Suntour NCX rugós nyeregcső

8 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2013 (frissítve: 2013.07.)
  • Listaár: 21.000 Ft

HASONLÓ nyeregcső TERMÉKEK




lomposfarkas avatar
4 vélemény
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Rugózik?

Hátrány

Grammbuziknak nem ajánlott, ők már az adatlap olvastán is szívrohamot fognak kapni :)

Tapasztalat

A nyáron betelt a pohár: összegyűlt bennem minden, a rossz utak által, sok év alatt okozott keserűség, és megrendeltem az üléscsövet.

A felszerelése gyors, könnyű, a nyereg azóta sem csúszott el. Az első napon néhányszor ki kell venni az üléscsövet, mert az alján van az állítócsavar.

Amitől leginkább féltem, hogy pogózni fog tekeréskor, szerencsére nem igazolódott be. Ugyanis a rugó megfelelő helyzetbe állításával el lehet érni azt az előfeszítést, hogy sík úton, egyenletes tekerésnél nem rugózik vissza a hajtás miatt, de a buckák már löknek annyit, hogy berugózik. Ha lágyabbra hagyom az előfeszítést, akkor állandóan rugózó állapotba kerül. Így ha lockolni nem is lehet (mint a villákat) elérhető hogy nem rugózik, amikor nem is kell. Elsőre kicsit meglepő volt, ahogy mozog alattam, kb. a bucka tranziens jellegű ütését átalakítja egy ferde irányú, lassabb, hosszabb mozgássá. Azon is el lehetne mélázni, hogy a vezető háta mellett mennyire kíméli a vázat meg a hátsó kereket. Az első 4 napos kirándulás után egyértelműen ezt mondtam: már régen meg kellett volna venni, csak hát nem 2 fillér. Most, hogy három hónapja megvan, tartom ezt az állítást.

Mivel az üléscső + ülés már 30 ezrembe került, így ezt is zárom. Egy vékonyabb, hurokkábel nevű sodronyt fűztem át az üléscső lengőkarjai között és a nyeregvason, a lógó végét meg feldugom az ülés alá. Záráskor ezt is befűzöm az u-lakatba. Egyszer majd talán lerögzítem fixen is valamivel.

Erre ajánlom

Számomra vegyes használatban, városi forgalomban/erdei-mezei kirándulásokon nagyot lendít a komforton.

Ennyiért vettem
25000
21 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
anyag:

Alumínium


 
hossz (mm):

350


 
átmérő (mm):
  • 27,2
  • 31,6

 
színválaszték:

fekete


 
további információk:
  • 50mm rugóút
  • 60-100kg között ajánlott

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour NCX rugós
1 válasz
utolsó: 2016. okt.
Suntour NCX rugós
2 válasz
utolsó: 2015. jan.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour NCX rugós termékkel kapcsolatban: