Pinnacle Dolomite Six országúti

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2022 (frissítve: 2022.01.)
  • Listaár: 490.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK




fpeter avatar
57 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • kényelmes geometria
  • a karbon villa nagyban hozzájárul az ember komfortérzetéhez
  • a kerékférőhely pazar
  • a fékek megnövelt benyúlásúak, így 28-32 mm-es külsőket is fogad
  • sárvédő felfogatási lehetőség
  • csomagtartó rögzítési lehetősége, így túrázásra, és heti nagybeváráslásokra is alkalmas a bringa
  • a nyeregcső hosszan kinyúlik a vázból, könnyebb rá dolgokat rögzíteni
  • 105 felszereltség (kivéve fékek)
Hátrány
  • gyári kerekek gyenge minőségűek
  • a fék a normál, alacsonyabb beépítésű fékekhez képest nyúlósabb
  • a komfortosabb geometria miatt a mászóképesség leromlott
  • montisként az 50-34 áttétel combos, főleg csomagokkal
Tapasztalat

2021. elejétől kezdve nyúzom a bringát. Kb. fél évig bújtam az aprókat, míg teljesült minden feltételem: aluvázas legyen, 105/azzal egyenértékű felszereltséggel, csomagtartó rögzítési lehetőséggel, kis vázméretű (171 cm vagyok) és reális áron lehessen hozzájutni. A gyártó 4 évszakos bringaként reklámozza, Nem csak edzés célra szántam, hanem többnapos túrákra és télen-nyáron munkába tekerésre is használom az országútit. Az elődjének nagyon versenyorientált geometriája volt és nem lehetett 5-6 óránál tovább megülni. A felső cső erősen slopingos. A gyártó méretezése szerint (S-méret) én a felső limitnél vagyok. A lágyék és a felsőcső között nagy a távolság. A nyeregcső hosszan látszódik, így lehet érdemes hajlékony karbon nyeregcsővel kísérletezni, hogy még komfortosabb legyen a bringa.

 

A kényelmesebb geometria mellett a kerékpár főbb jellemzői:

  • tapered, karbon villa, ami rossz utakon megváltás az aluhoz képest
  • rejtett bowdenvezetés, aminek nem látom értelmét, de a vázak 90%-a ilyen már
  • szerencsére nem tárcsafékes (véleményem róla ld. belső bowdenvezetés)

 

Elvileg én vagyok a bringa harmadik tulajdonosa. 2015-ös szerzet, nem lett leamortizálva az évek során, de karbantartásra szorult. A kerekeket centríroztatni kellett, új szabadonfutó kellett neki, a bowdeneket/bowdenházakat is cseréltem. Angolosan volt bekötve a fék, azt is át kellett cserélni. A középrész/hátsó agy tisztításra és zsírzásra szorult. 1 év alatt elfogyasztottam néhány fékpofát és egy láncot. Külsőt is cseréltem, mert télen nem szeretek defekttel bajlódni. A Schwalbe Marathon Plus defektbiztos külsőket használom jelenleg. Cserébe kétszer annyit nyom a mérlegen, mint az átlag. A hátsó racsnira vettem egy 32-es "emergency"-fokozatot, mert a 34-es első lánctányér és a 5-10 kg-val megpakolt bringa nem alkottak egységet. Hegyvidéki túrához combosnak kell lenni, arra már inkább trekkinget javaslok. 105-nél 33-49-ig lehetne lemenni, de ez ritka áttétel.

A tél elmúltával hajtást és kerekeket cserélek (RS-21 kerekek helyére jóval minőségibb Fulcrum kerekek kerülnek). Valamint kormányt, mert alsófogásban alig bírok fékezni. Plusz stucni, ha az új kormány megkívánja. Vettem rá egy könyöklőt, amivel síkon sokkal komfortosabban lehet haladni.

 

 

Erre ajánlom

Tekeregni télen-nyáron rövid, s hosszútávra egyaránt tökéletes társ. Szerintem hozza egy fitness bringa komfortját, de a koskormány révén megmarad a gyorsaságérzet.

Ennyiért vettem
180000
Mért tömeg
8500 g
Csatolt képek
Pinnacle Dolomite Six  2015 országúti
Donauradweg-túrán
Pinnacle Dolomite Six  2015 országúti
Schnittek
12 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061-T6 alu


méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL

villa (merevvilla):

karbon


Meghajtás

hajtókar:
Shimano 105,

Shimano 105, 50/34, 170mm


lánc:

KMC 11-sebességes


fogaskoszorú:

Shimano 105, 11-28, 11-sebesség


első váltó:
Shimano 105
hátsó váltó:
Shimano 105
 
fokozatok száma:

2x11


Kerék

külső gumi:

Continental Ultra Sport II Folding 25mm


 
komplett kerék:

Shimano RS21


Fék

 
fékváltó kar:
Shimano 105
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Pinnacle Dolomite Six termékkel kapcsolatban: