Avid BB5 tárcsafék

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 12.600 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



181-195 (199 vélemény)
Rendezés

mano avatar
mano
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Most soroljam?
Hátrány
ilyet kérdezni ?!
Tapasztalat
Nagyon jol be lehet allitani hosszu melegedős fékezéseken sem hagy cserben jól adagolható. Hegyről lefele 70 es tempóról biztonsagosan meg tudtam allni ugy h az elsőt es hátsót egyszerre húztam és nem alltam fejre. Ha kicsit komolyabban gondolod csak ilyet vegyel.
Erre ajánlom
Szinte minden
Szerinted hasznos?

pajero avatar
pajero
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Occssssóóóóóóó!!!!Könnyen állítható,lehet minden alkatrészt töménytelen mennyiségben kapni hozzá.
Hátrány
Sokára kopik be...
Tapasztalat
Aki tárcsát akar olcsón,persze fogjon is az ezt vegye!!!
Erre ajánlom
fr,xc,cc,
Szerinted hasznos?

red87 avatar
red87
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
brutál módon fog, nem nagyon hatja meg a víz, igaz akkor kicsit sikít, de ugyanúgy fog. 110 kilóm alatt elemeli a bringa seggét, egy ujjal, 160as tárcsával... kell ennél jobb?
Hátrány
a 2006os tárcsával kicsit vibrál nagy tempónál történő fékezésnél... és kicsit hosszú idő alatt sikerült tökélyre belőni (5ször álltam neki majdnem 0ról...)
Tapasztalat
próbáltam hidrósakat is, mielőtt vettem, de annyival nem éreztem az olcsóakat jobbnak ennél, hogy megérje a nagyobb összeget... volt egy két hidraulikus, aminél jobb is... de az igazi azért a BB7, ha teheted azt vedd, de ez is messze átlagon felüli, és nem könnyű olyan helyzetet találni, ahol nem elég a tudása...
Erre ajánlom
bárkinek, bármire, bármikor, csak legyen nálad 6os imbusz:P
Szerinted hasznos?

SuperT avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nagyon jó fékhatás,jól adagolható,szép kivitel,full fém a féktest,nagyon faxxa
Hátrány
Még nem találtam(néha nyikorog de ez mellékes)
Tapasztalat
Nekem nagyon bejön!!!
Erre ajánlom
Dirt/Street/XC
Szerinted hasznos?

SuperT avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nagyon jó fékhatás,jól adagolható,szép kivitel,full fém a féktest,nagyon faxxa
Hátrány
Még nem találtam(néha nyikorog de ez mellékes)
Tapasztalat
Nekem nagyon bejön!!!
Erre ajánlom
Dirt/Street/XC
Szerinted hasznos?

Gézabá avatar
Gézabá
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Hátrány
(Nem hidraulikus)Semmi!
Tapasztalat
Mivel csak rövid időre volt a birtokomban, ezért az esetleges hibái nem jöttek elő(ha egyáltalán van ilyen). Gyorsan bekopott. Először hátra tettem, majd előre, de mind a két helyen megállta a sarat.(Azon gondolkoztam, hogy fölteszem a Ladánkra.
Erre ajánlom
Elméletileg mindenre jó, de azért nem használ neki az extra durva terep
Szerinted hasznos?

infect avatar
infect
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
jól fog és jól bírja(amikor csúsztatni lehet az a legjobb)
Hátrány
semmi
Tapasztalat
sztem nagyon jó csak egy kicsikét drága,de legalább bírja és nem töri ki a konzolt.
Erre ajánlom
street,dirt
Szerinted hasznos?

Laca Nyh avatar
Laca Nyh
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, csak kipróbáltam, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
hy. csak anyyit akarok kérdezni hogy nem tudjátok-e hogy lehet-e ilyet 185-ös tárcsával rendelni?
Hátrány
Kössz
Tapasztalat
Azt mondják fasza.Szerintem én is ilyet veszek. :)
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

JimreMB avatar
JimreMB
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Még októberben vettem és most kezdem érezi azt a hatást amit valójában ad a fék! Ennyi idő után, tegnap mit ad isten brutálisan kezdett fogni az első fék! Ami úgy jelentkezett, hogy próbálgattam a napi elsőkerekezésemet! Nem tudom mi történt vele, de rohadttúl el kezdett fogni! Megrántottam a gyeplőt és megtettem életem első jópár méterét első keréken! Amit ettől a féktől kaptam! Mert kitűnően adagolható és fog ha kell! Pedig csak 160-as tárcsa van rajta!Különbség a BB5 és BB7 között annyi hogy nem mindkét oldalról állítható a pofa! Szerintem nem éri meg az a plusz pénz a BB7-ért! Ha valaki ért hozzá ezt is jól be tudja állítani!
Hátrány
Nem tudok róla!
Tapasztalat
Szerintem a legjobb mechanikus fék! Próbáltam már sok fajta hidraulikust is és nekem nem tetszettek pl magura,sram,avid A mechanikus valahogy más!!!Aki egyet ért tegye fel a kezét! Ezért vettem ilyet!
Erre ajánlom
Kemény DH-ra talán nem! :) de ki tudja?!
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Domosz avatar
Domosz
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Szép tárcsa, jól adagolható, remek fékhatás, könnyű beállítás
Hátrány
kicsit nehezen kopik be
Tapasztalat
nekem kellet pár nap mire teljesen bekopott
Erre ajánlom
street, enyhe dh
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gigi avatar
Gigi
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
szép, jól fog,meg az, hogy AVID
Hátrány
még semmi
Tapasztalat
szerintem a legjobb mechanikus t.fék sok más szerint is
Erre ajánlom
mindenre
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Peti avatar
Peti
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Először is az hogy olcsó ÉS jó. Mer ugye van tárcsafék 3000 forintér is de az olyan teszkó gazdaságos style. Másodszor már bekopás előtt is jól fog hátmég utána... néhányszor már majdnem megismertem a kormányon túli világot :)) És fél másodperc beállítani ha vmit is értesz hozzá. Lúzerek ne vegyék!
Hátrány
Eddig semmi remélem nem is lesz.
Tapasztalat
Nektek egyforma a két rotor? Én mondjuk kicsivel később vettem az elsőt és ahhoz hullámos rotort adtak. Mind1 így designosabb. Aki egy rohadt jó bowdenes féket akar jó áron annak ezt kell venni!
Erre ajánlom
Mindenkinek mindenre. Durvulásra 200as rotorral.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ádám avatar
ádám
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
az sok van mivel nagyon jól fog és könnyű beállítnai de ezt már leírták előttem.
Hátrány
nekem egy két gond van vele de semmi komoly
Tapasztalat
szerintem mindenképpen megéri nekem elől hátul ilyen van és hát fognak :)
Erre ajánlom
mindenkinek mindenre
Szerinted hasznos?

Kovács Róbert avatar
Kovács Róbert
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, csak kipróbáltam, DH/Freeride arcként
Előny
Olcsó, talán az, hogy könnyűnek mondható, az avidtól megszokott fékhatás és ár/teljesítményre 6 répa ;), szal satu és mindezek ellenére nagyon jól adagolható.
Hátrány
Kár, hogy a bal oldali fékpofát nem lehet kívűlről állítani, mint a drágábbakon, dehát végül is ezért is olcsóbb.Meg lenne egy kérdésem igazából mindenkihez.Én minden ilyen féken azt vettem észre, hogy valamennyire mozog a fékpofa és amiatt mozog kicsit a kerék is és, hogy ebből a későbbiekben, vagy egyáltalán volt e már valakinek problémája, mert az én szememet ez zavarja és én pont most készülök venni egy ilyet hátra (persze már használtan).
Tapasztalat
nah szóval amit a hátrányoknál írtam arról írhatnának mások is, hogy mit gondolnak róla.Csak ennyit szeretem volna.Teljesítményre még így is megkapja az 5 répát ;)
Erre ajánlom
Végül is az egyszerű trekkingől akár dh-ig is megfelel szerintem.
Szerinted hasznos?

author avatar
author
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 4000-8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
jooo oszt kész
Hátrány
max annyi hogy amikor még nem kopik be a fékpofa akkor a fékpofa még mozog meg rángat
Tapasztalat
jooooo
Erre ajánlom
dirt street dh
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

181-195 (199 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • fekete (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

335 g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás, és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 335g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar: Minden AVID fékkarral kompatibilis!
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető, és tisztulási képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

16-17 (17 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid BB5 - mekkora lehet a villám gyári rotor mérete?
2 válasz
utolsó: 2011. szept.
Új Avid BB5 500 km után sem fog rendesen!
18 válasz
utolsó: 2011. okt.
16-17 (17 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB5 termékkel kapcsolatban: