Avid BB5 2013 tárcsafék

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 12.600 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



46-60 (199 vélemény)
Rendezés

badam8 avatar
10 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • A fékereje brutális, Avid G2 Clean Sweep tárcsával használom elől hátul.
  • Avid FR5 fékkarral nagyon jól adagolható.
  • Szerszám nélkül könnyű beállítani.
  • Nem melegszik.
  • A gyári fék pofák tartósak majdnem egy évig jó volt.
  • Nem ad ki semmilyen hangot.
  • Szép, olcsó, jó.
Hátrány
  • Ha nem a hozzáíllő tárcsával használod alig fog, piszok gyorsan kopik a fékbetét...
Erre ajánlom

Mindenre...

2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

molnati avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű, bekopás után gyári betétekkel 160-as tárcsával meglepően jó fékerőt produkál

Hátrány

Nem tapasztaltam semmi ilyesmit - eleinte kicsit ciripelt de bekopott, azóta még azt se...

Tapasztalat

Próbáltam más gyártó hidraulikus fékjével szerelt biciklit, véleményem szerint ez az Avid BB5 komolyabb fékhatást nyújt

Erre ajánlom

ha meg kell állni

Ennyiért vettem
gyári tartozék...
Csatolt képek
Avid BB5  2011 tárcsafék
Szerinted hasznos?

iwillkillyou449 avatar
44 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

160-as tárcsával kis tempóhoz elég a BB5. Szépen adagolható fr5 fékkarral. Gyári műgyantás pofák hamar elfogynak napi használat mellett, de olcsón lehet hozzá szerezni másikat. Elég olcsó és sok helyen lehet kapni.

Hátrány

Néha cicereg. Könnyen melegszik a fékpofa és nem akar lehülni elég gyorsan.

Tapasztalat

Olcsó és elég jó fék a BB5. Valamiért jobban szeretem mint egy mx4-est. De ízlések és pofonok.

Erre ajánlom

Dirt, xc, hobbibringásoknak, városi túlélőknek.

Ennyiért vettem
10.000
Csatolt képek
Avid BB5  2008 tárcsafék
Szerinted hasznos?

dominikhorvath avatar
38 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Fékereje van rendesen!
Jól adagolható Avid FR5-ös fékkarral!!
Könnyű beállítani!!
Nem nagyon melegszik Avid G2-es féktárcsával! Ha meg melegszik jó gyorsan le is hül!!
Ajánlott gyári pofákkal használni mert ha bekopik olyan a fékereje mint egy középkategóriás Hidrás féknek!!
Nekem csak akkor ciripelt mikor megvettem a bicajt!! De ha bekopik nincs ez a zavaró hang!

Hátrány

Nem találtam konkrétabb hibát,ilyesmit!! 

Tapasztalat

Most mit irjak ide? Egyszerűen baromi jól fog és a legjobb Mechanikus Féktárcsa!! Jobb mint egy Juicy!!

Erre ajánlom

megállni akárhol!!

Ennyiért vettem
Magellan Polarx 4X STD-n van
Mért tömeg
1 g
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

suto avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Szerintem árilag nem 1 nagyon drága fék a BB5 . 

Én csak 160 tárcsával használom de szerintem elégé jó a fékereje .

Nem nehéz beálítani :D

 

Hátrány

Nekem gyárilag el voltak hajolva a tárcsa amit adtak hozzá .

Nehezen kopik be .

 

Tapasztalat

Szerintem összeségében nem egy rosz fék ez az Avid tárcsafék :D

Erre ajánlom

Én enyhe freeride-ra használom de szernintem megálja mindenhol a hejét .

Persze csak ésszel :D

Ennyiért vettem
12000
Szerinted hasznos?

Bmx.-es avatar
68 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  1. Viszonylag olcsó
  2. Elég könnyű
  3. Nem nehéz a beállítása
  4. Ritkán szokott ciripelni de ez semmi
  5. Tartósak a fékbetétek benne
  6. Shimano Altus fékváltókar
  7. Avid G2 CleanSweep tárcsával használom
Hátrány
  1. Olyan nincs neki.
Erre ajánlom

XC, Dirt, Fr, Street....stb.

Ennyiért vettem
Bringán Volt
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

GIXER avatar
13 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 4000-8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

En egy Neuzer X2 vázra épített, rst merev villás országútin használom őket. Brutál a BB5 fékereje. Engem olyan 65-70 km/h-ról lejtmenetben 5-7 méter alatt megfog álló helyzetre. Nem nagyon melegszik.  Nekem a gyári 160-as tárcsák bejöttek, jók. Elég esztétikusak. Könnyű beállítani, és a legfontosabb. AVID!

Hátrány

Nem tapasztaltam semmit

Tapasztalat

Már egy éve használom és semmi gond nincs vele, Eső, hó, sár nem számít, megfog...

Erre ajánlom

Mindenre, ha meg akarsz állni....

Ennyiért vettem
naon occsó
Csatolt képek
Avid BB5  2010 tárcsafék
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

blablabla avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- szerintem nagyon jól fog;

- szép a megjelenése;

- a fékpofák elég tartósak;

- viszonylag olcsón megvásárolható;

- könnyű beállítani

- nem túl nehéz

 

Hátrány

sárban nagyon gyorsan kopnak a fékpofák, mint minden féknél :)

 

Tapasztalat

Erre ajánlom

dirt,street,fr,xc,cc...stb

Ennyiért vettem
5000
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

wiktor99 avatar
10 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Eredeti tárcsával használom,és rendesen fog a BB5
Egy szar Gepida fékkarral használom,de nagyon jól adagolható
Kicsit macerás beállítani,de nem lehetetlen!!!!!!!

Hátrány

Kicsit szokottnyikorogni,de nem para!!!!!!!

Ennyiért vettem
bringán volt
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

fecska avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Elol hatul ez van 203-as Roundragon tarcsakkal, egyelore mindenhol megfogott.

Shimano LX-el hasznalom, ezzel jol adagolhato ez az Avid tárcsafék.

Ugyan ugy fog mlegen, sott jobban.

Hátrány

En rengeteget szenvedtem a beallitassal, mert van egy 8-as a tarcsamban..

A gyari fekpofak egyszoval szarok.

Ugy ciripel mindenhol, mindig, mert nem tudom beallitani.

Egy 50mes lejto vegen annyira meleg volt multheten, hogy a nagy hidegben gozolt xD

Tapasztalat

Nagyon jo elso (marmint kezdesnak, nem csak elore;;) tarcsafeknek az Avid BB5, megeri az arat, egy jo tarcsaval,  light FRig jo.

Erre ajánlom

Dirt XC 4X light FR gizdulni boltba

Ennyiért vettem
6000-5000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jauzsi avatar
6 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Engem eddig mindig megfogott a BB5 :)  Kiválló minősség viszonylag jó áron :)

Hátrány

Hát sok van neki de mindegyig aprósság.

Az lehet para ha az ember valami komolyabb lejtőn megy és eltörik a rugó benne :S

és ha ez a rugó eltörik akkor sajnos cserés a fék mert külön nem kapható

a többi igazából lényegtelen aproság

Tapasztalat

nagyon jó kis fék szerintem a BB5 simán tudja azt mint a BB7-es

nekem igazából mindig teljesítette a dolgát unokatesómmal történt az hogy rugótörés :S de sikerült megállnia mert még a dombtetőn történt  : /

Erre ajánlom

igazából dirtre ajánlom

Ennyiért vettem
5000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gotrek avatar
44 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Erős, jól fog, jól néz ki, én 160as Avid Clean Sweep G2-es tárcsával használom azzal rohadt jó

Hátrány

szerintem ennek olyan nincs. max az hogy esőben hangos de ez kit érdekel :)

Tapasztalat

ilyenáron nem kapsz jobbat

az avid bb7en kivül a legjobb mehanikus fék 

Erre ajánlom

dirt,street , xc ,enyhe dh fr

Ennyiért vettem
16500 ft kettő darab
Csatolt képek
Avid BB5  2011 tárcsafék
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

A noxos avatar
48 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 6 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Igénytelen ,karban tartást nem igényel.Avid féle design a formatervezésen látszik igényes,szép.

Hátrány

Lassan kopik be ez az Avid tárcsafék és sosem harap igazán jót.Nagyon drága a teljesítményéhez képest.Csak 1 oldal állítható a fékpofák alaphelyzetét tekintve.

Erre ajánlom

városi kerékpárokra.

Ennyiért vettem
12000
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csőrike avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nagyon erős bovdenes fék az Avid BB5.... Kb ez a legjobb amit lehet kapni a BB7 melett drótosban. Egyik Hayse vagy Shimanot nem tudja űberelni!! Elég künnyű és jól be lehet állítani

Hátrány

Nincs neki

Erre ajánlom

DH,FR,Dirt,XC,AM,CC szal mindenre

Ennyiért vettem
10000
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bandesz avatar
27 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- 160mm-es avid roundagon tárcsával használom elől hátul. A fékereje nagyon jó.

- A fékerő avid SD7-es fékkarral szépen fokozatosan adagolható

- Beállítása könnyű

Hátrány

- Csak annyi hogy időnként elkezd ciripelni nagyobb tempónál úgy 25-30 Km/h-nál. Egyébként semmi.

Tapasztalat

Teljesen meg vagyok elégedve vele, bár tervezem BB7-re cserélni. Nem a pehely súlyú bingások közé tartozom, ennek ellenére nagyon jól megfogja a bringát. Az állítására pedig kezdek már ráérezni, annak ellenére hogy kezdő terepbicós vagyok és ez az első tárcsafékes gépem. Teszem hozzá nem nagyon kell állítani rajta.

Erre ajánlom

Leginkább kezdő terepeseknek.

Ennyiért vettem
Bringán volt
Csatolt képek
Avid BB5  2010 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

46-60 (199 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • fekete (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

335 g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás, és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 335g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar: Minden AVID fékkarral kompatibilis!
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető, és tisztulási képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB5 termékkel kapcsolatban: