szép, megbízható, avid
E/H 180mm-es tárcsával használom, a fékereje nekem teljesen kielégítő, az adagolhatósága szinte tökéletes, mindig pontosan megállok ott ahol akarok, főleg jó fékkarral pöpec
az állítási lehetőségek terén ugye ez a fék unikum, a betéteket mindkét oldalon tudom kedvemre állítani
A melegedést pont most egy mecseki túrán néztem meg: a féktest nagyon forró volt egy kb 1.5 km-es erős fékezgetés után, de a tárcsa annyira nem. Aztán mentem még és már a tárcsa is forró volt 2 km után. Nyilván a 180mm-es méret jobban vezeti a hőt, mint a kisebbek
A gyári pofák az előttem szólók szerint roppant tartós, metallic-sintered avid betétek
Jajj, ez nem levegősödik, nincs folyás, szivárgás sunyiban. A karbantartása is fizethető.
Ebike-ról rendeltem 2 csomagot, amelyben minden földi jó volt: IS és PM felszerelési lehetőség is, pontos útmutató, minden és még a G2 Cleansweep tárcsa is ami a kedvencem
Sokan használják ,ezáltal a vélemény is bőséges róla. Ez segített a választásban.
Semmi zavaró hangja nincs. Amikor felraktam vadeújként, akkor mint a csiszolópapír a deszkán, de a bekopással egészséges mélyen súrlódó tárcsafék hangja van
UPDATE 11.01.2012
teljes összekopás után képes néha felvisításra. De messze van a Tektro-s visítástól. Talán a mostani hideg napokat nem annyira szereti, felmelegedés után nem tapasztalom a jelenséget.
UPDATE 12.12.2012
A mínusz 10 fokban is tökéletesen fog. Asszem ezt a féket a büdös életbe nem cserélem le.
sajnos a féktest hajlamos egy picit meghajolni fékezéskor, de még így se nagyon van nyúlós érzése, a torx kulcs amit adnak hozzá szart sem ér.
mondjuk ez a tárcsa hibája, de mint a 2 szettben a tárcsák nyolcassal érkeztek, ami elég elszomorító plána egy mechás féknél ahol tök egyenesnek kéne lenni.
(ezek mellett jó indulattal megkapja az 5/5 értékelést)
Van összehasonlítási alapom: amikor tárcsafékre váltottam, akkor kezdtem egy Tektro Aquila fékkel, hitvány volt (lásd a véleményemet róla). A nyomába nem ér a bb7-nek
Utána vettem új szett avid juicy-kat, az megváltás volt. Jól fogott, de eldarált valamiért. Mindig stresszeltem a folyástól, meg a dugattyúk szorulásától. 1 évig használtam.
És akkor jött a bb7.
UPDATE 11.01.2012
Jó pár száz km után teljesen összekopott a rendszer. A tárcsák tükrösek. Meg kell állapítsam, ez a Juicy-t (3.5) agyonveri. Nagyon harap. Alig kell húznom a kart hogy fogjon. Szerintem a bowden meg se fog nyúlni, hát alig kap terhelést.
Néha soknak is érzem a 180mm-t sima tekergéshez, de a nagy avid tárcsák annyira szépek és feldobják a bringát, hogy ilyennel rendeltem.
Avid fr-5 fékkarokkal használom. Kiváló párosítás. Továbbá BBB teflonos bowdenházzal és jó bowdennel. Meglepően jó fékrendszer válik belőle.
Rászolgál a hírnévre: aki egy picit is jártas a kerékpárok féktechnológiájában annál a a mechás fékről a bb7 jut eszébe, nem véletlenül. Itt a véleményekben is asszem százötvenakárhány rivjúból 4.8 az értékelés. Soha nem vennék megint hidraulikust.
Az ára kinek hogy. 19000 hufért vettem vadeújan az ég világon minden kiegészítővel, és még adnak hozzája 180mm-es tárcsát aminek darabja jelenleg 9200...szerintem megéri
Biztonságosan fékezni, megállni.
Tárcsmérettől függően bármire, igazából minden stílusú kerékpáron láttam már.