Avid BB5 2012 tárcsafék
-
Modellév:
2012
- Listaár: 12.600 Ft
Rohadt jó fékhatás,erős,adagolható és könnyen állítható.Szerintem könnyebb szerelni,mint egy olajosat.
nothing
bármire
Könnyű, olcsó, nem kopnak gyorsan a betétek, 1xerű a beállítása, jó az adagólhatósága és jó benne a rugó.
Powered by Sram.
-szép
-minőségi kialakitás
-kézzel állitható belső betét
-szép gyári tárcsa(roundagon)
-nekem böven megfelelő fékhatás
-és nem sipol cicereg mint pl:mx2,mx4
-sokáig kopik be normálisan
-nekem nem tettszik a gyári adapterrel és az alátétekkel az a lehetöség hogy jobra balra dönthető
-esöbe iszonyatosan szar fékhatás
-esöbe sipol
dh fr dsp
olcso
egyszeru
avid
hat....talan meg szep is
nem nehez beloni
hamar kopik a gyari betet
a tarcsa hamar melegszik es konyen gorbul
minden ride utan be kell alitani ha meg van betet...
Olcsó,
egyszerűen állítható,
fog.
Na az is van...
gyári fékbetét,
és a Roundagon tárcsa(nem hűl kellőképpen),
amúgy semmi más...
Én hegyről lefelé használom hátsófékként, elég a bb5 oda, a kék BBB betét csodásan fog már az első fékezésnél.
Persze ez csak akkor jellemző ha durvulok vele, aszfalton nem melegszik, mert azért csak oda lett kitalálva, de persze "tuninggal" bárhol megállja a helyét,. Asszem ennyi.
Jó cucc ez, csak arra kell használni amire való.. ;)
én 203as tárcsával használtam elöl, megfog, ha kell... persze sose lesz egy Stroker.. :D
fekete (MTB)
ezüst (Road)
325
Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.
1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.
1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.
2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.
Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.