Shimano Saint pedál

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2018
    (frissítve: 2018.01.)
  • Listaár: 23.000 Ft

HASONLÓ pedál TERMÉKEK



1-10 (10 vélemény)
Rendezés

Zoltán-san avatar
26 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jóminőségű anyagok, szép kidolgozás, kényelmes és nagy taposófelület állítható és cserélhető tüskékkel. A tengely újonnan simán, érezhető holtjátéktól mentesen forog. A pedál szétszedhető és könnyen karbantartható, szervízelhető.

Hátrány

Ha egy gyári hibásat fogsz ki az bizony szíven fog ütni. Lásd lejjebb.

Tapasztalat

A mindennapi életben és az üzleti életben egyaránt igaz hogy mielőtt egy negatív hangvételű kritikát fogalmazol meg írásban előtte aludj rá egyet. Én most szakítok ezzel a hagyománnyal, mert nem hiszem hogy ez bármin változtatna.

Az én példám jól tükrözi hogy mit okozhat az ha valaki (gyártóra gondolok) elfelejt meghúzni egy igen fontos szerepet betöltő csavart.

Az egyébként gyárilag csendesen és simán forgó pedálom úgy kb. 200km után elkezdett fémesen kattogó hangot hallatni (csak a jobboldali). Kézzel megforgatva éreztem hogy egy kicsit rágósan forog a tengely. Szétszedtem és egyből éreztem hogy a kontraanya gyakorlatilag nem volt meghúzva, miután beállítottam csak egyedül a rágásmentes forgást tudtam helyreállítani azaz a pedál továbbra is zajosan és egyenetlenül (érezhető volt hogy a futófelület már megsérült) forgott. Ennek ellenére úgy kb. újabb 200 km-ig sikerült a kattogást megszüntetni, amelyet kb. 5000 km után tegnap meguntam és kicseréltem a pedált. Miután szétszedtem akkor döbbentem rá hogy még az ellenoldalon (tengelyvéggel ellentétes oldal) is koszos a zsír. Ez volt az a pont amikor úgy éreztem hogy elegem van ebből a "kiváló" termékből na erre utaltam a bevezető mondatommal.

*Egyébként a baloldali pedál gyakorlatilag olyan mintha új lenne.

Update 2016-05-11

Biztos ami biztos utánaérdeklődtem hogy mennyi lenne ehhez a pedálhoz egy komplett jobboldali tengely és csapágyazás. Az árat meghallván fel is csillant egy pár napra a szemem (5500 Ft), úgyhogy meg is rendeltem hozzá, de néhány nap múlva jött a feketeleves: Kiderült hogy nemcsak Mo.-on de még a stuttgarti központban sincs már vagy tavaly Szeptember óta, természetesen még nem adtam fel a reményt.

Update 2016-05-13

Ma derült ki hogy ehhez a pedálhoz az említett alkatrész nem rendelhető. Hát igen néha az élet egy szívás. Úgyhogy ha valakinek ilyen problémája lesz akkor nagyjából erre számíthat. Lásd még a 2017-01-06-i bejegyzés utolsó mondat!

2017-01-06:

Mióta (tavaly nyár) kicseréltettem a hibás jobboldali pedált az új azóta is tökéletesen működik, a baloldali, melyben már több mint 10000 km van szintén jól bírja. Intenzív használat mellett, mégha nem is kap esőt tanácsos legalább félévente teljesen szédszedni, kipucolni és újrakenni. A baloldali pedál karbantartása során kiderült hogy a lecserélt jobboldali pedálnál a futófelületek megmunkálása sem volt tökéletes, mivel a csapágy beállításánál ha csak egy kicsit is túlhúzzuk akkor egyből elkezd szorulni, tehát három eset fordulhat elő: lötyög; szorul, vagy jó, de semmiképp sem rághat (amely a filléres kónuszos pedálokra jellemző, mivel a futófelületek már újonnan sem körkörösek).

Összegezve tehát úgy döntöttem hogy egyenlőre javítom az értékelést 3-3 répára.

A 2016-05-13-i bejegyzéshez: Ez igazából a hazai körülményeket minősíti, mivel az sem igaz hogy nem lehet ehhez a típushoz pótalkatrészt szerezni.

 

Update 2018-02-15: 

A legutóbbi hozzászólásom óta probléma nélkül használom és már több mint 17 000 km van benne. Észrevehető állapotromlásról nem tudok beszámolni, javítom a rating-et 4-4-re.

 

Update 2018-03-12:

Csak annyi kiegészítés, hogy tegnap csináltam meg a szokásos féléves karbantartást, ami abból állt hogy a külső tömítést kicsit megzsíroztam és a jobboldali pedál csapágyát egy kissé precízebben állítottam be.

Szó sincs kopásról!!!

 

Update 2019-12-03:

Túl vagyok a 30 000 km-en, de a szokásos karbantartásokon kívül mást nem kellett vele csinálni. A futófelületeken látszik már a használat, de ettől még pontosan be lehet állítani a csapágyakat. A teljesítményt 4 csillagosról 5-re javítottam, a másikat még 4-en hagyom.

 

Update 2020-07-06:

 

35ezer km környékén járok velük és a jobboldali pedál pontos beállítása már nehézségekbe ütközik, mivel a csapágyazás futófelülete ki van már gödrösödve ez főleg nagyobb terheléseknél egyre inkább hallható is. Komplett csapágyszett a szállítási díjjal együtt több mint 13ezer-be kerülne, emiatt már nem éri meg beruházni rá, főleg hogy egy PDGR500-as 21ezer körül kapható. Tartaléknak még jó lesz. Mindent összevetve ez egy jó vétel volt.

Erre ajánlom

*Erre végképp nem tudok mit írni.   Hivatkozva a 2017-01-06-i bejegyzésre már nyugodtabban merem másnak is ajánlani.

Mindenesetre vásárlás után közvetlenül és az első pár száz kilométer megtétele közben sűrün ellenőrizni a pedált, ha rág (még csak kismértékben is) visszavinni a boltba és megpróbálni kicseréltetni, mivel ha nem sikerülne még egy időben történő utánállítás megmentheti a pedált.

Ennyiért vettem
18000
20 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

GeoMan avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Masszív, strapabíró pedáltest

A kónuszos csapágyazás előnyös tulajdonságai (egyszerű, könnyen karbantartható, stb)

A pedál konstrukciója: a pedáltesbe kell bedugni a tengelyt és nem át kell dugni rajta.

A pedáltüskék konstrukciója: át kell csavarni a pedáltesten őket és nem bele abba.

A mérete.

A formája/design-ja.

 

Hátrány

A kónuszos csapágyazás hátrányos tulajdonságai (sok kis apró, ide-oda guruló golyó, nehezen eltalálható kontra-végpont, stb)

A pedáltüskék konstrukciója: torx kulcsnyílású csavarokat kell belecsavargatni

A tömege.

Az ára.

Tapasztalat

Alapvetően elégedett vagyok a pedál teljesítményével, szerencsére Nekem még nem volt vele semmilyen negatív tapasztalatom, pedig a 2013-as modellt használom.

A pedál robusztus és strapabíró, többször estem már vele, olyan eséssel is, hogy az SLX hajtómű is elhajlott (a bokámmal együtt :)), de a pedálnak meg sem kottyant.

A kónuszos megoldást elfogadom, jobb híján, mivel a Shimano-nál az egy hagyományosan sokat használt technika, és végül is működik. Ha rendesen beállítom a kontraanyát, akkor nem kotyog, szép simán fut. Az más kérdés, hogy azért néhányszor neki kell futni, amíg az ember megtalálja azt a pontot, ahol meg lehet rendesen, kotyogás mentesen szorítani, de még sincs túl szorítva. De, ezt a folyamatot kb az agyaknál is ugyanúgy le kell játszani, úgyhogy mondjuk úgy: idővel megszokja az ember. Amit nem szeretek az az, hogy nagyon apró golyókkal csinálták meg a csapágyazást, de abból legalább jó sokkal. A 3/32"-os (~ 2,4 mm) átmérőjű golyókból 48 db kell a két pedálba, hát: eléggé origami szétszedni, megtisztítani, újrazsírozni majd újra összerakni a rendszert.

Cserébe, egyben meg lehet csinálni a tengelyen az egész szereléket, majd utána azt csak simán bele kell csavarni a pedáltestbe, ami azért tetszik, mert így nagyon jól hozzá lehet férni a tengelyen a "belsőségekhez". Ez például egy határozott előny azokhoz a pedál konstrukciókhoz képest, amiknél ki kell bányászni a pedál végén a porvédő kupakot valami vágó/szúró szerszámmal, hogy hozzá lehessen férni a záróanyához. Aminek, persze, hosszabb távon egyenes következménye a porvédő kupak szó szerinti lefaragása, és ezáltal porvédő helyett porfogóvá avanzsálása. Persze, a jobb minőségű pedáloknál már gondoltak erre és le lehet szedni úgy is a kupakot, hogy nem teszi közbe tönkre azt az ember, de általában azoknál is be van süllyesztve a kónuszcsavar a pedálba , így azokat még macerásabb pont jóra "bekontrázni".

A szigetelő gumigyűrű a tengely és a pedáltest között tényleg nagyon jól szigetel, szinte mindig olyan zsírt szedek ki, aminek a színén azért látszik, hogy használódik, de por-sár-víznyomokat soha nem szoktam benne találni.

A pedálba becsavarható tüskék mennyisége, hosszúsága szerintem pont jó, de akinek esetleg hosszú, mert sajnálja a cipőjét ;), be lehet rakni kis alátéteket a csavarra, amivel 2 mm-enként lehet csökkenteni a tüskék hosszát. És szerencsére adnak egy egész készlet pót tüskét és pót alátétet hozzá. Ennél az alkatrész csoportnál még az lett jól kitalálva, hogy át kell hajtani a pedáltesten a tüskéket, és nem bele azokat, így nem kell "belelépni" a csavar fejébe pedálozáskor. Aki tudja, milyen gyűlölt dolog úgy kicsavarni tüskéket, hogy előtte ki kell kaparni belőlük a beleszáradt sarat, hogy be lehessen rakni az imbuszt, az nagyon díjazza ezt a megoldást. Másrészt viszont torx fejűek a csavarok, amit én személy szerint nem annyira szeretek, mint egy imbuszt, de ez ízlés kérdése.

Továbbá, ami mondjuk nem annyira tetszik, hogy a robusztus kialakítás ára a pedál tömege, és az szerintem is tényleg túl sok a maga 0,5 kg/pár értékével. Viszont, a mérete és a formája a 45-ös cipőmhöz nagyon jól passzol, és emiatt nagyon hatékonyan adja át a biciklinek a hajtóerőmet.

Illetve, ami szintén nem tetszik, az az ára, a 20-23 000 HUF szerintem sok érte, a 12-15 000 HUF ár lenne reális a teljesítménye alapján, dehát tudjuk, persze...SAINT...

Mondjuk, ezért a pénzért legalább jól néz ki.  :)

Erre ajánlom

Mindenre, ideiglenes pedálként még akár országútin (!) is el tudom képzelni, de trekking, XC, DH, AM, enduro, stb simán.

Ennyiért vettem
12000
Mért tömeg
500 g
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

_MaRauDeR_ avatar
4 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Tapad, nem csúszik.
A pedáltest és a tengely anyaga erős, bírja az ütéseket és a strapát... (nem úgy mint a csapágyazás)

Hátrány

Kónuszos csapágyazású. (Ezt el kéne már felejteni)
A kónuszok intenzív használat esetén 0,5-1-2 óra alatt lelazulnak/megszorulnak és akkor vagy kotyog, vagy nem forog rendesen. Kónuszok állításához szét kell szedni, idő a beállítgatás is, majd miután be van állítva, kezdődik a mókuskerék elölről.
A festése kopik... (de melyiké nem?)

 

Tapasztalat

Kicsit durvább használat esetén 1-2 óra alatt a jobb oldali pedál megszorul. Nem segít a menetrögzítő sem. (Egy ismerősömnek ugyanez van, ott is a jobb oldalival van gond, de neki folyamatosan lelazul... Úgy tűnik, hogy ez valami szériahiba lehet) Meguntam a kínlódást vele. Rendeltem egy rendes pedált helyette, ami "install és forget".

Erre ajánlom

Bármire. A felhasznált anyagok miatt bíjra a DH-t és az FR-t is, ha van az embernek türelme állítgatni. Egyébként boltbajárni is tökéletes... akkor talán nem is lazul le.

Ennyiért vettem
13000
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kovács Norbert avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Nagyon minőségi, van benne anyag bőven :)

- Nekem jól fogja a cipő talpát, nem csúszkál rajta egyáltalán 

- Holtjátékot nem tapasztaltam.

- Festés kopásról egyelőre nem tudok beszámolni, mert még nagyon új, nemrég vásároltam.

Hátrány

- van benne anyag bőven, ezért nehéz :)

- kicsit drága, bár a minőséget meg kell fizetni sajnos

Tapasztalat

- Sokkal másabb (kényelmesebb, hatékonyabb) ezt taposni/hajtani, mint az eredetileg bicajomon lévő szériatartozék párezres alumínium pedált.

- Szerettem volna venni hozzá fényvisszaverőt is (ez sajnos nem szériatartozék, pedig talán beleférne az árába...), de Magyarországon nem lehet kapni sehol sem, rendelni sem tudnak ("nincs a gyártónál sem készleten"). Nos, azért németországi webshopból ( https://www.bike-components.de/en/Shimano/Reflektor-SM-PD64-fuer-PD-MX80-p34837/orange-universal-o330001/ ) sikerült a művelet, "csekélyke" 10 EUR-ért, plusz még ugyanennyi száll. költségért :) 

Ennyiért vettem
£39.15 + 9,55€ a fényvisszaverő
Mért tömeg
499 g
Csatolt képek
Shimano Saint  2016 pedál
Shimano Saint  2016 pedál
a külön megvehető SM-PD64 reflektorszett
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zsohi avatar
28 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- Nagyon jól tapad, kellemes fekvése esik a lábnak rajta.
- A szegecsek a pedálhoz adott alátétekkel állíthatóak.
- Klasszikus kialakítás, de a szokásostól eltérően szélesebbek. 
- Holtjátéka egyáltalán nincsen, a csapágyak tömítése hibátlan.
- CRC-ről rendelve az ára nagyon baráti. 
- A megjelenése igazán figyelemre keltő. 

Hátrány

- 500 gramm a két pedál súlya, szóval igen csak nehezecske. 
- A festése nem örök életű. 
- Nem minden aspektusából tükrözi egy Saint termék vonásait. 

Tapasztalat

Egy hangyaf*sznyit kicsit többet vártam volna tőle, ha már rá lett aggatva a Saint márkanév, pl: lehetne könnyebb is, a pedáltestének a felülete nem hibátlan, persze ez csak nyavalygás... Amúgy meg nem rossz ez, főleg ennyi pénzért abszolút best buy. 

Erre ajánlom

Downhill és freeride

Ennyiért vettem
56 CAD
Csatolt képek
Shimano Saint  2015 pedál
Shimano Saint  2015 pedál
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Baksa89 avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

A kiálló kis csavarok nagyon jó tapadást adnak a pedálnak - még sima talpú cipővel sem csúszik le róla a lábad!
A csapágyazása nagyon precíz - iszonyú terheléseket kibír
Holtjátéka 0
Van benne anyag rendesen, persze ez miatt kicsit nehezebb is, de gyönyörű a kidolgozása és ez kárpótol.

Hátrány

Fő hátrány az, hogy tényleg drága - de van jó hír is: ezt tuti, hogy csak egyszer kell megvenned és aztán örök élet + 1év! :D
Mint említettem nem a könnyű pedálok közé sorolható, így gramm mániásoknak nem a legjobb választás.
A festése azért kopik, de nem is igazából kopik hanem inkább mintha fakulna kicsit, de nem vészes
 

Tapasztalat

Igaz elsősorban nem erre való, de én XC-re használom és nagyon elégedett vagyok vele.
Csúsztam már rajta 2-3 métert betonon, és csak minimális anyagvesztést szenvedett.

Erre ajánlom

Konkrétan mindenre alkalmas a DH-tól az XC-n át az egyszerű túrázásig - persze ahhoz kicsit drága, de a minőséget meg kell fizetni. Aki egy örök darab taposót keres annak ez egy jó választás lehet.

Ennyiért vettem
19000
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

atthanor avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

- A sok szegecs(cserélhető, állítható) miatt jól tapad, vehetsz új cipőt is :)

- Merev, nem kotyog, szépen forog a tengelyen

- A csapágy ipari, masszív, bírja az ütéseket. Cserélhető is, ha netán tönkremenne.

- Kinézetre nagyon szép, igényes, és nagy darab.

-Szép kinézet, ferde felület a hatékony tekeréshez.

Hátrány

- Talán az,hogy a kosz meglátszik a pedál lapján, dehát a francba is, ezt tapossuk :)

Tapasztalat

Nem mérleghuszároknak való.

Sokan mondják, hogy drága, és leértékelik ezért. kategóriájában jó, ez egy teljesen más kategória, mint a plé pedál.

Tehát ár/érték arányban 5, lehet hogy drága, de meg is éri. Attól hogy drága, nem rossz, nem értékelem le. Aki nem akar, nem vesz.

Erre ajánlom

Akinek masszív, biztos, tapadó pedál kell, használja

Ennyiért vettem
20000
Csatolt képek
Shimano Saint  2014 pedál
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

BenoKTM avatar
19 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Cserélhető szegecsek, amelyeknek állítható a magasságuk. --> Jó tapadást biztosítanak!
  • Króm-molibdén ötvözetű, tömített és csapágyazott tengely. --> Strapabíró!
  • Kis karbantartási igény. Ha mégis gond lenne vele, akkor egyszerűen szervizelhető.
  • A kerékpározás kényelmét és a hajtásteljesítményt növelő konkáv felület.
Hátrány
  • A festése lehetne időtállóbb
Tapasztalat

Előtte egy BikeFun Jump pedált használltam, ami kiállásos tekerésnél iszonyat módon tudott recsegni a pille 85-90 km-om alatt, majd 3 hónap után elkezdett kotyogni is. Ezt megunva vettem a Shimano PD-MX80-at. A Shimano csúcskategóriás DH pedálja, ezért fölösleges fényeznem. Szerintem mindenki tudja, hogy ezzel nem járhat pórul, viszont az ára nagy visszatartóerő lehet egyeseknek. De ha belegondol az ember, ezt csak egyszer kell megvenni és örök életre fog szólni. Egy Bikefun kategóriás pedál pedig egy félév alatt tönkre tud menni, ha valaki intenzíven használja (itt nem azt mondom, hogy szar a pedáljuk, mert például boltba járáshoz tökéletes) és lehet venni a következőt.

Erre ajánlom

DH, XC, stb. A gramm mániások kerüljék. :)

Ennyiért vettem
13792
Mért tömeg
499 g
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Matrix14 avatar
76 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-Erős.

-Brutál kinézet.

-Állítható tüskehossz, adnak pluszba is hozzá tüskét és alátétet is, torx kulcsot is.

-Szép dizájn, és festés.

-Cromo tengely.

-Szerelhető.

-Vékony platform.

Hátrány

-Ára, nem magyar fizetésekhez van mérve.....

Tapasztalat

Véleményem szerint egy frankó kis pedál. Szép jó shimano.

Ennyiért vettem
16500
Csatolt képek
Shimano Saint  2013 pedál
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

freeride69x avatar
154 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny

Prémium kategóriás Downhill / Freeride pedál Gravity széria

- új szélesebb (+3mm), alacsonyabb profilú (-8,5mm) platform
- új típusú cserélhető szegecs
- a króm-molibdén ötvözetű, tömített és csapágyazott tengely csökkenti a karbantartási igényt

-a kerékpározási kényelmet és a hajtásteljesítményt növelő konkáv felület

Hátrány

-a súlya és az ára 

Tapasztalat

A csavarok eltömődése sárral megakadályozható/megelőzhető ha fordítva csvarjuk be a taposó csavarokat a pedálba.A taposó csvarok alátétezhetőek,így a kívánt magasság beállítható.

A Shimano PD-MX80 ára és a súlya büntetés,de a minőséget meg kell fizetni.

Erre ajánlom

DH/AM/TRAIL felhasználásra.

Ennyiért vettem
16500
Csatolt képek
Shimano Saint  2013 pedál
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-10 (10 vélemény)
Rendezés
 
tengely:

Cr-Mo


 
színválaszték:

fekete


 
tömeg (g/pár):

500


 
további információk:
  • PD-MX80
  • Új, szélesebb (+3 mm), alacsonyabb profilú (-8,5 mm) platform
  • Új típusú cserélhető csapszeg
  • Konkáv felület a hosszú kerékpározás kényelme és a hajtás eredmémyessége miatt
  • A csapszeg magassága távtartóval igazítható
  • A króm-molibdén ötvözetű, tömített és csapágyazott tengely csökkenti a karbantartási igényt

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Saint PD-MX80
5 válasz
utolsó: 2018. jan.
Shimano Saint pedál eladása testbikon? Mi az etikett?
11 válasz
utolsó: 2015. jún.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Saint termékkel kapcsolatban: