Avid BB5 tárcsafék

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 12.600 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



31-45 (199 vélemény)
Rendezés

Thebuddy1 avatar
7 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

160 as tárcsával is bivaly erős az Avid BB5

jól adagolható

kb 5 perc alatt be lehet állítani

nekem még nem melegedett túl pedig magyar Dhra használtam

viszonylag tartós

Hátrány

néha ciripel

Tapasztalat

Abszolút megéri az árát!

Erre ajánlom

street,dirt,fr,enyhe dh

Ennyiért vettem
jó áron
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pranksta avatar
41 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó, könnyen szerelhető az Avid BB5.

Hátrány

nálam még nem merült fel probléma, talán néha kicsit hangos

Tapasztalat

ár/érték arányát tekintve az egyik legjobb vétel. ódákat nem akarok zengeni róla, de amire való, arra tökéletes. nem dh-zni kell vele, városban viszont elegendő, 3 hónap alatt semmi problémám nincs vele

Erre ajánlom

városba, túrázni

Ennyiért vettem
10800
Csatolt képek
Avid BB5  2012 tárcsafék
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

panzer21 avatar
18 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
  • Nagyon jó a fékereje, én 160mm -es tárcsával használom és eddig megvagyok vele elégedve.
  • Eléggé jól adagolható a fékerő, én egy Avid fr-5 kékkarral használom, amivel tökéletes összhangban működik a BB5.
  • Először nem volt egyszerű beállítani, de mindenre rá kell jönni.
  • A gyári pofák tökéletes illeszkednek és veszik ki a részüket a fékezésből.
Hátrány

A tárcsa egy hosszabb tartósabb fékezés után eléggé felmelegszik, (meglehet gyújtani a cigit vele simán  :DDD).

Tapasztalat

Többször is megsütöttem a tárcsát, és meg kellett állni pihenni, mert mikor felmelegedik a tárcsa kb. 70%-ot vesztett a fékerejéből. O.o

Erre ajánlom

Dirt, enyhébb lejtőzésekre, túrázni.

Csatolt képek
Avid BB5  2009 tárcsafék
Avid BB5  2009 tárcsafék
Avid BB5  2009 tárcsafék
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zurko avatar
27 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

- Hayes V8 tárcsával használom nagyon jó a fékhatása nagyon jól lehet neki adagolni.
- Könnyü beállítás nincs túlbonyolitva.
- Jól néz ki
- Nagyun egszerű és letisztult kis szerekezet
a BB5 de nagyon jo fékhatást ad le . Dirt street parkra teljes mértékben elegendő..
- Nem tul drága.

Hátrány

NINCS

Erre ajánlom

DSP

Csatolt képek
Avid BB5 tárcsafék
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

schummyka avatar
18 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • belépőszintű tárcsafék, de szerintem nagyon jó az ár-érték arány
  • elöl-hátul ilyet használok 160-as tárcsával, nekem megfelelő a fékerő..de én nem is gyilkolom igazából
Hátrány
  • néha van egy kis nyikorgó hangja az első tárcsánál, lehet sikerült egy 8ast beletenni a tárcsába:S
Tapasztalat

Ez az első tárcsafékem, előtte Deore LX V-féket használtam, attól szerintem kicsivel jobb fékerővel rendelkezik ez az Avid tárcsafék. Avid 5-ös fékkarral hazsnálom, szerintem jó párosítás.

Erre ajánlom

Városi használat, könnyebb túrázáshoz

Ennyiért vettem
biciklihez volt
Csatolt képek
Avid BB5  2012 tárcsafék
Avid BB5  2012 tárcsafék
Avid BB5  2012 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

adolf85 avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Relatíve könnyü beálítani! Az egyik oldalt álítható a betét!!!(lehetne a mésikon is!)

Nem csúnya,de nekem több előnyös tulajdonsága nincs!

 

Hátrány

Nagyon gyér fék a bb5-ös! Elég alulméretezet a fékpofálya(kicsi a ferrodol) ,ezáltal csak kisseb tömegű emberreknek való! Hamar megégnek a betétek benne!

Gyenge a fékhatása mind elől mid pedig hátúl is!

Több féle tárcsával próbáltam de semmi változás!

Tökéletes fék gyerekeknek!

Ez csak pénzkidobás volt számomra!!!

Tapasztalat

Shimano BR-M 495 mellet elbujhat a BB5! Kenterbe veri bármikor ja és azon mindkét oldali pofa álítható!!

Erre ajánlom

Dísznek!!! Gyerekeknek és kb 70kg-ig!!!!

Ennyiért vettem
12000Ft
Csatolt képek
Avid BB5  2010 tárcsafék
Avid BB5  2010 tárcsafék
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

röncike avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- Nem kopik anyira a gyári fékbetétek mint a többinél.
- Elég jól birja az esőt (nem csikorog)
- Nem valami drága a BB5
- Könnyen lehet hozzá alkatrész szerezni
- Beálitása nagyon könyű

Hátrány

- Ide nem tudok mit mondani 

Erre ajánlom

Mindenle

Ennyiért vettem
Kaptam hozzá
Csatolt képek
Avid BB5  2009 tárcsafék
Avid BB5  2009 tárcsafék
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

norbert97 avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon nagy fékereje van eddig v-féket használtam ahoz képest 1000-szer jobb ez az Avid tárcsafék. 160 as tárcsával használom hátul. Az adagolása is jó shimano fékkarral hazsnálom. Beállítása kb 5 perc vagy kevesebb és elég könnyű is beállítani az Avid BB5-t.A hő hatására sem változik a fékerő.  Néha szokott ciripelni .

Nagyon meg vagyok vele elégedve .

Hátrány

Nincs .

Erre ajánlom

Túrázgatás.

Ennyiért vettem
12000
Csatolt képek
Avid BB5  2011 tárcsafék
Avid BB5  2011 tárcsafék
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

budha avatar
33 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Jó fékerő ha normálisan be van állítva
Jól adagolható ez az Avid tárcsafék
Nem túl dárga
Egyszerű cserélni a pofákat
Nem melegszik túl csak nagyon nehezen
 

Hátrány

Nekem a rugó ami tarta a pofákat nem nyomja szét eléggé így a pofák egyenes hejett átlósan állnak de így is tökéletesen használható ez az Avid tárcsafék
Túl szélesek a gyári alátétek (lejebb kifejtem)

Tapasztalat

Szerintem az árához képest nagyon jó kis tárcsafék a BB5
De az alátétek tipus hiba. Túl szélesek és bele érnek a tárcsába és nem tudok dönteni annyira h ne érjen bele ha a vázon egy kicsit is görbe a tácsa tartó szem. 2 haverommal úgy oldottuk meg mind 3-an hogy kireszeltünk kb 1-2 milit az elátétből és így tökéletesen működik

Erre ajánlom

Én streetre használom de szerintem DH-n kívül mindent birna

Ennyiért vettem
4000
Csatolt képek
Avid BB5  2012 tárcsafék
Avid BB5  2012 tárcsafék
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

j.andor avatar
31 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- a fékerő szerintem egészen pompás 160/180-as shimano tárcsákkal használom

- adagolhatósággal teljesen meg vagyok elégedve

- beállítása pofon egyszerű, még egy vak is megcsinálná...

- úgy tapasztaltam hogy melegedés hatására sem veszít a fékerejéből ez az Avid tárcsafék

- a gyári pofák elég sok ideig bírták, elöl még mindig az van hátul már utángyártott

- néha dúdol valami Guns'n'Roses-t de nem ismerem fel...

Hátrány

hátránymiennekacuccnak?

Tapasztalat

használtan nagyon occóé lehet hozzájutni (de még újonnan sem veszélyes a BB5 ára...)

Erre ajánlom

mindenre amire jólesik de ne versenyzésre

Ennyiért vettem
párezerééé
8 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

benyovszki4 avatar
8 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nagyon jól fékez ha bekopik, pár hidraulikus elbújhat mellette.

Jóll állítható! Teljesen testre szabhatod!

Hamar bekopik a betét, de ha bekopott utána alig kopik. Nemtudom hogyvan de ígyvan :D

 

Hátrány

Néha nyikorog az Avid BB5, és ez zavaró!

Erre ajánlom

Dirt, dh

Mért tömeg
300 g
Csatolt képek
Avid BB5  2011 tárcsafék
8 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

akos33 avatar
5 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nekem 203-as tárcsával van a BB5, és nagyon bevált. Szerintem az egyik legjobb bowdenes tárcsa a BB5. Sok hidrásat is simán leköröz ha bekopik. könnyű beállítani, nem kopnak túl gyorsan a betétek, viszonylag olcsó. Néha nyikorog, ami idegesítő, de ez valószínüleg azért van mert ferdén koptak be a betétek.

Hátrány

eddig nem tapasztaltam

Erre ajánlom

dirt 160-nal, DH 180/203-al.

Csatolt képek
Avid BB5  2010 tárcsafék
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bakker avatar
5 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

1:brutális fékerő

2:szép kinézet

3:viszonylag olcsó az Avid BB5

4:bárhol belehet szerezni

csak ajánlani tudom ezt a féket olcsó és egyszerüen nagyszerü

5:könnyű fékbetétet cserélni

 

Hátrány

nemtapsztaltam.

nagyon jó fék!!

Erre ajánlom

mindenre

Ennyiért vettem
10000
Csatolt képek
Avid BB5 tárcsafék
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csiko99 avatar
20 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Brutális fékereje van a roundragon 160-as tárcsa mellett.
  • Könnyen beállítható. 
  • A gyári pofák több mint egy évig bírták.
  • Melegen is szépen fog az Avid BB5.
  • Igénytelen
Hátrány

A gyári roundragon tárcsa könnyen deformálódik, kiüt. ezt 3/2 tárcsánál tapasztaltam.

Ha van egy kis nyolcas a tárcsában, akkor csiszol, ciripel.

A féktestben a feszítő rugó elfáradhat.

 

Tapasztalat

Ajánlatos hozzá a gyári fékkar. A feltöltött képen lévő féktest, kapott egy kis hígítót. :S

Erre ajánlom

Mindenre

Ennyiért vettem
7500
Csatolt képek
Avid BB5 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

viktor123 avatar
36 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

olcsó  ez az Avid tárcsafék
szép színek(fekete szürke)
nagyonjól be lehet állitani! 
jo fékereje van ahoz képest hogy mechanikus !
nekem a gyári pofák nem váltak be mert kb feléig bekopott aztán valami hülye hangot adott ki de vettem bele kék fékpofákat és sokkal jobb lett azóta evvel használom !!

Hátrány

semmi !!!!(csak 1 kivételell gyári tárcsa csavaroktól félek egy kicsit mert ugye torx és könyen elnyalodik ha béna az ember !

Tapasztalat

vegyétek csak nem fogtok benne csalodni nagyonjó fék a BB5 :)

Erre ajánlom

akármire :D 

Ennyiért vettem
10000 tárcsával adapterrel csavarokkal
Csatolt képek
Avid BB5  2010 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

31-45 (199 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • fekete (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

335 g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás, és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 335g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar: Minden AVID fékkarral kompatibilis!
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető, és tisztulási képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

16-17 (17 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid BB5 - mekkora lehet a villám gyári rotor mérete?
2 válasz
utolsó: 2011. szept.
Új Avid BB5 500 km után sem fog rendesen!
18 válasz
utolsó: 2011. okt.
16-17 (17 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB5 termékkel kapcsolatban: