Avid Elixir 1 tárcsafék

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 25.000 Ft

Avid Elixir 1 Hidraulikus tárcsafékek
14.000 Ft
új árához képest: -44%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




schmizo avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Olcsó

-Nagyot harap még 160 tárcsával is

-Normál használat mellett nagyon jó kis fék

Hátrány

-Extrém használat mellett viszont hamar odaégethető a tárcsa, elmegy a fékhatás

-Nehézkes beállítás

-Első 200km-en folyamatos tárcsa hangok , utána csak nagyobb fékezések után nyikorog

-Fékerő adagolhatósága még minidg sokkal jobb a shimano fékeknél

-Fékkarnál a bilics elég bumszlira sikerült ami ha szűkebb fogást keresnénk a kormányon nagyon kényelmetlen tud lenni

Tapasztalat

Avid 160 HS1 tárcsával használtam elől-hátul. Kb 2 hónap és 800km van benne a teszt megírásakor.

Olcsó fék és ennek megfelelően nem szabad tőle túl sokat várni. Fékez és  lassítja is a bringát de nem ezzel fogjuk a legrövidebb féktávokat venni egy szűk lefelében. A fék erejével nincs is baj, elég hirtelen és kielégítő a hatás de hosszabb lejtőzéseket el kell vele felejteni, egy 50-60 km/h vészfékezés során a megállás pillanatára már lazán elmegy a fékhatás. Osztrák szerpentinen befékeztek előttem és füstölgő fékkel épphogy sikerült megálnom mögöttük... ettől kicsit elment a kedvem az Elixir 1-től

Beállítása kicsit nehézkes és az első 200km-en számomora teljesen lehetlennek tűnt utána a kopás miatt vagy nem tudom miért egyszercsak megszűntek a hangok.

Belépő kategóriája az Avidnak, átlag bringásnak teljesen jó, én cserélni fogom.

Erre ajánlom

Városba, túrázni,kezdő montisoknak, aki ki akarja próbálni milyen egy erős fék, de ne túl meredek lejtőn mert elfogy ha nagyon bele kell nyúlni.

Ennyiért vettem
23000
Csatolt képek
Avid Elixir 1  2013 tárcsafék
féktest elől
Avid Elixir 1  2013 tárcsafék
féktest hátul
Avid Elixir 1  2013 tárcsafék
fékkar
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

Hidraulikus


 
fékkar anyaga:

Alumínium


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
fékpofa típusa:

Műgyantás


 
olaj típusa:

DOT 4


 
féktárcsa mérete:
  • 160 mm (Tartozék)
  • 180 mm
  • 200 mm

 
szín:
  • Fekete
  • Fehér
  • Ezüst

 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

Fékkar távolság


 
fékbetétcsere:

Hátulról cserélhető, szerszámmal


 
fékpofa utánállítás:

Automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


tömeg:

415 g (160 mm G" Cleansweep tárcsával)


 
további információk:
  • Hátulról cserélhető fékbetét
  • Új, rejtett olajtartály és továbbfejlesztett hardver
  • Új alu fékkar test, Integrált fékkar távolság állítás
  • 2 dugattyús féktest egyenes kábel csatlakozással

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Juicy 3 fékkarnál ereszti az olajat. Mit lehet tenni?
2 válasz
utolsó: 2016. márc.
Avid Elixir 1 / Avid Juicy 5 / '13-as Shimano DEORE (M615)?
4 válasz
utolsó: 2014. jan.
Avid Elixir 1 légtelenítés
13 válasz
utolsó: 2015. feb.
Avid Elixir 1 vagy Hayes Stroker Trail?
4 válasz
utolsó: 2013. jún.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Elixir 1 termékkel kapcsolatban: