Avid Elixir 5 tárcsafék

23 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 40.000 Ft

Új Avid Elixir 5 hidraulikus tárcsafék szett
40.000 Ft
új árához képest: 0%

Avid Elixir 5 hidraulikus tárcsafékekek
17.000 Ft
új árához képest: -57%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




Priest avatar
20 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Jó fékerő
  • Könnyen cserélhető fékpofák
Hátrány
  • Hamar kezd el lötyögni a kar
  • Drága szervizelés. Olajcsere, légtelenítés is, továbbá utálják a szakik, elég nagy szívás szerelni.
  • Harap, ezért nem túl jól adagolható (bár ez szupjektív)
  • Melegen gyengébb fékerő az SLX-hez képest
  • cicereg
  • 1 ujjal meg lehet állni vele csak éppen a kar nem egyujjas...kényelmetlenül nagy és hosszú
  • könnyen levegősödik
Tapasztalat

Első hidrás tárcsafékem volt. Összehasonlításomat a mostani SLX-emhez viszonyítom. Én szerintem a fék egy bizonyos minőség fölött egy olyan dolog hogy valakinek ez valakinek az jön be, ki kell próbálni aztán vagy megszokod, vagy nem. Én nem tudtam megszokni az avidot.

  • Fékereje brutális ez dagadhatatlan
  • Irdatlanul harap. Valaki ezt szereti, én is szerettem sík úton amikor elém ugrott a kutya meg a kisgyerek, de hegyről lefele már nem. Mivel hirtelen iszonyat nagy fékerő tapasztalható (160as tárcsával használtam 75kg-hoz!) ezért nem lehet olyan finoman és precizen adagolni mint az SLX-et. A fő oka ez volt hogy lecseréltem.
  • A fékkar nagyon hamar el kezd lötyögni, persze, ugyan úgy megállsz, csak hát azért na ne már. Ha már veszek ennyiért féket birja már, ne fél év után kezdjen lötyögni.
  • Nyomáspont. Ez is olyan dolog hogy valaki azt szereti ha kint fog, valaki ha bent. Az elixir 5-ös bent fog, nem kicsit. És igen, rendesen fel volt töltve olajjal! És nem, nem fogom túltölteni, próbából megcsináltam, akkor fogott kényelmesen kint, de ugye a túltöltés nem tesz jót a féknek ezt tudjuk. Az SLX kint fog, kényelmesen, az a tuti nekem.
  • TUCSOK! Hegyezés után hazafele ciripelt ezerrel, pedig Avid G3-as tárcsákkal használtam. 2-3 nap alatt elhallgatott. De ez állandó jelenség volt, nem 1-szeri.
  • A fékkar ormótlan. Nem tudtam úgy elhelyezni hogy kényelmes legyen. Nem volt kényelmes sehogy se 1 ujjal húzni.

Nekem nem jött be, nagyon nem, ha ennek alapján pontoznék akkor 1 répa, de ugye nem ennek alapján pontozunk normális esetben. 

Összességében jó is a teljesítménye meg nem is. Nyilván mechanikushoz képest jobb, de ennyiért elvárja az ember a precíz adagolhatóságot. 
Kicsit fapados az SLX-hez képest, a megjelenése, kidolgozottsága, anyaghasználata. 
Nem rossz fék, de van jobb is ennyiért. Valakinek bejön, valakinek nem.

Erre ajánlom

DH. XC-re, Marathonra csak akkor ha bejön a harapós fék.

9 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

alu


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

Műgyantás


 
olaj típusa:

DOT 5.1


 
féktárcsa mérete:
  • 140mm
  • 160mm
  • 180mm
  • 200mm

 
szín:
  • fekete
  • fehér

 
dugattyúk száma:

2


 
szimmetrikus fékkar:

nem


 
fékbetétcsere:

hátulról cserélhető


 
fékpofa utánállítás:

automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:

IS


tömeg:

380g (160mm tárcsa, első post mount)


 
további információk:
  • Egyedülálló tulajdonság:
  • Hátulról cserélhető fékbetét
  • Új, rejtett olajtartály és továbbfejlesztett hardver
  • Új alu fékkar test, integrált fékkar távolság állítás
  • 2 dugattyús féktest, egyenes kábel csatlakozással
  • Matchmaker X kompatibilis
  • Tárcsa: HS1 féktárcsa

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-5 (5 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Elixir 5 szett vagy Shimano BR-446-os szett?
13 válasz
utolsó: 2013. okt.
Avid Elixir 5 légteleníő csavar
3 válasz
utolsó: 2013. aug.
Avid Elixir 5-höz milyen (CL) tárcsát vegyek?
3 válasz
utolsó: 2013. márc.
Avid Elixir 5 fékezéskor furcsa hangot ad
8 válasz
utolsó: 2012. aug.
Avid Elixir 5, miért rángat?
Nincs még hozzászólás
1-5 (5 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Elixir 5 termékkel kapcsolatban: