Avid BB5 2012 tárcsafék

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.05.)
  • Listaár: 12.600 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



61-75 (199 vélemény)
Rendezés

dirtgame avatar
22 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny
  • azonnal harap
  • avid
  • olcsó
  • erős
  • szép is
  • fr5 vagy sd7 fékkarral kíváló
  • használható trekkingtől a dh-ig bármire
Hátrány

nemigazán van neki talán annyi hogy a betéteket gyorsan eszi 

a gyári tárcsa nem a legjobb

Tapasztalat

vegyél ilyet 

Erre ajánlom

bármire

Ennyiért vettem
5000 havertól
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rbence avatar
32 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 6 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

olcsó,erős,szép,könnyű,egyszerűen imádtam,ha megint montim lenne,akkor ismét mellette döntenék

Hátrány

nem nagyon van neki,nálam nem igazán kopott el a betét sem,végülis az egyetlen baja,hogy meg kellett venni =)

Tapasztalat

nagyon komoly fékereje van,lineáris bowdennel pedig tényleg csodákra képes!
előtte egy avid juicy 5-ösöm volt és nem fogott úgy,mint ez!

Erre ajánlom

street,dirt,CC,túra,a DH-n kívül bármi

Ennyiért vettem
6000
Csatolt képek
Avid BB5  2009 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Varga Imre avatar
8 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

160-as tárcsával nagyon jó fékerő, 100 kilót simán megálit, könyen adagolható fr 5 fékkaral, viszonylag könnyü beálitani, a gyári bététek is jók 2 évig használtam és még nem koptak el, olcsóbb mint a bb7

Hátrány

Csak az hogy nem bb7, de ez is csak annyi hátrányt jelent hogy nem lehet állitani mind a 2 oldalon a fékbetétet, csak  a belsőt

Erre ajánlom

megálni mindig

Ennyiért vettem
6000
Csatolt képek
Avid BB5  2009 tárcsafék
Avid BB5  2009 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vincent avatar
46 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-nagyon jó a fékerő, nagyon jól fog, elöl-hátul ez van

-könnyű beállítani

-avid

-jobb mint az olajos, legjobb mechanikus tárcsafék

-lejtőnél azért melegszik, de nem vészes

Hátrány

-kb 3 éve használom, eddig nagyon jó volt de mostanában kezdett kiadni ciripelő hangkat mert elöl a fékpofa súrolja a tárcsát

-avid bb7-re fogom lecserélni ezért

-amúgy nagyon jó mert jó sokáig bírta, vegyétek bátran

Erre ajánlom

dirt, street, bármire én dh-ra használom

Ennyiért vettem
komplett bicón volt
Csatolt képek
Avid BB5  2009 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vcsabi avatar
15 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

-jól fog

-olcsó

-bírja a strapát

-olcsó fékpofa

Hátrány

-időnkét szervízre szorúl

Tapasztalat

Nekme 3 éve van meg most akarom eladni mert breaklessbe nyomom már de nagyon megvoltam vele elégedve most már ráfért egy szervíz mert kilazult az álló fékpofa állító csavarja de meggcsináltam ugyan olyan mint újkorában! Vegyétek bátran fékpofa 1500ft ha elkopnak!

 

Erre ajánlom

mindenre!

Ennyiért vettem
8000
Csatolt képek
Avid BB5  2008 tárcsafék
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

umbre avatar
25 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

AVID
BB7 után a legjobb bóvdenes tárcsafék
szerszám nélküli lehet állítani a fékbetét távolságon
AVID Single Digit 7 fékkarral könnyen, pontosan adagolható

amióta megvan, semmilyen törődést nem igényelt, jó ahogy van.
 

Hátrány

csak egyik oldalról állítható a fékpofa
vizesen vonyít
nekem nehezen sikerült fékbetétet cserélnem (hátsó)

Tapasztalat

Hátsó fékként használom 185-ös tárcsával. Blokkol ha kell.

Erre ajánlom

durva dh / fr-t leszámítva bárkinek bármire

Ennyiért vettem
Bringán volt
Csatolt képek
Avid BB5  2008 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szmorvai avatar
44 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Fékerje 100 mm-es rugóútartományban jónak mondható, abban az esetben ha az ember nem durvul vele tulzottan, szóval slope stylra nem igazán ajánlanám. CC.-re megfelelő, bár a 105.-kg-mal komolyabb helyeken erősen kellett markolászni. FR-5 fékkarral kifinomultan adagolható. Beállítása problémamentes.. Elég jól tűri a melegedést, a gyári pofák közepesen tarósak, nem nyekergnek.. Elől 7-es hátul 6-os tárcsával használtam.

Hátrány

Komolyabb trail, DH használathoz kevés.

Tapasztalat

Ez egy belépő szintű tárcsafék, megbízható minőség, egyszerű karbatartani, nincsenek olyan nyűgjei mint a felnifékeknek. A részleteztt felhaszálási területre jó. Nem kell vacakolni az olajjal. Ugynakkor az olajosak egy nagyságrendell (vagy hárommal) erősebbek.

Erre ajánlom

XC alacsonyabb súlyúaknak.

Ennyiért vettem
11000
Csatolt képek
Avid BB5  2005 tárcsafék
Avid BB5
Szerinted hasznos?

Kecalkoatl avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 4000-8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

SHIMANO 105-ös fékkarral egy cyclocross bringán használom, így a fékereje nekem több mint elegendő.

Könnyű beállítani, az utánállítás kézzel is megoldható.

4000 km-nél járok ebből kb 1000km,amit terepen mentem vele, még messze vagyok attól, hogy cserélni kelljen a betétet.

Hátrány

Hamar melegszik. Nekem még gyári fékbetétek vannak, és érezhető, hogy változik a fékhatás (55km/h hegyről lefelé fékezgetve autókat kerülve országúton). Terepen pedig nem száguldozok így ott nem feltűnő.

Tapasztalat

Hangja főleg akkor van, ha felmelegszik. Esőben én nem vettem észre, hogy változott volna a hangja.

Erre ajánlom

A kerékpár megállítása.

XC, cyclocross, első tárcsás rendszer

Ennyiért vettem
A bringán volt
Csatolt képek
Avid BB5  2011 tárcsafék
Szerinted hasznos?

Répamester avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

olcsó
egy darabból készült féktest
könnyű után állíthatóság

Hátrány

itt-ott kicsit kotyog lötyög
 

Tapasztalat

Olcssó korrekt, megbízható fék.
Hullámos szélű tárcsával a hűtése kielégítő, de nekem rendzeresen sikerül nagyon felhavíteni ami közben/után afékpofa egészen dúrva hangokat ad.
 

Erre ajánlom

kező/ haladó extrém és XC embereknek

Csatolt képek
Avid BB5  2010 tárcsafék
Szerinted hasznos?

Bioshock avatar
34 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

A fékhatása kiváló, jó és pontos állíthatósági lehetőségek.

Hátrány

Ha felmelegszik akkor a gyári betétek nem fognak olyan intenzíven, mint melegedés előtt, továbbá ha felforrósodik akkor egy pillanatig súrlódó hangot add ki. Néha cicereg és ez igen idegesítő tudd lenni. És hátrányként szóljon ellene, hogy csak az egyik oldalt húzza rá a tárcsára....

Tapasztalat

Az egy baromság, ha vizes lesz akkor visít. Legalább is én idáig még nem találkoztam vele, pedig sajnos párszor tekertem szakadó esőben!!!

Erre ajánlom

Bármire, csak meggondolandó, hogy extrémebb felhasználást bevállalunk e vele. Én DHra használom, de szó ami szó, érezni, hogy nagyon nem oda való.

Ennyiért vettem
Bringával együtt
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rastaman07 avatar
12 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-viszonylag olcsó

-nagyon erős ha jol beállítod

-nekem 160as tárcsák vannak elől/hátul és nagyon jol fog 

-festés nagyon lassan kopik

-gyári fékpofa szerintem nagyon jo,már több mint 3honapja megvan és még mindig jo,bár inkább a kerámiás az erősebb mint a gyári fémes

Hátrány

ha van nyolcas a kerékbe akk gyorsan centíroztatni kell,mert ugy ferdén fog kopni a fékpofa,és akk or hülye hangot fog kiadni időnként

ha túl keményre állítod akkor nyikorog

esőbe nagyon hangos

Ennyiért vettem
6000
Csatolt képek
Avid BB5  2011 tárcsafék
Szerinted hasznos?

ojsteve69 avatar
9 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Szépen lehet adagolni és könnyű beálítani. Nagyon jól néznek ki a gyári tárcsák és látszik rajta hogy, nem egy könnyen kopik el. Nem melegszik nagyon.

Hátrány

- Elég drága bele a betét.

- Lassan kopik be (nekem normál felhasználás melett egy örökkévalóságnak tünt)

Tapasztalat

Elötte egy Tektro IO- t használtam az úgy fogott mint egy satu, de ezt lehet adagolni is.

Erre ajánlom

XC

Ennyiért vettem
10500
Csatolt képek
Avid BB5  2010 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

- Mikey - avatar
138 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Nagy fékerő.
  • Könnyű szerelni, beállítani, utánállítani, pofát cserélni.
  • Használtam 160-as és 180-as tárcsákkal, nekem mindkettőhöz jó volt.
  • Olcsó.
  • Szerintem remek az ár/teljesítmény-aránya.
Hátrány
  • Vizesen éktelenül nyikorog, de ez szinte mindegyikkel így van.
Tapasztalat

Bátran ajánlom kevésbé extrém felhasználásra, szerintem remek fék, megéri az árát.

Erre ajánlom

XC, városi gurulgatás, túrajárat, esetleg dirt/street.

Csatolt képek
Avid BB5 tárcsafék
Szerinted hasznos?

Gecse Richárd avatar
28 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-nagyon jó fék teljesítmény, vetekszik sok  hidraulikus erejével

-elől 203-as, hátul 185-ös tárcsával használom, jól adagolható, megfelelő fékkarral együtt, beállítani könnyű

-a fékpofák viszonylag sokáig bírják

Hátrány

-hamar felmelegszik a gyári tárcsája, ez után elveszlik a fékerő, ha még tovább melegszik, elketd ropogni és szinte egyáltalán nem fog

-ha a betétek kezdenek kopni, után kell állítani a féknyerget, ez elég macerás, ilyen a hidraulikusoknál nincs

-mint minden fék ha nedves erősen nyikorog, de nálam nagy tárcsa miatt ciripel is néha

Erre ajánlom

kemény dh-ra nem javaslom, mert nem rendelkezik akkora fékerővel

Ennyiért vettem
biciklivel
Csatolt képek
Avid BB5  2008 tárcsafék
Szerinted hasznos?

dulifuliarpadsavos avatar
17 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 4000-8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

nagyon jó fékerő,könyen beálitottam,gyári fékpofával nemvolt lehetőségem használni de amit vettem hozá nagyon jol birta,:Dsemmi panaszom nincsen rá

Hátrány

nincs semmi hátránya

Tapasztalat

van egy olajos fékem is,szivesebben használom ezt mint az olajosat!

Erre ajánlom

dirt street de még szerintem trialhoz is használható,nagyon erős

Ennyiért vettem
rajta volt a régi bringámon
Csatolt képek
Avid BB5 tárcsafék
hát lefestetttem:D...
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

61-75 (199 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm ROUNDAGON (MTB - [BRA855])

  • 140mm ROUNDAGON (Road - [BR339])


 
szín:
  • fekete (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

325


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás, és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 335g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar: Minden AVID fékkarral kompatibilis!
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető, és tisztulási képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.