- "Best four-season workhose for value"
- Orszaguti erzes kempingbicikli aron
- Elnyuhetetlen vaz, villa, tartos alkatreszek
- Konnyebb terepen is hasznalhato,
- Az eredeti valtokar nekem majdnem olyan kenyelmetlen volt, mint a regi vazcsovon elhelyezett karok, szerencsere olcson cserelheto fekvaltokarra (lasd lejjebb)
- Aprobb problema, hogy az S meretu vazhoz szallitott 90 mm-es kormanyszar es 170 mm-es hajtokar szerintem nem passzol az ajanlott testmagassaghoz, a stucnit lecsereltem 80mm-esre, hajtokarbol 165mm-es lenne idealis, de ezt hagytam.
Ahhoz nem fer ketseg, hogy ezen az aron nincs orszaguti versenytarsa. Az mar tobbek altal feszegetett kerdes, hogy orszaguti-e. Az en valaszom: IGEN. Tokeletes megoldas arra, hogy megismerkedjunk az orszaguti testtartassal, kormanyfogasokkal, sulyeloszlassal es mindennel, ami annyira mas egy "hetkoznapi" kerekparon, mindezt kenyelmesebben es biztonsagosabban tehetjuk meg egy oreg acel orszagutihoz kepest.
A teljesitmenyre 4est adtam, mert nem igazan tudtam mit kezdeni a kerdessel. Ha onmagaban nezzuk egy 5 foku skalan, ahol az 5os egy Tour' bringa, akkor nyilvanvaloan 1es, de talan megsem ez a kerdes lenyege.
15 ev kihagyas utan ultem ujra nyeregbe, munkabajaros kerekpart kerestem es mindig is erdekelt egy kicsit az orszaguti mufaj. 80k koruli aron a hasznaltpiacon is tobbnyire jobb allapotu oreg acelvazas vagy bizonytalan eredetu / eloeletu modernebb kerekparok allnak rendelkezesre, ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy nem lehet egy osszessegeben jobb biciklit beszerezni hasznaltan ennyiert, de a 165 centis magassagomhoz 4-5 het probalkozas utan sem talaltam megfelelot, igy annak ellenere megvettem, hogy a 40 eves acel orszagutit hajto cimboram szerint rovid uton szethullanak majd az alkatreszek rajta.
Az eredmeny pozitiv csalodas. 75%ban Budapesten munkabajarasra, belvarosi szaladgalasra, 25%ban rovidebb turakra hasznalom az osszes evszakban. A vaz jol megepitett, geometriaja kenyelmesebb a szokasos orszaguti vazakenal, a villa lehetne vekonyabb es hajlitott a jobb rezgescsillapitas miatt, de a 32es barazdalt gumik 3 bar nyomason elvegzik ezt a feladatot, az ules szinten kenyelmes, jol beallithato, a kerekek a kategoriaban neheznek szamitanak, de nincs veluk gond, a kormany formaja nekem nem tetszik, a hajtomu egyszeru szimpla tanyeros, a hatso valto a kinezete es ara ellenere remek szerkezet, nagy, nehez, lomha, csunya, de tartos es rendben teszi a dolgat hoban, fagyban, esoben, sarban. A bicikli az eredeti gumikkal batran hasznalhato konnyebb terep is, vekonyabb gumival gond nelkul megjartunk egyutt 100+ kilometeres ~1000-1500m szintemelkedesu turakat. Itt persze megmutatkozik az attetelek hianya mindket iranyban, de leszallnom es tolnom soha nem kellett, illetve 50 km/h-ig be lehet hajtani a legkisebb fogaskereken.
A SIS valtokar egyszeruen bena :), a mukodeserol nincs informaciom mert kis ido elteltevel lecsereltem fekvaltokarra (a hatso valtohoz passzolo Shimano Tourney uj ara 12 000 ft), tovabba felszereltem SKS BlueSteel sarvedovel, ha jol emlekszem a 45os meretu elfer az eredeti gumikkal is.
Azoknak ajanlom akik egy olcso es tartos gepet keresnek altalanos kozlekedesre, (es kellemetlenul erzik magukat ha nem orszagutin ulnek)
Akar elso orszagutinak is ha nem tetszenek az "old-school" masinak de nem akarunk nagyobb osszeget kiadni egy modern bicikliert,