Az én 170cm-es magasságomhoz az S/M-es vázméret tökéletes lett.
Nagyon szép, dizájnos és emellett könnyű a váz a Merida-é. Érződik azért rajta, hogy Premium Alu és a súlyeloszlása is nagyon jó, valamint a kialakításra, és a geometriájára se lehet panasz. A karbon villa teszi a dolgát, elnyeli a rázkódásokat, és persze a súlyból is farag.
A Sora szettet sokan nem szeretik, de ha jól be van állítva, akkor semmi baj nincs vele, érdemes egy jó szervízhez fordulni vele. A 12-27-es fogaskoszorúk a hegyekbe is bőven jók, bár számomra le lett cserélve egy 14-25ösre, hogy korcsoportos versenyeken is indulhassak.
Nem feltétlen a magyar utakra van tervezve a Race Lite 901-COM, de azért itt is sokat ki lehet belőle hajtani.
Amit kiemelnék, az a külső és a belső gumik. (Maxxis Rouler 23mm) ***** Nagyonjók. 5000km alatt 1 defektet nem sikerült kapnom, pedig "sajnos" nem egy üvegen mentem át. Viszonylag egész könnyűek is és elméletileg kevlár szálakat is tartalmaz. (Erről utólag, egy satufék jóvoltából egy 5x1cm-es kevlárig kopott rész is megerősített.) Valamint maga az aero felni is remek, Szépen futnak, bár a magyar utak miatti 50edik centírozás után már nem az eredeti.
Számomra a nyereg is egy pozitív csalódás, kényelmes, és sokszor a 150-200km hosszú edzéseken sem fájdulnak meg az ember testrészei.
A Merida Pro alkatrészek is nagyon jók. Összetartják ezt a remek bringát. Nem nyikorog, nem lötyög, masszívak, nincs velük gond.
A kerékpár irányíthatóságára se lehet igazán panasz, megbízható. Miután megszokta az ember, bátran ereszti meg a lejtőkön is. Ahol a fékek se fognak csődöt mondani, nagyon jól kontrollálják az irányítást, bár a fékpofákat érdemes lecserélni egy valamivel minőségibbre, mert nagyon gyorsan kopnak.
Egyszóval, én nem csalódtam benne, akciósan teljesen megérte az árát, bár tény, hogy használtan jobbat kapsz, de ha garancia számít, akkor nagyonjó ár/értékű az őszi leárazásokkor. Jobb "kezdő" gépet nem is kívánhat az ember.
Az első fékváltókar 3 sebességes, ezért nem árt beállítatni a kompakt modelhez (ez lehetséges), hogy ne dobja túl a láncot, és ne ragadjon be a váltókar. (Nálam mind 2 előfordult)
Továbbá az egyik kulacstartónak a furatok pont úgy helyezkednek el, hogy közte van az első váltó bilincse, így jópár kulacstartót nem lehet felszerelni rá. (Bár ez lehetséges, hogy csak az én S/M-es méretű vázamnál van így.)
Az ergonómikus kormány kicsit érdekes, meglehet szokni, de személyem szerint annyira nem jött be.
Sajnos a Shimano 2200-as agyak nem éppen a legjobbak. Ha jól tudom elvileg már ki is lettek vonva a forgalomból, úgyhogy ezeket érdemes minél előbb cserélni, valamint ha sokat mosod érdemes havonta-kéthavonta, 4-500km-enként újrazsírozni őket.
1000 km után a kerekeken lévő prizma zörögni kezdett, mert a műanyag, ami odafogta kilazult, úgyhogy leszedtem.
1500 km után a hátsó keréken lévő "sárfogó" műanyag szintén zörögni kezdett, így azt is leszereltem.
Idővel a fehér bandázsról is kopik a Merida felirat, valamint a színe is fakul, így szerintem érdemes lecserélni egy fekete géles, minőségibb darabra.
5000 km után elvittem a csapat szervízébe a Race Lite-ot, ahol átnézték:
- Beállították az első fékváltókart.
- Nyestek le a bowdenházból (alapból elég kacskaringós)
- Kicserélték a kormánycsapágyat, ami beleszorult a villába
- ... és még sok más.
De maga a gépnek nemigazán vannak hibái. Amit megtanultam, és nagyonfontos, hogy nem mindegy hol rakatod össze!! Az átvétel után:
- összevissza volt meghúzva az összes csavar
- fékpofák alig voltak rögzítve
- sokszor kotyogott, nyikorgott 1-2 alkatrész
- pedál bele volt tépve a hajtókarba
- idétlen váltó beállítás
Rengeteget számít a szervíz, érdemes egy jót találni.
Nekem első országútim, nagyon szeretem, versenyeket is jól bírja, edzés, országúti túra... mindenre ajánlom!