Elől 2012-es évjárat, gyári 185mm-es G3-as tárcsával használom, hátúl 2013-as évjárat, illetve a gyári HS1-es tárcsát kicseréltettem egy 160mm G3-asra
Melegedést abszolút nem tapasztaltam, leejtőröl lefelé jövet sem. Olajszivárgás még nincs, és remélem nem is lesz.
Az Elixir 5 fékerejére amíg jól működik nem lehet panasz.
Gyári betétekkel és szintén hozzá való Avid G3-as tárcsákkal a következők jöttek elő:
Az első Hármas-határ hegyről való lejövetel után, ez kb annyit tesz hogy előtte volt már benne egy 60km bejáratás céljából, az első tárcsában 8-as keletkezett ami komoly fékteljesítmény romlást eredményezett mikorra a rakpartra lértem, Akinek volt már ilyenje az tudja miről beszélek, elkezd rángatni, és ezt elől a teló veszi fel, ígyha komolyabbat fékezel akkor keljfel jancsit játszik az ember.A hátsó tárcsával ugyanezt csinálta, csak ott ez hangos rezonálásba csap át amit a váz felerősít, nem beszélve a fékerő romlásról. Mindkét tárcsát kiegyengettem, azóta az első tárcsában csak egy minimális ciripelés hallatszik, ha ovatosan adagolom. A hátsón elsőre nem segített ennyit a dolog, azt is kiegyengettem, ami az első 20km-ig még jó volt, aztán utánna meg ismét lett benne valami, mert hirtelen elkezdett beleérni a pofákba, így lasított. Azóta megint kiegyengettem, a Betéteket felcseréltem és újra beállítottam a féktestet, így most nincs gond.
A hátsó olajvezetéke szerintem irdatlan hosszú, szó szerint körbe van tekerve a vázon. Megvágatni nem akartam mert még vadi új ez az Avid tárcsafék és érvényes rá a garancia.
XC, bár kicsit nehéz lehet azoknak aki ilyesmire érzékenyek, de főleg Trail vagy AM -re való.