Merida Race 903 országúti váz

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2012.10.)
  • Listaár: 90.000 Ft

HASONLÓ országúti váz TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

kakukkmarci avatar
25 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Nagyon erős, merev váz. Elbírja 95 kg-os súlyomat a Merida Race 903.

Izgalmas, feltűnő ugyanakkor mégis izléses festés.

Szép heggesztések, jó kidolgozás.

Feltúnő , ugyanakkor szép és esztétikus festés.

Sima jól tísztítható felület.

Már karbon villát tartalmaz a vázszet.

Hátrány

Rosszabb, rázós uton a belül vezetett bovdenek furcsa hangot adnak, a vékony váz falon.

Tapasztalat

Tavaly nyáron vettem a Merida Race 903-at, mint készülő fitnessz kerékpárom alapját. Előszőr nem tetszett a Merida zöld szín, de már csak ez volt "L"-es méretben. Azóta kimondottan megszerettem, és a 2012-es évben előkelőbb modellek kapták ezt a színt, így már többen azt hitték, hogy egy lényegesen drágább bringán ülök.

Október végére készült el az eszköz és azóta több mint 13 000km-ert tettünk meg együtt. Az előző Kellys Neoshoz képest, sokkal dinamikusabb, gyorsabb egyszóval más kategória. Természetesen ebben sokminden közre játszik, a geometria, a kisebb súly és gördülési ellenállás. Igazából ez a hegyi bringa, emelkedőn összehasonlíthatatlanul jobb mint az előd.

Megcsináltam vele a Tour de Pelsot, egy 24 óra/420 km-es teljesítménytúrát. Ma pedig egy mezőnyversenyben segített.

Mivel ez az első országuti vázra épülő bringám így nincs összehasonlítási alapom, túl sok. Még a tervezés időszakában próbáltam ki egy klasszikus acél vázat, ami alattam meglehetősen instabil érzést keltett. A Meridával soha nem volt ilyen érzésem, seb. rekordom vele: 78.5 km/h, végig stabilan viselkedett. A karbon villa miatt nem ráz jobban mint a teleszkópos Kellys. Szóval öröm boldogság. Annak elleneére, hogy verseny orientáltságú váz, nekem soha nem volt kényelmetlen, pedig én inkább többet túrázom, mint versenyzek.

Szerkesztés utáni bővítmény:

Mivel nem sikerült ilyen címszót létrehozni, így ide írom le az építés és a használat során  szerzett tapasztalatokat. 

Az első kérdés számomra miért volt megfelelőbb az építés mint a komplett vásárlás?

Az első ok nagyon prózai, egyben nem tudtam volna annyit áldozni, mint amennyibe egy vágyott eszköz került volna.  A másik, hogy elvárásaimnak, adottságaimnak megfelelő bringát nem lett volna egyszerű találni.

Az előző Kellys  Neos cross-nál mindenképpen egy gyorsabb, könnyebb ugyanakkor kényelmes kerékpárt szerettem volna. A kos kormány nem volt eddig sem a barátom, így a fitness bringa mint kategória után kezdtem érdeklődni. A Meridának egész szép számmal vannak termékei ezen a területen, de az eredményt tekintve azt gondolom, hogy ár/felszereltség/súly tekintetben elmaradnak az épített "zöld villámtól"

Az építési folyamat akövetkezőképpen nézett ki.

Egy barátommal akivel elég sokat tekerek együtt megbeszéltük, hogy milyen kerékpár lenne számomra megfelelő.   Tudtuk, hogy a Kellys már értelmesen nem tuningolható tovább, kiderült, hogy mindenképpen egyenes kormányt akarok, de még nem voltunk biztosak a nekem ideális hajtás rendszerben.  Először a váz került megvételre, némi árengedménnyel. Ezt követte a MAVIC  enyhén használt kerékszet. Utána Bikemagos hírdetésen talált új 105-ös hajtómű, első-hátsó váltó, fékek és egyenes kormányhoz Shimano fékkarok, minden fekete színben. Ahogy terveztük,  a hazai listaár harmadáért. A szethez még tartozott két pedál is ezt sikeresen becseréltük 105-ös integrált csapágyra.  A többi kiegészítő Németországi webáruházból került beszerzésre Ritchey nyeregcső, stucni, kormány és pedál. A váltókarok SLX-ek a nyereg pedig Selle Royal. Mindez természetesen nem egyszerre jött össze, így a beszerzések során sikerült rám szabni a bringát.  Hazudnék, ha ez teljesen zökkenőmentes lett volna, hiszen már a váz választásnál is  csak "L"-es méretű volt elérhető,  viszont a hosszabb stucni megvásárlásával kilakítható volt a számomra már megszokott pozíció. A meghajtásnál én még azt gondoltam, hogy megnyugtatóbb lenne egy tripla hajtómű, de "mesterem" megnyugtatott, hogy jól elleszek egy dupla kompakttal is. Ehhez képest nem dícsért meg a megvásárolt 53-39-es összeállításért, ami a vágyott 175 mm-es hossznál 2,5-tel rövidebb volt.  Férfiassan bevallva itt inkább szerencsém volt, mert ez nem volt tudatos döntés, viszont annyira csábító volt az előbb felsorolt  "szet" 55 000Ft-os ára, hogy belevágtam. A "gorombább" hajtóművet egy számomra már bevállt Deore11-32-es hátsó sorral párosítottuk. Amit a rövid kanalas 105-ös hibátlanul lekezelt.  Így komoly emelkedők sem jelentettek problémát. Idén pedig egy 11-28-as SAINT sor került hátra, mert bebizonyosodott, hogy elég ekkora is.

Összességében így egy 9,5 kg-os bringám van jobb felszereltséggel mint a tavalyi 903-as. Külsőt esztétikai okokból ugyan olyat vettünk mint a gyárin található Vittoria Rubino zöld színben. Az első még mindig szolgál immár 14500 Km van benne defekt nélkül.

A végösszeg jelenleg közelíti a 300 000Ft-t, de ezt nem egyszerre kellett kiadnom. Ezt a színvonalat  még egy 100-as felmutatásával érhetném el, de eddig még nem találtam olyan összeállítást ami teljesen megfelelt volna. Természetesen nem kizárt, hogy a használat során szerzett tapasztalatok felül írják az előzetes elméletet, mint ahogy esetemben is kiderült. Ugyanakkor egy komlett gép további tuningolása még inkább megdrágítja az egészet.

Akkor, ha van megfelelően felkészült és megbízható "szervíz háttér" mindenkit csak bíztatni tudok az építésre. A weben újan és használtan rengeteg dologból válogathatunk, a hazai bolti áraknak a töredékéért. Jobb esélyekkel juthatunk egy hozzánk illő bringához, mintha a Konfekció kínálatból válogatunk. 

A kiegészítőkről szintén  írtam  véleményt.

Utólsó módosítás: 17 380Km után a váz garanciális cserével átalakult egy idei 905-össé. A csere oka egy nem túl nagy repedés a hátsó villa hajtás oldali papucs részénél.  Legnagyobb sajnálatomra a 2011-es szín összeállítás, már nem hozzáférhető. a road race lite kategórián belül a váz gyakorlatilag ugyan az  a szám csak a felszereltségre és a design-re utal. Két év alatt történt néhány változás a kialakításban, kiváncsian várom, hogy ebből mennyit veszek észre. Fájó szívvel búcsúztam hű barátomtól akivel 18 hónap alatt jött össze a fenti kilométer mennyiség. Más sérülést nem találtunk rajta!!!!

Erre ajánlom

Aki egy még megfizethető, már versenyzésre is alkalmas kerékpárvázat keres. Túrázásra és belépő szintű versenyzésre is.

Ennyiért vettem
70 000
Csatolt képek
Merida Race 903  2011 országúti váz
2011 karácsony
Merida Race 903  2011 országúti váz
2011 október végre elkészült
39 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kbmpi avatar
143 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Alumínium, szép és merev, érezni, hogy nem 50 kilós bringásra tervezték, remekül bírta az izmozó tesztem, mászáskor sem éreztem benne hogy visszafogna, remekül gyorsítható.
  • A karbon villa elég jól tompítja a rezgéseket, annak ellenére, hogy az első kerék gyárilag sugarasan van fűzve, így az is merev.
  • Gyönyörű kidolgozása van. Bár a Wilier La Triestina is az igényes aluvázak közé tartozik, de a Merida hegesztései semmivel sem keltenek "olcsóbb" hatást, nagyon szépen eldolgozottak, finoman futnak, nincs "ujjal elkapart gitt" érzés, mint olcsóbb vázaknál (Neuzer RS105 pl.)
  • A 2012-es modell fekete-vörös-fehér színkombinációja szép, pillantásokat magára vonó, s hát azért ez a Merida már nem az, ami cirka 10 éve volt...
Hátrány
  • A súlya! Nem "pofázok", de majd' 1.6 kilós a váz villa nélkül, ez nekem egy alutól sok, igaz, az anyag legalább jó helyekre került (középcsapágyház, alsócső, fokozandó a merevséget)
  • "lusta" geometria, nem annyira "ideges" és fordulékony, mint a Triestina. Bár a gyári adatok erre is ugyanolyan láncvillahosszt írnak, de "élőben" összevetve hosszabbnak tűnik. Mivel a nyeregvázcső szöge meredekebb, így a  nyereg nem ül annyira a hátsó kerék fölött, kevéssé érződik közvetlennek az irányítása.
  • Kevés a méretválaszték a vázból, bár ez szinte minden modern vázra igaz.
  • A geometriát ismét felrovom, hiába ez a "race" széria, szerintem lehet még csiszolni, leszivárogtatni a cég prémiumabb vázaiból hogy kezesebb és fordulékonyabb masinát kapjunk.
Tapasztalat

Tetszetős Tesztkörön Meridáztam, szerintem hosszú távra kényelmes a váz, igaz, kevésbé sportos, mint a "saját". De nem fog benne csalódni senki, aki első országútinak veszi, plusz annak is van előnye, hogy nem csak egy darab A4-es lapot lehet elcsúsztatni az első átdobó bilincse és a hátsó kerék közt, mert így lehetőség van akár 25-ös gumit, sárvédőt föltenni, neadjisten még komolyabb felni felütés esetén is el tud forogni az a fránya hátsó kerék!

 

Prémium 7005-ös álumínyium háromszor húzott csövekből, szóval vékonyka a falvastagság, mégis relatíve nehéz a váz, de a többletanyag nagyon jól érződik a merevségen, kiválóan gyorsul és mászik a Merida Race 903. Meg szép. 

Erre ajánlom

Országúti kerékpárt építeni rá vagy, ahogy Marci is tette, Fitnesszbicajt : -) Mindkettőre van létjogosultsága, így mindenki megtalálja a számára kedvező fölhasználási módot erre a vázra ; -)

Csatolt képek
Merida Race 903  2012 országúti váz
Merida Race 903  2012 országúti váz
Merida Race 903  2012 országúti váz
19 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

Alumínium


 
színválaszték:

Fekete-zöld


 
kormánycsapágy típusa:

Integrált


 
sarutávolság (mm):

135


 
fejcső méret:

1,1/8"


 
tengelyméret (mm):

10


 
méret:
  • 47 cm
  • 50 cm
  • 52 cm
  • 54 cm
  • 56 cm
  • 59 cm

 
további információk:
  • Villa: Road CF-S
  • Nyeregbilincs: Merida Aero 35 Allen ST

Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Race 903 termékkel kapcsolatban: