Avid Elixir 7 tárcsafék

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 52.870 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




Braz avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

-Végre megszűnt a fékkar kotyogása az elődökhöz képest. (Engem halálra idegesített)
-Kiváló fékerőt produkál az Avid Elixir 7!
-Roppant jól adagolható, minden kis finom húzást megérez, ellenben az új SLX, XT fékekkel amik kétállásúak (nem fog/satu).
-Hülyebiztos rendszer, tönkretehetetlen, igénytelen.
-Nem levegősödik fel a nyomáspontállítónál (a CR-ek mind levegősödnek, az elixir 9-ről nem tudok nyilatkozni, de szerintem egy hulladék konstrukció).
 

Hátrány

-Nem szeretek ilyen írni, de szerintem ennek nincs. Végre kihoztak egy olyan konstrukciót, ami kiforrott.

Tapasztalat

Ha végre egy jó féket akartok, ezt vegyétek! Szerintem a 45 ezer körüli kategóriában mindent ver.

Csatolt képek
Avid Elixir 7  2012 tárcsafék
17 olvasó 76%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

karbon (opció: alumínium)


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
fékpofa típusa:

szinterezett


 
olaj típusa:

DOT 5.1


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm
  • 180mm
  • 200mm

 
szín:
  • viharszürke

 
dugattyúk száma:

4


 
szimmetrikus fékkar:

igen


 
fékbetétcsere:

hátulról cserélhető


tömeg:

355g (160mm rotor, első, PM)


 
további információk:

Hátulról cserélhető fékbetét Új, rejtett olajtartály és továbbfejlesztett hardver Új magnézium fékkar test, integrált szerszám nélküli fékkar távolság állítás 2 dugattyús féktest állítható kábel csatlakozással Matchmaker kompatibilis Tárcsa: Új HS1 féktárcsa (160mm)


Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Elixir 7 hoggyan tudom a hengereket szétnyomni?
5 válasz
utolsó: 2014. okt.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Elixir 7 termékkel kapcsolatban: