Avid Elixir 5 tárcsafék

23 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 40.000 Ft

Új Avid Elixir 5 hidraulikus tárcsafék szett
40.000 Ft
új árához képest: 0%

Avid Elixir 5 hidraulikus tárcsafékekek
17.000 Ft
új árához képest: -57%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




blint587 avatar
63 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Elől 2012-es évjárat, gyári 185mm-es G3-as tárcsával használom, hátúl 2013-as évjárat, illetve a gyári HS1-es tárcsát kicseréltettem egy 160mm G3-asra

Melegedést abszolút nem tapasztaltam, leejtőröl lefelé jövet sem. Olajszivárgás még nincs, és remélem nem is lesz.

Az Elixir 5 fékerejére amíg jól működik nem lehet panasz.

Hátrány

Gyári betétekkel és szintén hozzá való Avid G3-as tárcsákkal a következők jöttek elő:

Az első Hármas-határ hegyről való lejövetel után, ez kb annyit tesz hogy előtte volt már benne egy 60km bejáratás céljából, az első tárcsában 8-as keletkezett ami komoly fékteljesítmény romlást eredményezett mikorra a rakpartra lértem, Akinek volt már ilyenje az tudja miről beszélek, elkezd rángatni, és ezt elől a teló veszi fel, ígyha komolyabbat fékezel akkor keljfel jancsit játszik az ember.A hátsó tárcsával ugyanezt csinálta, csak ott ez hangos rezonálásba csap át amit a váz felerősít, nem beszélve a fékerő romlásról. Mindkét tárcsát kiegyengettem, azóta az első tárcsában csak egy minimális ciripelés hallatszik, ha ovatosan adagolom. A hátsón elsőre nem segített ennyit a dolog, azt is kiegyengettem, ami az első 20km-ig még jó volt, aztán utánna meg ismét lett benne valami, mert hirtelen elkezdett beleérni a pofákba, így lasított. Azóta megint kiegyengettem, a Betéteket felcseréltem és újra beállítottam a féktestet, így most nincs gond.

A hátsó olajvezetéke szerintem irdatlan hosszú, szó szerint körbe van tekerve a vázon. Megvágatni nem akartam mert még vadi új ez az Avid tárcsafék és érvényes rá a garancia.

Erre ajánlom

XC, bár kicsit nehéz lehet azoknak aki ilyesmire érzékenyek, de főleg Trail vagy AM -re való.

Ennyiért vettem
~27000/db
Csatolt képek
Avid Elixir 5  2013 tárcsafék
Avid Elixir 5  2013 tárcsafék
Avid Elixir 5  2013 tárcsafék
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

alu


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

Műgyantás


 
olaj típusa:

DOT 5.1


 
féktárcsa mérete:
  • 140mm
  • 160mm
  • 180mm
  • 200mm

 
szín:
  • fekete
  • fehér

 
dugattyúk száma:

2


 
szimmetrikus fékkar:

nem


 
fékbetétcsere:

hátulról cserélhető


 
fékpofa utánállítás:

automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:

IS


tömeg:

380g (160mm tárcsa, első post mount)


 
további információk:
  • Egyedülálló tulajdonság:
  • Hátulról cserélhető fékbetét
  • Új, rejtett olajtartály és továbbfejlesztett hardver
  • Új alu fékkar test, integrált fékkar távolság állítás
  • 2 dugattyús féktest, egyenes kábel csatlakozással
  • Matchmaker X kompatibilis
  • Tárcsa: HS1 féktárcsa

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-5 (5 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Elixir 5 szett vagy Shimano BR-446-os szett?
13 válasz
utolsó: 2013. okt.
Avid Elixir 5 légteleníő csavar
3 válasz
utolsó: 2013. aug.
Avid Elixir 5-höz milyen (CL) tárcsát vegyek?
3 válasz
utolsó: 2013. márc.
Avid Elixir 5 fékezéskor furcsa hangot ad
8 válasz
utolsó: 2012. aug.
Avid Elixir 5, miért rángat?
Nincs még hozzászólás
1-5 (5 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Elixir 5 termékkel kapcsolatban: