-jó fékerő
-be tudod állítani egyujjas satura is (jó tárcsa+pofa párosítással) :)
-fékpofák állíthatósága
-a munkahengerek "lebegtetik" a fékpofákat (ha nem egészen párhuzamos a tárcsával a féked, kicsi mozgásterük van a pofáknak beállni a jó szögbe)
-használtan nevetségesen olcsón meg lehet csípni kifogástalan állapotban őket! (Mindkettőmet használtan vásároltam innen a bolháról, 3000 Ft körül)
-viszonylag egyszerű atomjaira szétszerelni, karbantartani (minimális szerszámigény; imbuszkulcs, kisebb dugókulcs, csavarhúzó)
-az évek során elöregedett a belső fékpofa műanyag állítótárcsája, ezért pár fogacska letört róla, ez a fék működését nem befolyásolja.
-bolti ára borsos
-Nem tudom hogy az újabb évjáratokban kiküszöbölték-e ezt, de leírom amit én tapasztaltam az enyéimmel: erősen behúzva a fék külső és belső oldala amikor feszíti egymást olyankor kicsit "szétnyílik" a féktest két oldala, így a tárcsára párhuzamosan ráállított féktest ferdén fogja a pofákat a tárcsához nyomni, ez ronthatja a kezdeti fékhatást. A jelenséget orvosolni lehet a féktest nagyon-nagyon finoman a másik irányba történő ferde rögzítésével amivel az erős behúzáskor keletkező széthajlást kompenzálod. Ez nem tudom mennyire érthető, szóljatok ha nagyon nem az.
Előtte Tektro Novela fékeim voltak, elöl is, hátul is. Nem fogtak rosszul, tudtam velük satuzni is, de az adagolhatásóguk véletlenszerű volt, főleg hűvös-hideg időben (máig nem tudom miért). A jó vélemények hatására kezdtem el nézgelődni a BB7 után és sikerült olcsón szereznem először egyet hátulra, majd később előre is. Ebay-ről vásárolt, zöld hátlapos fékpofákkal használom a BB7-et, Avid G3 180mm-es tárcsákkal és Tektro fékkarokkal. Az első fékkel könnyen megy a Stoppie, de az adagolhatóságot nem érzem kifinomultnak így a guruló endo-t meg sem merem próbálni. Ezt okozhatja a kőegyszerű fékkarom, a tárcsa, a bowden és a bowdenház viszonya és az olcsó fékpofa is, így nem írhatom kimondottan a fék számlájára. A hátsó fékemet jobban érzem, egy ujjal nem túl erősen húzva bármilyen felületen satuzik a kerék.
XC, város, trekking, országút. Akár komolyabbra is alkalmas, de akkor már figyelni kell a megfelelő fékkar-tárcsa-fékpofa társításra a legjobb eredmény és a finomabb adagolhatóság érdekében.