Merida Race Lite 901-COM országúti

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.03.)
  • Listaár: 249.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

tamasreal avatar
23 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Az én 170cm-es magasságomhoz az S/M-es vázméret tökéletes lett.
Nagyon szép, dizájnos és emellett könnyű a váz a Merida-é. Érződik azért rajta, hogy Premium Alu és a súlyeloszlása is nagyon jó, valamint a kialakításra, és a geometriájára se lehet panasz. A karbon villa teszi a dolgát, elnyeli a rázkódásokat, és persze a súlyból is farag.
A Sora szettet sokan nem szeretik, de ha jól be van állítva, akkor semmi baj nincs vele, érdemes egy jó szervízhez fordulni vele. A 12-27-es fogaskoszorúk a hegyekbe is bőven jók, bár számomra le lett cserélve egy 14-25ösre, hogy korcsoportos versenyeken is indulhassak.
Nem feltétlen a magyar utakra van tervezve a Race Lite 901-COM, de azért itt is sokat ki lehet belőle hajtani.
Amit kiemelnék, az a külső és a belső gumik. (Maxxis Rouler 23mm) ***** Nagyonjók. 5000km alatt 1 defektet nem sikerült kapnom, pedig "sajnos" nem egy üvegen mentem át. Viszonylag egész könnyűek is és elméletileg kevlár szálakat is tartalmaz. (Erről utólag, egy satufék jóvoltából egy 5x1cm-es kevlárig kopott rész is megerősített.) Valamint maga az aero felni is remek, Szépen futnak, bár a magyar utak miatti 50edik centírozás után már nem az eredeti.
Számomra a nyereg is egy pozitív csalódás, kényelmes, és sokszor a 150-200km hosszú edzéseken sem fájdulnak meg az ember testrészei.
A Merida Pro alkatrészek is nagyon jók. Összetartják ezt a remek bringát. Nem nyikorog, nem lötyög, masszívak, nincs velük gond.
A kerékpár irányíthatóságára se lehet igazán panasz, megbízható. Miután megszokta az ember, bátran ereszti meg a lejtőkön is. Ahol a fékek se fognak csődöt mondani, nagyon jól kontrollálják az irányítást, bár a fékpofákat érdemes lecserélni egy valamivel minőségibbre, mert nagyon gyorsan kopnak.

Egyszóval, én nem csalódtam benne, akciósan teljesen megérte az árát, bár tény, hogy használtan jobbat kapsz, de ha garancia számít, akkor nagyonjó ár/értékű az őszi leárazásokkor. Jobb "kezdő" gépet nem is kívánhat az ember.

Hátrány

Az első fékváltókar 3 sebességes, ezért nem árt beállítatni a kompakt modelhez (ez lehetséges), hogy ne dobja túl a láncot, és ne ragadjon be a váltókar. (Nálam mind 2 előfordult)
Továbbá az egyik kulacstartónak a furatok pont úgy helyezkednek el, hogy közte van az első váltó bilincse, így jópár kulacstartót nem lehet felszerelni rá. (Bár ez lehetséges, hogy csak az én S/M-es méretű vázamnál van így.)
Az ergonómikus kormány kicsit érdekes, meglehet szokni, de személyem szerint annyira nem jött be.
Sajnos a Shimano 2200-as agyak nem éppen a legjobbak. Ha jól tudom elvileg már ki is lettek vonva a forgalomból, úgyhogy ezeket érdemes minél előbb cserélni, valamint ha sokat mosod érdemes havonta-kéthavonta, 4-500km-enként újrazsírozni őket.

Tapasztalat

1000 km után a kerekeken lévő prizma zörögni kezdett, mert a műanyag, ami odafogta kilazult, úgyhogy leszedtem.
1500 km után a hátsó keréken lévő "sárfogó" műanyag szintén zörögni kezdett, így azt is leszereltem.
Idővel a fehér bandázsról is kopik a Merida felirat, valamint a színe is fakul, így szerintem érdemes lecserélni egy fekete géles, minőségibb darabra.

5000 km után elvittem a csapat szervízébe a Race Lite-ot, ahol átnézték:

  • Beállították az első fékváltókart.
  • Nyestek le a bowdenházból (alapból elég kacskaringós)
  • Kicserélték a kormánycsapágyat, ami beleszorult a villába
  • ... és még sok más.

De maga a gépnek nemigazán vannak hibái. Amit megtanultam, és nagyonfontos, hogy nem mindegy hol rakatod össze!! Az átvétel után:

  • összevissza volt meghúzva az összes csavar
  • fékpofák alig voltak rögzítve
  • sokszor kotyogott, nyikorgott 1-2 alkatrész
  • pedál bele volt tépve a hajtókarba
  • idétlen váltó beállítás

Rengeteget számít a szervíz, érdemes egy jót találni.

Erre ajánlom

Nekem első országútim, nagyon szeretem, versenyeket is jól bírja, edzés, országúti túra... mindenre ajánlom!

Ennyiért vettem
190000
Mért tömeg
9400 g
Csatolt képek
Merida Race Lite 901-COM  2012 országúti
77 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (országúti):

Race Comp-Single

  • 1,5" Tapered fejcső
  • Smooth-welding hegesztési eljárás
  • HFS Technológia (folyadéknyomással formázott vázcsövek)
  • Vázcsövekben elhelyezett bowdenek
  • Double Chamber technológia (vázcsövekbe integrált merevítőborda)

anyag:

Triplán húzott 6061 Alumínium


méretek:
  • 47 cm
  • 50 cm
  • 52 cm
  • 54 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

Fekete - Fehér - Sárga


villa (merevvilla):

BC CF Lite-S

  • Karbon
  • Tapered villanyak

Meghajtás

hajtókar:

Shimano FC-R345

  • 50-34T

lánc:
KMC X9
fogaskoszorú:
Shimano Alivio,
  • CS-HG50
  • 12-27T
  • 9S

középrész:
Shimano BB-ES25,

Octalink


első váltó:
Shimano Sora,

Double


hátsó váltó:
Shimano Sora,

SS


 
fokozatok száma:

2×9


pedál:

Nem tartozék


Kerék

felni:

Merida MR500

  • 28mm

első agy:

Shimano HB-2200


hátsó agy:

Shimano FH-2200


külső gumi:

Maxxis M3D

  • 700×23C
  • 60 TPI
  • Kevlár

Irányítás

kormány:

Merida Anatomic Road OS


 
bandázs:

Merida Road Pro 3D


kormányszár:

Merida Pro OS

  • 31,8 mm befogó
  • 6° emelkedés

kormánycsapágy:

BC Comp Neck


nyereg:

Merida Sport


nyeregcső:

Merida Pro 2

  • SB25
  • 31,6 mm

Fék

 
fékváltó kar:
Shimano Sora
tömeg:
  • 9,61 kg (M-L)
  • Váz: 1,56 kg (M-L)

Geometria

váz geometria kép
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Race Lite 901-COM termékkel kapcsolatban: