- azonnal harap
- avid
- olcsó
- erős
- szép is
- fr5 vagy sd7 fékkarral kíváló
- használható trekkingtől a dh-ig bármire
nemigazán van neki talán annyi hogy a betéteket gyorsan eszi
a gyári tárcsa nem a legjobb
vegyél ilyet
bármire
nemigazán van neki talán annyi hogy a betéteket gyorsan eszi
a gyári tárcsa nem a legjobb
vegyél ilyet
bármire
olcsó,erős,szép,könnyű,egyszerűen imádtam,ha megint montim lenne,akkor ismét mellette döntenék
nem nagyon van neki,nálam nem igazán kopott el a betét sem,végülis az egyetlen baja,hogy meg kellett venni =)
nagyon komoly fékereje van,lineáris bowdennel pedig tényleg csodákra képes!
előtte egy avid juicy 5-ösöm volt és nem fogott úgy,mint ez!
street,dirt,CC,túra,a DH-n kívül bármi
160-as tárcsával nagyon jó fékerő, 100 kilót simán megálit, könyen adagolható fr 5 fékkaral, viszonylag könnyü beálitani, a gyári bététek is jók 2 évig használtam és még nem koptak el, olcsóbb mint a bb7
Csak az hogy nem bb7, de ez is csak annyi hátrányt jelent hogy nem lehet állitani mind a 2 oldalon a fékbetétet, csak a belsőt
megálni mindig
-nagyon jó a fékerő, nagyon jól fog, elöl-hátul ez van
-könnyű beállítani
-avid
-jobb mint az olajos, legjobb mechanikus tárcsafék
-lejtőnél azért melegszik, de nem vészes
-kb 3 éve használom, eddig nagyon jó volt de mostanában kezdett kiadni ciripelő hangkat mert elöl a fékpofa súrolja a tárcsát
-avid bb7-re fogom lecserélni ezért
-amúgy nagyon jó mert jó sokáig bírta, vegyétek bátran
dirt, street, bármire én dh-ra használom
-jól fog
-olcsó
-bírja a strapát
-olcsó fékpofa
-időnkét szervízre szorúl
Nekme 3 éve van meg most akarom eladni mert breaklessbe nyomom már de nagyon megvoltam vele elégedve most már ráfért egy szervíz mert kilazult az álló fékpofa állító csavarja de meggcsináltam ugyan olyan mint újkorában! Vegyétek bátran fékpofa 1500ft ha elkopnak!
mindenre!
AVID
BB7 után a legjobb bóvdenes tárcsafék
szerszám nélküli lehet állítani a fékbetét távolságon
AVID Single Digit 7 fékkarral könnyen, pontosan adagolható
amióta megvan, semmilyen törődést nem igényelt, jó ahogy van.
csak egyik oldalról állítható a fékpofa
vizesen vonyít
nekem nehezen sikerült fékbetétet cserélnem (hátsó)
Hátsó fékként használom 185-ös tárcsával. Blokkol ha kell.
durva dh / fr-t leszámítva bárkinek bármire
Fékerje 100 mm-es rugóútartományban jónak mondható, abban az esetben ha az ember nem durvul vele tulzottan, szóval slope stylra nem igazán ajánlanám. CC.-re megfelelő, bár a 105.-kg-mal komolyabb helyeken erősen kellett markolászni. FR-5 fékkarral kifinomultan adagolható. Beállítása problémamentes.. Elég jól tűri a melegedést, a gyári pofák közepesen tarósak, nem nyekergnek.. Elől 7-es hátul 6-os tárcsával használtam.
Komolyabb trail, DH használathoz kevés.
Ez egy belépő szintű tárcsafék, megbízható minőség, egyszerű karbatartani, nincsenek olyan nyűgjei mint a felnifékeknek. A részleteztt felhaszálási területre jó. Nem kell vacakolni az olajjal. Ugynakkor az olajosak egy nagyságrendell (vagy hárommal) erősebbek.
XC alacsonyabb súlyúaknak.
SHIMANO 105-ös fékkarral egy cyclocross bringán használom, így a fékereje nekem több mint elegendő.
Könnyű beállítani, az utánállítás kézzel is megoldható.
4000 km-nél járok ebből kb 1000km,amit terepen mentem vele, még messze vagyok attól, hogy cserélni kelljen a betétet.
Hamar melegszik. Nekem még gyári fékbetétek vannak, és érezhető, hogy változik a fékhatás (55km/h hegyről lefelé fékezgetve autókat kerülve országúton). Terepen pedig nem száguldozok így ott nem feltűnő.
Hangja főleg akkor van, ha felmelegszik. Esőben én nem vettem észre, hogy változott volna a hangja.
A kerékpár megállítása.
XC, cyclocross, első tárcsás rendszer
olcsó
egy darabból készült féktest
könnyű után állíthatóság
itt-ott kicsit kotyog lötyög
Olcssó korrekt, megbízható fék.
Hullámos szélű tárcsával a hűtése kielégítő, de nekem rendzeresen sikerül nagyon felhavíteni ami közben/után afékpofa egészen dúrva hangokat ad.
kező/ haladó extrém és XC embereknek
A fékhatása kiváló, jó és pontos állíthatósági lehetőségek.
Ha felmelegszik akkor a gyári betétek nem fognak olyan intenzíven, mint melegedés előtt, továbbá ha felforrósodik akkor egy pillanatig súrlódó hangot add ki. Néha cicereg és ez igen idegesítő tudd lenni. És hátrányként szóljon ellene, hogy csak az egyik oldalt húzza rá a tárcsára....
Az egy baromság, ha vizes lesz akkor visít. Legalább is én idáig még nem találkoztam vele, pedig sajnos párszor tekertem szakadó esőben!!!
Bármire, csak meggondolandó, hogy extrémebb felhasználást bevállalunk e vele. Én DHra használom, de szó ami szó, érezni, hogy nagyon nem oda való.
-viszonylag olcsó
-nagyon erős ha jol beállítod
-nekem 160as tárcsák vannak elől/hátul és nagyon jol fog
-festés nagyon lassan kopik
-gyári fékpofa szerintem nagyon jo,már több mint 3honapja megvan és még mindig jo,bár inkább a kerámiás az erősebb mint a gyári fémes
ha van nyolcas a kerékbe akk gyorsan centíroztatni kell,mert ugy ferdén fog kopni a fékpofa,és akk or hülye hangot fog kiadni időnként
ha túl keményre állítod akkor nyikorog
esőbe nagyon hangos
- Szépen lehet adagolni és könnyű beálítani. Nagyon jól néznek ki a gyári tárcsák és látszik rajta hogy, nem egy könnyen kopik el. Nem melegszik nagyon.
- Elég drága bele a betét.
- Lassan kopik be (nekem normál felhasználás melett egy örökkévalóságnak tünt)
Elötte egy Tektro IO- t használtam az úgy fogott mint egy satu, de ezt lehet adagolni is.
XC
Bátran ajánlom kevésbé extrém felhasználásra, szerintem remek fék, megéri az árát.
XC, városi gurulgatás, túrajárat, esetleg dirt/street.
-nagyon jó fék teljesítmény, vetekszik sok hidraulikus erejével
-elől 203-as, hátul 185-ös tárcsával használom, jól adagolható, megfelelő fékkarral együtt, beállítani könnyű
-a fékpofák viszonylag sokáig bírják
-hamar felmelegszik a gyári tárcsája, ez után elveszlik a fékerő, ha még tovább melegszik, elketd ropogni és szinte egyáltalán nem fog
-ha a betétek kezdenek kopni, után kell állítani a féknyerget, ez elég macerás, ilyen a hidraulikusoknál nincs
-mint minden fék ha nedves erősen nyikorog, de nálam nagy tárcsa miatt ciripel is néha
kemény dh-ra nem javaslom, mert nem rendelkezik akkora fékerővel
nagyon jó fékerő,könyen beálitottam,gyári fékpofával nemvolt lehetőségem használni de amit vettem hozá nagyon jol birta,:Dsemmi panaszom nincsen rá
nincs semmi hátránya
van egy olajos fékem is,szivesebben használom ezt mint az olajosat!
dirt street de még szerintem trialhoz is használható,nagyon erős
fekete (MTB)
ezüst (Road)
335 g
Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.
1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.
1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.
2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.
Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.