Több évtized MTB után váltottam országúti kerékpárra. Hosszú távú országúti túrákhoz kerestem bicajt, végül a D. mellett döntöttem. Null-kilométeres outis kezdőként elnézést az amatőr véleményezésért
Jól megtervezett kerékpár
Hosszabb távon is kényelmes.A nyereg is, a kormány is.
Jól eltalált áttételezés, hegyekben jó
Tárcsafék
Minőségi alkatrészek
A 28as gumik a rosszabb utakra
Visszafogott elegáns dizájn
Csomagtartó + sárvédő felszerelhetőség
Nehéz (a kerekek, gumik, és főként a tárcsafék viszi el a súlyt)
Bowdennel működtetett hidraulikus fék
Elnagyolt összeszerelés és beállítás
Gyenge minőségű a gyárilag felszerelt külső. A futófelület az oldalfal mentén hosszában bereped. Ugyanolyan típusú külső a Decathlonból meg hibátlan. Nedves úton csúszik.
Gyári felni gyenge minőségű.
Az MTB mellé kerestem országúti túrakerékpárt 50-100 km, vagy hosszabb túrákhoz országútra, kerékpárútra. Az 2019-es Triban RC520-at szerintem pont erre tervezték, eddig úgy tűnik, jó választás volt. Kedvenc túraútjaimon, a kis forgalmú utakon, kerékpárutakon nagyon bevált. A nyereggel még nem volt probléma, a túrák végén sem, és másnap sem. A váltó elöl is hátul is precíz és pontos. A tárcsafékek egy ujjal is hatékonyak. A kormány is kényelmes.
Viszont néhány szó az összeszerelésről: a kerekeket el kellett vinnem egy a számomra max megbízható szerelőhöz, a küllők meglazultak, gyárilag nem állították feszesre. A hátsó váltó pár 100 km után pontatlan lett, a beállításkor derült ki, hogy a shimanó-105 váltóházban a beállító-furatban nem volt menet!!! A beállító-csavart nem lehetett betekerni, végül menetfúróval megoldottam a hiányosságot, azóta szuper. Az áruházi „üzembehelyezésnél” „elfelejtették” a véghatár (HiLo) csavarokat beállítani – pl mi van a garival, ha beesik a lánc a küllők-lánckerék közé - hm?. Többek közt a váltóház-menet hiány felett is szemet hunytak. Ja és az első nem volt felpumpálva. A defektállóságról: a ResistProtect gumiknál az elsőt egy drót szúrta át, a hátsót egy kátyú (elég nagy) vágta ketté, ez kuka is lett.
Update 2021.11.16 / 4000 km: Előnyök: a gyári nyereg, váz méret+geometria, kormány, fékváltók jók, egész napos nyergelés után sincs probléma. Pedál cserélve XLC trekkingre, házilag "medvetalpasítva". SPD-t nem használok, mert gyakran letérek az aszfaltról az erdőbe.
Gondok: A TRP fékek fékhatása időnként szinte nullára csökken. Bowden állítás, betét tisztítás becsiszolás, féktisztító spray, betét csere nem segít. Sejtem, hogy a féktesteken lerakódott fekete csúszós diesel-korom a hiba oka. A tárcsát betétet benzinben (nem autó benzin) átmosva, utána bekoptatva orvosolható a probléma. A vegyes hajtásrendszer (kmc lánc, microshift koszorú, 105ös váltó, Shimano 50/34 hajtómű) nem teljesít megfelelően, hangos, pontatlan.
Update 2023.06.07 / 7500 km: Hajtásrendszerben lánc+fogaskoszorú cserélve SRAM PG1130 x PC1170-re, jelentős különbség a gyárihoz képest.
Túrázásra aszfalton.