Nagy fékfelület, mérsékelten kopik, (a keményebbik fajta fékbetéttel használom), aránylag jó fékhatás, finoman adagolható, megbízható, magától nem állítódik el.
Nem eggyújjas fék, extra hosszú lejtőzésnél elfárad a kezem az erőkifejtéstől.
160-as tárcsa 80kg + túracucc-hoz satuféknek nem elég. (intenzív fékezésnél szalámi-szeletelős hangja lessz -a tárcsa perforálásai miatt-) >>>min. 180-ast kéne...
Biztos én vagyok béna, de fékbetétet csak a féktest szétszedésével sikerült cserélnem (2 összeszorító imbiszcsavart kiszedve)
Organikus betéttel nekem nem vált be: ugyan nagyobb a fékhatás kezdetben -míg el nem kezd melegedni- akkor viszont erősen lecsökken, jobban kopik, hajlamos beégni...
Elöl használok Avid BB-7-es mechanikus tárcsaféket, (hátul V-fék, amit rendszerint csak segéd fékezésre) használok, 160-as tárcsával -kicsit nagyobb kéne-. Alívió fékváltókarba bekötve.
(Mint az olcsóbb fékeknél általában) 1-oldalról szorít, a túloldali álló pofa. Így fékezéskor kicsit hajlik a tárcsa, de ez nem okoz gondot -ha rendszeresen utánállítjuk az állópofát is.
Beállítás: először állópofa kerekét tekerem, míg pörgő kerék cincogni kezd -majd 1-el visszább; és ugyanezt a mozgó pofával is. szerencsére a 2 kézi kerékkel könnyen (szerszám nélkül) utánállítható.
Frissítés: 2017-től 180mm-es tárcsával használom, a fékhatással immár teljesen elégedetten! :)
Szerintem jó fék, de túlsúly nagy, csomagok, hosszú lejtőzések -intenzív fékezések esetén nagy tárcsa dukál hozzá.