-Jó fékerő
-Jó adagolhatóság, legalábbis trekking vonalon
-Olajat eddig nem ereszti
-Víz nem igazán vált ki fékerő változást
-Könnyű fékbetétet cserélni (sokkal könnyebb, mint a Juicy 3-on)
-A fékkarokat le lehet szerelni a kormány lebontása nélkül, bilincses
-Jó dizájn
-Ergonomikus
-2 ujjal könnyedén használható
-Menet közben nem ad ki hangot, nem súrlódik, könnyen középre lehetett állítani a tárcsákat
-Könnyen, szinte erő nélkül mozgathatóak a karok
-A gyári 160-as tárcsa melegedésre hajlamos, érezni a kártékony hatását a fékerőre, idővel 185 lesz feltéve
-Nem hangtalan, de nem is zavaró, kicsit ciripel
-Iszonyat szívás a feltöltés és légtelenítés
Használtan vettem az Avid Juicy 3 helyére, mivel abban 1 dugattyú megadta magát, ezt meg új állapotban kirívóan jó áron kínálták. Nem orbitális a különbség, de az Elixir 5 érezhetően egy lépéssel előrébb jár.
Csak felcsattintottam és használtam, semmi gond nem volt. Azóta volt olajcsere és betétcsere, az olaj nehézkes volt, a betétcsere pedig csak pár mp-es. Nem bántam meg, nagyon jó fék. (Bár az is igaz, hogy soha többet nem lesz tárcsafékes bicóm, a következő ismét sima V fék lesz, az tuti :D. Párom trekkingjén valami jobb Avid V van, nagyon könnyen mozog, iszonyatosan fékez és sokkal kevesebb a meló vele, nem igényel extra karbantartást. )
Hobbi, trekking, nagyobb tárcsával biztos jó amatőr versenyekre is.
ABC-be nem ilyennel kell mászkálni, az biztos, hacsak nem egy rázós erdei úttal körülvett domb tetején van.