Shimano Saint pedál

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2018
    (frissítve: 2018.01.)
  • Listaár: 23.000 Ft

HASONLÓ pedál TERMÉKEK




GeoMan avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Masszív, strapabíró pedáltest

A kónuszos csapágyazás előnyös tulajdonságai (egyszerű, könnyen karbantartható, stb)

A pedál konstrukciója: a pedáltesbe kell bedugni a tengelyt és nem át kell dugni rajta.

A pedáltüskék konstrukciója: át kell csavarni a pedáltesten őket és nem bele abba.

A mérete.

A formája/design-ja.

 

Hátrány

A kónuszos csapágyazás hátrányos tulajdonságai (sok kis apró, ide-oda guruló golyó, nehezen eltalálható kontra-végpont, stb)

A pedáltüskék konstrukciója: torx kulcsnyílású csavarokat kell belecsavargatni

A tömege.

Az ára.

Tapasztalat

Alapvetően elégedett vagyok a pedál teljesítményével, szerencsére Nekem még nem volt vele semmilyen negatív tapasztalatom, pedig a 2013-as modellt használom.

A pedál robusztus és strapabíró, többször estem már vele, olyan eséssel is, hogy az SLX hajtómű is elhajlott (a bokámmal együtt :)), de a pedálnak meg sem kottyant.

A kónuszos megoldást elfogadom, jobb híján, mivel a Shimano-nál az egy hagyományosan sokat használt technika, és végül is működik. Ha rendesen beállítom a kontraanyát, akkor nem kotyog, szép simán fut. Az más kérdés, hogy azért néhányszor neki kell futni, amíg az ember megtalálja azt a pontot, ahol meg lehet rendesen, kotyogás mentesen szorítani, de még sincs túl szorítva. De, ezt a folyamatot kb az agyaknál is ugyanúgy le kell játszani, úgyhogy mondjuk úgy: idővel megszokja az ember. Amit nem szeretek az az, hogy nagyon apró golyókkal csinálták meg a csapágyazást, de abból legalább jó sokkal. A 3/32"-os (~ 2,4 mm) átmérőjű golyókból 48 db kell a két pedálba, hát: eléggé origami szétszedni, megtisztítani, újrazsírozni majd újra összerakni a rendszert.

Cserébe, egyben meg lehet csinálni a tengelyen az egész szereléket, majd utána azt csak simán bele kell csavarni a pedáltestbe, ami azért tetszik, mert így nagyon jól hozzá lehet férni a tengelyen a "belsőségekhez". Ez például egy határozott előny azokhoz a pedál konstrukciókhoz képest, amiknél ki kell bányászni a pedál végén a porvédő kupakot valami vágó/szúró szerszámmal, hogy hozzá lehessen férni a záróanyához. Aminek, persze, hosszabb távon egyenes következménye a porvédő kupak szó szerinti lefaragása, és ezáltal porvédő helyett porfogóvá avanzsálása. Persze, a jobb minőségű pedáloknál már gondoltak erre és le lehet szedni úgy is a kupakot, hogy nem teszi közbe tönkre azt az ember, de általában azoknál is be van süllyesztve a kónuszcsavar a pedálba , így azokat még macerásabb pont jóra "bekontrázni".

A szigetelő gumigyűrű a tengely és a pedáltest között tényleg nagyon jól szigetel, szinte mindig olyan zsírt szedek ki, aminek a színén azért látszik, hogy használódik, de por-sár-víznyomokat soha nem szoktam benne találni.

A pedálba becsavarható tüskék mennyisége, hosszúsága szerintem pont jó, de akinek esetleg hosszú, mert sajnálja a cipőjét ;), be lehet rakni kis alátéteket a csavarra, amivel 2 mm-enként lehet csökkenteni a tüskék hosszát. És szerencsére adnak egy egész készlet pót tüskét és pót alátétet hozzá. Ennél az alkatrész csoportnál még az lett jól kitalálva, hogy át kell hajtani a pedáltesten a tüskéket, és nem bele azokat, így nem kell "belelépni" a csavar fejébe pedálozáskor. Aki tudja, milyen gyűlölt dolog úgy kicsavarni tüskéket, hogy előtte ki kell kaparni belőlük a beleszáradt sarat, hogy be lehessen rakni az imbuszt, az nagyon díjazza ezt a megoldást. Másrészt viszont torx fejűek a csavarok, amit én személy szerint nem annyira szeretek, mint egy imbuszt, de ez ízlés kérdése.

Továbbá, ami mondjuk nem annyira tetszik, hogy a robusztus kialakítás ára a pedál tömege, és az szerintem is tényleg túl sok a maga 0,5 kg/pár értékével. Viszont, a mérete és a formája a 45-ös cipőmhöz nagyon jól passzol, és emiatt nagyon hatékonyan adja át a biciklinek a hajtóerőmet.

Illetve, ami szintén nem tetszik, az az ára, a 20-23 000 HUF szerintem sok érte, a 12-15 000 HUF ár lenne reális a teljesítménye alapján, dehát tudjuk, persze...SAINT...

Mondjuk, ezért a pénzért legalább jól néz ki.  :)

Erre ajánlom

Mindenre, ideiglenes pedálként még akár országútin (!) is el tudom képzelni, de trekking, XC, DH, AM, enduro, stb simán.

Ennyiért vettem
12000
Mért tömeg
500 g
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
tengely:

Cr-Mo


 
színválaszték:

fekete


 
tömeg (g/pár):

500


 
további információk:
  • PD-MX80
  • Új, szélesebb (+3 mm), alacsonyabb profilú (-8,5 mm) platform
  • Új típusú cserélhető csapszeg
  • Konkáv felület a hosszú kerékpározás kényelme és a hajtás eredmémyessége miatt
  • A csapszeg magassága távtartóval igazítható
  • A króm-molibdén ötvözetű, tömített és csapágyazott tengely csökkenti a karbantartási igényt

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Saint PD-MX80
5 válasz
utolsó: 2018. jan.
Shimano Saint pedál eladása testbikon? Mi az etikett?
11 válasz
utolsó: 2015. jún.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Saint termékkel kapcsolatban: