- Fúha hol is kezdjem... Szép kidolgozású sloping váz, egyenletes hegesztési varratok, lapított láncvilla, átlagnál picit meredekebb nyeregvázcsőszög, talán könnyebb jó triatlonos pozíciót elérni rajta, aki gondolkozik ilyenben. Hogyan fordul, mászik? Hát ez egy kicsit erőltetett kérdés, azt emelném ki, hogy ilyen 60-70 km/h-s tempónál is elég stabilnak érződik, kényelmes, jó érzés menni vele.
- Jó porvédelmű kerék- és kormánycsapágy, amik eddig strapabírónak tűntek a néhol katasztrofális magyar úthálózat ellenére. Jó minőségű kónusz-kontraanya, könnyű szépen beállítani.
- Viszonylag strapabíró felnik.
- Jó minőségűek a Microshift cuccok. Kényelmes a kar.
- Oversize kormány.
- Szépen futó váltógörgők.
- Alap felszereltség, könnyű és viszonylag olcsó hozzá venni a kopó alkatrészeket (8-as rendszer, négyszöges hajtás)
- Gyárilag szerintem kevés és gyengébb minőségű zsír van az agyakban, a kormánycsapiban.
A többi már igazából csak szőrszál hasogatás, de...
- Fehér festés kényes.
- 29.8 mm-es nyeregcső nem túl elterjedt, lehetne 30.9 mm-es, nem gondolom, hogy annyival jobban rázna. (vékonyabb meg ugye kevésbé merev vázat eredményezne egy vékonyabb nyeregvázcsővel)
- Kormányszár alatti bilincs felesleges.
- Nyerget szerintem mindenki ízlése szerint cserélje.
- Amit korábban is írtak, hogy ez a bringa Sora felszereltséggel és karbon villával ment pár éve, az ár változatlan új bringa esetén, de a felszereltség lejjebb csúszott. Gazdasági válság...
Nagyon jó ár-érték arányú bringának találom, országútizás elkezdéséhez szerintem tökéletes, használtan 100k alatt is ki lehet fogni keveset futott darabokat, ezek a bringák a legolcsóbbak ebben a kategóriában (tehát "modern" fékváltókaros, a-heades váz, négyszöges hajtás)
Majdnem 4 hónapja van meg, ezen idő alatt tekertem bele kb. 2200 km-t, ez alapján írom a véleményt.
3 tányérral nekem is voltak bajaim, montin már jó ideje 2 tányérral bringázok, egy olcsó négyszöges kompakt karral és picivel nagyobb fogkiosztású hátsó sorral meglenne ugyanez az áttétel tartomány. Szenvedtem egy adagot az első váltó beállításával, mert van ugye a karon az a bizonyos "trim" funkció, ami elvileg arra jó, hogy ha kistányéron a lánc beleér a váltó terelő lemezébe, akkor váltasz egy felet és megszűnik a hang. De így jól keresztbe váltasz. Még egy fél klikk és középtányéron vagyunk. Középtányérnál hátul kónuszra nem lehet váltani, mert bár nincs annyira keresztbe, de a nagytányérhoz hozzáér a lánc. (és ezért lehet hosszabb középcsapi kéne, de akkor meg terpesztősebb) Viszont hátul legnagyobb fogaskerékre váltva se lehet úgy beállítani, hogy semmi hangja ne legyen. Szerintem van már annyi műszaki érzékem, hogy kimondjam, ez nem egy teljesen kiforrott konstrukció! Trust me, I'm an engineer... :D Ezért is lenne a két tányér talán jobb megoldás.
Ahogy lentebb is írták, a 8-as sor nagyon jó kompromisszum, ettől felfelé drágábbak és kevesebbet is bírnak, lefelé meg azért a 7-es sornál sokkal jobban ki lehet használni.
Hátsó agy racsnija néma, ez lehet előny, bár én jobb szeretem hallani és érezni is, ahogy reteszel, de erre se volt panasz, nem ugrott/állt be még, nem érezni holtjátékot.
Acél villa jobban elnyeli a rezgéseket, mint egy alu, a karbon meg ugye jóval drágább. Nagy zuhéban nem mentem vele, télen nem kínzom a latyakban, a csapágyaknak jó a tömítése, annyira csak nem rohad szét, van valami felületkezelése ennek is szerintem.
Fékekkel nekem nem volt semmi bajom, átlagos erejük van, cserélhető pofás a gyári betét. Egyszer kapott el eső, nem volt észrevehető romlás fékerőben.
Kicsit hosszabb stucni jár gyárilag mindegyik vázmérethez (vagy legalábbis 57-eshez a 100-as stucni szerintem a nagy átlagnak hosszú lesz, én 178 centi magas vagyok, 57-est meg a gyártó 175-től 184 cm magas embereknek ajánlja), szóval azt én cseréltem egy 75 mm-esre, így kényelmesebb, nem olyan nagyon fekvős.
Ja igen, plusz pont, hogy belső lábhossz alapján is ad ajánlást méretre a gyártó.
Két méret közt az ajánlás azt mondja, hogy sportosabb a kisebb, de szerintem sokkal fontosabb a kényelem, aki ismerkedik az outizással, annak meg pláne. Sokszázezres karbon csodánál biztos fordítva gondolnám, de ez nem az a bringa.
A régebbi Tribanok (2010?-2013) más geometriával rendelkeznek, ugyanebben az 57-es méretben furcsán hosszú homlokcsövük van, de lehet az is kényelmes, én azokból inkább a kisebbet próbálnám ki hosszabb stucnival.
Taposó pedált, ami jár hozzá, érdemes cserélni spd-re, de városi üzemmódra befogva egy szíjas klipsszel is használtam egy darabig. A gyári klipsz meg nem szíjas, ergo csak dísznek jó.
Villanyakból idővel vágtam, egy nagyobb hézagoló van csak a stucni alatt, azt a bilincset sikerült párszor megtérdelni és nem kellemes érzés :D Szóval azt érdemes leszedni.
Hátrányként írtam, hogy kenőanyaggal spóroltak, nos én használtan vettem a bringát, de csak görgőn használta az előző tulaj, szétszedtem az agyakat, kis zsírt nyomtam beléjük, mert amúgy makulátlan volt belül, pár száz km után megint szétszedve azt láttam, hogy a csapágygolyók tök fényesek, a zsír meg nem ott van, ahol kell és ilyen viaszszerű cuccá állt össze. Nem az a zsír tehet róla, amit én nyomtam be pluszban, az ziher.
Egy defektet szedtem össze evvel a Hutchinson Equinox 2 gumival, jó minőségűnek tűnik, megfelelő a tapadása és lassan kopik. "Csak" 7 báros, de jól gurul. (simán kibír 8 bárt is)
Vannak a vázon, villán szemek a sárvédő felhelyezéséhez, én mondjuk nem tervezek ilyet használni, de sárvédővel együtt sokkal vastagabb guminak már necces, hogy lenne-e elég helye. Szóval 28 mm széles külsőnél én már hevesen méregetnék és körbekérdeznék.
Súlyra azt hiszem 10.6 kg-ot mértem szobamérlegen (+-0.2 kg), lehetne könnyíteni integrált hajtással, kerekekkel, villával, de akkor egy vagyont költesz rá, akkor meg lehet érdemesebb egy magasabb kategóriájú bringát nézni. Ez így jó, ahogy van. Esetleg egy hajtogatható külsőt érdemes rá venni, avval legalább a forgó tömeget is csökkentjük.
Sunrace sorral kapcsolatban nincs hosszútávú tapasztalatom, nem rég cseréltem a gyárit (az is elvileg Sunrace 12-25) és egy új KMC láncot is vettem rá ilyen legolcsóbból, remélem kibír a sor 2-3 láncot, bár inkább csak a sor alsó felét használom, ezért lánccserénél legutóbb is éreztem, hogy a kevésbé használt fogasokon hátul nem fut szépen a friss lánc. De ez már egy másik vélemény lesz.
Prowheel, Sunrace, Microshift, meg a Btwin kiegészítők is mind a Távol-Keletről származnak, a Btwin logós fék valószínűleg made by Tektro, a vázon egy made in Romania matrica van, neten utánakeresve nem találtam infót, hogy itt rakják-e össze a bringát, vagy maga a váz készül-e itt. Amúgy nemcsak Romániában, hanem Olaszországban és Hollandiában is van ilyen Btwin manufaktúra. A Decathlon meg ugye egy francia székhelyű cég.
Dizájn nekem tetszik. Fekete küllők, whoaaa... Kis apróság, de feldobja.
Én könyöklővel is mentem vele, kényelmes volt hosszabb tekeréseken is. Tribannak hívják. Tri. Ééérteeed? Szóval szerintem ilyen kezdő triatlonhoz is megteszi.
Egyre jobb minőségűek a Decathlon termékei.
Gyakorlatilag mindent tud ez a bringa, amit a komolyabb bringák, lehet nem olyan merev, nem olyan könnyű, de lényegesen olcsóbb és egy hobbi/amatőr szinthez szerintem tökéletes.
4 répát ítélek az ár-értékre, mert újonnan nem biztos, hogy megvenném 120 ezer Ft-ért, inkább használtan vennék egy kicsit magasabb felszereltségűt, viszont 100k alatt használtan best-buy.
Teljesítményre szintén 4 répát adok, ez egy jó bringa, nem kell semmit rajta cserélni, mert esetleg gyenge minőségű lenne. Fejleszthető, én egy Fulcrum kerékszettet fogok majd venni bele először, mint upgrade, ha elkezdenek kirohadni a mostani kerekek.
Bocs, ha hosszúra nyúlt...
ui.: vázról majd szeretnék csinálni normális képet, meg a bringáról is, egyelőre íme 2 ilyen életkép :D
Belépő szintű outi túrázáshoz, edzéshez, pár versenyhez, Straván KOM-ok ellopásához:D, meg "jóidős" városi suhanós bringának is megteszi.