Btwin Triban RC 520 országúti

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2019 (frissítve: 2019.09.)
  • Listaár: 269.990 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK




Makky avatar
164 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2020, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Nekem ezek jelentették az előnyt:

  • Hagyományos országúti kormány. (Nem gravel)
  • Pálcás sárvédő rögzítési lehetőség
  • Tárcsafék, mert télen is sokat megyek. PM rögzítéssel, mert szerelni jobb.
  • Menetes középrész, mert a leggyakrabban cserélendő alkatrész nálam a lánc után.
  • Gyorszáras kerekek. (Nem kell az átmenőtengely nekem, mert sok bringám van...)
  • Legalább elől országúti áttétel, így csak hátul kell cserélnem a sort.
  • Számomra elfogadható geometria. Vagyis csak a kormányszárat kellett cserélnem, hogy jó legyen.
  • 27,2-es nyeregcső átmérő. Már csak ilyen bringát veszek és ebből nem engedek.
  • Külső bowdenvezetés. Ugyan nem divatos, de sokkal előnyösebb mindenféle szempontból!
  • Shimano 105 7000-es cuccok többnyire. Váltó, váltókar legalábbis, ami a két legfontosabb. Megbízható jó cuccok. Hajtómű is jó csak nehéz, de ennyi pénzért rendben van. Sort meg úgyis cserélem.
Hátrány
  • Egycsavaros nyeregcső
  • A lánc gyárilag túl hosszú volt nálam. Két szemet ki kellett belőle venni. Ez nekem 5 perc, de nem biztos, hogy mindenkinek annyi...
  • Én jobban szeretem, ha a fék kintebb fog. Szerintem ehhez a fékhez (nekem legalábbis) kevés ennek a fékkarnak a bowdenhúzása. Állítani pedig nem lehet rajta ugye. Egészen a kormányig kell húzni, hogy fogjon rendesen, de még ott sincs olyan fékerő, hogy fejreálljak vele. Szárazon egy jobb canti fék sokkal erősebb és könnyebb is. Bár ez mondjuk a tárcsfékek jó részéről elmondható.
  • A kormány hajlítása lehetne "kompakt", vagyis kevésbé mély és esetleg rövidebb. Szerintem ehhez a bringához/felhasználási területhez nem illik az ilyen mély hajlítású kormány.
  • A centerlock-os tárcsa rögzítést jobban preferálnám.
  • A felni belső szélessége is lehetne nagyobb, ha már "gravel". Ezen 15C, ami ebben a kategóriában túl keskenynek számít. Mármint a Decathlon honlap leírása szerint 15C. A felnin már 17C szerepel. Majd lemérem, hogy mi a valóság, ha lekerül a gumi.
  • Update: mentem már vele esőben is. Hát a gumik tapadása hagy némi kívánnivalót maga után! Vagyis elég csúszósak. Egy átlagos 23mm-es verseny gumi 6 baron nem csúszik annyira, mint ez 4,5-en! Persze cserébe lehet, hogy sokkal tartósabb lesz. Arról majd 10-20e km múlva írok.

A hátsó agy tartósságától tartok kicsit. Meg a kormánycsapágy kérdéses még. De ehhez kell egy-két év nekem is, hogy kiderüljön. Ugyanez igaz a fékekre is.

Tapasztalat

Igazából nem tudom ki a célközönsége ennek a bringának, mert ez se nem gravel, se nem országúti. Valahol a kettő között van. Én nem vagyok mérvadó a felhasználás tekintetében. Én olyan edző bringát kerestem, amire PÁLCÁS sárvédőt is föl lehet tenni, ami ugye hagyományos országútira nem megy föl. Aztán használtan szembejött ez és ennyiért úgy gondolom, hogy megérte! Egyelőre átalakítás alatt van, hogy jó legyen nekem. Szóval ez a vélemény még nem végleges. Csak elkezdem írni, hogy eddig miket tapasztaltam.

  • Nyeregcső: az egycsavaros beállítás nagyon nem jó! Egyszerűen lehetetlen pontosan beállítani a nyereg dőlésszögét vele. (Valószínűleg ez a célközönséget nem fogja zavarni.)
  • Kerekek: Agyak szépen futnak. Nem néztem bele, így egyelőre az se világos, hogy milyen csapágy van benne. Viszont a szabadonfutó kazettatestnek már most van egy kis holtjátéka, ami nem jó, bár a működést nem befolyásolja. A kerék fűzését meg nem értem. 28 küllő elöl, hátul, egységesen mindenhol két keresztre fűzve. Ez nekem ugyan mindegy, mert <60kg vagyok, de erősebb kereket kaptak volna 32 küllőval és/vagy 3 keresztes fűzéssel. Minimális plusz súly mellett. Egy amúgy is kő nehéz keréknél ez már nem számít, viszont sokkal erősebb lett volna a végeredmény, ami egy 100kg-s embernél már lehet, hogy kijön!
  • Fékek: Nézz utána, hogyan kell beállítani őket, mert a bowden feszesség állító csavart NEM SZABAD A SZOKOTT ÉRTELEMBEN HASZNÁLNI!
  • Még M-es méretben is beleér(het) a cipő orra az első kerékbe nagy kanyarodásnál lassú sebességnél. Sárvédővel meg pláne! Aki ehhez nincsen hozzászokva, az figyeljen rá! :)

Egyelőre ennyi. Folyt. köv.

Update 30e km után:

  • Fékbetétet már cseréltem párat. Az elsőben lehet, hogy kevés az olaj, mert ahogy kopik a betét, úgy egyre bentebb fog a kar. Pedig kintebb jön a dugattyú, de nem eléggé. A hátsónál ezt nem vettem észre. Egyelőre nem nyúltam hozzá ilyen tekintetben. A dugattyúk szépen mozognak még.
  • A féktárcsa viszont úgy tűnik, hogy sokkal gyorsabban kopik, mint egy jobb Shimano. Az elsőnek szerintem max. 10-20e lehet még hátra. (1,6mm körül van most)
  • Csapágyak még hibatlanok mindenhol. Mondjuk sok esőt nem kapott azért.
  • Kerekek, hátsó agy is oké.
  • Hátsó gumit 20e-nél, elsőt 30e-nél dobtam ki. Mindkettő ment volna még azért, de nem voltunk barátok, mert vizesen csúsznak. Így most a tél előtt inkább kidobtam az elsőt is. 1-1 defekt volt ennyi idő alatt, szóval arra nem lehet panaszom. Viszont kő nehéz is: 410g volt kopottan!
  • A felnire azért mindegyik gumi elég nehezen ment föl, amiből az egyiket raktam föl másik felnire is, amire simán fölment. Szóval ez "passzentosabb" felni, amit nem igazán szeretek. Hátul Schwalbe Durano DD van most fönt, ami érezhetően sokkal jobban tapad vizesen. Elől Conti Gatorskin. (A Schwalbe kifejezetten nehezen ment föl, de vacak műanyag gumileszedővel a contit se tudnám le/fölrakni.)
  • Kormány bandázs is teljesen jó állapotban van még!
Erre ajánlom

Leginkább bringázásra! :)

Ennyiért vettem
220000
Mért tömeg
10500 g
Csatolt képek
Btwin Triban RC 520  2020 országúti
Átalakítás alatt. Nyereg, nyeregcső, stb
Btwin Triban RC 520  2020 országúti
Már sárvédővel
17 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium T6


méretek:
  • XS
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Sötétkék


villa (merevvilla):

Carbon


Meghajtás

hajtókar:

Shimano FC-RS510


első váltó:
Shimano 105
hátsó váltó:
Shimano 105

Fék

tárcsafék:

TRP


 
fékváltó kar:
Shimano 105
Btwin logó

Btwin márka bemutatás

b'Twin - My cycling life

Bár a kerékpározás már bő 100 éves múltra tekint vissza, mind a mai napig egy modern sportnak számít, kecsegtető jövővel, ami egyaránt jó a környezetnek, és az embereknek. A b’Twin célja, hogy olyan bringákat gyártson, amely megadja az alapot a lelkesedésednek, anélkül, hogy bármi végett is aggódnod kellene.

A b’Twin kínálatában főleg belépő szintű kerékpárok találhatóak, de néhány modelljük a felső szinteket ostromolja. A palettára jellemző a jó ár-érték arány. A márkanév alatt megtalálhatóak mtb, trekking, városi, freeride, bmx, országúti és gyermek kerékpárok is, ráadásul akár utóbbi kettő ötvözete is, ami a versenysport ízére már gyermekként ráérző kis bringásoknak lehet jó hír.

A b’Twin a komplett kerékpárokon kívül kiegészítők, alkatrészek forgalmazásával is foglalkozik, beleértve a gumikat, világítást, ruházatot, sárvédőket, de akad a cég által fejlesztett, gyermekkerékpárokra szerelhető praktikus vezetőrúd is, mely a bringáspalánták két kerékhez szoktatásában lehet hasznos segítség.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Btwin Triban RC 520 termékkel kapcsolatban: