Btwin Triban 300 országúti

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2014 (frissítve: 2014.09.)
  • Listaár: 119.990 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

user2543 avatar
73 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Fúha hol is kezdjem... Szép kidolgozású sloping váz, egyenletes hegesztési varratok, lapított láncvilla, átlagnál picit meredekebb nyeregvázcsőszög, talán könnyebb jó triatlonos pozíciót elérni rajta, aki gondolkozik ilyenben. Hogyan fordul, mászik? Hát ez egy kicsit erőltetett kérdés, azt emelném ki, hogy ilyen 60-70 km/h-s tempónál is elég stabilnak érződik, kényelmes, jó érzés menni vele.
  • Jó porvédelmű kerék- és kormánycsapágy, amik eddig strapabírónak tűntek a néhol katasztrofális magyar úthálózat ellenére. Jó minőségű kónusz-kontraanya, könnyű szépen beállítani. 
  • Viszonylag strapabíró felnik. 
  • Jó minőségűek a Microshift cuccok. Kényelmes a kar. 
  • Oversize kormány.
  • Szépen futó váltógörgők.
  • Alap felszereltség, könnyű és viszonylag olcsó hozzá venni a kopó alkatrészeket (8-as rendszer, négyszöges hajtás)
Hátrány
  • Gyárilag szerintem kevés és gyengébb minőségű zsír van az agyakban, a kormánycsapiban.

A többi már igazából csak szőrszál hasogatás, de...

  • Fehér festés kényes.
  • 29.8 mm-es nyeregcső nem túl elterjedt, lehetne 30.9 mm-es, nem gondolom, hogy annyival jobban rázna. (vékonyabb meg ugye kevésbé merev vázat eredményezne egy vékonyabb nyeregvázcsővel)
  • Kormányszár alatti bilincs felesleges.
  • Nyerget szerintem mindenki ízlése szerint cserélje.
  • Amit korábban is írtak, hogy ez a bringa Sora felszereltséggel és karbon villával ment pár éve, az ár változatlan új bringa esetén, de a felszereltség lejjebb csúszott. Gazdasági válság...
Tapasztalat

Nagyon jó ár-érték arányú bringának találom, országútizás elkezdéséhez szerintem tökéletes, használtan 100k alatt is ki lehet fogni keveset futott darabokat, ezek a bringák a legolcsóbbak ebben a kategóriában (tehát "modern" fékváltókaros, a-heades váz, négyszöges hajtás)

Majdnem 4 hónapja van meg, ezen idő alatt tekertem bele kb. 2200 km-t, ez alapján írom a véleményt.

3 tányérral nekem is voltak bajaim, montin már jó ideje 2 tányérral bringázok, egy olcsó négyszöges kompakt karral és picivel nagyobb fogkiosztású hátsó sorral meglenne ugyanez az áttétel tartomány. Szenvedtem egy adagot az első váltó beállításával, mert van ugye a karon az a bizonyos "trim" funkció, ami elvileg arra jó, hogy ha kistányéron a lánc beleér a váltó terelő lemezébe, akkor váltasz egy felet és megszűnik a hang. De így jól keresztbe váltasz. Még egy fél klikk és középtányéron vagyunk. Középtányérnál hátul kónuszra nem lehet váltani, mert bár nincs annyira keresztbe, de a nagytányérhoz hozzáér a lánc. (és ezért lehet hosszabb középcsapi kéne, de akkor meg terpesztősebb) Viszont hátul legnagyobb fogaskerékre váltva se lehet úgy beállítani, hogy semmi hangja ne legyen. Szerintem van már annyi műszaki érzékem, hogy kimondjam, ez nem egy teljesen kiforrott konstrukció! Trust me, I'm an engineer... :D Ezért is lenne a két tányér talán jobb megoldás. 

Ahogy lentebb is írták, a 8-as sor nagyon jó kompromisszum, ettől felfelé drágábbak és kevesebbet is bírnak, lefelé meg azért a 7-es sornál sokkal jobban ki lehet használni.

Hátsó agy racsnija néma, ez lehet előny, bár én jobb szeretem hallani és érezni is, ahogy reteszel, de erre se volt panasz, nem ugrott/állt be még, nem érezni holtjátékot.

Acél villa jobban elnyeli a rezgéseket, mint egy alu, a karbon meg ugye jóval drágább. Nagy zuhéban nem mentem vele, télen nem kínzom a latyakban, a csapágyaknak jó a tömítése, annyira csak nem rohad szét, van valami felületkezelése ennek is szerintem.

Fékekkel nekem nem volt semmi bajom, átlagos erejük van, cserélhető pofás a gyári betét. Egyszer kapott el eső, nem volt észrevehető romlás fékerőben. 

Kicsit hosszabb stucni jár gyárilag mindegyik vázmérethez (vagy legalábbis 57-eshez a 100-as stucni szerintem a nagy átlagnak hosszú lesz, én 178 centi magas vagyok, 57-est meg a gyártó 175-től 184 cm magas embereknek ajánlja), szóval azt én cseréltem egy 75 mm-esre, így kényelmesebb, nem olyan nagyon fekvős.

Ja igen, plusz pont, hogy belső lábhossz alapján is ad ajánlást méretre a gyártó.

Két méret közt az ajánlás azt mondja, hogy sportosabb a kisebb, de szerintem sokkal fontosabb a kényelem, aki ismerkedik az outizással, annak meg pláne. Sokszázezres karbon csodánál biztos fordítva gondolnám, de ez nem az a bringa.

A régebbi Tribanok (2010?-2013) más geometriával rendelkeznek, ugyanebben az 57-es méretben furcsán hosszú homlokcsövük van, de lehet az is kényelmes, én azokból inkább a kisebbet próbálnám ki hosszabb stucnival.

Taposó pedált, ami jár hozzá, érdemes cserélni spd-re, de városi üzemmódra befogva egy szíjas klipsszel is használtam egy darabig. A gyári klipsz meg nem szíjas, ergo csak dísznek jó.

Villanyakból idővel vágtam, egy nagyobb hézagoló van csak a stucni alatt, azt a bilincset sikerült párszor megtérdelni és nem kellemes érzés :D Szóval azt érdemes leszedni.

Hátrányként írtam, hogy kenőanyaggal spóroltak, nos én használtan vettem a bringát, de csak görgőn használta az előző tulaj, szétszedtem az agyakat, kis zsírt nyomtam beléjük, mert amúgy makulátlan volt belül, pár száz km után megint szétszedve azt láttam, hogy a csapágygolyók tök fényesek, a zsír meg nem ott van, ahol kell és ilyen viaszszerű cuccá állt össze. Nem az a zsír tehet róla, amit én nyomtam be pluszban, az ziher.

Egy defektet szedtem össze evvel a Hutchinson Equinox 2 gumival, jó minőségűnek tűnik, megfelelő a tapadása és lassan kopik. "Csak" 7 báros, de jól gurul. (simán kibír 8 bárt is)

Vannak a vázon, villán szemek a sárvédő felhelyezéséhez, én mondjuk nem tervezek ilyet használni, de sárvédővel együtt sokkal vastagabb guminak már necces, hogy lenne-e elég helye. Szóval 28 mm széles külsőnél én már hevesen méregetnék és körbekérdeznék. 

Súlyra azt hiszem 10.6 kg-ot mértem szobamérlegen (+-0.2 kg), lehetne könnyíteni integrált hajtással, kerekekkel, villával, de akkor egy vagyont költesz rá, akkor meg lehet érdemesebb egy magasabb kategóriájú bringát nézni. Ez így jó, ahogy van. Esetleg egy hajtogatható külsőt érdemes rá venni, avval legalább a forgó tömeget is csökkentjük.

Sunrace sorral kapcsolatban nincs hosszútávú tapasztalatom, nem rég cseréltem a gyárit (az is elvileg Sunrace 12-25) és egy új KMC láncot is vettem rá ilyen legolcsóbból, remélem kibír a sor 2-3 láncot, bár inkább csak a sor alsó felét használom, ezért lánccserénél legutóbb is éreztem, hogy a kevésbé használt fogasokon hátul nem fut szépen a friss lánc. De ez már egy másik vélemény lesz.

Prowheel, Sunrace, Microshift, meg a Btwin kiegészítők is mind a Távol-Keletről származnak, a Btwin logós fék valószínűleg made by Tektro, a vázon egy made in Romania matrica van, neten utánakeresve nem találtam infót, hogy itt rakják-e össze a bringát, vagy maga a váz készül-e itt. Amúgy nemcsak Romániában, hanem Olaszországban és Hollandiában is van ilyen Btwin manufaktúra. A Decathlon meg ugye egy francia székhelyű cég. 

Dizájn nekem tetszik. Fekete küllők, whoaaa... Kis apróság, de feldobja.

Én könyöklővel is mentem vele, kényelmes volt hosszabb tekeréseken is. Tribannak hívják. Tri. Ééérteeed? Szóval szerintem ilyen kezdő triatlonhoz is megteszi.

Egyre jobb minőségűek a Decathlon termékei.

Gyakorlatilag mindent tud ez a bringa, amit a komolyabb bringák, lehet nem olyan merev, nem olyan könnyű, de lényegesen olcsóbb és egy hobbi/amatőr szinthez szerintem tökéletes. 

4 répát ítélek az ár-értékre, mert újonnan nem biztos, hogy megvenném 120 ezer Ft-ért, inkább használtan vennék egy kicsit magasabb felszereltségűt, viszont 100k alatt használtan best-buy.

Teljesítményre szintén 4 répát adok, ez egy jó bringa, nem kell semmit rajta cserélni, mert esetleg gyenge minőségű lenne. Fejleszthető, én egy Fulcrum kerékszettet fogok majd venni bele először, mint upgrade, ha elkezdenek kirohadni a mostani kerekek. 

Bocs, ha hosszúra nyúlt...

ui.: vázról majd szeretnék csinálni normális képet, meg a bringáról is, egyelőre íme 2 ilyen életkép :D 

Erre ajánlom

Belépő szintű outi túrázáshoz, edzéshez, pár versenyhez, Straván KOM-ok ellopásához:D, meg "jóidős" városi suhanós bringának is megteszi. 

Csatolt képek
Btwin Triban 300  2014 országúti
A mészkőember...
Btwin Triban 300  2014 országúti
Balaton karikán
27 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

anorche avatar
12 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Ár-érték arányban verhetetlen volt

Jó minőségű microshift fékváltókar

Alu váz, alu villa

Hátrány

Elől 3 tányér van, ez mindenképp hátrány

Picit nehéz, de ennyi pénzért tökéletes

Tapasztalat

5000km -t mentem vele, megelégedéssel. A fék tényleg nem túl jó, de nekem megfelel. A váltó pontos, egyedül 3x8 sebességel van gondom, jobb lenne 2x8.

 

Erre ajánlom

Országútizás elkezdésére. 

Ennyiért vettem
120000
Csatolt képek
Btwin Triban 300  2014 országúti
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

halfnote avatar
12 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

- alapvetően egy elég kiskaliberű bicajról van szó, így a teljesítmény az nem lehet magas, de ár/érték arányban nagyon jó. Túlteljesíti,amit a pénzünkért várhatnánk. A fék katasztrófa, vélhetően a fékpofa ennyire rossz, mert a fékkarok mozgásával nincs baj. Érdemes cserélni,mielőtt baj lenne belőle. A váltója precíz,gyors, meglepően jó a felénk kevésbé ismert Microshifttől. Hajtómű nem túl nehéz és a kategóriában megszokott négyszögtengelyes. a villa meglepetés volt,hogy nemrég egy eső után rozsdás lé folyt ki a kormány leszerelésekor. acélvilla,bár a váz alu. a kerék nehéz,de strapabíró és elég jól csillapít,miközben azért pörög is. Gumi jól gurul, de nem kifejezetten nagy a defektállósága.

- fordul,mászik... ??? megy és kész :)

- utakat jól tolerálja

- elég jól össze van rakva és zsír is került mindenhova. vázra talán életfogytig gari van,ez jelenthet valamit

- olcsósága

- 54-es, aminek a nyeregcsőhossza 49cm (a méretezése rejtély, még nem sikerült benne logikát találni). viszont vigyázat, mert az 51-estől(lefele) már nem 700C kerék van benne, csak 650

Hátrány

a láncot legyaláztam bő egy hónap alatt. 1100km-nél cserélni kellett. Továbbá nem tetszik, hogy a villa acél, de ez van. fékpofa életveszélyes

Tapasztalat

Téli edzőkerónak vettem, mert olcsó,ránézésre strapa és van rajta sárvédőszem. méretkompatibilis a modern bicajokkal,így ami leesik a nagyokról, erre még jó lehet. Hajtóművet cseréltem benne integráltra,így már sokkal jobb hajtani. Gumit cseréltem(Continental Ultra Race),bár nem rossz a gyári gumi,meglepően jól gurul, defektállóságáról mondanak hideget,meleget és nekem egyet sikerült kivágnom. A hátsó lánckeréksort is érdemes cserélni(Shimano HG50 13-23), mert a kettesével léptetés nem túl sportbarát,inkább túra sor. alapvetően azt gondolom, jó vétel volt és megérte. bár akinek első kerónak kell, lehet érdemes elgondolkodni a csak 30-al hosszabb, de karbonvillás 500-ason, csak sajna azt mostmár Clarissal szerelik, nem integrált Soraval. A lánc az nagyon keveset bír. Arra jó, hogy eltekerj az első boltig,ahol tudsz rá tenni egy értelmes láncot.

Egyébkét a lánctól eltekintve, nagyon elégedett vagyok a kis bicajjal, ilyen áron egyrészt más nem árul kerót,de ha árulna is...

Erre ajánlom

túrázóknak, kezdő sportolóknak, téli edzőkerónak,bár a sok eső és hólé miatt lehet érdemes a karbonvilláson elgondolkodni. meglátom,az acél hány telet bír ki.

Ennyiért vettem
119.000
Csatolt képek
Btwin Triban 300  2014 országúti
41 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Alumínium 6061 T6 sloping integrált kormánycsapágyhoz


méretek:
  • 43 cm
  • 45 cm
  • 48 cm
  • 51 cm
  • 54 cm
  • 57 cm
  • 60 cm
  • 63 cm

Meghajtás

hajtókar:

50/39/30 aluminium


pedál:

Klipszes


Kerék

felni:

Btwin dupla falú alumínium, 32 lyukas


külső gumi:

Hutchinson Equinox acél drótbetétes, két összetevőjű gumiból, 66 TPI


Irányítás

kormány:

Btwin


kormányszár:

Btwin


nyereg:

Royale


nyeregcső:

Btwin


Fék

 
féktest:

Btwin kéttengelyes


 
fékváltó kar:

Microshift


tömeg:

10,9 kg (57 cm)


 
további információk:
  • Váz 1900 g (57 cm)
  • Villa 900 g
  • Élettartam garancia

Btwin logó

Btwin márka bemutatás

b'Twin - My cycling life

Bár a kerékpározás már bő 100 éves múltra tekint vissza, mind a mai napig egy modern sportnak számít, kecsegtető jövővel, ami egyaránt jó a környezetnek, és az embereknek. A b’Twin célja, hogy olyan bringákat gyártson, amely megadja az alapot a lelkesedésednek, anélkül, hogy bármi végett is aggódnod kellene.

A b’Twin kínálatában főleg belépő szintű kerékpárok találhatóak, de néhány modelljük a felső szinteket ostromolja. A palettára jellemző a jó ár-érték arány. A márkanév alatt megtalálhatóak mtb, trekking, városi, freeride, bmx, országúti és gyermek kerékpárok is, ráadásul akár utóbbi kettő ötvözete is, ami a versenysport ízére már gyermekként ráérző kis bringásoknak lehet jó hír.

A b’Twin a komplett kerékpárokon kívül kiegészítők, alkatrészek forgalmazásával is foglalkozik, beleértve a gumikat, világítást, ruházatot, sárvédőket, de akad a cég által fejlesztett, gyermekkerékpárokra szerelhető praktikus vezetőrúd is, mely a bringáspalánták két kerékhez szoktatásában lehet hasznos segítség.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Btwin Triban 300 termékkel kapcsolatban: