Merida Race Lite 903-COM országúti

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.03.)
  • Listaár: 299.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

nfranyek avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Full Tiagra szett

A Tiagra fék-váltókar nagyon jó, mind felső mind alsó fogásnál biztonságosan és gyorsan lehet fel és leváltani. Sokkal jobb megoldás mint az alsóbb kategóriás

karbon villa

kis tömeg

szép kivitel

Hátrány

Eddig nem tapasztaltam. A tömegét kifogásolják, de nekem a cross-hoz képest pille könnyű.

Tapasztalat

Az első virsli-gumis országúti bringám. Használtam került hozzám 1,5 évesen, de nagyon megkímélt állapotban van. A kormánya egy Ritchey-re lett cserélve, az előző tulajnak ez jobban bejött, de nekem is nagyon kényelmes. A Tigra fék-váltókar nagyon jó, mind felső mind alsó fogásnál biztonságosan és gyorsan lehet fe-l és leváltani. Sokkal jobb megoldás mint az alsóbb kategóriás fék váltókarok, ahol a lefelé váltáshoz fel kell nyúlni. A fék meglepően hatékony, pedig olajos tárcsához vagyok szokva. Tény, azért észnél kell lenni, nem szabad annyira neki ereszteni , mert hosszabb a fékút. A cross bringámhoz képest 4-5 km / órával nagyobb átlagsebességet lehet vele menni 50-60 km távon. Nagyon szépen fut, bár a hazai aszfaltok, főleg alsóbb rendű utak nagyban rontják mind a teljesítményt, mind az öröm faktort.  Nekem még megszokást igényel az üléspozíció, mert az aló hátizmaim még nincsenek hozzászokva. Az ülés szerintem országútihoz képest kényelmes, jó gatyó persze nem árt. Most még normál pedállal használom, de amint lesz csukám, visszaszerelem az spd-re, ami volt hozzá.

Erre ajánlom

aszfaltra- lehetőleg jó minőségűre-suhanni, 50-100-200 km menetekre

városba , padkázni ez nem való.

Ennyiért vettem
165000
Mért tömeg
9900 g
Csatolt képek
Merida Race Lite 903-COM  2012 országúti
Merida Race Lite 903
15 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kbmpi avatar
143 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Nagyon szép varratok, a csövek csatlakozásai igényesen el vannak dolgozva, esztétikailag kellemes élményt nyújt  a Merida Race Lite 903-COM váza.
  • Gyönyörűen kombinált színek, azaz vörös és fekete, némi fehérrel b olondítva, akárcsak a saját gépem esetén.
  • Homogén felszereltség, azaz teljes Tiagra szet, ami magában foglalja a hajtókart-fékeket-láncot-sort is!
  • Értelmes minőségű kiegészítők, kézzel fűzött 64 küllős kerékszett, elöl radiálisan fűzve az esztétikumért és közvetlen irányíthatóságért-merevségért.
Hátrány
  • A Race Lite 903-COM súlya „nem országútihoz illő”, ezért ludas a tiagra szett, a nehéz kerékszett valamint maga a váz, ami szintén nem tartiozik a pilléb sörösdobozok közé.
  • A Maxxis külsők hamar kopnak, alig pár ezer km után már tükörfelületűek.
  • Drága, de akciósan megéri (mellesleg, akció nélkül  melyik új országúti nem drága?)
Tapasztalat

A gépet kipróbálós tesztkörre vittem, egy ismerősömé. Eleinte meglepő volt a campagnolon szocializálódott fejemnek a shimano váltás. No nem a váltókar működése, az két váltás után megszokható, hanem a váltás érzete, az a finomság, ahogy még az belépő szintű tiagra váltó is teszi át a láncot egyik lánckerékről a másikra. Sokkal finomabb és lágyabb, mint a campagnolo veloce vagy athena, gyorsaságban hangyányit gyengébb.
A tiagra fékek fékerejétől nem estem hanyatt, de lehet, hogy rosszul voltak beállítva (nem a saját gépem , így nem tudhatom) de nekem rágógumisan nyúlósnak tűnt a velocehoz képest, amaz viszont kevéssé jól modulálható, ilyen "vagy-vagy" féle.


Meglepő volt a kompakt hajtókarhoz társított hátsó sor, 12-28-as kiosztása, amivel bárki bárhova föl tud kaptatni (ne feledjük, elöl a kistányér 34 fogas!). Talán kicsivel finomabb emelkedéseket jobban prefaráélnék, meg az emberi láb is.. Viszont mindenképp hasznos a kompakt hajtás és "turistasor" ha valaki sziklát mászni indul.

Összességében kellemes csalódás volt a bringa, ami miatt lepontozom, az a nehéz össztömeg, kevéssé jó fékhatás és a tiagra váltók kis fáziskésése használat során. Szerintem ideális első országúti bringa ez bárki számára, főleg, hogy a márka presztízse erősen emelkedőben van, a minőségük-megítélésük folyamatosan javuló tendenciát mutat, s a hazai forgalmazó mindent megtesz a márka népszerűsítéséért.
L-es méretet próbáltam, de szerintem az XL_esen kényelmesebben elfértem volna, 187 cm körüli magasságommal és csimpánzkarjaimmal-zsiráflábaimmal-malacfejemmel.

(kommentelgetős kedvemnek hála kritikára bocsájtom a vázat-tiagra gruppót-maxxis gumikat, főleg, miután még több kör összejön "kegyelemből". >nem vagyok füleskancsó, csk imádok kölcsönadni meg kérni :P<

Erre ajánlom

Suhanni az úton a világ végéig meg vissza.

14 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vass Á. avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • carbon villa
  • Shimano Tiagra fék- és váltószett
  • Shimano Tiagra integrált hajtómű
  • 2X10 sebesség
  • kényelmes gyári nyereg
  • minőségi MAXXIS Rouler köpenyek
  • RACE könnyű alu váz
Hátrány

Én nem tapasztaltam még hátrányt, előfordulhat esetenként hogy az első körök előtt/után fék, vagy első váltó beállítást igényel. Ez persze természetes.

Tapasztalat

Én a vásárláskor a full Tiagra szett miatt döntöttem emellett a bringa mellett, és jó öntés volt. A Tiagra szett szót fogad, bátran lehet neki taposni is. Nekem a gyári ülés meglepően kényelmesnek bizonyul, de ezt is embere (feneke) válogatja. A MAXXIS Rouler gumik nagyon jók, jól tapadnak, bátran lehet dőteni vele, persze óvatosan! A fékekkel okosan kell bánni, ugyanis nem fejt ki azonnal nagy fékhatást, ki kell ismerni! 

Nekem nagyon bevált a Merida Road Race 903 ! Remélem sok élményem lesz vele még :)

Erre ajánlom

Túrázasra ajánlom aszfalt burkolaton és amatőr versenyekre. Kezdő országútisoknak remek belépő szériás bicikli!

Ennyiért vettem
240.000. Ft
Mért tömeg
9.76 g
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (országúti):

Race Comp-Single

  • 1,5" Tapered fejcső
  • Smooth-welding hegesztési eljárás
  • HFS Technológia (folyadéknyomással formázott vázcsövek)
  • Vázcsövekben elhelyezett bowdenek
  • Double Chamber technológia (vázcsövekbe integrált merevítőborda)

anyag:

Triplán húzott 6066 Alumínium


méretek:
  • 47 cm
  • 50 cm
  • 52 cm
  • 54 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

Piros - Fekete - Fehér


villa (merevvilla):

BC CF Lite-S

  • Karbon
  • Tapered villanyak

Meghajtás

hajtókar:
Shimano Tiagra,
  • 50-34T

lánc:
KMC X10
fogaskoszorú:
Shimano Sora,
  • Tiagra
  • CS-4600
  • 12-28T
  • 10S

középrész:
Shimano Sora/Tiagra,

Tiagra


első váltó:
Shimano Tiagra,

Double


hátsó váltó:
Shimano Tiagra,

SS


 
fokozatok száma:

2×10


pedál:

Nem tartozék


Kerék

felni:

Merida MR500

  • 28 mm

külső gumi:

Maxxis M3D

  • 700×23C
  • 60 TPI
  • Kevlár

Irányítás

kormány:

Merida Anatomic Road OS


 
bandázs:

Merida Road Pro 3D


kormányszár:

Merida Pro OS

  • 31,8 mm befogó
  • 6° emelkedés

kormánycsapágy:

BC Comp Neck


nyereg:

Merida Sport


nyeregcső:

Merida Pro 2

  • SB25
  • 31,6 mm

Fék

 
fékváltó kar:
Shimano Tiagra
tömeg:
  • 9,76 kg (M-L)
  • Váz: 1,58 kg (M-L)

Geometria

váz geometria kép
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Race Lite 903-COM termékkel kapcsolatban: