- Alumínium, szép és merev, érezni, hogy nem 50 kilós bringásra tervezték, remekül bírta az izmozó tesztem, mászáskor sem éreztem benne hogy visszafogna, remekül gyorsítható.
- A karbon villa elég jól tompítja a rezgéseket, annak ellenére, hogy az első kerék gyárilag sugarasan van fűzve, így az is merev.
- Gyönyörű kidolgozása van. Bár a Wilier La Triestina is az igényes aluvázak közé tartozik, de a Merida hegesztései semmivel sem keltenek "olcsóbb" hatást, nagyon szépen eldolgozottak, finoman futnak, nincs "ujjal elkapart gitt" érzés, mint olcsóbb vázaknál (Neuzer RS105 pl.)
- A 2012-es modell fekete-vörös-fehér színkombinációja szép, pillantásokat magára vonó, s hát azért ez a Merida már nem az, ami cirka 10 éve volt...
- A súlya! Nem "pofázok", de majd' 1.6 kilós a váz villa nélkül, ez nekem egy alutól sok, igaz, az anyag legalább jó helyekre került (középcsapágyház, alsócső, fokozandó a merevséget)
- "lusta" geometria, nem annyira "ideges" és fordulékony, mint a Triestina. Bár a gyári adatok erre is ugyanolyan láncvillahosszt írnak, de "élőben" összevetve hosszabbnak tűnik. Mivel a nyeregvázcső szöge meredekebb, így a nyereg nem ül annyira a hátsó kerék fölött, kevéssé érződik közvetlennek az irányítása.
- Kevés a méretválaszték a vázból, bár ez szinte minden modern vázra igaz.
- A geometriát ismét felrovom, hiába ez a "race" széria, szerintem lehet még csiszolni, leszivárogtatni a cég prémiumabb vázaiból hogy kezesebb és fordulékonyabb masinát kapjunk.
Tetszetős Tesztkörön Meridáztam, szerintem hosszú távra kényelmes a váz, igaz, kevésbé sportos, mint a "saját". De nem fog benne csalódni senki, aki első országútinak veszi, plusz annak is van előnye, hogy nem csak egy darab A4-es lapot lehet elcsúsztatni az első átdobó bilincse és a hátsó kerék közt, mert így lehetőség van akár 25-ös gumit, sárvédőt föltenni, neadjisten még komolyabb felni felütés esetén is el tud forogni az a fránya hátsó kerék!
Prémium 7005-ös álumínyium háromszor húzott csövekből, szóval vékonyka a falvastagság, mégis relatíve nehéz a váz, de a többletanyag nagyon jól érződik a merevségen, kiválóan gyorsul és mászik a Merida Race 903. Meg szép.
Országúti kerékpárt építeni rá vagy, ahogy Marci is tette, Fitnesszbicajt : -) Mindkettőre van létjogosultsága, így mindenki megtalálja a számára kedvező fölhasználási módot erre a vázra ; -)
