Avid Elixir CR tárcsafék

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.03.)
  • Listaár: 52.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




richard_p avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Jó adagolhatóság, karbon kar rugalmasabb (nyúlósabb), mint az alu, "olcsó" donor alkatrész, DOT miatt nem kormolódik el az olaj gyorsan, a PAD CONTACT állítással jól finomhangolható

Hátrány

Régi típus (2025-t írunk), nem kapni már új alkatrészt hozzá egyszerűen (USA-ból természetesen minden van), DOT folyadékkal körültekintőbben kell bánni, szervízek nem szeretik (vannak biztos kivételek): „inkább 10 Shimano mint 1 Avid/Sram”, a feltöltés, légtelenítés bonyolultabb, de gyakorlattal nem nagy gond (Shimano azért egyszerűbb). Karbantartásigényesebb mint a Shimano.

Tapasztalat

Én két biciklin is használtam, most az egyiket, korábbi XC-t, a párom használja már. 62kg-s vagyok. Jobban szeretem az adagolhatóságát (nyúlósságát mint a Shimano fékeket). Saját, Avid/Sram tárcsával használom. A betétek vegyesen KoolStop, Avid/Sram, A2Z(hátsó fémes), Galfer márkák. Elől normál gyantás, hátul fémes. A párom jobban húzza a hátsót, így a fémes jobb is oda a melegedés miatt. Elől viszont sokszor jól jön az azonnali fékhatás. Az enduromon elől CODE nyereg van, az eredeti Elixir helyett. 3-4 évente kerül teljes szétszedésre a kar és a nyereg. Folyadékcsere is csak akkor történik, 5.1-s. Ilyenkor még könnyen kivehetők a dugattyúk és csak minimális lerakódás, kiválás van a folyadékban, dugattyúkon. A fékkar kritikus pontja a PAD CONTACT állító O gyűrűi. Idővel, megszorulnak, vagy el kezdenek kotyogni. Ha szorul állítani nehézkes (bár nem kell, csak 1 alkalommal a szerelés után). De előbb utóbb kotyogni kezd és fel tud levegősödni idővel. Ehhez még gyári gyűrűket se láttam korábban. Próbáltam venni különböző méretűeket (mertikust, colost), de nem váltak be. Vagy összerakni nem lehetett vagy kotyogott továbbra is. Így ilyenkor csak a donor segít (a megfelelő állapotú). Probléma még a fékkar dugattyúját tartó műanyag zeger gyűrű, amit szereléskor könnyen tönkre lehet tenni. Illetve szennyeződés hatására a fékkar távolság állító tekerő megszorulhat ezen a műanyag alkatrészen, ilyenkor nem ajánlott erőltetni. Ami szintén probléma, hogy a dugattyút a fékkar egy kis „kutyacsont” szerű fém rúdon keresztül mozgatja. Ennek a két feje idővel elkopik, és a műanyag fészke is kikopik. A kar nagyon elkezd kotyogni és kipattanhat a helyéről. A rúd megfordításával egy ideig orvosolható a probléma, de cserélni kell legalább a „kutyacsontot”. Régebben kaphatók voltak ezek az alkatrészek, de egy ideje nem látom már a webshopokban. Szerintem megfelelő betét, tárcsa kombinációval tudja azt, amit a 7000/9000 Shimano fékszettek (jelenleg mind használva van a ménesben), csak a moduláció sokkal jobb. A Shimano ellenben igénytelenebb, a gyakori olajcserét leszámítva. Illetve CODE nyereggel azt tudja, amit egy CODE-nak tudni kell. A probléma az, hogy a régi nyereg keskenyebb, így pl. a mai CODE betét nem passzol bele 100%-ban, túl vastag és a dugattyúk teljes benyomása után is alig marad néhány tized mm a tárcsa és a betét között. Én használtat rakok bele, amikor a fiam CODE betétje 2/3-ra kopik kiveszem és átrakom. Így szinte passzol, beállítható, hogy ne ciripeljen a 200-s tárcsával.

Erre ajánlom

Aki szereti a nagyobb modulációt annak ez megfelelő, főleg karbon karral. Amit egy mai jobb minőségű 2 dugattyús fék tud, azt tudja ez is. De valószínűleg az alkatrész ellátottság miatt lassan eltűnnek.

Ennyiért vettem
legutóbb 7.000 volt a donor elsőfék
Csatolt képek
Avid Elixir CR tárcsafék
karbon karral endurón
Avid Elixir CR tárcsafék
alumínium karral XC-n
Avid Elixir CR tárcsafék
CODE nyereggel
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:
  • alu és magnézium

  • magnézium (Mag típus)

  • Carbon (Carbon típus)


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
olaj típusa:

DOT


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • fekete

  • fehér (Carbon típus)

  • titánszürke (Mag típus)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

Elölről hozzáférhető fékezési pont beállítás


 
szimmetrikus fékkar:

igen


 
fékbetétcsere:

hátulról cserélhető, szerszámmal


 
fékpofa utánállítás:

automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:

IS


tömeg:

160mm tárcsa, első post mount:

  • 385

  • 375 (Carbon)

  • 333 (Mag)


 
további információk:

ELIXIR CR hidraulikus tárcsafék Javasolt felhasználás:

  • Cross Country, All Mountain, Freeride, Downhill

Egyedülálló tulajdonság:

  • Hátulról cserélhető fékbetét
  • Elölről hozzáférhető fékezési pont beállítás
  • Új, rejtett olajtartály és továbbfejlesztett hardver

Speciális tulajdonságok:

  • Új magnézium fékkar test, integrált fogáspont állítás és fékkar távolság állítás
  • 2 dugattyús féktest állítható kábel csatlakozással
  • Matchmaker kompatibilis
  • Tárcsa: G3 CLEAN SWEEP
  • Tömeg: 385 gramm (160mm tárcsa, első post mount)

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-3 (3 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Elixir CR dugattyú javítható?
1 válasz
utolsó: 2014. júl.
Avid Elixir CR légtelenítés, fogáspont állítás
4 válasz
utolsó: 2014. ápr.
Fékpofa, fékbetét csere Avid Elixir CR-ben
2 válasz
utolsó: 2013. jún.
1-3 (3 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Elixir CR termékkel kapcsolatban: