamivel.
Számomra vegyes használatban, városi forgalomban/erdei-mezei kirándulásokon nagyot lendít a komforton.