Btwin Triban RC 520 országúti

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2019 (frissítve: 2019.09.)
  • Listaár: 269.990 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK




bádogember avatar
20 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Több évtized MTB után váltottam országúti kerékpárra. Hosszú távú országúti túrákhoz kerestem bicajt, végül a D. mellett döntöttem. Null-kilométeres outis kezdőként elnézést az amatőr véleményezésért

Jól megtervezett kerékpár

Hosszabb távon is kényelmes.A nyereg is, a kormány is.

Jól eltalált áttételezés, hegyekben jó

Tárcsafék

Minőségi alkatrészek

A 28as gumik a rosszabb utakra

Visszafogott elegáns dizájn

Csomagtartó + sárvédő felszerelhetőség

Hátrány

Nehéz (a kerekek, gumik, és főként a tárcsafék viszi el a súlyt)

Bowdennel működtetett hidraulikus fék

Elnagyolt összeszerelés és beállítás

Gyenge minőségű a gyárilag felszerelt külső. A futófelület az oldalfal mentén hosszában bereped. Ugyanolyan típusú külső a Decathlonból meg hibátlan. Nedves úton csúszik.

Gyári felni gyenge minőségű.

 

Tapasztalat

Az MTB mellé kerestem országúti túrakerékpárt 50-100 km, vagy hosszabb túrákhoz országútra, kerékpárútra. Az 2019-es Triban RC520-at szerintem pont erre tervezték, eddig úgy tűnik, jó választás volt. Kedvenc túraútjaimon, a kis forgalmú utakon, kerékpárutakon nagyon bevált. A nyereggel még nem volt probléma, a túrák végén sem, és másnap sem. A váltó elöl is hátul is precíz és pontos. A tárcsafékek egy ujjal is hatékonyak. A kormány is kényelmes.

Viszont néhány szó az összeszerelésről: a kerekeket el kellett vinnem egy a számomra max megbízható szerelőhöz, a küllők meglazultak, gyárilag nem állították feszesre. A hátsó váltó pár 100 km után pontatlan lett, a beállításkor derült ki, hogy a shimanó-105 váltóházban a beállító-furatban nem volt menet!!! A beállító-csavart nem lehetett betekerni, végül menetfúróval megoldottam a hiányosságot, azóta szuper. Az áruházi „üzembehelyezésnél” „elfelejtették” a véghatár (HiLo) csavarokat beállítani – pl mi van a garival, ha beesik a lánc a küllők-lánckerék közé - hm?. Többek közt a váltóház-menet hiány felett is szemet hunytak. Ja és az első nem volt felpumpálva. A defektállóságról: a ResistProtect gumiknál az elsőt egy drót szúrta át, a hátsót egy kátyú (elég nagy) vágta ketté, ez kuka is lett.

Update 2021.11.16 / 4000 km: Előnyök: a gyári nyereg, váz méret+geometria, kormány, fékváltók jók, egész napos nyergelés után sincs probléma. Pedál cserélve XLC trekkingre, házilag "medvetalpasítva". SPD-t nem használok, mert gyakran letérek az aszfaltról az erdőbe.

Gondok: Hátsó kerék felni a küllőlyukaknál hosszában végigrepedt. Gyakran kellett centrírozni, nehezen bírta az úthibákat (csere DT Swiss R 460 Road). Mindkét gyári külső csere, repedés anyaghiba miatt. A TRP fékek fékhatása időnként szinte nullára csökken. Bowden állítás, betét tisztítás becsiszolás, féktisztító spray, betét csere nem segít. Sejtem, hogy a féktesteken lerakódott fekete csúszós diesel-korom a hiba oka. A tárcsát  betétet benzinben (nem autó benzin) átmosva, utána bekoptatva orvosolható a probléma. A vegyes hajtásrendszer (kmc lánc, microshift koszorú, 105ös váltó, Shimano 50/36 hajtómű) pár ezer km után nem teljesít megfelelően, hangos, pontatlan.

Update 2023.06.07 / 7500 km: A TRP HY/RD hidraulikus fék végleg megadta magát. Fékhatás = 0, új betétek, tisztítás, beállítás nem használt, több napot elcsesztem vele. Csere AVID BB7 mechanikusra (jobban fog, mint a TRP. fénykorában). Hajtásrendszerben lánc+fogaskoszorú cserélve SRAM PG1130 x PC1170-re, jelentős különbség a gyárihoz képest.

Erre ajánlom

Túrázásra aszfalton.

Ennyiért vettem
270000
Mért tömeg
10000 g
Csatolt képek
Btwin Triban RC 520  2019 országúti
Btwin Triban RC 520  2019 országúti
Btwin Triban RC 520  2019 országúti
25 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium T6


méretek:
  • XS
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Sötétkék


villa (merevvilla):

Carbon


Meghajtás

hajtókar:

Shimano FC-RS510


első váltó:
Shimano 105
hátsó váltó:
Shimano 105

Fék

tárcsafék:

TRP


 
fékváltó kar:
Shimano 105
Btwin logó

Btwin márka bemutatás

b'Twin - My cycling life

Bár a kerékpározás már bő 100 éves múltra tekint vissza, mind a mai napig egy modern sportnak számít, kecsegtető jövővel, ami egyaránt jó a környezetnek, és az embereknek. A b’Twin célja, hogy olyan bringákat gyártson, amely megadja az alapot a lelkesedésednek, anélkül, hogy bármi végett is aggódnod kellene.

A b’Twin kínálatában főleg belépő szintű kerékpárok találhatóak, de néhány modelljük a felső szinteket ostromolja. A palettára jellemző a jó ár-érték arány. A márkanév alatt megtalálhatóak mtb, trekking, városi, freeride, bmx, országúti és gyermek kerékpárok is, ráadásul akár utóbbi kettő ötvözete is, ami a versenysport ízére már gyermekként ráérző kis bringásoknak lehet jó hír.

A b’Twin a komplett kerékpárokon kívül kiegészítők, alkatrészek forgalmazásával is foglalkozik, beleértve a gumikat, világítást, ruházatot, sárvédőket, de akad a cég által fejlesztett, gyermekkerékpárokra szerelhető praktikus vezetőrúd is, mely a bringáspalánták két kerékhez szoktatásában lehet hasznos segítség.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Btwin Triban RC 520 termékkel kapcsolatban: