Avid BB7 tárcsafék

183 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 22.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




Szepy avatar
12 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Nem kell olajat cseréln meg légteleníteni. Pofon egyszerű a beállítás, csak a pofákat kell mechanikusan a tárcsához igazítani és kopás szerint után állítani.

Hátrány
  • Moduláció=ZÉRÓ. Ezt sokan összetévesztik a jó fékerővel. A fék nem attól lesz jó, hogy könnyen blokkolja a kereket. A jó fék nem digitális, hanem adagolható, ezáltal mindig annyit és akkor fog amennyit Te akarsz.
  • A fémes betét szeret muzsikálni működés közben, de nem vészes.
  • A tárcsát (saját gyári CleanSweep 2) hiába egyengeted, a hőtől újra elvetemedik és újra meg újra súrolni és cincogni fog.
  • Adott sebességnél és frekvencián megint cincog.
  • A pofák asszimmetrikusan fognak. Magyarán az egyik pofa fix, csak másik mozog. Ez egyenes út a tárcsa hajlítgatásához. Hogy ezt elkerüld, a fix pofát helyezzd minnél közelebb a tárcsához, de mivel az vetemedik ezért folyton ütni és súrolni fog.
  • Ha csendes féket akarsz ami jól is fog, akkor nem ez lesz a best buy.
Tapasztalat

Előljáróban leszögezném, hogy 75 kg és 184 cm magas voltam amikor ezen tapasztalataimat szereztem. Ha te elkötelezett bb7 fanatikus vagy és elégedett a féked teljesítményével akkor ez a gondolat menet nem neked szól. Menj ki és bringázz egy jót a jó levegőn :)

Az itteni vélemények alapján cseréltem le annó a Deore V-fékemet BB7-re. Lehet túl nagyok voltak az elvárásaim és bedőltem a marketingnek is meg a presztizsnek is, de valahogy sosem akartam hanyat esni a teljesítménytől. Igazából a V-fék után az addig ismeretlen kellemetlenségek sorozatát ismertem meg. A BB7 inkább zajos mint adagolható. És nem, mindenkit megnyugtatok, nem az én készülékemmel volt a baj :) A sporttársaim ugyan ilyen fékjeit is kipróbáltam és megállapítottam, hogy a mechanikusok között a BB7 tényleg a csúcs, de nem szabad tőle csodákat várni. Ezt a csodát és mindazt amit vártam vagy hiányoltam a BB7-ből, azt az SLX hozta el. De ez egy másik vélemény, másik történet, más kategória ;)

Erre ajánlom

Arra ajánlom, hogy használd egészséggel és megelégedéssel. De ha majd egyszer megadatik, hogy lecserélheted egy igazán minőségi (lehetőleg Shimano) hidraulikusra, akkor sírd el magad nyugodtan. A GYÖNYÖRTŐL! :D :D :D

18 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 140mm

  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • grafitszürke (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

329g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 329g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar (Road): Országúti és canti fékkaral használható
  • Fékkar (MTB): Avid fékkarokkal használható
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "G2 CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

16-18 (18 kérdés)

Kérdések Statisztika
Jó mechanikus tárcsafék (b5 és bb7-en kívül)? Hayes MX4, MX2 jó-e?
4 válasz
utolsó: 2012. jún.
Mi a különbség az Avid BB5 és az Avid BB7 között?
5 válasz
utolsó: 2011. dec.
Avid BB7 vs. Shimano BR-M445- melyiknek jobb a fékereje?
31 válasz
utolsó: 2011. szept.
16-18 (18 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB7 termékkel kapcsolatban: