Orbea Aqua TSR CT országúti

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2013 (frissítve: 2013.03.)
  • Listaár: 240.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

vajdaur avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Csak egy hete van meg, és ráadásul amatőr is vagyok, szóval itt most inkább csak első és érzelmi benyomásokat tudok írni. Egyrész imádom! Nehéz lenne ezt máshogy leírni. Nem gondoltam volna, hogy ennyit számít egy jó váz, de a mellett, hogy nagyon szép, valahogy sokkal hatékonyabban tudok menni vele. Nagyon gyorsan megszoktam (a jót ugye könnyű :-)). A menetteljesítményem szembetűnően javult tőle. A kedvenc útvonalamon, ahol a régi (azért az se volt kutya) bicajommal a legkisebb áttéttel mentem fel úgy, hogy kiálltam a nyeregből, ezzel még marad 2 fokozatom! Síkon vagy 10 km/h-val tudok kihozni belőle a régihez képest. A fékek úgy fognak, hogy gondosan fejben kell tartanom, hogy nehogy pánikszerűen rámarkoljak, mert akkor győzök kapaszkodni. A váltó meseszerű. Igaz nekem kicsit jobb szettek vannak fent, mint az itteni (Campagnolo Veloce fékváltókar, és fékek; Campagnolo Centaur első, hátsó váltó és hajtás). A bicaj megbízhatóságára nem tudok még mit mondani, de hát a vázra életfogytig garancia van, miről is beszéljünk? :-) A magyar utakat jól tűri, igazából inkább én nem tűröm jól, hogy a szép új bicajom pattog a kátyúkon. Összegezve nagyon gyorsan megtaláltam rajta a helyemet. Hihetetlen, de kb. kétszer nyúltam hozzá a nyereghez és aztán mentem vele 150 km-t és nincs is ingerenciám, hogy nagyon változtassak ezeket a beállításokon. Szóval gyönyörű és nagyon megy az Orbea Aqua TSR CT.

Hátrány

Nem tudok. Messze életem legjobb bicaja az Aqua TSR CT. Talán majd a kormánynál a bandásza alá tetetek egy szilikon betétet, mert nekem kicsit vékony a kormány.

Tapasztalat

Az Orbea Aqua bicajok első ránézésre megtetszettek. Nekem akkor még csak annyi jött le, hogy nagyon szépek. Aztán a kaposvári Tuttibringánál, amikor bicajt kerestem egyből ezt ajánlották. Többet közt az élethossz garancia miatt is, meg mert nagyon jó ár/érték aránya van. Az első teszt körök után azt mondhatom, hogy nagyon örülök, hogy rábeszéltek erre a bicajra. Hacsak valamiért nem esik a nyakamba egy full carbon bicaj, akkor biztos, hogy nekem ez lesz még évekig a bringám és tuti, hogy szeretni fogom :-).

Erre ajánlom

Amatőröknek, fél-amatőröknek elsődleges bicajnak is kiváló. Profiknak szerintem ez jó edzőkerékpár. A magyar utakra ennél jobb szerintem nem kell.

Csatolt képek
Orbea Aqua TSR CT  2013 országúti
Orbea Aqua TSR CT  2013 országúti
Campagnolo Centaur hajtás
Orbea Aqua TSR CT  2013 országúti
24 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kbmpi avatar
143 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Dizájndíjas az Aqua TSR CT, esztétikum mindenek fölött. Víztiszta kidolgozás és festés, nekem tetszik :P

Hidroformált, kétszer húzott alucsövek, egész jó súlyú vázszett, karbon villával.

Sora 3500-as szett alacsony árú gépbe belepakolva. Nem spóroltak a hajtókaron sem, igaz, a fék Orbea matricás.

Remek vázgeometria, fordulékony, agilis kanyarvadász, jól gyorsítható kerékpár. A karbon villa is hozza a kényelmet. 

Merev a hátsó traktus, a slopingos geó miatt hosszú távon is kényelmes lehet-

KAPSZ PEDÁLT BMMM.. :-) Szóval, nézd, hogy a 238matykóért kapsz pedált. Lukasat. 

Hátrány

Az ára. Oké, olcsó, de azért ennyiért használtan már lényegesen magasabb kategóriás termékeket kapni. Vagy alig drágábban már akár 105-össel szerelt kerékpárt.

Nehéz. Főleg a kiegészítők, a kerékszett.

Nem shimano fékek.

a méretezéssel lehetnek problémák. Azért 3 centis ugrások elég nagyok.

Nem olasz. :-)

 

Tapasztalat

A kerékpárt csak kipróbáltam és legeltettem rajta a szemem, de a tesztkör alatt meggyőzött, remek vétel lehet az áráért. 

Merev és kezes, bár a súlya miatt kis hátrányban indul, de a kompakt hajtókarnak meg jó nagy kiosztásnak hátul hála még gyengébb kondival is föl lehet vinni bármilyen emelkedőre.

A sorát nem tartottam jól sikerült szettnek, de a 3500-as már tetszetősre sikerült. Megkapta végre a hőn áhított "igazi" STI működést, és nem maradt "pszeudófékváltókar", mint ennek előtte volt. Igaz, még mindig csak 9 sebességes, de ez tökéletes, ráadásul futása-karbantartása is olcsóbb.

Ha megtehetném, lenne egy orbea aqua vázra épített bringám. :)

A kiegészítőket mindenképp érdemes könnyebbre cserélni, bár aki grammhuszár, az alapból nem Sora szettes bringát vesz. Hobbi szintre meg tökéletes s fölösleges lenne bármilyen "upgrade".

A kerékszett nem olyan jó merev, mint egy gyári, de (elfogult vagyok) shimano rotoros campagnolo khamsinnal vagy ventoval lényegesen javítható a kerékpár sprintképessége, gyorsíthatósága, merevsége.

Erre ajánlom

Kezdőknek, igényeseknek, akik szeretik a szép kidolgozást, esztétikus dizájnt. A kerékpár többnek látszik, mint amennyit valójában tud, így nem kell szégyenkeznie senkinek, aki megveszi. TuttiBringa!

Csatolt képek
Orbea Aqua TSR CT  2012 országúti
Az alapmodell, 2300-as shimano cuccokkal
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Alumínium


 
színválaszték:

Piros


villa (merevvilla):

Orbea Carbon


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Sora,
  • 50×34T
  • Compact
  • Opció: 50×39×30T

lánc:
KMC X10
fogaskoszorú:
Shimano Sora,
  • Sora
  • 12-25T

első váltó:

Shimano Sora


hátsó váltó:
Shimano Sora
 
fokozatok száma:

3×9


pedál:

Look Keo Easy


Kerék

külső gumi:
Vittoria Zaffiro
 
komplett kerék:

Orbea R1800


Irányítás

kormány:

Orbea Road


kormányszár:

Orbea Alu


kormánycsapágy:

Félintegrált

  • 1,1/8"

nyereg:

Selle Italia X1 Flow


nyeregcső:

Orbea Alu


Fék

 
féktest:

Orbea Pro


 
fékváltó kar:
Shimano Sora
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Orbea Aqua TSR CT termékkel kapcsolatban: