Avid BB5 tárcsafék

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 12.600 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-15 (199 vélemény)
Rendezés

wethepeopleguy avatar
80 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2021, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

olcsó 

minőségi jól működő 

jó tárcsát és két konzolt is kapsz hozzá 

harap mint a veszett róka 

egyszerűen gyorsan szerszám , nagyobb szerelés nélkül tökéletesen belőhető 

nem kotlák anyagból van mint egyes tektro vagy hayes 

Hátrány

fékpofák  

Tapasztalat

mind a két veretősőn használom jó fékek ugyan úgy be lehet lőni mint egy hidróst (szerintem) 

hidegebb időben azt vettem észre hogy ciripelget fékezéskor , a fékhatás az tökéletes és nem ordít , tehát nem zavar , szerintem az egyik legjobb bowdenes tárcsa 

Erre ajánlom

dirt/street/pumptrackre használom

Ennyiért vettem
12600
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zuger avatar
8 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó, és jól fog, megéri.

Hátrány

nyikorgásra hajlamos, nem csak esőben. hátránya azért, hogy egy bb7-hez képest csak az egyik pofát lehet állítani és kisebb felületű a betét. érdekes módon hátul nekem és egy cimbinek is jobban működött, mint elől, először az elsőt cseréltem le bb7-re.

3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

skater avatar
66 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Avid-tól elvárható minőség olcsón. Hamar bekopik és nem eszi annyira a fékpofákat. Könnyen beállítható, de csak egy oldalról dolgozik. Nagyon jó fékerő. A legjobb árban lévő mechanikus tárcsafék még akkor is ha nem akciós.

Hátrány

Csak egy oldalról dolgozik és csak egy oldalról lehet állítani. Amíg be nem kopik addig igazából semmit nem ér.

Tapasztalat

Nagyon jó fékerőt biztosít a bringádnak egy rendes fékkarral, de előre legalább 180-as tárcsát érdemes tenni. Ebben az árkategóriában csak a bb7-es fék jobb.

Erre ajánlom

Laza tereptől sziklás lejtőzésig bármire, de akár street/dirt, utcára és túrára, de FR felhasználáshoz is használható

Ennyiért vettem
9000
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Milka 78 avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ha beállítgatod elég keményen harap,tuti megállsz vele még dobon lefelé,erős tempónál is.

Megjegyzem 105 kiló vagyok van melója velem rendesen.

Hátrány

Az árán kívül semmi,de azt is megéri.

Tapasztalat

Gagyi (promax és társai),bicóra szerelt tárcsás rendszer után megváltás volt.

Fékhatás,adagolhatóság terén is elégedett vagyok vele.

160-as Tektro tárcsával,Shimano ST-EF 51 Altus fék/váltó karral,gyári betéttel használom.Hajlamos kicsit sírni,fékezésnél,de engem nem zavar legalább hallják ha jövök.

Esőben sem éreztem különösebb változást.

A BB7-eshez képest spártaibb a beállítási lehetősége,de egyszerű mint a faék.Az árkülönbözetet elnézve ezt nem érzem hátránynak.

Erre ajánlom

Enyhe zúzás,napi használat

Ennyiért vettem
Ajándékba kaptam.
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vtamas87 avatar
20 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Szép, mutatós tárcsafék. Nekem gyárilag volt szerelve a bringámon. Könnyű beállítani, jól teszi a dolgát, nedves időben és esőben is egyaránt. Betétek nem kopnak gyorsan, lehet féket előbb cserélek, mint betéteket.

Hátrány

Ami nem tetszik benne, hogy csak egy oldalas, a belső fékpofa kopását kézzel kell utánállítani. Persze ez nem egy hidraolikus tárcsafék, de akkor is...

Nincs különösebb bajom vele, talán a dizájn még, mivel a későbbi modellek már fekete színben és komolyabb tárcsával rendelkeznek.

Tapasztalat

Nincs nagyon összehasonlítási alapom, ez az első tárcsafékem, de mondhatom, hogy az ajánlásokat olvasva, mielőtt megvettem a bringát, tudtam, hogy meg leszek elégedve a fékek teljesítményével is. Csak ajánlani tudom mindenkinek, aki túl drágának találja a hidaolikus fékeket.

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Avid BB5  2010 tárcsafék
Avid BB5  2010 tárcsafék
Avid BB5  2010 tárcsafék
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Akos004 avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon jól fog, bár hidraulikusom nem volt, nem tudom hozzá hasonlítani.

Egyszerű, könnyen beállítható

Jól adagolható, nem volt vele problémám.

Hátrány

Nehezen tudtam betéthez hozzájutni, de csak azért mert nem jó helyen kerestem, komoly biciklisboltban kaptam egyből.

Tapasztalat

203-mas, és 185-ös tárcsával használtam elöl, de a 203-massal volt az igazi.

Csatolt képek
Avid BB5 tárcsafék
Avid BB5 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ralyi avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ha jól be van állítva, akkor felveszi a versenyt egy hidraulikussal

Hátrány

A port és homokot nagy nem szereti, a sarat meg nem kedveli 

Tapasztalat

10.500,- ért vettem a G2-es tárcsával együtt. Szerettem de komolyabbat akartam. Sosem találtam meg vele a jó fékerőt. Több, mint egy évig használtam a féket és 2,5 évig a tárcsát.

Olvastam már vele kapcsolatban hozzászólásokat. Valakinek bevált, valakinek nem. Én picivel többet vártam tőle, de nem rossz fék. Elmegy, és nem rossz kategória.

Erre ajánlom

Város, könnyű terep

Ennyiért vettem
10.500,-/db
Csatolt képek
Avid BB5  2012 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

betolyuk avatar
7 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Mint a legtöbb mechanikus fék: egyszerű szerelés, karbantartás, egyszerű terepre.
  • Gyári 160-es féktárcsával megállja a helyét. Magam és a bringa súlya igencsak eléri a 100 kilót, nem volt probléma a megállással. 
  • Shimano Deore ( 3 ujjas változat ) fékkarral használom, szép adagolhatóság.
  • Pontos állíthatóság, akár szerszám nélkül is ( a kerékagy fele eső részén van egy piros kör alakú, körmözött műanyagtest, ezzel tudod állítani a féktest a tárcsához való helyzetét )
  • A nedvesség és a sár különösebben nem befolyásolta a teljesítményt.
  • 6 csavaros tárcsarögzítés, 2 dugattyú
Hátrány
  • Néha amikor hátrafele tolatok a garázsba nyikorog. A beállításnak jónak kell lenni, mert máskor sosem csinálja ha tekerek vele. Komolyabb hátrány nem tapasztaltam, nagyon meg vagyok elégedve vele.
Tapasztalat
  • Mivel az Alföldön élek, ezért is esett választásom mechanikus tárcsára. Általában aszfalton vagy sík terepen történő megállásra tökéletes. Nyáron azonban lehetőség adódott a Mátrában tesztelni magunkat és a bringáinkat is egyaránt. A rengeteg, nagyobb sebességnél ( 50-55 km/h ) történő fékezésnél is megállta a helyét. A fékpofák, valamint a mechanika is jónak bizonyult. Viszont ezen a kiránduláson értettem meg igazán miért is nem szokták ajánlani a mechanikus féket hegyvidékre. Az egyik sziklán lebicskázós mutatvány után ( melynek során a komplett hátsó kerék külön utakra talált ). a hátsó fék bovdenje teljesen kijött a váz bovdenvezető " pöckeiből", ennek következtében teljesen meglazult az egész bovden, és még a féktesten található imbusz csavar is felmondta a szolgálatot. Szerencsére volt nálam imbuszkulcs, így valamennyire helyre tudtuk állítani, fogó híján viszont csak kézzel tudtuk feszesre húzni a bovdent, ami sajnos nem elég egy ilyen féknek. Csak egy jó tipp ezzel kapcsolatban: néhány apróbb szerszám könnyedén elfér a táskában, ami bármikor jól jöhet ( főleg ha egyedül vagy valahol, távol az emberektől ), ne sajnáljátok azt a 10 mp-et míg bekerül a csomagotokba.
Erre ajánlom
  • Cross country-s mutatványok
Ennyiért vettem
10000 Ft ( akció )
Csatolt képek
Avid BB5  2013 tárcsafék
Avid BB5  2013 tárcsafék
Avid BB5  2013 tárcsafék
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sziklánülö avatar
86 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Már a  160-as tárcsával is(csak országúton,66 kilómmal..)elegendő fékhatást produkál.Bowdenes létére igen jól adagolható.Shimano Dual Control fékváltókarral használom,összehangolás után,tökéletes párt alkotnak.Mindkét oldal állítható,így pontosan "behangolható",feltéve ha a tárcsában nincs 8-as,ütés.A gyári Avid tárcsákkal csendesen dolgozik,semmi gyanús,idegesítő hang,Hosszabb ereszkedés alatt,nagyobb hőhatásnak kitéve,valamivel nagyobb a súrlódásból eredendő hang.Festése nem kopik,nem pereg.A féktest,erős,merev kidolgozású,így az nagyon pontos beállítást tesz lehetővé.Akinek kevés a 160-as fékereje,az erősítheti azt nagyobb átmérőjű tárcsával(180,203mm) Ha,nem a itthoni üzletekben próbálod beszerezni,akkor igen méltányos áron lehet hozzájutni a szetthez.

Hátrány

A féktestre nincs panaszom.

Ellenben az új gyári tárcsában már a kicsomagoláskor is volt 8-as.Igaz nem nagy,de a belső oldali stabil fékpofa maximális tárcsa közeli beállításához,elengedhetetlen a tárcsa tökéletesen egyenes futása....Néhány perc "tökölődés" a tárcsa egyengetővel.Nagy pontosságú esztergagéppel gyártják le a tárcsákat(legalább is ezt gondolom...),ezért nem értem,hogy "tudnak" 8-ast bele trükközni...Volt a családban esztergályos,sokat dolgoztam mellette,ezért sem értem a bakit.

Még egy vicc:

Az első adapteren 2 db,a vázra,villára felfogató csavarmenet van.Elméletileg!??Nekem az egyik csavarmenet helyén csak egy lyuk volt.....Most akkor mi van??Menetfúró,ha van...Épp nem volt...Szerencse a szerencsétlenségben,hogy az adaptertest aluminiumból van.Kerestem egy megfelelő méretű acél csavart(a saját csavarját nem akartam szét b......i),és szépen lassan bele "fúrtam" az aluminium lyukba a menetet.Jó kis "játék",de kis türelemmel megoldható.Kész a menet,mehet bele a gyári csavar.Jó poén volt...Csak épp nem vicces...

Tapasztalat

Tulajdonképpen,nem akartam Shimano fékemet lecserélni,de azt elkunyizták..."Madzagosat" akartam,az egyszerűsége,és a megfelelő fékereje miatt,nekem az aszfaltra bőven elegendő.Jó néhány évvel ezelőtt használtam már a Avid BB5 típust,akkor nem voltam megelégedve vele, a gyenge,és nyúlós féktest miatt.Egy barátom jelezte,hogy már "összeszedte" magát az Avid,és remek bowdenes fék lett az Avid BB5.Legyen.Jó árban,15000-ért a szett(féktest,tárcsák,adapterek)már beszerezhető.De akinek van türelme,és ideje,az a EBAY-en még olcsóbban is hozzájuthat.Sajnos nekem mindjárt kellett...Egyszóval,megbízható,kellő fékhatást adó,pontosan beállítható,egyszerű szerkezet ez az Avid BB5.

Erre ajánlom

A drasztikusabb terepet(oda az olajos rendszerű a stabilabb..)leszámítva,bármire...

Ennyiért vettem
15000
Csatolt képek
Avid BB5  2012 tárcsafék
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Honi avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, triálos fenegyerekként használtam
Előny
-első és legfontosabb: AVID -irtó komoly fékerő csusztatható blokkolható -shimano tárcsával sem kispista de a saját Avid tárcsájával über álle -pik pak beálitható
Hátrány
Az az egy talán hogy edig hidrás féket használtam e helyet(de ez inkább az én hibám)
Tapasztalat
Egy shimano hidrás cuccot használtam ez előtt meguntam hogy nem csusztatható meg ilyen áhh. Majd sogorom tanácsára aki két ilyennel fut a trekingjén amin iszonyatosan fog pedig nyikli nyakli első teló fika gyors száras első agy, beszeretem egyet az én trigon villámon és huszas átütös agyamon bivalyul fog föleg Avid SD7-es fékkarral
Erre ajánlom
Ha meg akarsz álni dobd fel bármire DH-n is láttam már
Ennyiért vettem
6000
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Pifta avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-hatalmas fékerő már 160 as tárcsán 
-jól bírja a sarat, vizet és egyéb mocskot 
-gyári noname karral használom, de tökéletesen lehet adagolni

-állítani pofonegyszerű nem kell hozzá semmilyen végzettség :D 

-a pofák kb 200 km-nél égtek be nekem addig nem ciripelt hanem ordított beégés utána csak halk duruzsolás 

Hátrány

-ha olajat kap fékerő egyből kuka és csiszolhatod a pofákat mert féktisztítóval se jön ki a betétből 

-halk duruzsolás ha jobban húzod 

-ezeken kívül semmi 

Tapasztalat

eddig kb 6000-6500 km tekertem ezzel a fékkel, de semmi baja csak 1x kellet betétet cserélni !1x a 6000 km alatt! 

a szett 10,000 Ft volt ingyen postával az USA- ból

Erre ajánlom

durva DH-n kívül mindenre

Ennyiért vettem
10,000Ft
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Cindercone82 avatar
45 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Megfelelő fékerő 160-as tárcsával is

Jól  adagolható (Deore fékkarral használom)

Olcsó
Egyszerű mint egy ék
Igénytelen

Hátrány

Hajlamos ciripelni ha a tárcsa kicsit megütődik

A gyári betét nekem tükrössé vált és ezután elfogyott a fékerő. A tükrös felület lecsiszolásával újra a régi.

Tapasztalat


Nyilván nem egy freeride/DH alkatrész. De amire ki lett találva arra tökéletes.

Erre ajánlom

Városba,erdőbe,mezőre,tanyára mindenhova javasolt.

Ennyiért vettem
15000/pár
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Lombucman avatar
38 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Erős, határozott fékerő (180-as Alligator tárcsával használva)
  • Pofonegyszerű beállítás
  • Szerszám nélkül állítható a belső fékbetét távolsága
  • A fékerejéhez és az egyszerűségéhez képest olcsó
  • Legjobb fékhatás Avid fékkarral érhető el de bármilyen másikkal is megfelelő a fékereje
Hátrány
  • Semmi
Tapasztalat

A legjobb bovdenes tárcsafék a bb7 után. Bátran ajánlom mindenkinek, bármilyen felhasználási célra

Erre ajánlom

XC, Városi biciklizés, Túrázás, Tárcsamérettől függően akár keményebb terepre is

Ennyiért vettem
Cseréltem
Csatolt képek
Avid BB5 tárcsafék
Avid BB5 tárcsafék
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zordkorn avatar
24 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Meg lehet vele állni bármilyen helyzetben 160-as tárcsával is

Olcsó

Kevés karbantartást igényel

Tartós fékbetétek

Hátrány

Néha "cicereg" , lehet csak melege van olykor :))

Kicsit több állítási lehetőséget elbírna

Erre ajánlom

CC XC ENDURO

Ennyiért vettem
15/pár komplett
Csatolt képek
Avid BB5  2011 tárcsafék
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bikekiller avatar
63 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Az egyik legjobb madzagos tárcsafék. Használtam már hátul 160-as, 180-as és 185-ös tárcsával, elöl pedig 185-össel. Madzagos fékhez híven könnyen adagolható. Avid FR-5 fékkarral használom. Könnyű beállítani, szinte bárki meg tudja csinálni. Szervizelni is könnyű, bárki ki tud cserélni egy fékpofát benne. A gyári pofák kb. 1-1,5 szezont bírnak.

 

Hátrány

A bovden megnyúlik. Az utángyártott fékpofák hajlamosabak az üvegesedésre, megégésre(nem mindegyik)

Tapasztalat

Az egyik legjobb fék, néhány olajos féket is simán kenterbe ver. Ami még nála is jobb az talán a BB7, de csak súly szempontjából, de nem túl nagy a különbség.

Csatolt képek
Avid BB5  2009 tárcsafék
Avid BB5  2009 tárcsafék
Avid BB5  2009 tárcsafék
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (199 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • fekete (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

335 g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás, és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 335g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar: Minden AVID fékkarral kompatibilis!
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető, és tisztulási képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB5 termékkel kapcsolatban: