Specialized Tarmac Expert SL4 Mid-Compact országúti

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2013 (frissítve: 2013.07.)
  • Listaár: 1.175.000 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, csak kipróbáltam, virsli gumis/oútisként
Előny
  • Külcsín: Specialized-nél erre mindig is adtak, elvégre amerikai. Kinézettel lehet megfogni a vásárlót elv itt is megvan. Kicsit hajaz a pár évvel ezelőtti McLaren Venge színvilágához. Rejtett nyeregcsőcsavar nagyon szép és ügyes megoldás.
  • Brutális merev váz 6-8% emelkedő 40-es fordulatszámon izomból tépve neki semmi észlelhető hajlongás.
  • Kényelmes. Azt gondoltam elsőre hogy valahol a Tarmac ideális középút a Roubaix és a Venge között, de az előbbihez sokkal közelebb van.
  • Irányítás jó volt, rövid a láncvilla jól belőtt fejcsőszög kényelmes neutrális szintet hozott.
  • Fulcum S4 gurigákról, kellemesen könnyű, elég jól gyorsítható, hátrányról a hátránynál :)
  • Specialized Turbo Pro gumik nagyon tapadtak rendesen lehetett dönteni kanyarokban kicsúszásveszély nélkül.
  • Kormány-stucni páros merev volt szép volt, hogy milyen könnyű azt passzolom. De gyanítom itt azért lehetne fogni a tömegen. A compact kormány hegyekbe jól jöhet sprintelni szerintem alkalmatlan.
  • 27.2 es nem aero nyeregcső szerintem sokat dobott a komforton, jó kis darab.
  • Tourpé Expert Gel nyereg mérföldekkel jobb volt mint a tavalyi Roubaix-n a Romin. Noha párnázat téren kb ugyanaz. Kompozit nyereg test + titán sín páros jó alap, ehhez egy jó nyeregforma és 200km-t is el lehet rajta ücsörögni nagyobb gond nélkül.
  • Hajtókarra nagyon kíváncsi voltam mennyire használható a 4 karos érával beszivárgott 52/36 kiosztás. Első blikkre azt hittem kompakt, merthogy itt is 16 fognyi a különbség. Elsőre nem szerettem, mert leteszem belső lánckerékre akkor sokat kell hátul keményebb felé váltani. de aztán a 10 km-es tesztkör vége felé azt vettem észre hogy tök automatikussá vált hogy egyszerre többet váltok.
  • 11-es Ultegra váltással szerelt a Tarmac Expert. Itt eszembe se jutott vinnyogni hogy szar a kiosztás, mert 11-28-as kazettával is annyi fokozatom volt hogy bőven sok. 12-26 a fenti hajtókarhoz szerintem tökéletes választás. Maga a váltásteljesítmény 10/10. Szerintem ennél a Dura-Ace csak könnyebb lehet, jobb nem hiszem. Hátul villámgyors láncpakolás, elöl minimális erő kellett a váltáshoz.
  • Fékváltókar funkciójában tökéletes volt viszont van vele bajom lásd alant
Hátrány
  • Geometriáról: szerintem túl rövid. Ha tényleg arra használnám amire való (illetve amire az árcetli alapján szánnám) azaz versenyre ahhoz szerintem legalább 120-as stucnival lenne megfelelő.
  • Kerekek egyetlen hátrány talán, hogy nem valami magas profilú. A bringát gyors haladásra tervezték akkor logikusabb lenne valami aerodinamikusabb felniprofil legalább 30mm
  • Fékek: elég gyatra az áttételezés. nagyjából egy "féldigitális" működést kapunk. Azaz kis erőre kicsit fog aztán van egy pont ahonnan ha egy picit erősebben ráhúzol akkor már nosemanuál/kormányátesés is lehet belőle.
  • Fékváltó ergonómiája szintén hagy némi kívánnivalót maga után. ahova a hüvelykujjam szoktam rakni oda most markánsan bepofátlanodik a belső kar csuklója mit ne mondjak rohadt idegesítő volt, ilyen szempontból az első generációs fékváltók(tricolor) sokkal jobbak voltak
  • Árához képest nehéz. Nincs mit cifrázni, 7.7kg nem mondanám hogy olyan jó adat.
Tapasztalat

Specialized tesztnap program keretein belüli tesztkarika élményeiről számoltam be amennyire lehetett. Idei terítéken ez az egy bringa volt. Ár érték miért 4/5? Mert alacsony profilú kerék, és nehéz. A fékváltó ergonómiája és a gyatra fékáttételezés felett szemet lehet hunyni, mert hozzá lehet szokni, de az előbbi kettő tényleges hátránykényt könyvelhető el.

Erre ajánlom

Ideális versenygép lehet hazai klasszikus mezőnyversenyekre, sőt a rövidsége okán még időfutamra is át lehet alakítani. Bár arra ott a Shiv. Ára meglehetősen húzós a hazai piacnak.

Ennyiért vettem
tesztnap
Mért tömeg
7700 g
Csatolt képek
Specialized Tarmac Expert SL4 Mid-Compact  2015 országúti
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Specialized FACT 10r szénszálas


méretek:
  • 49cm
  • 52cm
  • 54cm
  • 56cm
  • 58cm
  • 61cm

 
színválaszték:

karbon szatén-szén-piros


villa (merevvilla):

Specialized FACT szénszálas


Meghajtás

hátsó váltó:
Shimano Ultegra
 
fokozatok száma:

2x10


pedál:

műanyag platform


Kerék

külső gumi:

Specialized Turbo Elite


 
komplett kerék:

DT Axis 4.0


Irányítás

kormány:

Specialized Tarmac Expert


kormányszár:

Specialized Comp-Set


kormánycsapágy:

integrált


nyereg:

Body Geometry Toupé Comp


nyeregcső:

Specialized Comp, FACT szénszálas


Fék

 
fékváltó kar:
Shimano Ultegra
Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Tarmac Expert SL4 Mid-Compact termékkel kapcsolatban: