Korábban a Rockrider 5.3-as gépemen egy Tektro IO tárcsaféket használtam, de ennek a teljesíténye nem felelt meg az elvárásaimnak. Az Avid BB7 mellett azért döntöttem, mert rengeteg jót hallottam róla. Szerencsére én sem csalódtam benne. Tektro TS360-as fékkarokkal és 160mm-es CleanSweep G3 tárcsákkal használom elől-hátul.
- brutális fékerő
- mind a két fékpofa állítható, és ez szerszám nélkül is megoldható
- vizesedés hatására visít, de a fékereje ilyenkor sem változik. sárban is jó a fékhatás
- mechanikus fék létére jó az adagolhatósága, még így is hogy nem Avid fékkarokkal használom.
- jól mutat a bicajon
- a többi mechanikus féktesthez képest könnyű
- én hőségben sem tapasztaltam fékerő-változást.
- Suntour XCR RL villát nem csavarja.
- a fékpofája sokáig bírja, csaknem három éve 4000 km-en keresztül használom és még nem érett meg a cserére.
- a komolyabb hidraulikus fékekhez képest adagolhatóság terén kicsit azért gyengébb. Kb. a 40-80%-os fékerő-intervallumban nehéz megtalálni a megfelelő fékezést, értem ezt úgy, hogy kis fékezésnél még nagyon könnyű adagolni, utána nehéz elérni hogy ne blokkoljon teljesen. De nem lehetetlen, egy idő után azért kitapasztalja az ember.
- eleinte nehéz volt beállítani, és lassan kopott be. 1 hónapig nagyon sokszor kellett utánaállítani, de most már vagy 1 éve hozzá sem kellett nyúlnom.
- A belső fékpofát kicsit nehéz szerszám nelkul állítani. Ha van lehetőség rá, akkor inkább célszerszámmal tegyük ezt meg.
Az Avidd BB7 tényleg egy kifogástalan fék. Bárhol, bármikor megállok vele, még nem hagyott cserben egyszer sem. Mechanikus létére sok hidrással felveszi a versenyt, sőt az olcsóbb olajosoknál sokkal jobb. Ajánlom mindenkinek.
Szinte bárhol, bármikor megállni. Város, túra, XC. Egy barátom DH-ra is használta és nem volt vele különösebb kifogása.