- Első és legfontosabb a komfort. A jelenlegi acélvázam szintjét hozta, bár ebben közrejátszott szerintem a karbon nyeregcső is.
- Hajtásirányban brutálisan merev a Roubaix, OSBB csapágyházzal (Specialized PF30 szabványa) operál a váz, átalakítva Shimano kompatibilissé .
- Vázban futó bowdenek
- Irányítása nem volt sem túl lassú sem túl ideges, pont jó, szaknyelvben azt hiszem ezt hívják neutrálisnak.
- Külcsíny terén jó összhang fehér-fekete dominál némi pirossal megbolondítva
- 3 X 10 sebességes 105 szett nagyon szépen váltott, egyszer sem állt le "gondolkozni" a hátsó váltó
- Jó fékerő, alsó fogásból a kart berántva simán lehet dobni vele egy szaltót.
- Fulcrum kerekek kevés küllő ellenére merevek voltak iparis agyakon szépen futott
- Külsők 25mm szélességük ellenére gyors futásúak voltak, jól tapadtak. Bár nekem kissé túl voltak fújva.
- Zselés bandázs nagyon kényelmes volt jó fogást biztosított.
- A kormány stucni eléggé merev egységet képezett.
- 3 x 10 rendszerben valahogy sosem találtam meg a helyem, bőség zavara vagy nem tudom. De mindig keresztbeváltva találtam jó mászóáttételt.
- Egy komfortos tekerésre kiélezett bringára feltettek egy zéró párnázat, spártai Romin nyerget, életembe nem ültem még ilyen borzalmas ülőalkalmatosságon.
- A 105 fékváltókar fogása nagyon nem jött be, iszonyat széles volt nekem.
- A kormány aero profil, szélesített felsőrésszel kis előrehajlással. Ez tökéletes kombinációja azoknak a kormányoknak amiket én messze elkerülök.
- A hátsó agy reteszelésének nem volt hangja, bringaexpón a Fulcrum állványnál ezt már konstatáltam.
- Relatív magas ár. A gép jó, de nem ér ennyit.
Specialized tesztnap tapasztalatai:
Vizuális élmények: Átéve a bringát a teszt kezdetéig itt volt időm jobban megvizslatni. Legfeltűnőbb jegye a támvillákban ékeskedő betét, Zertz névre keresztelve. Tovább haladva előre a felsőcső a Parizs-Roubaix győzelmeket hirdeti. A villákban ismét Zertz feliratok néznek rám vissza, remek alkalom letesztelni, hogy a májerfaktor fokozásán kívül mire is jó. A bringa nagyon egységes képet mutatott, semmi színvilágban elütő alkatrészt nem talál rajta a szem.
Menettapasztalatok: Nyeregmagasságot belőtték. 565mm felsőcsőhöz 100-as stucnival a hossza pont jó volt. Felülve a gépre a látvány nem vágott földhöz, lapított kormány és a 600 Ultegra fékváltókaromhoz képest böszmenagy 105 fogadott. Ez még csak hagyján, de megfogdosva sem győzött meg, egyik sem az én világom no.
Indult a kör, a városból kifelé menet ismerkedem a váltórendszerrel, nézegettem mi merre hogyan, de láttam, hogy ebből nem tudok mászásra magamnak kényelmest kihozni, keresztbeváltás nélkül.
Nem probléma, elérünk a bringaútig. itt már éreztem hogy a korábban tesztel gép nyergénél (Phenom) ez valamivel jobb formájú, de semmi párnázatnak köszönhetően fájdalmas élmény lesz. Lényeg, hogy legalább nem ráz annyira a gép.
45°-os hátszélben tekertünk Nemesvámoshoz felfelé, kiállva brutális merev volt a gép, később sprinteltem is vele egyet. Hát akárhogy erőlködtem, ez nem csavarodott. Meglepő, hogy a kerék sem kolbászolt, mert igen ritkán küllőzött darab figyelt a gépben.
Letértünk a bringaútról, falusi sokadrendű (=kátyúkkal tarkított) úton folytattuk utunkat, Itt párszor dicsértem a választásomat hogy nem a Venge típusra esett, (a tesztelője visszaérkezvén mondta is hogy rázott rendesen) Kellemes tempóban haladtunk jól tartható vele a sebesség a 2mm-rel szélesebb gumi ellenére is. Visszafordulás, pofa és oldalszél. Na itt jött az első visszaütés, hogy bizony ez nem filigrán váz. Oldalszél érezhetően lökdöste a bringát,szemből sem mondanám aerodinamikusnak.
Tömegét tekintve nem mondanám rossznak a gépet, kormány stucni és a váltásrendszer nehéz rajta, de az ár kordában tartása érdekében ez egy tűrhető kompromisszum.
Összegzés: Tetszett, de annyira nem. A visszatartó erő az ergonómiai problémák és a számomra eléggé lehetetlen áttételskála.
Magyar utakra :)