Hayes MX5 tárcsafék

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2013 (frissítve: 2013.06.)
  • Listaár: 12.200 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

Tom77 avatar
33 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Tektro gyári alukarokkal, (ezzel volt szerelve a kerékpár), elöl 180mm->hátul 160mm->tárcsával használom. Nincs problémám vele mióta kihoztam a boltból, ez másfél éve és 4687km->el ezelőtt volt! A fékrendszer gyári volt a bringán és igen kevés gyári alkatrészt hagytam azóta rajta meg, amiből a fékrendszer az egyik..
Esős és száraz időben, szélsőséges sziklaköves terepen, 40-60%-os lejtőkön is helyt állt eddig,
(nem épített pályán) simán és biztonságosan működik! Tegnapelőtt a Gellért-hegyen is teszteltem arra voltam kíváncsi, hogy amikor sima talajon, rendesen "kigurulok" vele, akkor is határozottan fog e,->illetve mennyire pontos, nem csalódtam..
Aki ismeri az említett részt, az tudja, hogy innen lefelé haladva, az 58-60km/óra, simán és gyorsan elérhető egy normális géppel és mivel, pár mp->alatt, majdnem megállásig kell néha lelassulni az éles kanyarok miatt, ez komoly erőpróba egy tárcsaféknek!

Amúgy mindenkinek ajánlom a Gellért-hegyet, ami felfelé komoly lábmunka, lefelé pedig egy kellemes délutáni adrenalin töltet.. :-)
Patent-pedálos megoldás, ha nem akarod felfelé tolni, minimum követelmény.. :-)

Hátrány

Nem tudok róla, hogy lenne neki..

Ez egy egydugattyús fék középen csavarral állítható fékbetéttel, kábé ha nem volt hozzápiszkálva és arra használod amire tervezték, az életben nem romlik el!

 

Tapasztalat

4687 megtett km->után, ami vegyes használat mellett jött össze (terep-aszfalt), valamint 5-600 méter magas sziklaköves hegyeken járva, bizonyította ez az alkatrész, hogy miért van még most is bringán! Ezt a féket nem érdemes cserélni, mert annyira megbízható és pontos, minimális karbantartás mellett, meg merem kockáztatni, hogy az egész bringát túl fogja élni! Másfél éve nyúzom és nem volt eddig problémám vele! A fékbetét is gyári még, épp a múlthéten vittem be ellenőriztetni, félidős a fékbetétek állapota ami azt jelenti, hogy két-három évig és közel->8-10 ezer km->ig kitart, ez azért optimális használat mellett, több mint jónak mondható!

Update->
2017.04.28. Úgy tűnik igaza volt a decathlonos kollégáknak mert a gyári fékbetét, /hátsó/ tényleg majdnem elérte a 10 000 megtett km-t. Újabb 4500km>ment a bringába, mikorra végleg csereéretté vált a hátsó fékbetétem. Korábban már megvásároltam a tartalék betétet, de nem akartam addig cserélni, míg a régi jónak bizonyult. Most közel 9200km>után az egyik oldali végleg "elfáradt", ezért helyére kerülhetett az új. Az elsőn még a gyári van. A fékbetét ára 4000ft volt, amit még az elmúlt év nyarán vettem, így költenem nem kellett rá, a cserére pedig valóban a neki jósolt idő után került sor..
Update->2017.07.19. Az első (gyári) fékbetét is ment a tegnapi napon, itt: 11930km után került lecserélésre a gyári állapot, hozzáteszem a Tektro Hayes MX5-ös szériához valahogy eltűnt mostanra a fékbetét teljesen a piacról..
Sokat szaladgáltam érte, a hajti-pajti üzletében azt az infót kaptam, hogy csak a katalógusukban szereplő betéteket tudják megrendelni, és ez a  típus nem szerepelt benne, valamint a Decathlon összes Budapesti és környéki üzletében készlethiányos volt ez a termék, amit a neten illetve telefonon is ellenőriztünk az elmúlt két napban. Végül a Probike->Szilágyi Erzsébet fasor úti üzletében kaptam, de nekik is csak egy db volt, ezt el is hoztam és még aznap ki is cseréltem. Így az én "fékbetétsztorim" ezzel a bringával nagyjából itt be is fejeződött, mivel nem valószínű, hogy ez a bringa eléri majd, a 25 000 megtett km->t, mivel nagyjából kétszer annyit kéne beletenni újra a paripába, mint amennyi jelenleg van benne, ezt valszeg nem fogja a kerékpár már megélni, bár ki tudja.. :-)

Erre ajánlom

Városi bringázásra, keményebb terepre szintén, aztán olyan 5-600 méter magas sziklaköves hegyekről lefelé baktatva sem kell majd tolnod, szóval épített pályán kívül bármire..

Mechanikus rendszerű, de egy nagyon jól megépített fékről beszélünk, minimális meghibásodási lehetőséggel, ami szinte bármilyen szélsőséges körülmények
között is megfelelő fékerőt biztosít, az extrém használat kivételével!

Rendszeres karbantartás esetén, ezzel a fékkel nem lehet gondod!
A tárcsák mindig legyenek tiszták és időben vegyük észre, ha a betétek kopásnak indultak, ha ezekre figyelünk, sokáig fontos és pontos alkatrész marad a kerékpáron..

Ennyiért vettem
Gyári alkatrész volt a kerékpáron
Csatolt képek
Hayes MX5  2014 tárcsafék
Hayes MX5  2014 tárcsafék
Hayes MX5  2014 tárcsafék
23 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tamas97 avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
Nagy fékerő Könnyen adagolható Gyorsan bekopik Jól fog
Hátrány
Néha-néha ciripel az első fék, főleg kanyarodásnál
Tapasztalat
Régóta használom, hiszen a biciklin gyárilag ez volt. Megvagyok vele elégedve, sztem egy nagyon jól használható fék.
Erre ajánlom
xc, városi, durvább terepre nem igazán
Ennyiért vettem
biciklin volt
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Rainy avatar
9 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olyan 2 ezer km-es tapasztalatom van vele. Véleményem szeirint elég jó féknek mondható, finoman adagolható, nagyon jól fog, erősebb húzára nyekereg de ez legyen a legnagyobb gond :) Ahogy előttem írták amíg be nem kopik valami gyatralmas de utána nagyon jó lesz. Mentem már hidra tárcsás biciklikkel is és nekem az mx5 valahogy jobban tetszik, sokkal finomabban tudom adagolni, jobban érzem valahogy. Extrém igénybevétel esetén nem tudom hogy szerepel, én enyhe terepen és műúton használom.

Gyárilag 160-as tárcsával használom, nemsokára csere lesz egy könnyebb hasonló méretűre. Szerintem 140-el is jól működne országúti körülmények között.

Hátrány

nyekereg

Erre ajánlom

túrázgatás terepen, országúton

Ennyiért vettem
gyári felszereltség
Csatolt képek
Hayes MX5  2013 tárcsafék
régebbi kép a bicóról változott azóta
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Lustig avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nem kell cifrázni egyszerű fém szerkezet ha a betétet megjáratod akkor elég jól fognak 160as tárcsa cikázik rajta melegedik de melyik nem ? nem érzem hogy kevesebbet tartana ha nem tudsz megállni akkor az a gumid hibája ára kiváló nem nyikorog nem zörög pár évig meglesz 

Hátrány

Még nem tapasztaltam , teszi a dolgát 

Erre ajánlom

városba és terepre 

Ennyiért vettem
Bringán volt
Csatolt képek
Hayes MX5  2013 tárcsafék
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

senkise avatar
19 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • teljesen fém féktest
  • egyszerű beállítás
  • strapabíró szerkezet ez a Hayes tárcsafék
  • mechanikus, egydugattyús fék létére nagyonjó fékhatás
  • erős, szépen mozgó kar
Hátrány
  • elég nehéz a Hayes MX5
  • csak egy dugattyú
  • csak a fix fékbetét állítható csavarral, a másikat a bovdenfeszességgel lehet
  • nincs hozzá sok fékbetét (egy szinterezett jó lenne)
Tapasztalat

Még csak most kezdtem használni (pár körön vagyok túl csak, de voltam város, országút, erdő, szóval mindehol)

Én 180as hayes tárcsával használom elöl-hátul, remekül fognak. Használtan vettem, át volt festve elég kókány módon, ráadásul nagyon olcsón adták. Amikor felraktam annyit sem ért, mint egy gyenge v-fék, de pár nap alatt szépen bekopott, és az első lejtözésen már jobban fogott az MX5, mint eddig bármelyik fékem!

Finoman adagolható fékerő, melegedés hatására sem gyengül a fékhatás. Alapból semmi hangja, ha felforr, akkor egy kicsit csiszolós hangja van, de nem vészes.

Ez a fék igazából az MX sorozat legújabb tagja, szóval ugyanazt a szintet hozza, mint az eddigiek. Szerintem mechanikus tárcsafékek közül a legjobb, de valószínűleg pár hidraulikusat is ver. Sokan a BB5-öt és 7-et tartják a legjobb mechanikusnak, hát én mentem BB5-tel, de semmivel nem volt jobb mint ez, sőt. Persze minden féknél nagyon sokat számít a jó beállítás, ezt ne feledjük!

Erre ajánlom

Hobbi fr, dh, ezenkívül dirt. Talán cc, xc felhasználásra kissé nehéz.

Ennyiért vettem
5ezerért 2 darabot
Csatolt képek
Hayes MX5 tárcsafék
16 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
féktest anyaga:

acél


 
fékpofa típusa:

fél-fémes


 
féktárcsa mérete:

160 mm


 
szín:

Fekete


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
tartozék adapter típusa:

az adapter nem tartozék


tömeg:

345


Hayes logó

Hayes márka bemutatás

A Hayes márkanevet tárcsafékjeiről ismerhetjük. Elődje, a H&H Products Company 1946-ban alapult. Később a Kelsey-Hayes Company divíziója lett, végül 1984-ben vette fel a Hayes Brake nevet.

A cég nem csak kerékpárokhoz készít tárcsafékeket, hanem ipari alkalmazásokra is, illetve olyan járműipari cégek beszállítója, mint a quad-okat és hójárókat gyártó Polaris, vagy a mindenki számára ismerős Harley Davidson. Az első, 4 dugattyús Kelsey-Hayes fékekkel felszerelt autók 1964-ben gördültek le az összeszerelő szalagokról. 1968-ban a H&H mint verseny-részleg funkcionált a cégnél, dragsterekre és TransAm versenyautókra is készítettek fékrendszereket. 1970. október 23-án a Hayes fékekkel szerelt Blue Flame versenyautó új, 1008,6 km/órás sebességrekordot állított fel. Egy korábbi, félresikerült kísérlet során, a fékezőernyők hibája miatt, a fékeknek 880 km/óráról kellett lelassítaniuk az autót.

A sikerei eredményeként olyan gyártók beszállítója lett a cég, mint a John Deere, JCB, Caterpillar, vagy a Volvo. A kerékpár fékeken 1992-ben kezdett el dolgozni a cég, 1993-ban piacra dobva első ilyen féküket.

A Hayes cégcsoporthoz tartozik több kerékpáros márka is, úgymint a kerékalkatrészeket gyártó SunRims, vagy a teleszkópgyártó Manitou. A cég szponzoráltjai közt rengeteg kerékpáros csapat megtalálható, többek közt a magyar Cube-Csömör KSK.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Hayes MX5 kicsit súrol
2 válasz
utolsó: 2017. máj.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Hayes MX5 termékkel kapcsolatban: