Avid BB5 2012 tárcsafék

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.05.)
  • Listaár: 12.600 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



76-90 (199 vélemény)
Rendezés

clm avatar
54 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

-jó fékerő
-mechanikus fékek között az egyik legjobb
-könnyű beállítani

Hátrány

-hamar melegszik
-könnyen elhajlik a gyári tárcsa

Tapasztalat

180mm-es tárcsával használom Avid Fr5 fékkarral, mindenhol megfog.

Erre ajánlom

Xc, dirt, street.

Ennyiért vettem
9000
Csatolt képek
Avid BB5  2010 tárcsafék
Szerinted hasznos?

ggabor avatar
73 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Jó fékhatás, erősebb a v-fékek többségénél

Megfelelő állíthatóság

Elérhető ár

Egyszerű

Hátrány

Azért egy hidraulikus erősebb...

Tapasztalat

Meg vagyok elégedve vele, szerintem fölösleges a másik állító ami a bb7-en van csak, úgyis lehet állítani a bowden végénél lévő anyákkal a mozgó pofát. (A másik különbség a bb7-hez képest, h annak nagyobb a fékbetétje.)

Csatolt képek
Avid BB5  2008 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nsblackmarket avatar
237 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- elég jó minőségü a nyereg

- nagyon erős a fékereje

- nem nagyon melegszik

- a belső pofát lehet állítani

- jó minőségüek a pofák is

- viszonylag olcsó

- ár / érték aránya hibátlan

- ha jól van beállítva akkor csöndes

Hátrány

- nincs rajta a nyereg külsején a fék pofa állító csavar

- amugy nincs neki hátránya...

Csatolt képek
Avid BB5 tárcsafék
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vga20 avatar
57 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Mechanikus fékek között talán az egyik legjobb amivel eddig találkoztam, brutális fékerő, a betétek kopásáról nem tudok nyilatkozni, mert csak kipróbáltam.... beállítás annyi, hogy felcsavarozod és könnyen találsz hozzá betétet... dizájnos tárcsák :)

Hátrány

a szabályozhatósággal, azért voltak problémáim, de ezt leszámítva nincsen.... jah de a piros szín :D

Erre ajánlom

ha meg szeretnél állni :)

Ennyiért vettem
bicón
Csatolt képek
Avid BB5  2008 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gyufa3 avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-jó fékerő, még meredekebb terepen is viszonylag jol fog

-az ár/érték arányban jobbat nem talál az ember

-jól állja a vizet sarat stb. nem kell mindig utánállítani

 

Hátrány

-számomra nehéz pontosan belőni, úgy hogy ne érjen egy picit se a tárcsába a fékbetét

-a gyári pofákat rövid időn belül cserélni kell, ha a legjobb fékhatást szeretné az ember elérni

Tapasztalat

-160 mms tárcsával használom elől hátul

-Avid Fr5-ös fékkarok

Erre ajánlom

dirt/street-ig bármire ha olcsón akarsz jót féket venni

Ennyiért vettem
10000 HUF
Csatolt képek
Avid BB5  2008 tárcsafék
elől hátul Avid BB5
Szerinted hasznos?

coronita120 avatar
8 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

-jó fékerő

-160-as a tárcsaméret

-jól adagolható a fékerő

-avid fr5 a fékkar típusa

-könnyű a beállíthatóság

-a gyári pofák viszonylag könnyen kopnak

-nem ad ki semmilyen hangot amikor erősebbet fékezek akkor sem

Hátrány

-eléggé gyorsan melegszik a tárcsa, de viszonylag gyorsan le is hül

Erre ajánlom

dirt. street, xc, könnyű freeride

Ennyiért vettem
11000
Mért tömeg
335 g
Szerinted hasznos?

nesa avatar
22 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Elől 180, hátúl 160-as gyári tárcsával használom.
-Bitang fékereje van, ha jól bevan állítva.
-Avid FR-5 fékkarral használom, szerintem elég jól adagolható.
-Nagyon könnyű beállítani, nincs ezzel gáz.
-Átlagosan melegedik, de nem tűzforró, a fékhatás nálam állandó.
- Nálam nem "eszi" a bowdeneket

Hátrány

-kb 2 hónapja használom, eddig nagy hátrányokat nem tapasztaltam. Talán annyi, hogy van egy csöppnyi nyolcas a tárcsába (~1mm), és néha súroló hangot add ki, de ugyebár ez nem a fék hibája

Tapasztalat

- Nagyon megvagyok vele elégedve, hogy iszonyat jól fog, pedig van lendületem, könnyű beállítani (első tárcsafékem).

Erre ajánlom

Kezdőknek mindenre, ár/értékben nagyon jó, nem lesz vele sok probléma.

Ennyiért vettem
bicón volt gyárilag
Csatolt képek
Avid BB5  2010 tárcsafék
Avid BB5  2010 tárcsafék
Szerinted hasznos?

halhy avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Hihetetlen fékerővel rendelkezik,160 tárcsáról beszélek,csak hogy tiszta legyen.

Nem tul adagolható,de ez nem azt jelenti hogy nem fog.

Elég jól állitható,hamar bele jön az ember 

Melegszik de nem vészes,akkor is meg állit.

A gyári fékbetét ,minden napos használat mellet 2 évig bírta ,ami szerintem jó teljesitmény!

 

Hátrány

A hátsó fék rúgólya 4 év után eltört,kuka

Alkatrészt nem gyártanak hozzá,ha meg híbásodik kuka.

Erre ajánlom

Szokásos szöveg dh-t kívéve mindenre.

Ennyiért vettem
10eFt
Csatolt képek
Avid BB5  2008 tárcsafék
6 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Skateer88 avatar
27 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Jó fékerő, 6,2Nm-tud a 160-as tárcsával. Ez elég hogy megfogjon pl Kékesdh közben.

A gyári dobozban adnak hozzá első és hátsó távtartót is, szerszámot, tárcsát csavarokat, és matrocát is a fék mellé amiben természetesen benne van a fékpofa. Ez nekem fontos hisz nem szivesen járnék tána ha nem kapnák hozzá tárcsaát, meg csavarokat, és ha ezt mind külön kell megvenni hát lássuk be postafköltséggel egybevéve sok lenne.

szóval plusszpont a minőség miatt is mert negyon jónak bizonyult, és mert ha aszt nézzük mennyi mindent kapunk 12-ért akkor korrekt az ár is.

Jól néz ki.

Hátrány

Nekem tudok, talán hogy többet kell állítgatnom, mert néha a tárcsáhozér a fékpofa, de ez nem a fék hibálya.inkább a keréké meg a villáé.

Kicsit nehézkes néha adagolni a fékerőt, de jól be lehet lőni egy kis állítgatás után.

Tapasztalat

Ajánlani tudom mindenkinek aki jót akar jó áron és nem tárcsaátmérővel akar kakaskodni, mert ezzel is meg lehet állni.

Összességében egy remek fék!

Erre ajánlom

Minden kivéve Intenzív DH Triál

Ennyiért vettem
12000
Csatolt képek
Avid BB5  2010 tárcsafék
Avid BB5  2010 tárcsafék
Avid BB5  2010 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dego avatar
33 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Gyári 160as tárcsával használom, Avid FR-5 fékkarral. Fékereje ahhoz képest hogy mechanikus elég jó. Állítani szerszám nélkül is lehet, egyébként torx-szal kell, azt adják a fékkel együtt. Melegedésről annyit, hogy hegyről lefelé kb 50km/h-val fékezgettem, 1km után megnyúlt a fékút és tűzforró volt a tárcsa, haverom shimanoja viszont már befeketedett és bűzlött is rendesen. tehát végülis ahhoz képest jónak mondható. Ára kiváló.  

Hátrány

gyári betétek hamar kopnak, nekem szokott kiadni fura hangot.

Erre ajánlom

bármire

Ennyiért vettem
8810
Csatolt képek
Avid BB5  2009 tárcsafék
Avid BB5  2009 tárcsafék
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gery280 avatar
27 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

nagy a fékereje pedig csak egy 160as tárcsával használom...adagolni picit nehéz szerintem mert ha olyanja van akkor húzzod mint a büszme denem fog más beállításnál eg tálságosan is fog...jól be lehet állítani (ha tudod hogyan kell)  melegedni nagyon nem melegszik max a gyári tárcsa...

Hátrány

hamar kiszálkásítja a bowdent....a gyári kulcs egy rakat szar mert kicsi és könnyen elveszíthető...(én még sosem vesztettem el de egyszerkétszer már hozta rám a szívbajt hogy hol a f*szba van..)   ÉS AMIRE NAGYON ODA KELL FIGYELNI AZ A GYÁRI TÁRCSÁNAK A CSAVARJAINAK AZ ALAPOS MEGHÚZÁSA....ÉN MEGSZÁMOLHATATLANSZOR VETTEM HOZZÁ ÚJ CSAVAROKAT A VÉGÉN FELBASZTAM IMBUSZFEJEKKEL ŐKET AZZAL MEGHÚZTAM ÉS AZÓTA IS ÚGY VAN....ja és nekem már ez a 3ik szett fékpofám...:S

Tapasztalat

ugyan sok  rosszat mondtam most róla de ne tévesszen meg mivel nagyon jól fog és megállít minden körülmények közt..csak kelll neki a gondokodás...

Csatolt képek
Avid BB5  2009 tárcsafék
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ákosss avatar
35 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

árhoz képest jó olcsó. jól fog nagyon nekem.azis tetszik h csak a csarral lehet áállítani a fékpofákat h milyen közel legyenek ez nagyon jó.esőben is ugyanugy fog nekem.

Hátrány

hamar melegszik nagyon sajna!!!

Erre ajánlom

mindenre ajánlom

Csatolt képek
Avid BB5  2010 tárcsafék
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ns bikes 4ever avatar
18 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

rohadt jol fog,nemis tudom egy féknél mi a lényeg, nem ojan drága és nem is rossz

Hátrány

hamar melegszik a gyári tárcsa, és ijenkor egy fokkal gyatrábbul fog, sztem més nem nagyon van neki és remélem nem is lessz

Tapasztalat

nekem bejön meg állit amikor kel és sztem eza lényeg

Erre ajánlom

fékezni :D

Ennyiért vettem
16000
Csatolt képek
Avid BB5  2010 tárcsafék
Szerinted hasznos?

david0202 avatar
46 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

a gyári tárcsával használom de a fékereje kiváll

könnyű beállítani

a bicóval együtt vettem és egyből kellett cserélnem fékbetéteket de a többi márkáéhoz képest olcsón megkaptam őket

nincs semmi hanja

ennyi pénzér nem taéálsz jobbat

Hátrány

160-as tárcsánál gyorsan melegszik

Tapasztalat

leteh hogy kapsz olcsóbbat de utánna megszívod a fékbetétek áránával

Erre ajánlom

megállásra

Ennyiért vettem
bicóval együtt vettem
Csatolt képek
Avid BB5  2008 tárcsafék
Szerinted hasznos?

WorpyF. avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

-nagy a fékereje 203as és 160as tárcsánál

 

Hátrány

-picit ütött tárcsánál már nehezen beállítható

-elrágja a bowdent

-adagolhatósága kicsi

Tapasztalat

mechanikus fékekhez nézve egy nagyon jó fék, habár nekem elrágta a bowdeneket

Erre ajánlom

dirt/street

Ennyiért vettem
bicóban volt
Csatolt képek
Avid BB5  2009 tárcsafék
BB5
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

76-90 (199 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm ROUNDAGON (MTB - [BRA855])

  • 140mm ROUNDAGON (Road - [BR339])


 
szín:
  • fekete (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

325


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás, és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 335g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar: Minden AVID fékkarral kompatibilis!
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető, és tisztulási képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.