Specialized Roubaix Elite Triple országúti

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.07.)
  • Listaár: 763.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny
  • Első és legfontosabb a komfort. A jelenlegi acélvázam szintjét hozta, bár ebben közrejátszott szerintem a karbon nyeregcső is.
  • Hajtásirányban brutálisan merev a Roubaix, OSBB csapágyházzal  (Specialized PF30 szabványa) operál a váz, átalakítva Shimano kompatibilissé .
  • Vázban futó bowdenek
  • Irányítása nem volt sem túl lassú sem túl ideges, pont jó, szaknyelvben azt hiszem ezt hívják neutrálisnak.
  • Külcsíny terén jó összhang fehér-fekete dominál némi pirossal megbolondítva
  • 3 X 10 sebességes 105 szett nagyon szépen váltott, egyszer sem állt le "gondolkozni" a hátsó váltó
  • Jó fékerő, alsó fogásból a kart berántva simán lehet dobni vele egy szaltót.
  • Fulcrum kerekek kevés küllő ellenére merevek voltak iparis agyakon szépen futott
  • Külsők 25mm szélességük ellenére gyors futásúak voltak, jól tapadtak. Bár nekem kissé túl voltak fújva.
  • Zselés bandázs nagyon kényelmes volt jó fogást biztosított.
  • A kormány stucni eléggé merev egységet képezett.
Hátrány
  • 3 x 10 rendszerben valahogy sosem találtam meg a helyem, bőség zavara vagy nem tudom. De mindig keresztbeváltva találtam jó mászóáttételt.
  • Egy komfortos tekerésre kiélezett bringára feltettek egy zéró párnázat, spártai Romin nyerget, életembe nem ültem még ilyen borzalmas ülőalkalmatosságon.
  • A 105 fékváltókar fogása nagyon nem jött be, iszonyat széles volt nekem. 
  • A kormány aero profil, szélesített felsőrésszel kis előrehajlással. Ez tökéletes kombinációja azoknak a kormányoknak amiket én messze elkerülök. 
  • A hátsó agy reteszelésének nem volt hangja, bringaexpón a Fulcrum állványnál ezt már konstatáltam.
  • Relatív magas ár. A gép jó, de nem ér ennyit.
Tapasztalat

Specialized tesztnap tapasztalatai:

 

Vizuális élmények: Átéve a bringát a teszt kezdetéig itt volt időm jobban megvizslatni. Legfeltűnőbb jegye a támvillákban ékeskedő betét, Zertz névre keresztelve. Tovább haladva előre a felsőcső a Parizs-Roubaix győzelmeket hirdeti. A villákban ismét Zertz feliratok néznek rám vissza, remek alkalom letesztelni, hogy a májerfaktor fokozásán kívül mire is jó. A bringa nagyon egységes képet mutatott, semmi színvilágban elütő alkatrészt nem talál rajta a szem.

 

Menettapasztalatok: Nyeregmagasságot belőtték. 565mm felsőcsőhöz 100-as stucnival a hossza pont jó volt. Felülve a gépre a látvány nem vágott földhöz, lapított kormány és a 600 Ultegra fékváltókaromhoz képest böszmenagy 105 fogadott. Ez még csak hagyján, de megfogdosva sem győzött meg, egyik sem az én világom no.

Indult a kör, a városból kifelé menet ismerkedem a váltórendszerrel, nézegettem mi merre hogyan, de láttam, hogy ebből nem tudok mászásra magamnak kényelmest kihozni, keresztbeváltás nélkül.

Nem probléma, elérünk a bringaútig. itt már éreztem hogy a korábban tesztel gép nyergénél (Phenom) ez valamivel jobb formájú, de semmi párnázatnak köszönhetően fájdalmas élmény lesz. Lényeg, hogy legalább nem ráz annyira a gép.

45°-os hátszélben tekertünk Nemesvámoshoz felfelé, kiállva brutális merev volt a gép, később sprinteltem is vele egyet. Hát akárhogy erőlködtem, ez nem csavarodott. Meglepő, hogy a kerék sem kolbászolt, mert igen ritkán küllőzött darab figyelt a gépben.

Letértünk a bringaútról, falusi sokadrendű (=kátyúkkal tarkított) úton folytattuk utunkat, Itt párszor dicsértem a választásomat hogy nem a Venge típusra esett, (a tesztelője visszaérkezvén mondta is hogy rázott rendesen) Kellemes tempóban haladtunk jól tartható vele a sebesség a 2mm-rel szélesebb gumi ellenére is. Visszafordulás, pofa és oldalszél. Na itt jött az első visszaütés, hogy bizony ez nem filigrán váz. Oldalszél érezhetően lökdöste a bringát,szemből sem mondanám aerodinamikusnak. 

Tömegét tekintve nem mondanám rossznak a gépet, kormány stucni és a váltásrendszer nehéz rajta, de az ár kordában tartása érdekében ez egy tűrhető kompromisszum.

 

Összegzés: Tetszett, de annyira nem. A visszatartó erő az ergonómiai problémák és a számomra eléggé lehetetlen áttételskála.

Erre ajánlom

Magyar utakra :)

11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Specialized FACT 8r karbon


méretek:
  • 49cm
  • 52cm
  • 54cm
  • 56cm
  • 58cm
  • 61cm
  • 64cm

 
színválaszték:

fehér-szén-piros


villa (merevvilla):

Specialized FACT karbon


Meghajtás

hajtókar:
Shimano 105
fogaskoszorú:
Shimano Sora
első váltó:
Shimano 105
hátsó váltó:
Shimano 105
 
fokozatok száma:

3x10


pedál:

műanyag platform


Kerék

külső gumi:

Specialized Espoir Elite


 
komplett kerék:

DT Axis 2.0


Irányítás

kormány:

Specialized Comp


kormányszár:

Specialized Comp-Set


nyereg:

Body Geometry Toupé RBX Sport


nyeregcső:

Specialized Comp karbon


Fék

 
fékváltó kar:
Shimano 105
Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Roubaix Elite Triple termékkel kapcsolatban: