Avid Elixir 5 tárcsafék

23 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 40.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-15 (23 vélemény)
Rendezés

HeadTrue avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Elég harapós fékrendszer nekem nagyon hirtelen a működése, de ezt szeretem benne hogy azonnal reagál.

Hátul használom 160-as tárcsával.

Adagolása nekem hirtelen az Avid code-r hez viszonyítva.

 Saját fékkarjával használom, aminél azt vettem észre, hogy az alapnál tovább lehet előre tolni és, ha sokat tologatod, akkor kicsit kimozgósodik.

Nem kellett még állítanom rajta semmit. (igaz vigyázok rá, de eléggé túráztatom)

Melegedés érzékelhető, ha állandóan sokáig és lassan fékezel, de nem így kell fékezni :-D

A gyári pofák még nem koptak sokat, igaz sokat állt mostanában, de a fémes fékpofák nagyon harapnak.

Kiegészítés: 2év után is azt tudom mondani- hogy működik rendesen eddig 1x volt olajcsere.

Olajcsere most volt saját hibából kifolyólag, de nem levegősödés miatt.

Folyást, és levegősödést nem észleltem még.

Esőben üvölt,  de melyik nem:-D ! ?

Fékezésnél nem nyöszörög, hanem harap, mint egy vadállat.

Összegezve tetszik, mert a 2 dugattyú teszi a dolgát, és eddig nem volt vele semmi baj Kékesről lefelé sem

Hátrány

Sokan mondják, hogy levegősödik, de még ilyet nem tapasztaltam.

Tapasztalat

Avid Code-r hez viszonyítva vadabb és kevésbé adagolható finoman.

Erre ajánlom

fr

Ennyiért vettem
27
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2014 tárcsafék
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mikloskaresz avatar
54 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- Fékereje elégséges! Én személy szerint 203-as tárcsákkal használom

- Fokozatosan adagolható

- Nekem a beállítása könnyen ment, a fékkart is belőtte kényelmes távolságra

- Nem engedi az olajat

- Csendes, semmi gyanús hangot nem hallat. Talán fémes pofákkal nyekeregne, de én organikusokkal használom.

Hátrány

- A gyári olaj borzasztó volt benne, ezért olajcserét hajtottam végre és jól kilevegőztem

- Még mindig érzékeny a hátsó fék a melegedésre, olyankor a fékhatás érezhetően gyengül

- Az előző 500 eurós The Cleg 4 dugattyús fékeimhez képest ezek fele olyan jók sincsenek

- Nem szeretem, hogy puha a fékkar. Hiába húzod addig míg blokkol a fék, még mindig enged a fékkar és akár markolatig is befeszítheted. Nincs meg az a pont, hogy kész, blokkolt és nincs tovább.

- Organikus pofákkal jól működik, egy szezon alatt 2 szettet eszik meg.

Tapasztalat

Hiába Elixir 5 SLR, a dzsúszi 3 :I még mindig jobban tetszik a másik bringámon. Próbáltam sokszor levegőzni, de semmit nem javul. Ez ilyen! El kell fogadni. Annyira azért nem rossza, hogy most ezért vegyek egy szett 100ezer forintos fékszettet. 

Erre ajánlom

Xc, Enduro

Ennyiért vettem
Bringával jött
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2014 tárcsafék
Avid Elixir 5  2014 tárcsafék
9 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Rich222 avatar
17 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Brutál fékerő, meg lehet állni vele bármilyen körülmények között. A saját tárcsájával használom G3 Clean Sweep. Saját fékkarjával használom két ujjal nagyon kényelmesen meg lehet vele állni.

Könnyű beállítani, jó a nyomáspontja, bár ha közel vannak a fékpofák a tárcsákhoz akkor bizony ciripel, kevés olajat kiengedsz belőle és jobb lesz.

Nem volt olajfolyás és levegősödés sem.

Hátrány

Fékezéskor ad ki borzaszó hangot, állítólag azért, mert melegszik és a hőtágulással magyarázták. Szerintem még azért is, mert sír a hegyekért és bánatában csinálja ezt.

Nagy esőben használod a fékerő majdnem nulla.

Erre ajánlom

XC, túra, hegyek.

Ennyiért vettem
kerékpárral vettem
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2010 tárcsafék
Avid Elixir 5  2010 tárcsafék
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zeokeston avatar
17 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Brutális fékerő

- 1 ujjal is kényelmesen megállok bárhol, bármikor

- Finoman adagolható az Avid Elixir 5, nagyon jó a nyomás pontja

- Nagyon kényelmes fogása és tapintása van. Szinte selymes a fékkarok matt fényezése.

- Könnyen állítható fékkar távolság

- Könnyű beállítás a "3D" alátéteknek köszönhetően (féknyergeknél)

- Olajfolyást idáig nem tapasztaltam

- Rejtett olaj tartály

- Szép :)

Hátrány

Sokszor nyikorog fékezésnél. Mai napig nem jöttem rá mi lehet az oka. Itteni hozzászólások és más fórumok bejegyzései alapján arra jutottam hogy ez "természetes" jelenség. HS1-es tárcsákkal használom és az eredeti fékpofákkal. (amit szintén nem tudok, hogy organikus vagy szinterezett).

Szerk.: Az eddigi tapasztalatok alapján úgy tűnik erősebb igénybevétel után ahogy lassan kihül a féknyereg és a tárcsa úgy jelentkezik a nyikorgás. Normál körülmények között viszont néma csendben teszi a dolgát.

Tapasztalat

Rendkívül robosztus, masszív felépítés. Az eddig általam próbált összes Shimano, Tektro féknél jobb volt. Eredetileg Jucyt terveztem, végül ez lett belőle. Egy pillanatig sem bántam meg.

Szerk.: Immár 3 éve használom. Vegyes érzelmekkel. Sajnos valóban igaz, hogy hajlamos levegősödni. Összességében továbbra is szeretem, de következőre valószínű egy hasonló árfekvésű Shimano féket választanék.

Erre ajánlom

AM / XC / DH / FR

Elsődlegesen keményebb igénybevételre, de bárkinek aki egy komolyabb féket akar.

Ennyiért vettem
53.000 / pár
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2012 tárcsafék
Féknyereg
Avid Elixir 5  2012 tárcsafék
Fékkar
13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tökös avatar
12 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, BMX gyilkolóként használtam
Előny

A fékereje meglepően jó

Gyári tárcsával használom

Gyári fékkarral használom

Még nem állítottam a féket

Nem tudom mennyire melegszik mert nem néztem, de a melegedés sok mindentől függ

A gyári pofákkal semmi bajom

Levegősödést nem tapasztaltam

Minden tárcsafék, meg patkófék ad hangokat, főleg ha esőben használom..

 

 

Hátrány

A kerékpáros kollegák riogatnak itt a véleményekben hogy levegősödik a fék, és hogy majd macerás lesz légteleníteni..

Tapasztalat

Egy hete vettem az Elixir 5 hátsó féket, az elsőt nem cseréltem le ( Magura Julie )

A Magurából simán kifolyt az olaj mikor megdöntöttem a kerékpárt, ezért nem foglalkoztam a javítással, a szerelőm tanácsára vettem egy Avid elixir 5-öt

Minden vélemény egy kicsit más erről a hidraulikus fékről, mint általában mindenről, ezért tartom fontosnak hogy minden véleményt el kell olvasni és azt összegezni..

Tehát nekem 6 éve van hidraulikus fékem, sosem bántam meg hogy ezzel a macerás rendszerrel próbálkoztam, a fékhatás elképesztő a patkófékes vagy bowdenes tárcsafékesekkel összehasonlítva, ha korrekt a szerelő akkor érdemes félévenként légteleníteni, 10 perces meló és 2500-ba kerűl, én azt szeretem ha elől fog, a légtelenített rendszer brutálisan fog, és aki keményen adja elő annak a hidraulikus rendszer nélkülözhetetlen...   ( én 110 kiló körül vagyok )

 

Az Elixir egy hete van meg, esőben is mentem vele, nyikorgott mint a Magura, de erősebb fékezésnél nincs hangja

Komplett hátsó féket vettem baráti áron, itt is mint mindenhol az ár és az érték aránya számít, ez az Elixir nagyon finoman lett megtervezve, kifejezetten szép fék ( fehérben )

igényesebbeknek ajánlom...

Erre ajánlom

Mindenre

Hóba, sárba...    bárhol lehet benne bízni..

Ennyiért vettem
23 ezer
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2014 tárcsafék
Nem saját.. de mindegy is..
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

balmesz001 avatar
83 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Jó fékerő

-Jó adagolhatóság, legalábbis trekking vonalon

-Olajat eddig nem ereszti

-Víz nem igazán vált ki fékerő változást

-Könnyű fékbetétet cserélni (sokkal könnyebb, mint a Juicy 3-on)

-A fékkarokat le lehet szerelni a kormány lebontása nélkül, bilincses

-Jó dizájn

-Ergonomikus

-2 ujjal könnyedén használható

-Menet közben nem ad ki hangot, nem súrlódik, könnyen középre lehetett állítani a tárcsákat

-Könnyen, szinte erő nélkül mozgathatóak a karok

Hátrány

-A gyári 160-as tárcsa melegedésre hajlamos, érezni a kártékony hatását a fékerőre, idővel 185 lesz feltéve

-Nem hangtalan, de nem is zavaró, kicsit ciripel

-Iszonyat szívás a feltöltés és légtelenítés

Tapasztalat

Használtan vettem az Avid Juicy 3 helyére, mivel abban 1 dugattyú megadta magát, ezt meg új állapotban kirívóan jó áron kínálták. Nem orbitális a különbség, de az Elixir 5 érezhetően egy lépéssel előrébb jár.

Csak felcsattintottam és használtam, semmi gond nem volt. Azóta volt olajcsere és betétcsere, az olaj nehézkes volt, a betétcsere pedig csak pár mp-es. Nem bántam meg, nagyon jó fék. (Bár az is igaz, hogy soha többet nem lesz tárcsafékes bicóm, a következő ismét sima V fék lesz, az tuti :D. Párom trekkingjén valami jobb Avid V van, nagyon könnyen mozog, iszonyatosan fékez és sokkal kevesebb a meló vele, nem igényel extra karbantartást. )

Erre ajánlom

Hobbi, trekking, nagyobb tárcsával biztos jó amatőr versenyekre is.

ABC-be nem ilyennel kell mászkálni, az biztos, hacsak nem egy rázós erdei úttal körülvett domb tetején van.

Ennyiért vettem
22000
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2011 tárcsafék
Avid Elixir 5  2011 tárcsafék
Avid Elixir 5  2011 tárcsafék
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Priest avatar
20 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Jó fékerő
  • Könnyen cserélhető fékpofák
Hátrány
  • Hamar kezd el lötyögni a kar
  • Drága szervizelés. Olajcsere, légtelenítés is, továbbá utálják a szakik, elég nagy szívás szerelni.
  • Harap, ezért nem túl jól adagolható (bár ez szupjektív)
  • Melegen gyengébb fékerő az SLX-hez képest
  • cicereg
  • 1 ujjal meg lehet állni vele csak éppen a kar nem egyujjas...kényelmetlenül nagy és hosszú
  • könnyen levegősödik
Tapasztalat

Első hidrás tárcsafékem volt. Összehasonlításomat a mostani SLX-emhez viszonyítom. Én szerintem a fék egy bizonyos minőség fölött egy olyan dolog hogy valakinek ez valakinek az jön be, ki kell próbálni aztán vagy megszokod, vagy nem. Én nem tudtam megszokni az avidot.

  • Fékereje brutális ez dagadhatatlan
  • Irdatlanul harap. Valaki ezt szereti, én is szerettem sík úton amikor elém ugrott a kutya meg a kisgyerek, de hegyről lefele már nem. Mivel hirtelen iszonyat nagy fékerő tapasztalható (160as tárcsával használtam 75kg-hoz!) ezért nem lehet olyan finoman és precizen adagolni mint az SLX-et. A fő oka ez volt hogy lecseréltem.
  • A fékkar nagyon hamar el kezd lötyögni, persze, ugyan úgy megállsz, csak hát azért na ne már. Ha már veszek ennyiért féket birja már, ne fél év után kezdjen lötyögni.
  • Nyomáspont. Ez is olyan dolog hogy valaki azt szereti ha kint fog, valaki ha bent. Az elixir 5-ös bent fog, nem kicsit. És igen, rendesen fel volt töltve olajjal! És nem, nem fogom túltölteni, próbából megcsináltam, akkor fogott kényelmesen kint, de ugye a túltöltés nem tesz jót a féknek ezt tudjuk. Az SLX kint fog, kényelmesen, az a tuti nekem.
  • TUCSOK! Hegyezés után hazafele ciripelt ezerrel, pedig Avid G3-as tárcsákkal használtam. 2-3 nap alatt elhallgatott. De ez állandó jelenség volt, nem 1-szeri.
  • A fékkar ormótlan. Nem tudtam úgy elhelyezni hogy kényelmes legyen. Nem volt kényelmes sehogy se 1 ujjal húzni.

Nekem nem jött be, nagyon nem, ha ennek alapján pontoznék akkor 1 répa, de ugye nem ennek alapján pontozunk normális esetben. 

Összességében jó is a teljesítménye meg nem is. Nyilván mechanikushoz képest jobb, de ennyiért elvárja az ember a precíz adagolhatóságot. 
Kicsit fapados az SLX-hez képest, a megjelenése, kidolgozottsága, anyaghasználata. 
Nem rossz fék, de van jobb is ennyiért. Valakinek bejön, valakinek nem.

Erre ajánlom

DH. XC-re, Marathonra csak akkor ha bejön a harapós fék.

9 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Lombucman avatar
38 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Fékhatása brutális, még 160-as Tektro tárcsákkal is
  • A bilincs leszerelhető így könnyű levenni és feltenni a kormányra
  • Viszonylag olcsón lehet hozzá fékbetétet találni (8db 5000ft)
  • Hátulról kivehető fékbetétek
  • A fékkar bal és jobbosként is lehet használni
Hátrány
  • Nagyon könnyen fel tud levegősödni
  • Imbusszal lehet csak állítani a fékkar távolságot bár ez nem biztos hogy hátrány
  • A fékkar hamar elkezd lötyögni
Tapasztalat

Összességében jó kis fék, tökéletes fékhatással de a fenntartása költséges lehet a légtelenítés miatt.

Erre ajánlom

XC, de akár durvulásra is tudom ajánlani. Megbízható fék.

Ennyiért vettem
25000
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2012 tárcsafék
Avid Elixir 5  2012 tárcsafék
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Frodo GT avatar
24 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Fehér színben különösen mutatós! 

Ár érték arányos működés.

Pontos adagolhatóság.

Szinteres fékbetétek.

Könnyű ez az Avid tárcsafék.

Hátrány

A hátsó tárcsám, finom és óvatos féjkezésnél néha berezonál.

Álítólag undorodik a városi közlekedéstől és a hegyekért bánatában csinálja.

:) 

Tapasztalat

Az első tárcsám remekül műkszik, a hátsó néha- ki tudja miért- berezonál.

Van formula 4 dugattyús fékem is, de az Elixir 5 egy dugattyúval is pont olyan hatékony...

 

Erre ajánlom

Mivel igen erős, pontos merem ajánlani bárhová.

Úgy is a gumi tapadása dönt és nem a féjk,  hogy a Kamaz előtt vagy alatta állsz meg :) 

Ennyiért vettem
39000
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2010 tárcsafék
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Matrix14 avatar
76 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-Szép a fehér színű.

-Mindkét oldalra felszerelhető fékkar, a kormány bontása nélkül.

-Imbuszkulcs felfogatás.

-Állítható fék kar távolság.

Hátrány

-Egyenlőre nincs neki, igaz nem használtam túl sokat.

Tapasztalat

-Egy jó kis fék az Avid Elixir 5, jó fékerővel adagolhatósággal. Bárkinek merem ajánlani.

Csatolt képek
Avid Elixir 5  2012 tárcsafék
Avid Elixir 5  2012 tárcsafék
6 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

blint587 avatar
63 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Elől 2012-es évjárat, gyári 185mm-es G3-as tárcsával használom, hátúl 2013-as évjárat, illetve a gyári HS1-es tárcsát kicseréltettem egy 160mm G3-asra

Melegedést abszolút nem tapasztaltam, leejtőröl lefelé jövet sem. Olajszivárgás még nincs, és remélem nem is lesz.

Az Elixir 5 fékerejére amíg jól működik nem lehet panasz.

Hátrány

Gyári betétekkel és szintén hozzá való Avid G3-as tárcsákkal a következők jöttek elő:

Az első Hármas-határ hegyről való lejövetel után, ez kb annyit tesz hogy előtte volt már benne egy 60km bejáratás céljából, az első tárcsában 8-as keletkezett ami komoly fékteljesítmény romlást eredményezett mikorra a rakpartra lértem, Akinek volt már ilyenje az tudja miről beszélek, elkezd rángatni, és ezt elől a teló veszi fel, ígyha komolyabbat fékezel akkor keljfel jancsit játszik az ember.A hátsó tárcsával ugyanezt csinálta, csak ott ez hangos rezonálásba csap át amit a váz felerősít, nem beszélve a fékerő romlásról. Mindkét tárcsát kiegyengettem, azóta az első tárcsában csak egy minimális ciripelés hallatszik, ha ovatosan adagolom. A hátsón elsőre nem segített ennyit a dolog, azt is kiegyengettem, ami az első 20km-ig még jó volt, aztán utánna meg ismét lett benne valami, mert hirtelen elkezdett beleérni a pofákba, így lasított. Azóta megint kiegyengettem, a Betéteket felcseréltem és újra beállítottam a féktestet, így most nincs gond.

A hátsó olajvezetéke szerintem irdatlan hosszú, szó szerint körbe van tekerve a vázon. Megvágatni nem akartam mert még vadi új ez az Avid tárcsafék és érvényes rá a garancia.

Erre ajánlom

XC, bár kicsit nehéz lehet azoknak aki ilyesmire érzékenyek, de főleg Trail vagy AM -re való.

Ennyiért vettem
~27000/db
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2013 tárcsafék
Avid Elixir 5  2013 tárcsafék
Avid Elixir 5  2013 tárcsafék
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

-Bandi- avatar
9 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- nagy fékerő (185/160 tárcsákkal)

- egy ujjal simán megállítom a 95 kg-om

- letisztult formák

- a fékkar kényelmes és jól állítható

- jól adagolható az Avid Elixir 5, de ha kell, azonnal meg lehet vele állni

Hátrány

- ciripel, bár nem átütős a telóm és elég nehéz vagyok

- nagyon macerás légteleníteni

- valahogy levegőt kap a fékkarnál ez az Avid tárcsafék

Tapasztalat

Az Avid Elixir 5 baromi jól fog, gyorsan bekopott, bár néha cicereg, de aztán abbahagyja. A bajok ott vannak, hogyha fejjel fölfelé fordítja az ember a gépet, akkor könnyen belevegősödik (amúgy ez sok tárcsaféknél van így). A légtelenítés egy bonyolult és időigényes munka a Shimano fékekhez képest. Az én mindkét fékem légtelenítés után a fékkarnál sercegő hanggal eresztette be a levegőt a rendszerbe, ami nem túl szerencsés. A szerelő ismerősöm annyit mondott, hogy ez az Elixireknél néha előfordul és nem is orvosolható. Ezután a második légtelenítést követően meg semmi baja sincs. Lehet, csak nálam fordult elő, de én a megbízhatóságot és a fékerőt keresem egy fékben...

Erre ajánlom

xc, túra, maraton, város

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2011 tárcsafék
Avid Elixir 5  2011 tárcsafék
Avid Elixir 5  2011 tárcsafék
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Chase avatar
19 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Szép a fékkar kialakítása.

Nagyon jól fog az Elixir 5.

Könnyű

Hátrány

eddig nem találtam remélem nem is fogok.

Tapasztalat

Eddig nagyon jól működik ez az Avid tárcsafék eléggé harapós. :)

Előtte Stroker Trail volt annál sokkal jobb.

Igazából kíváncsiság miatt vettem, mert hayes után kiakartam próbálni ezt is.

De nagyon megérte.

Erre ajánlom

Freeride,Dirt én ezekre használom.

De amúgy DHra is simán jó

Meg szerintem bármire csak valahova fölös lenne ilyen fékerő.

Ennyiért vettem
17000
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

viktor123 avatar
36 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

tetszik az alakja,harap de nagyon,hosszú fékcső vezeték 2kp lazán kífér,dirt streetre aligha találtam eddig jobb féket. ez előtt volt egy hayes stroker carbon om hát ez lazán odaveri ! :)

Hátrány

picit lötyög az Elixir karja de ez nem befolyásolja a müködésében/használatában

Erre ajánlom

Minden téren megállja a helyét !

Ennyiért vettem
16000(postával)
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bandesz avatar
27 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Elől hátul 185-ös G3 cleansweep tárcsával használom. A fékereje pokoli.

- Saját fékkarjával kiválóan adagolható az Elixir 5, igazi egy újjas fék.

- A fékkart nagyon könnyen sikerült számomra kényelmes pozícióba állítani

- Nem régóta van meg, ennek ellnére volt használva rendesen, és a fékpofák kiváló állapotban vannak

- Elég hamar bekopott. Talán 200 Km ha kellett neki.

- Olajfolyást, levegősödést egyenlőre nem tapasztaltam.

Hátrány

A hátsó fék iszonyat hangot ad, és eléggé be is rezonál. Lehet ez a nagyobb tárcsaméretnek köszönhető. Ennek ellenére brutálisan fog.

Tapasztalat

Elötte avid BB5-öt használtam meg állított az is, csak fék út hosszabb volt mint az elixir5-el. Sokszor jöttem le a HHH-ról mindkét fékkel az elixir nyert. Igazán a dunamaratonon mutatta meg mire is képes a kicsike:) Aki indult az gondolom emlészik, hogy a pálya vége felé van egy ösvény vagy minek nevezzem. Egyik oldalán oszlopok a másikon kerítés. Későn vettem észre az egyik oszlopot (Szivaccsal volt körbetekerve.). Elkezdetm fékezni azt hittem itt a vég. De az elixir megfogta a közel 80 Kg.-s testsúlyom az oszlop előtt éppen hogy. Igaz egy picit hozzáért az első kerék de csak éppen hogy:) A mögöttem lévő bringás is elcsodálkozott hogy megúsztam kár, hogy nem értettem mit mondott pontosan:D Szóval nálam nyert az elixir5.

Erre ajánlom

Én hobby xc-re maratonra, használom. De a gyártó szerint többet is bír.

Ennyiért vettem
26740/ Fékszett
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2010 tárcsafék
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (23 vélemény)
Rendezés
 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

alu


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

Műgyantás


 
olaj típusa:

DOT 5.1


 
féktárcsa mérete:
  • 140mm
  • 160mm
  • 180mm
  • 200mm

 
szín:
  • fekete
  • fehér

 
dugattyúk száma:

2


 
szimmetrikus fékkar:

nem


 
fékbetétcsere:

hátulról cserélhető


 
fékpofa utánállítás:

automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:

IS


tömeg:

380g (160mm tárcsa, első post mount)


 
további információk:
  • Egyedülálló tulajdonság:
  • Hátulról cserélhető fékbetét
  • Új, rejtett olajtartály és továbbfejlesztett hardver
  • Új alu fékkar test, integrált fékkar távolság állítás
  • 2 dugattyús féktest, egyenes kábel csatlakozással
  • Matchmaker X kompatibilis
  • Tárcsa: HS1 féktárcsa

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-5 (5 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Elixir 5 szett vagy Shimano BR-446-os szett?
13 válasz
utolsó: 2013. okt.
Avid Elixir 5 légteleníő csavar
3 válasz
utolsó: 2013. aug.
Avid Elixir 5-höz milyen (CL) tárcsát vegyek?
3 válasz
utolsó: 2013. márc.
Avid Elixir 5 fékezéskor furcsa hangot ad
8 válasz
utolsó: 2012. aug.
Avid Elixir 5, miért rángat?
Nincs még hozzászólás
1-5 (5 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Elixir 5 termékkel kapcsolatban: