Nos lassan 1éve használom e fékrendszert elől 203as tárcsával, hátul pedig 185ös tárcsával. Előtte BB5ös rendszer volt, de össze nem hasonlítható. Vaj puha fékkarok, jelentősen nagyobb fékerő. Nem tart sokáig a felrakása és beállítása, nem igényel túl nagy szakmai ismereteket ez az Avid tárcsafék. Holnap viszem olaj cserére és légtelenítésre, biztos ami biztos.... Hátul semmilyen hangot nem add ki sem fékezéskor, sem menet közben, viszont az első tárcsa a pofák között "nagyobb" sebességnél ciripel, de fékezéskor ez megszűnik. Előnyére vájjon, hogy egy kis inbusz csavar kitekerésével egyből cserélhetőek a betétel és jól hozzáférhetők. A tárcsát már cseréltem egy komolyabb darabra és ezzel meg is szűnt a ciripelés és a fékhatása is pozítivan változott!
Kéz alól vettem az Avid Elixir 5-t így vannak rajta használatból eredő karcok, kopások. A fékkarok kicsit lötyögnek fel és le, továbbá ami hátránya szerintem, (amennyiben ez hátránynak számít?), hogy inbusz szükséges a fékkar távolság állításához. Hátránynak számít az is, hogy a szervízekben a szakik nem szeretik a légtelenítését és olajcseréjét! :/ Macerás
Bármilyen tárcsás bringára, de elsősorban DH és Fr mert azért van súlya a féktesteknek.....