- Külcsín: Specialized-nél erre mindig is adtak, elvégre amerikai. Kinézettel lehet megfogni a vásárlót elv itt is megvan. Kicsit hajaz a pár évvel ezelőtti McLaren Venge színvilágához. Rejtett nyeregcsőcsavar nagyon szép és ügyes megoldás.
- Brutális merev váz 6-8% emelkedő 40-es fordulatszámon izomból tépve neki semmi észlelhető hajlongás.
- Kényelmes. Azt gondoltam elsőre hogy valahol a Tarmac ideális középút a Roubaix és a Venge között, de az előbbihez sokkal közelebb van.
- Irányítás jó volt, rövid a láncvilla jól belőtt fejcsőszög kényelmes neutrális szintet hozott.
- Fulcum S4 gurigákról, kellemesen könnyű, elég jól gyorsítható, hátrányról a hátránynál :)
- Specialized Turbo Pro gumik nagyon tapadtak rendesen lehetett dönteni kanyarokban kicsúszásveszély nélkül.
- Kormány-stucni páros merev volt szép volt, hogy milyen könnyű azt passzolom. De gyanítom itt azért lehetne fogni a tömegen. A compact kormány hegyekbe jól jöhet sprintelni szerintem alkalmatlan.
- 27.2 es nem aero nyeregcső szerintem sokat dobott a komforton, jó kis darab.
- Tourpé Expert Gel nyereg mérföldekkel jobb volt mint a tavalyi Roubaix-n a Romin. Noha párnázat téren kb ugyanaz. Kompozit nyereg test + titán sín páros jó alap, ehhez egy jó nyeregforma és 200km-t is el lehet rajta ücsörögni nagyobb gond nélkül.
- Hajtókarra nagyon kíváncsi voltam mennyire használható a 4 karos érával beszivárgott 52/36 kiosztás. Első blikkre azt hittem kompakt, merthogy itt is 16 fognyi a különbség. Elsőre nem szerettem, mert leteszem belső lánckerékre akkor sokat kell hátul keményebb felé váltani. de aztán a 10 km-es tesztkör vége felé azt vettem észre hogy tök automatikussá vált hogy egyszerre többet váltok.
- 11-es Ultegra váltással szerelt a Tarmac Expert. Itt eszembe se jutott vinnyogni hogy szar a kiosztás, mert 11-28-as kazettával is annyi fokozatom volt hogy bőven sok. 12-26 a fenti hajtókarhoz szerintem tökéletes választás. Maga a váltásteljesítmény 10/10. Szerintem ennél a Dura-Ace csak könnyebb lehet, jobb nem hiszem. Hátul villámgyors láncpakolás, elöl minimális erő kellett a váltáshoz.
- Fékváltókar funkciójában tökéletes volt viszont van vele bajom lásd alant
- Geometriáról: szerintem túl rövid. Ha tényleg arra használnám amire való (illetve amire az árcetli alapján szánnám) azaz versenyre ahhoz szerintem legalább 120-as stucnival lenne megfelelő.
- Kerekek egyetlen hátrány talán, hogy nem valami magas profilú. A bringát gyors haladásra tervezték akkor logikusabb lenne valami aerodinamikusabb felniprofil legalább 30mm
- Fékek: elég gyatra az áttételezés. nagyjából egy "féldigitális" működést kapunk. Azaz kis erőre kicsit fog aztán van egy pont ahonnan ha egy picit erősebben ráhúzol akkor már nosemanuál/kormányátesés is lehet belőle.
- Fékváltó ergonómiája szintén hagy némi kívánnivalót maga után. ahova a hüvelykujjam szoktam rakni oda most markánsan bepofátlanodik a belső kar csuklója mit ne mondjak rohadt idegesítő volt, ilyen szempontból az első generációs fékváltók(tricolor) sokkal jobbak voltak
- Árához képest nehéz. Nincs mit cifrázni, 7.7kg nem mondanám hogy olyan jó adat.
Specialized tesztnap program keretein belüli tesztkarika élményeiről számoltam be amennyire lehetett. Idei terítéken ez az egy bringa volt. Ár érték miért 4/5? Mert alacsony profilú kerék, és nehéz. A fékváltó ergonómiája és a gyatra fékáttételezés felett szemet lehet hunyni, mert hozzá lehet szokni, de az előbbi kettő tényleges hátránykényt könyvelhető el.
Ideális versenygép lehet hazai klasszikus mezőnyversenyekre, sőt a rövidsége okán még időfutamra is át lehet alakítani. Bár arra ott a Shiv. Ára meglehetősen húzós a hazai piacnak.