Avid BB7 tárcsafék

183 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 22.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




pbiker avatar
40 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

szép, megbízható, avid

E/H 180mm-es tárcsával használom, a fékereje nekem teljesen kielégítő, az adagolhatósága szinte tökéletes, mindig pontosan megállok ott ahol akarok, főleg jó fékkarral pöpec

az állítási lehetőségek terén ugye ez a fék unikum, a betéteket mindkét oldalon tudom kedvemre állítani

A melegedést pont most egy mecseki túrán néztem meg: a féktest nagyon forró volt egy kb 1.5 km-es erős fékezgetés után, de a tárcsa annyira nem. Aztán mentem még és már a tárcsa is forró volt 2 km után. Nyilván a 180mm-es méret jobban vezeti a hőt, mint a kisebbek

A gyári pofák az előttem szólók szerint roppant tartós, metallic-sintered avid betétek

Jajj, ez nem levegősödik, nincs folyás, szivárgás sunyiban. A karbantartása is fizethető.

Ebike-ról rendeltem 2 csomagot, amelyben minden földi jó volt: IS és PM felszerelési lehetőség is, pontos útmutató, minden és még a G2 Cleansweep tárcsa is ami a kedvencem

Sokan használják ,ezáltal a vélemény is bőséges róla. Ez segített a választásban.

Semmi zavaró hangja nincs. Amikor felraktam vadeújként, akkor mint a csiszolópapír a deszkán, de a bekopással egészséges mélyen súrlódó tárcsafék hangja van

UPDATE 11.01.2012

teljes összekopás után képes néha felvisításra. De messze van a Tektro-s visítástól. Talán a mostani hideg napokat nem annyira szereti, felmelegedés után nem tapasztalom a jelenséget.

UPDATE 12.12.2012

A mínusz 10 fokban is tökéletesen fog. Asszem ezt a féket a büdös életbe nem cserélem le. 

 

Hátrány

sajnos a féktest hajlamos egy picit meghajolni fékezéskor, de még így se nagyon van nyúlós érzése, a torx kulcs amit adnak hozzá szart sem ér.

mondjuk ez a tárcsa hibája, de mint a 2 szettben a tárcsák nyolcassal érkeztek, ami elég elszomorító plána egy mechás féknél ahol tök egyenesnek kéne lenni.

(ezek mellett jó indulattal megkapja az 5/5 értékelést)

Tapasztalat

Van összehasonlítási alapom: amikor tárcsafékre váltottam, akkor kezdtem egy Tektro Aquila fékkel, hitvány volt (lásd a véleményemet róla). A nyomába nem ér a bb7-nek

Utána vettem új szett avid juicy-kat, az megváltás volt. Jól fogott, de eldarált valamiért. Mindig stresszeltem a folyástól, meg a dugattyúk szorulásától. 1 évig használtam.

És akkor jött a bb7.

UPDATE 11.01.2012

Jó pár száz km után teljesen összekopott a rendszer. A tárcsák tükrösek. Meg kell állapítsam, ez a Juicy-t (3.5) agyonveri. Nagyon harap. Alig kell húznom a kart hogy fogjon. Szerintem a bowden meg se fog nyúlni, hát alig kap terhelést.

Néha soknak is érzem a 180mm-t sima tekergéshez, de a nagy avid tárcsák annyira szépek és feldobják a bringát, hogy ilyennel rendeltem.

Avid fr-5 fékkarokkal használom. Kiváló párosítás. Továbbá BBB teflonos bowdenházzal és jó bowdennel. Meglepően jó fékrendszer válik belőle.

Rászolgál a hírnévre: aki egy picit is jártas a kerékpárok féktechnológiájában annál a a mechás fékről a bb7 jut eszébe, nem véletlenül. Itt a véleményekben is asszem százötvenakárhány rivjúból 4.8 az értékelés. Soha nem vennék megint hidraulikust.

Az ára kinek hogy. 19000 hufért vettem vadeújan az ég világon minden kiegészítővel, és még adnak hozzája 180mm-es tárcsát aminek darabja jelenleg 9200...szerintem megéri

 

Erre ajánlom

Biztonságosan fékezni, megállni.

Tárcsmérettől függően bármire, igazából minden stílusú kerékpáron láttam már.

Ennyiért vettem
19000x2
Csatolt képek
Avid BB7  2012 tárcsafék
a teljes csomag
Avid BB7  2012 tárcsafék
front
Avid BB7  2012 tárcsafék
rear
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 140mm

  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • grafitszürke (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

329g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 329g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar (Road): Országúti és canti fékkaral használható
  • Fékkar (MTB): Avid fékkarokkal használható
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "G2 CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-15 (18 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid BB7 - fékadapter kell vagy elég a távtartó 180-as tárcsához?
4 válasz
utolsó: 2017. ápr.
Avid BB7 hátsó fék miért gyengébb az elsőnél?
13 válasz
utolsó: 2015. jún.
Avid BB7 Csiszolódó hang fékezéskor.
8 válasz
utolsó: 2015. máj.
Avid BB7+Jagwire Ripcord brake cable
2 válasz
utolsó: 2014. okt.
AVID BB7+Shimano Alivio '11 (ST-M430) 3x9
2 válasz
utolsó: 2014. jún.
Avid BB7 tárcsafékhez minden fékkar jó ami V-fékhez is?
9 válasz
utolsó: 2014. márc.
Avid BB7 vagy Hayes Stroker a megbízhatóbb ?
4 válasz
utolsó: 2013. dec.
Avid BB7 vagy Juicy éri meg jobban hosszú távon ?
6 válasz
utolsó: 2013. dec.
Avid BB7 vagy Shimano BR-M495 féket vegyek városi trekkingre?
2 válasz
utolsó: 2013. nov.
Milyen féket vegyek 50E alatt? Avid BB7?
12 válasz
utolsó: 2013. ápr.
Avid BB7 bowden gumiharang
9 válasz
utolsó: 2013. ápr.
Avid BB7 első fék bovdenét hogy vezessem el?
11 válasz
utolsó: 2013. feb.
Suntour XCT V4 MLO villát csavarná az Avid BB7 tárcsafék?
2 válasz
utolsó: 2013. jan.
Shimano BR-M495, vagy Avid BB5 / BB7 tárcsafék a jobb?
16 válasz
utolsó: 2012. aug.
Milyen tárcsát ajánlotok Avid BB7 -hez?
5 válasz
utolsó: 2012. máj.
1-15 (18 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB7 termékkel kapcsolatban: