Avid Elixir 5 tárcsafék

23 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 40.000 Ft

Új Avid Elixir 5 hidraulikus tárcsafék szett
40.000 Ft
új árához képest: 0%

Avid Elixir 5 hidraulikus tárcsafékekek
17.000 Ft
új árához képest: -57%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




Bioshock avatar
34 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nos lassan 1éve használom e fékrendszert elől 203as tárcsával, hátul pedig 185ös tárcsával. Előtte BB5ös rendszer volt, de össze nem hasonlítható. Vaj puha fékkarok, jelentősen nagyobb fékerő. Nem tart sokáig a felrakása és beállítása, nem igényel túl nagy szakmai ismereteket ez az Avid tárcsafék. Holnap viszem olaj cserére és légtelenítésre, biztos ami biztos.... Hátul semmilyen hangot nem add ki sem fékezéskor, sem menet közben, viszont az első tárcsa a pofák között "nagyobb" sebességnél ciripel, de fékezéskor ez megszűnik. Előnyére vájjon, hogy egy kis inbusz csavar kitekerésével egyből cserélhetőek a betétel és jól hozzáférhetők. A tárcsát már cseréltem egy komolyabb darabra és ezzel meg is szűnt a ciripelés és a fékhatása is pozítivan változott!

 

Hátrány

Kéz alól vettem az Avid Elixir 5-t így vannak rajta használatból eredő karcok, kopások. A fékkarok kicsit lötyögnek fel és le, továbbá ami hátránya szerintem, (amennyiben ez hátránynak számít?), hogy inbusz szükséges a fékkar távolság állításához. Hátránynak számít az is, hogy a szervízekben a szakik nem szeretik a légtelenítését és olajcseréjét! :/ Macerás

Erre ajánlom

Bármilyen tárcsás bringára, de elsősorban DH és Fr mert azért van súlya a féktesteknek.....

Ennyiért vettem
30000
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2010 tárcsafék
14 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

alu


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

Műgyantás


 
olaj típusa:

DOT 5.1


 
féktárcsa mérete:
  • 140mm
  • 160mm
  • 180mm
  • 200mm

 
szín:
  • fekete
  • fehér

 
dugattyúk száma:

2


 
szimmetrikus fékkar:

nem


 
fékbetétcsere:

hátulról cserélhető


 
fékpofa utánállítás:

automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:

IS


tömeg:

380g (160mm tárcsa, első post mount)


 
további információk:
  • Egyedülálló tulajdonság:
  • Hátulról cserélhető fékbetét
  • Új, rejtett olajtartály és továbbfejlesztett hardver
  • Új alu fékkar test, integrált fékkar távolság állítás
  • 2 dugattyús féktest, egyenes kábel csatlakozással
  • Matchmaker X kompatibilis
  • Tárcsa: HS1 féktárcsa

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-5 (5 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Elixir 5 szett vagy Shimano BR-446-os szett?
13 válasz
utolsó: 2013. okt.
Avid Elixir 5 légteleníő csavar
3 válasz
utolsó: 2013. aug.
Avid Elixir 5-höz milyen (CL) tárcsát vegyek?
3 válasz
utolsó: 2013. márc.
Avid Elixir 5 fékezéskor furcsa hangot ad
8 válasz
utolsó: 2012. aug.
Avid Elixir 5, miért rángat?
Nincs még hozzászólás
1-5 (5 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Elixir 5 termékkel kapcsolatban: