Avid BB5 2013 tárcsafék

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 12.600 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



121-135 (199 vélemény)
Rendezés

retroo avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 4000-8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

- avid

- egyszerű beüzemelés

- elég gyorsan bekopnak a fékbetétek

- szép a tárcsa és a nyereg is

- nem árt neki a víz és a sár nagyon

- nem igényel különösebb ápolást

Hátrány

- nekem egyszer fellazult rajta mind a 4 csavar ami tartja a nyerget és az adaptert pedig elsőre is rendesen odatéptem:D

- piros vhol

- ahm nagy hátránya nincs

Erre ajánlom
dirt, street, park, 4X, DH, FR
Ennyiért vettem
8990
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pepsyyy avatar
55 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

olcsó

avid

szép

jól és könnyen állítható

nagyonjól adagolható a fék erő

egy jó fékkar kell hozzá és nem noném bowden és odaver egy alap, - ,közép kategóriás olajos féket ^^

Hátrány
nincs!
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nitroboy avatar
68 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny
Remekül adagolhaó, remekül fog, főleg a kék BBB-s fékpofákkal és Hayes V8 tárcsával. FR5 fékkarral ajánlom.
Hátrány
Annyi, hogy fékpofáknak van egy kis holtjátékuk a féknyeregben.
Erre ajánlom
dh/fr kivételével mindenhol jól megállja a helyét
Ennyiért vettem
8000
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kucsi456 avatar
27 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny
nagyon jól fog szárazon és esőben is, jól adagolható, a beállításához semmilyen szerszámra nincs szükség éppen ezért könnyű állíthatóság, árban sem rossz
Hátrány
eddig nemtalálam.....
Ennyiért vettem
8000 fékkarral
Csatolt képek
Avid BB5  2009 tárcsafék
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vincz Patrik avatar
91 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ahhoz képest hogy bowdenes 160 as tárcsával fr5-el kurvajól fogott.

Jól adagolható,bbb fékbetéttel ajánlom. 

Hátrány
a gyári fékbetét nagyon szar szerintem. eléggé "kilóg" a vázból és ha ledöntöd összekarcolódik
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

radirpok avatar
3 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Először jól fogott, hamar bekopott, nagy élmény volt egy V-fék után (hátsót cseréltem, a villán már ott figyelt egy BB7). A BB7-hez hasonló adagolhatóság (nem túl jó, de megteszi).
Hátrány
Kb. fél év után elkezdett elmenni a fékhatás. Volt pofacsere, utánállítgatás többször, ugye ebben nem segít, hogy csak az egyik oldal állítható (szemben a BB7-tel). A végén már annyira komikus volt, hogy tökig húzva sem bírta megfogni a kerékpárt magam mellett tolva. Utánállítással rövid ideig működik, aztán újra semmi - életveszélyes.
Erre ajánlom
V-fékről áttérőknek egy kis ízelítő, milyen is lehet(ne) az élet egy tárcsafékkel. Csak kicsit drága játékszer erre a célra, tegyél hozzá mégegyszer ennyit, és vegyél egy rendes olajos féket, nem fogod megbánni...
Ennyiért vettem
~12k
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

fecni avatar
14 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 2000-4000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
- az ára - jól adagolható - egyszerű a szerkezete, mint a faék, épp ezért: - könnyen karbantartható
Hátrány
- sok idő kell mire összekopik - mivel bowbenes, nyúlik, nyekereg - a gyári betét hamar felüvegesedik - minkét rotorban gyárilag 8as volt (csere) - rengeteget küzdök a beállításával
Tapasztalat
Ha jól tudom 2 változata van: szürke az oútisoknak, fekete az mtb-seknek. Mikor megvettem, csodákat nem vártam tőle. Elöl 203as (elcseszték a rendelést), hátul 160as rotor van. A 160asat kevésnek érzem, hamar melegszik, kitartó lassításnál gyorsan csökken a fékerő. Hosszabb lejtőzéseknél (nem DH-ra gondolok) ez hamar előjön. Mindkét gyári rotorban 8as volt. Nem egyedi eset, többen, akik ilyet használtak mondták, h náluk is ez a helyzet. A gyári betétek hamar felüvegesedtek, ezért beruháztam BBB betétekre. Ég és föld! Sima FR5 fékkarokkal használom, gond a fentieken kívül nincs vele, eddig még mindenhol megállított!
Erre ajánlom
xc
Ennyiért vettem
15e volt a pár
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

StaN avatar
36 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

jól lehet adagolni (egy ideig), szerszám nélkül beállítható.

Hátrány

először is számomra nem túl bejövős a féktest kinézete de ez csak ízlés dolga.ami már nagyobb baj hogy 160 as tárcsával csak óvatosan lehet bánni, főleg ha csak 1 féked van, mert nagyon hamar felmelegszik és nyúlóssá válik a fék, a fékút egyre hosszabbodik, a fékkar meg közelít a markolathoz, én meg a kocsi seggéhez...egy másik tárcsával szerintem jobb lenne, ami jobban elvezeti a hőt, mert így sajnos nagyon nyúlóssá válik a fék.de ha arra használjuk amire kell (xc-hobby) akkor tökéletes.

Tapasztalat

180 as tárcsával érdemes venni, azzal már lehet hogy lehet jobban durvulni.

Erre ajánlom

xc

Ennyiért vettem
12 e
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Strech007 avatar
25 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nagyon jó kis fék, de mikor vettem a bringát akkor nagyon szrul fogtott azt sem tuttam hogy hogy adjam el, de miután bekopott lemondtam a Hayes Stroker Trail-rol mert nagyon jól fog,nagyon jól néz ki, a miőségéhez képest szinte ingyen van, nagyon könnyü beállitani, a betéteket egyszerű kicsélni.
Hátrány
Hát nagyon gyorsan bemelegedik, és mivel mehcanikus fék csak az eggyik betét fog.
Erre ajánlom
Mindenkinek mindenre mert olcsó, 160, 180-anas tárcsával dirt street 240-essel pedig DH, FR, AM, Cross Country.
Ennyiért vettem
Nemtudom bringával volt:P
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

UMF 1992 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny
Én streetre használom 185 ös tárcsával és nagyon brutául fog!Az elöttem szólokkal egyet értek hogy a tárcsa iszonyar hamar melegszik!!A fékbetét nekem 1 évet bírt és a gyári 2500 ft tehát nem 1 nagy összeg!És könnyű állítani!
Hátrány
Hát nem nagyon tudok mondani anyi hogy a tárcsa hamar melegszik meg ha 8 as van a tárcsába szorúl!
Erre ajánlom
Stree,Dirt. Mindenkinek.
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

st avatar
58 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 82%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, brutálfutárként használtam
Előny
Olcsó, ha bekopik akkor esméletlenül fog, kézzel is lehet állítani az mx4-hez képest könnyebb, a nedvesség sem nagyon ba_ _ogatja .
Hátrány

Figyelembe véve, hogy mechanikus  (csak az egyik pofa mozog)  nincs.

Tapasztalat
Árához képest a legjobb.
Erre ajánlom
160-180 dirt, street   203 freeride , enyhe dh
11 olvasó 82%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gólyabácsy avatar
6 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Olcsó, elegendő fékerő,a gyárihoz képest( alrtix 200 )ég és föld.:)

Megfog az a lényeg.

Hátrány
néha nyekereg, ami nem befolyásolja a fékerőt
Tapasztalat
Megéri az árát.
Erre ajánlom
Sima xc-re és egy kis durvulásra nekem bevált, a többiről nyilatkozni nem tudok.
Ennyiért vettem
11300/db
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Huti avatar
46 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-Könnyű beállítás.

-Tökéletesen elegendő fékerő.

-Pofon 1xű karbantartás és betétcsere.

-Masszív.

-Szép

-Na és persze tökéletes működés és megbízhatóság azért mert AVID.

Hátrány

-Könnyen felforrósodik.

-És persze itt is megvan az a hátrány mint az összes többi mechanikus fékben ,hogy csak egyik oldalt mozog a fékbetét.

Tapasztalat
Összeségében 1 nagyon jó kis fék főleg az árához képest mindenkinek csak ajánlani tudom.
Erre ajánlom
Ezzel a fékkel nagyon széles felhasználókört céllzott meg az avid:jó ez mindenkinek mindenre.
Ennyiért vettem
8500
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Brollybike avatar
208 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Az Avid legegyszerűbb mechanikus féke. 

Egyszerű beállítani.

Bekopás után remekül fog, ahhoz képest hogy nem hidraulikus.

Nedvességre sem veszít sokat a fék az erejéből.  

A belső pofa távolságot kézzel is lehet állítani.

Könnyű, szép és elég olcsó is.

 

Hátrány
Csak az egyik oldalról nyomja a pofát a tárcsához. A betét elég könnyen kopik.
Erre ajánlom
XC, Dirt, Street, nagyobb tárcsával kezdő FR arcoknak.
Ennyiért vettem
11800
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Chase avatar
19 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Ha bekopik akkor nagyon jól fog.

Jól beállítod valamelyik hidrás fék szintjét simán eléri.

Avid fékkaral nagyon jó.de szerintem más milyennel is.

Hátrány

nyikorog :D de ez természetes mechásoknál.

meg ha jól emlékszem 3-4ezer bele  egy fék betét de nem tudom biztosra.

de azért elég sokáig bírják tehát megéri ezt az árat. de azért még is csak a fékárának fele.

más hátrány nincs ez sem igazán az mert szinte mindegyik féknél így van.

Tapasztalat

Volt már vagy 5fékem .Hidrás is volt de az nekem fölösleges.

160as tárcsával nekem ez is simán elég eddig megállított.

 

Erre ajánlom

Dirt Street 160as tárcsával még 180 is jó.

203 már akkár DH-is jöhet de ha komolyabban csinálod már akkor oda hidrás kell.

Amúgy meg szinte bármilyen stílusra jó.

Ennyiért vettem
9000
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

121-135 (199 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • fekete (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

335 g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás, és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 335g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar: Minden AVID fékkarral kompatibilis!
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető, és tisztulási képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB5 termékkel kapcsolatban: