-jó fékerő
-mechanikus fékek között az egyik legjobb
-könnyű beállítani
-hamar melegszik
-könnyen elhajlik a gyári tárcsa
180mm-es tárcsával használom Avid Fr5 fékkarral, mindenhol megfog.
Xc, dirt, street.
-jó fékerő
-mechanikus fékek között az egyik legjobb
-könnyű beállítani
-hamar melegszik
-könnyen elhajlik a gyári tárcsa
180mm-es tárcsával használom Avid Fr5 fékkarral, mindenhol megfog.
Xc, dirt, street.
Jó fékhatás, erősebb a v-fékek többségénél
Megfelelő állíthatóság
Elérhető ár
Egyszerű
Azért egy hidraulikus erősebb...
Meg vagyok elégedve vele, szerintem fölösleges a másik állító ami a bb7-en van csak, úgyis lehet állítani a bowden végénél lévő anyákkal a mozgó pofát. (A másik különbség a bb7-hez képest, h annak nagyobb a fékbetétje.)
- elég jó minőségü a nyereg
- nagyon erős a fékereje
- nem nagyon melegszik
- a belső pofát lehet állítani
- jó minőségüek a pofák is
- viszonylag olcsó
- ár / érték aránya hibátlan
- ha jól van beállítva akkor csöndes
- nincs rajta a nyereg külsején a fék pofa állító csavar
- amugy nincs neki hátránya...
Mechanikus fékek között talán az egyik legjobb amivel eddig találkoztam, brutális fékerő, a betétek kopásáról nem tudok nyilatkozni, mert csak kipróbáltam.... beállítás annyi, hogy felcsavarozod és könnyen találsz hozzá betétet... dizájnos tárcsák :)
a szabályozhatósággal, azért voltak problémáim, de ezt leszámítva nincsen.... jah de a piros szín :D
ha meg szeretnél állni :)
-jó fékerő, még meredekebb terepen is viszonylag jol fog
-az ár/érték arányban jobbat nem talál az ember
-jól állja a vizet sarat stb. nem kell mindig utánállítani
-számomra nehéz pontosan belőni, úgy hogy ne érjen egy picit se a tárcsába a fékbetét
-a gyári pofákat rövid időn belül cserélni kell, ha a legjobb fékhatást szeretné az ember elérni
-160 mms tárcsával használom elől hátul
-Avid Fr5-ös fékkarok
dirt/street-ig bármire ha olcsón akarsz jót féket venni
-jó fékerő
-160-as a tárcsaméret
-jól adagolható a fékerő
-avid fr5 a fékkar típusa
-könnyű a beállíthatóság
-a gyári pofák viszonylag könnyen kopnak
-nem ad ki semmilyen hangot amikor erősebbet fékezek akkor sem
-eléggé gyorsan melegszik a tárcsa, de viszonylag gyorsan le is hül
dirt. street, xc, könnyű freeride
-Elől 180, hátúl 160-as gyári tárcsával használom.
-Bitang fékereje van, ha jól bevan állítva.
-Avid FR-5 fékkarral használom, szerintem elég jól adagolható.
-Nagyon könnyű beállítani, nincs ezzel gáz.
-Átlagosan melegedik, de nem tűzforró, a fékhatás nálam állandó.
- Nálam nem "eszi" a bowdeneket
-kb 2 hónapja használom, eddig nagy hátrányokat nem tapasztaltam. Talán annyi, hogy van egy csöppnyi nyolcas a tárcsába (~1mm), és néha súroló hangot add ki, de ugyebár ez nem a fék hibája
- Nagyon megvagyok vele elégedve, hogy iszonyat jól fog, pedig van lendületem, könnyű beállítani (első tárcsafékem).
Kezdőknek mindenre, ár/értékben nagyon jó, nem lesz vele sok probléma.
Hihetetlen fékerővel rendelkezik,160 tárcsáról beszélek,csak hogy tiszta legyen.
Nem tul adagolható,de ez nem azt jelenti hogy nem fog.
Elég jól állitható,hamar bele jön az ember
Melegszik de nem vészes,akkor is meg állit.
A gyári fékbetét ,minden napos használat mellet 2 évig bírta ,ami szerintem jó teljesitmény!
A hátsó fék rúgólya 4 év után eltört,kuka
Alkatrészt nem gyártanak hozzá,ha meg híbásodik kuka.
Szokásos szöveg dh-t kívéve mindenre.
Jó fékerő, 6,2Nm-tud a 160-as tárcsával. Ez elég hogy megfogjon pl Kékesdh közben.
A gyári dobozban adnak hozzá első és hátsó távtartót is, szerszámot, tárcsát csavarokat, és matrocát is a fék mellé amiben természetesen benne van a fékpofa. Ez nekem fontos hisz nem szivesen járnék tána ha nem kapnák hozzá tárcsaát, meg csavarokat, és ha ezt mind külön kell megvenni hát lássuk be postafköltséggel egybevéve sok lenne.
szóval plusszpont a minőség miatt is mert negyon jónak bizonyult, és mert ha aszt nézzük mennyi mindent kapunk 12-ért akkor korrekt az ár is.
Jól néz ki.
Nekem tudok, talán hogy többet kell állítgatnom, mert néha a tárcsáhozér a fékpofa, de ez nem a fék hibálya.inkább a keréké meg a villáé.
Kicsit nehézkes néha adagolni a fékerőt, de jól be lehet lőni egy kis állítgatás után.
Ajánlani tudom mindenkinek aki jót akar jó áron és nem tárcsaátmérővel akar kakaskodni, mert ezzel is meg lehet állni.
Összességében egy remek fék!
Minden kivéve Intenzív DH Triál
Gyári 160as tárcsával használom, Avid FR-5 fékkarral. Fékereje ahhoz képest hogy mechanikus elég jó. Állítani szerszám nélkül is lehet, egyébként torx-szal kell, azt adják a fékkel együtt. Melegedésről annyit, hogy hegyről lefelé kb 50km/h-val fékezgettem, 1km után megnyúlt a fékút és tűzforró volt a tárcsa, haverom shimanoja viszont már befeketedett és bűzlött is rendesen. tehát végülis ahhoz képest jónak mondható. Ára kiváló.
gyári betétek hamar kopnak, nekem szokott kiadni fura hangot.
bármire
nagy a fékereje pedig csak egy 160as tárcsával használom...adagolni picit nehéz szerintem mert ha olyanja van akkor húzzod mint a büszme denem fog más beállításnál eg tálságosan is fog...jól be lehet állítani (ha tudod hogyan kell) melegedni nagyon nem melegszik max a gyári tárcsa...
hamar kiszálkásítja a bowdent....a gyári kulcs egy rakat szar mert kicsi és könnyen elveszíthető...(én még sosem vesztettem el de egyszerkétszer már hozta rám a szívbajt hogy hol a f*szba van..) ÉS AMIRE NAGYON ODA KELL FIGYELNI AZ A GYÁRI TÁRCSÁNAK A CSAVARJAINAK AZ ALAPOS MEGHÚZÁSA....ÉN MEGSZÁMOLHATATLANSZOR VETTEM HOZZÁ ÚJ CSAVAROKAT A VÉGÉN FELBASZTAM IMBUSZFEJEKKEL ŐKET AZZAL MEGHÚZTAM ÉS AZÓTA IS ÚGY VAN....ja és nekem már ez a 3ik szett fékpofám...:S
ugyan sok rosszat mondtam most róla de ne tévesszen meg mivel nagyon jól fog és megállít minden körülmények közt..csak kelll neki a gondokodás...
árhoz képest jó olcsó. jól fog nagyon nekem.azis tetszik h csak a csarral lehet áállítani a fékpofákat h milyen közel legyenek ez nagyon jó.esőben is ugyanugy fog nekem.
hamar melegszik nagyon sajna!!!
mindenre ajánlom
rohadt jol fog,nemis tudom egy féknél mi a lényeg, nem ojan drága és nem is rossz
hamar melegszik a gyári tárcsa, és ijenkor egy fokkal gyatrábbul fog, sztem més nem nagyon van neki és remélem nem is lessz
nekem bejön meg állit amikor kel és sztem eza lényeg
fékezni :D
a gyári tárcsával használom de a fékereje kiváll
könnyű beállítani
a bicóval együtt vettem és egyből kellett cserélnem fékbetéteket de a többi márkáéhoz képest olcsón megkaptam őket
nincs semmi hanja
ennyi pénzér nem taéálsz jobbat
160-as tárcsánál gyorsan melegszik
leteh hogy kapsz olcsóbbat de utánna megszívod a fékbetétek áránával
megállásra
-nagy a fékereje 203as és 160as tárcsánál
-picit ütött tárcsánál már nehezen beállítható
-elrágja a bowdent
-adagolhatósága kicsi
mechanikus fékekhez nézve egy nagyon jó fék, habár nekem elrágta a bowdeneket
dirt/street
fekete (MTB)
ezüst (Road)
335 g
Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.
1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.
1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.
2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.
Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Avid BB5 - mekkora lehet a villám gyári rotor mérete? |
2 válasz
utolsó: 2011. szept.
|
Új Avid BB5 500 km után sem fog rendesen! |
18 válasz
utolsó: 2011. okt.
|