Nagyon erős, merev váz. Elbírja 95 kg-os súlyomat a Merida Race 903.
Izgalmas, feltűnő ugyanakkor mégis izléses festés.
Szép heggesztések, jó kidolgozás.
Feltúnő , ugyanakkor szép és esztétikus festés.
Sima jól tísztítható felület.
Már karbon villát tartalmaz a vázszet.
Rosszabb, rázós uton a belül vezetett bovdenek furcsa hangot adnak, a vékony váz falon.
Tavaly nyáron vettem a Merida Race 903-at, mint készülő fitnessz kerékpárom alapját. Előszőr nem tetszett a Merida zöld szín, de már csak ez volt "L"-es méretben. Azóta kimondottan megszerettem, és a 2012-es évben előkelőbb modellek kapták ezt a színt, így már többen azt hitték, hogy egy lényegesen drágább bringán ülök.
Október végére készült el az eszköz és azóta több mint 13 000km-ert tettünk meg együtt. Az előző Kellys Neoshoz képest, sokkal dinamikusabb, gyorsabb egyszóval más kategória. Természetesen ebben sokminden közre játszik, a geometria, a kisebb súly és gördülési ellenállás. Igazából ez a hegyi bringa, emelkedőn összehasonlíthatatlanul jobb mint az előd.
Megcsináltam vele a Tour de Pelsot, egy 24 óra/420 km-es teljesítménytúrát. Ma pedig egy mezőnyversenyben segített.
Mivel ez az első országuti vázra épülő bringám így nincs összehasonlítási alapom, túl sok. Még a tervezés időszakában próbáltam ki egy klasszikus acél vázat, ami alattam meglehetősen instabil érzést keltett. A Meridával soha nem volt ilyen érzésem, seb. rekordom vele: 78.5 km/h, végig stabilan viselkedett. A karbon villa miatt nem ráz jobban mint a teleszkópos Kellys. Szóval öröm boldogság. Annak elleneére, hogy verseny orientáltságú váz, nekem soha nem volt kényelmetlen, pedig én inkább többet túrázom, mint versenyzek.
Szerkesztés utáni bővítmény:
Mivel nem sikerült ilyen címszót létrehozni, így ide írom le az építés és a használat során szerzett tapasztalatokat.
Az első kérdés számomra miért volt megfelelőbb az építés mint a komplett vásárlás?
Az első ok nagyon prózai, egyben nem tudtam volna annyit áldozni, mint amennyibe egy vágyott eszköz került volna. A másik, hogy elvárásaimnak, adottságaimnak megfelelő bringát nem lett volna egyszerű találni.
Az előző Kellys Neos cross-nál mindenképpen egy gyorsabb, könnyebb ugyanakkor kényelmes kerékpárt szerettem volna. A kos kormány nem volt eddig sem a barátom, így a fitness bringa mint kategória után kezdtem érdeklődni. A Meridának egész szép számmal vannak termékei ezen a területen, de az eredményt tekintve azt gondolom, hogy ár/felszereltség/súly tekintetben elmaradnak az épített "zöld villámtól"
Az építési folyamat akövetkezőképpen nézett ki.
Egy barátommal akivel elég sokat tekerek együtt megbeszéltük, hogy milyen kerékpár lenne számomra megfelelő. Tudtuk, hogy a Kellys már értelmesen nem tuningolható tovább, kiderült, hogy mindenképpen egyenes kormányt akarok, de még nem voltunk biztosak a nekem ideális hajtás rendszerben. Először a váz került megvételre, némi árengedménnyel. Ezt követte a MAVIC enyhén használt kerékszet. Utána Bikemagos hírdetésen talált új 105-ös hajtómű, első-hátsó váltó, fékek és egyenes kormányhoz Shimano fékkarok, minden fekete színben. Ahogy terveztük, a hazai listaár harmadáért. A szethez még tartozott két pedál is ezt sikeresen becseréltük 105-ös integrált csapágyra. A többi kiegészítő Németországi webáruházból került beszerzésre Ritchey nyeregcső, stucni, kormány és pedál. A váltókarok SLX-ek a nyereg pedig Selle Royal. Mindez természetesen nem egyszerre jött össze, így a beszerzések során sikerült rám szabni a bringát. Hazudnék, ha ez teljesen zökkenőmentes lett volna, hiszen már a váz választásnál is csak "L"-es méretű volt elérhető, viszont a hosszabb stucni megvásárlásával kilakítható volt a számomra már megszokott pozíció. A meghajtásnál én még azt gondoltam, hogy megnyugtatóbb lenne egy tripla hajtómű, de "mesterem" megnyugtatott, hogy jól elleszek egy dupla kompakttal is. Ehhez képest nem dícsért meg a megvásárolt 53-39-es összeállításért, ami a vágyott 175 mm-es hossznál 2,5-tel rövidebb volt. Férfiassan bevallva itt inkább szerencsém volt, mert ez nem volt tudatos döntés, viszont annyira csábító volt az előbb felsorolt "szet" 55 000Ft-os ára, hogy belevágtam. A "gorombább" hajtóművet egy számomra már bevállt Deore11-32-es hátsó sorral párosítottuk. Amit a rövid kanalas 105-ös hibátlanul lekezelt. Így komoly emelkedők sem jelentettek problémát. Idén pedig egy 11-28-as SAINT sor került hátra, mert bebizonyosodott, hogy elég ekkora is.
Összességében így egy 9,5 kg-os bringám van jobb felszereltséggel mint a tavalyi 903-as. Külsőt esztétikai okokból ugyan olyat vettünk mint a gyárin található Vittoria Rubino zöld színben. Az első még mindig szolgál immár 14500 Km van benne defekt nélkül.
A végösszeg jelenleg közelíti a 300 000Ft-t, de ezt nem egyszerre kellett kiadnom. Ezt a színvonalat még egy 100-as felmutatásával érhetném el, de eddig még nem találtam olyan összeállítást ami teljesen megfelelt volna. Természetesen nem kizárt, hogy a használat során szerzett tapasztalatok felül írják az előzetes elméletet, mint ahogy esetemben is kiderült. Ugyanakkor egy komlett gép további tuningolása még inkább megdrágítja az egészet.
Akkor, ha van megfelelően felkészült és megbízható "szervíz háttér" mindenkit csak bíztatni tudok az építésre. A weben újan és használtan rengeteg dologból válogathatunk, a hazai bolti áraknak a töredékéért. Jobb esélyekkel juthatunk egy hozzánk illő bringához, mintha a Konfekció kínálatból válogatunk.
A kiegészítőkről szintén írtam véleményt.
Utólsó módosítás: 17 380Km után a váz garanciális cserével átalakult egy idei 905-össé. A csere oka egy nem túl nagy repedés a hátsó villa hajtás oldali papucs részénél. Legnagyobb sajnálatomra a 2011-es szín összeállítás, már nem hozzáférhető. a road race lite kategórián belül a váz gyakorlatilag ugyan az a szám csak a felszereltségre és a design-re utal. Két év alatt történt néhány változás a kialakításban, kiváncsian várom, hogy ebből mennyit veszek észre. Fájó szívvel búcsúztam hű barátomtól akivel 18 hónap alatt jött össze a fenti kilométer mennyiség. Más sérülést nem találtunk rajta!!!!
Aki egy még megfizethető, már versenyzésre is alkalmas kerékpárvázat keres. Túrázásra és belépő szintű versenyzésre is.