Avid BB5 2013 tárcsafék

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 12.600 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



91-105 (199 vélemény)
Rendezés

Tomazzo avatar
35 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • Fékerő nagyon nagy,elöl 203-as,hátúl 185-ös tárcsákkal használom.
  • Nagyon jól adagolható,Avid FR 5-el használom.
  • A fékpofánál lehet távolságot állítani,nagyon könnyű beállítani.
  • A 203-as tárcsa nekem ritkán forrósodik ki.
  • Eddig még nem cseréltem benne fékpofát,szóval a gyáriak elég tartósak.
  • Fékezéskor nem ad ki semmi fúrcsa hangot.
Hátrány

Kis tárcsával gyorsan kiforrósodik és olyankor alig fog valamit.

Tapasztalat

Minél nagyobb féktárcsákat vegyél hozzá,mivel minél nagyobb,annál gyorsabb a hő leadás,és annál nagyobb a fékerő.

Erre ajánlom

Dirt,street,downhill.

Ennyiért vettem
8.000
Csatolt képek
Avid BB5  2010 tárcsafék
Avid BB5  2010 tárcsafék
Szerinted hasznos?

aaadi.60 avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Jó a fékereje én a hozzű való tárcsával használom nagyon könnyű beállítani jól nézki pillanatok allat meg tutsz vele állni.

Én még a gyári fékpofákkal használom és eszéletlen jó bírja mert én aztán szaggatpm rendesen:):):)

Úgy, hogy én nagyon meg vagyok elégedve vele:)

Hátrány

Ha a tárcsa 1 kicsit is ferdül akkor furcsa hangokat adki de maúgy semmit nem tapasztaltam

de remálem nem is fogok:):)

 

Mindenkinek ajánlom nekem nagyon bevált:)

Erre ajánlom

Dirt

Street

Csatolt képek
Avid BB5  2010 tárcsafék
Szerinted hasznos?

adatfalo avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Így vettem, úgyhogy ezt kell szeretni. Sose volt minőségibb fékem, így eddig ez a legjobb de azért érzem, hogy ennél is lehetne jobb. Bowdenes fékek között szerintem megállja a helyét.

Hátrány

Könnyen elállítódik, a hozzávett tárcsa kicsit elhajlott így néha 'nyikorog'.

Tapasztalat

Egy mostmár olcsón beszerezhető, egész jó minőségű fék, ami néha azért törődést igényel.

Erre ajánlom

Street

Ennyiért vettem
egybe vettem a bringával
Csatolt képek
Avid BB5  2007 tárcsafék
Szerinted hasznos?

Bodom avatar
4 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nagyon jól fog!!!! Nekem 180 és 203-as tárcsákkal van és nekem bevált!

Hátrány

Nehezen kopik be a betét!

Drága a féktárcsa(5000)

Tapasztalat

Sztem ennyi pénzért ilyem jó féket nemigen kapsz,mert nagyonjó!

Erre ajánlom

DH,Freeride....... aki meg akar állni

Ennyiért vettem
biciklivel volt
Csatolt képek
Avid BB5 tárcsafék
7 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

korrol avatar
13 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

gyári tárcsával (160) és alivio fékkarral használom. adagolása rendben van, de csak városi körülmények között használtam. melegedésről ennek megfelelően nem tudok semmit írni.

beállítása egyszerű, csak egyszer meg kell tanulni. a szerkezet jóindulatú, nem nehéz rájönni a menetére.

a pofák egy év alatt 50%-ra koptak. havonta állítok rajta, de nem kell sokat, inkább csak a magam megnyugtatására teszem.

lusta vagyok a nyolcast kivenni a kerékből, mivel arra érzéketlen (ha V-fék lenne, már rég megtettem volna)

 

Hátrány

fékezéskor tud ciripelni, de nem vészes a hangereje. pont arra jó, hogy ne kelljen csengetni a gyalogosoknak. a ciripilés is adagolható a fékkarral.

Tapasztalat

korábban volt 2 tárcsafékem (IO és a másikra már nem is emlékszem), azokban nagyot csalódtam. mivel hátra csak tárcsa megy, vennem kellett valami használható darabot... nagyon jó darab, nem bántam meg, hogy ilyet vettem. előre is ilyet teszek, ha nem lesz V-fék lehetőség a következő villán.

ha valaki nem hidraulikus féket vesz, akkor tökéletes választás

 

Erre ajánlom

mivel városi és földúton tekerő vagyok, csak azokra tudom ajánlani

Ennyiért vettem
8490
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pogix11 avatar
6 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Olcsó
  • Nagyon könnyen és fonoman be lehet állítani
  • Nem sokkal van elmaradva a bb7-tól (próbáltam)
  • esztétikus
  • nagyon sok hidrást is leköröz
  • lassan melegszik
Hátrány
  • Az árához képest viszonylag drága a betét bele én ezért inkább olcsóbbat veszek még ha gyakrabban kopik mert jobban megéri.
  • 1 oldalt állítható mert bowdenes
Tapasztalat

Nem véletlen hogy annyi embernek van...

Erre ajánlom

Bárkinek ajánlom aki nem akar milliókat költeni fékre boltbajárástól a közepes XC-ig bármire ,de 4x-FR-DH-ra az ember komolyabbat vesz ,de kezdőknek oda is megteszi.

Ennyiért vettem
5000 használtan
Csatolt képek
Avid BB5  2009 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tóth Marcell avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

könnyü szerelni,jólfog többet még nem vettem észre

Hátrány

én még nem vettem észre hibát benne de szerintem nem is fogok

Erre ajánlom

dh,street,dirt,fr

Ennyiért vettem
biciklimben volt
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

baloghúr avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

könyü szerelni

Hátrány

drága a fékbetét

Tapasztalat

jobb mint a bb7 könyebb szerelni a betétet meg jobban néz ki

Erre ajánlom

dirt 

Ennyiért vettem
13000
Csatolt képek
Avid BB5  2009 tárcsafék
avid bb5
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Biohazard77 avatar
7 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

szerintem ez a fék nagyon jól fog én 160-as tárcsával használom de azzal is rendesen megfog:)szerintem az eggyik legjobb mechanikus tárcsafék a fékpofák egészhamar bekoptak remélem sokáig birják:)ha jól beállitod akkor szinte bárhol megállít:)

Hátrány

nem tapasztaltam

Tapasztalat

egy olcsóbb olajas féket odaver:D

Erre ajánlom

dirt/street 160-as tárcsávl lighos DH nagyobb tárcsával durvább DH-ra is jó:D

Ennyiért vettem
bátyám adta:D
Csatolt képek
Avid BB5  2007 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

roni17 avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Árban szerintem ez a legjobb.
Ha bekopik fog olyan jól mint egy tektro augria comp vagy egy alapkategóriás hidraulikus fék.
Hátrány
Könnyen sérül. 
Lassan kopnak be.
Erre ajánlom
Dirt street
Ennyiért vettem
8500
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tihacs avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny

olcsó

feketében szép

fog mint a sattuXD 

Hátrány
160as tárcsával szerintem nem lenne valami negylegény szürkében ocsmány lassan kopik gyári fékpofák szarok ha nem figyelsz szarul kopik
Tapasztalat
nekem 185 ös tárcsákkal vannak és jók nagyon haveromé 203as az sokkal vadabb
Erre ajánlom
kend a hajadra vagy fékezz vele :D
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dirtőrült avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

-Nagyon jó fékhatás

-Esztétikus

-Jó fékkarral növelhető a fékhatás

Hátrány
Nincs azon kívül hogy esőben és saras utakon kicsit hangoskodik
Tapasztalat
Magellan PolarX '05, Marzocchi Bomber, Avid FR-5, Avid BB5, truvativ Hussefelt
Erre ajánlom
Mindenkinek de főleg XC-re vagy Street-re
Ennyiért vettem
12000
Szerinted hasznos?

areteosz avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

- Mivel mind két oldali fékbetét állítható könnyű beállítani.

- Olcsó

- Jó

- A gyári fékkarral is tökéletes(én egy gyári Gepida fékkarral használom)

- Esöben, vízben, sárban, homokban, télen, nyáron mindig kiválóan fog és hangja sincs.

- Az öntisztulása is jó.(vizesen vízköves de ettől fügetlenűl ugyan olyan jól fog:D) 

Hátrány
Nem tudok hátrányt.
Tapasztalat
A tárcsát és a betéteket ne takarítsd semmivel mert ki****** magaddal. Vízzel moshatod de mással ne.
Erre ajánlom
Fékezésre:) Gondolom ha engem(biciklivel kb 80kg) 65-ről kb 5-6 méter alatt álóra fékezett(lehet kevesebb lehet több) gondolom sokmindenre jó.
Ennyiért vettem
11ezer kiszállítással
Csatolt képek
Avid BB5 tárcsafék
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csongor.c avatar
10 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

-Avid

Ha jól beállítod nagyon fog

Nekem gyorsan bekopott (nem kíméltem)

Szép de ez nézőpont kérdése

Avid fékkarral a legjobb

Ár/Értékben legjobb fék

185mm tárcsával használd

Hátrány

Mechanikus(egy oldalról állítható)

Esőben kifejezetten cicereg

Tapasztalat
BB7 vagy BB5 elég Dirt/Street-re
Erre ajánlom
Dirt/Street-re elég,ide még nem kell hidraulikus
Ennyiért vettem
10000
Szerinted hasznos?

csordaspeti avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
Jól fog, esőben sárban, jól lehet adagolni. Sokáig bírja kopás nélkül.
Hátrány
Nagyon nehéz beállítani, mert csak az egyik oldali fékpofát lehet tologatni, mechanikus, azért egy hidrás klasszisokkal jobb.
Tapasztalat
Inkább szánj rá ötezerrel többet, és vegyél egy hidraulikusat.
Erre ajánlom
Mindennapi használatra, dirt, street-re. DH/FR semmiképp.
Ennyiért vettem
13000
3 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

91-105 (199 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • fekete (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

335 g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás, és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 335g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar: Minden AVID fékkarral kompatibilis!
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető, és tisztulási képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB5 termékkel kapcsolatban: