Decathlon Road 7.1 országúti

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 70.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK




merkadam avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Messze a legolcsóbb fékváltókaros országúti bicikliről beszélünk, Sora fékváltókarok és váltók, 32-küllős duplafalú felnik, viszonylag jó nyereg, két forgáspontos fékek, és még viszonylag kultúráltan is néz ki. Az aluváz eddig teljesen jól tette a dolgát, az acélvilla miatt viszont picit nehéz az orra, viszont masszív a gép, a festés is szép és tartós, két kulacstartó rögzítésére van lehetőség. A kábelezés kultúrált és tartós. Mivel első rendes országútim, ezért örültem neki, hogy gyárilag járt hozzá egy klipszes pedál, igaz, ez annyira bóvli volt, hogy a következő fizumból azonnal vennem is kellett egy rendes patentpedált cipővel együtt, de legalább "lábon" haza tudtam vinni a gépet. Volt rajta még első-hátsó lámpának csúfolt valami, de azt inkább hagyjuk. A bandázs elég tartósnak bizonyult, még mindig olyan mint újkorában, pedig már másfél év aktív használatot kaptak. A műhelyben jól beállították a kecskét, azóta azért már nyilván utánállítottam amit kellett. Alapvetően egy könnyen kezelhető, barátságos drótszamárról van szó. A fékváltókarok teljesen jól működnek, de nagy kár, hogy csak felső fogásból lehet mindkét irányba váltani.

Hátrány
Na igen, az élet nem habostorta. Kezdjük mindjárt a hajtóműnek látszó alkatrésszel, ami egy négyszögtengelyes noname 52/42 förmedvény volt. Az első garnitúra kábé két hetet bírt, a második meg másfelet. Tegyük hozzá, hogy nem vagyok egy hurka-gyurka, tehát egy lány alatt valszeg ennél azért jóval többet bírt volna. Gariban kicserélték volna másodszor is, de úgy döntöttem, hogy inkább beruházok egy Octalinkes Sora 52/39 hajtókarra, ami a mai napig hibátlanul viseli a megpróbáltatásokat. A műanyag pedál kábé egy hétig volt üzemképes, de pedált amúgy is vesz az ember a bringára. A felnikbe nagyon hamar nyolcas ment sajnos és a csapágy is meghalt, fél év után cseréltem le őket egy garnitúra Shimano WH-550 felnire, és nagyságrendi a különbség. Az új felnire már 13-26-os Shimano fogaskoszorút tettem a gyári 12-28 helyett. Amit még midenképpen le kell cserélni a bringán az a sz.r műanyag fék, merevsége nulla és egy bizonyos ponton túl már annyira deformálódik, hogy az katasztrófa.
Tapasztalat
Alapvetően nagyon meg vagyok elégedve a kecskével (a hibái ellenére is), sejtettem, hogy nagyjából mik lehetnek a gyenge pontjai, kezdetben kicsit féltem is, hogy esetleg befürdök vele, de várakozáson felül teljesített szinte minden szempontból. A fent leírt módosításokkal teljesen megbízható és strapabíró a bringa, nem volt vele problémám. Sokan lenézik, mert teszkós bóvlinak tartják, de árához képest meglepően jó minőségű, legalább is én rosszabbra számítottam amikor megvettem, ma már azt mondom, hogy bármelyik vele azonos kategóriás géppel kiállja az összehasonlítást. Bármikor nyugodtan vennék Decathlonos bringát ezek után, főleg, hogy az ennél drágább gépeiken már az általam említett gyengeségeket már orvosolták.
Erre ajánlom
Belépő szintű országúti bicaj jó ár/érték aránnyal, de tudni kell, hogy egy-két alkatrészt szinte azonnal le kell cserélni, tehát kell venni rá rendes patentpedált és féket, ha jó erőben vagyunk akkor azonnali cserére szorul a hajtómű is (lányok alatt kibízhat egy szezont).
Ennyiért vettem
70000
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Decathlon Road 7.1 termékkel kapcsolatban: