Avid Ball Bearing Disc Brake tárcsafék

32 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 40.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



31-32 (32 vélemény)
Rendezés

boyscout avatar
boyscout
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Gyakorlatilag csak az van. Elsőosztályú fékhatás. Király moduláció.
Hátrány
Magas ár.
Tapasztalat
Bár én még nem használtam más tárcsaféket, de a kanti után a különbség leírhatatlan. Nincs erölködéstől zsibbadó kéz! Amikor a Hármashatár hegyről ereszkedtem le 15 perces folyamatos fékezés után is tökéletes fékhatást produkált. Bármilyen meredek is az út, egy ujjal blokkolható. Iszonyú jól adagolható. Csak ajánlani tudom.
Erre ajánlom
Bárkinek aki nem sajnálja a pénzt érte. Szerintem nincs olyan felhasználási terület, ahol nem teljesítene kiemelkedően.
Szerinted hasznos?

Alonso avatar
Alonso
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nagy és jól adagolható fékerő, könnyű beállítás, vizesen is kifogástalan működés, nincs teljesítménycsökkenés hosszabb fékezésnél.
Hátrány
Drága.
Tapasztalat
Ár/teljesítményhez csak azért írtam valamit, mert különben a program nem fogadja el az űrlapot. Nincs értelme, mert nincs mivel összehasonlítani: csak az AVID gyárt országúti fékváltókatokhoz tárcsaféket. A kanti fékhez képest csoda.
Erre ajánlom
Akik hajlandóak fizetni a fenti előnyökért.
Szerinted hasznos?

31-32 (32 vélemény)
Rendezés
Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.