Jó adagolhatóság, karbon kar rugalmasabb (nyúlósabb), mint az alu, "olcsó" donor alkatrész, DOT miatt nem kormolódik el az olaj gyorsan, a PAD CONTACT állítással jól finomhangolható
Régi típus (2025-t írunk), nem kapni már új alkatrészt hozzá egyszerűen (USA-ból természetesen minden van), DOT folyadékkal körültekintőbben kell bánni, szervízek nem szeretik (vannak biztos kivételek): „inkább 10 Shimano mint 1 Avid/Sram”, a feltöltés, légtelenítés bonyolultabb, de gyakorlattal nem nagy gond (Shimano azért egyszerűbb). Karbantartásigényesebb mint a Shimano.
Én két biciklin is használtam, most az egyiket, korábbi XC-t, a párom használja már. 62kg-s vagyok. Jobban szeretem az adagolhatóságát (nyúlósságát mint a Shimano fékeket). Saját, Avid/Sram tárcsával használom. A betétek vegyesen KoolStop, Avid/Sram, A2Z(hátsó fémes), Galfer márkák. Elől normál gyantás, hátul fémes. A párom jobban húzza a hátsót, így a fémes jobb is oda a melegedés miatt. Elől viszont sokszor jól jön az azonnali fékhatás. Az enduromon elől CODE nyereg van, az eredeti Elixir helyett. 3-4 évente kerül teljes szétszedésre a kar és a nyereg. Folyadékcsere is csak akkor történik, 5.1-s. Ilyenkor még könnyen kivehetők a dugattyúk és csak minimális lerakódás, kiválás van a folyadékban, dugattyúkon. A fékkar kritikus pontja a PAD CONTACT állító O gyűrűi. Idővel, megszorulnak, vagy el kezdenek kotyogni. Ha szorul állítani nehézkes (bár nem kell, csak 1 alkalommal a szerelés után). De előbb utóbb kotyogni kezd és fel tud levegősödni idővel. Ehhez még gyári gyűrűket se láttam korábban. Próbáltam venni különböző méretűeket (mertikust, colost), de nem váltak be. Vagy összerakni nem lehetett vagy kotyogott továbbra is. Így ilyenkor csak a donor segít (a megfelelő állapotú). Probléma még a fékkar dugattyúját tartó műanyag zeger gyűrű, amit szereléskor könnyen tönkre lehet tenni. Illetve szennyeződés hatására a fékkar távolság állító tekerő megszorulhat ezen a műanyag alkatrészen, ilyenkor nem ajánlott erőltetni. Ami szintén probléma, hogy a dugattyút a fékkar egy kis „kutyacsont” szerű fém rúdon keresztül mozgatja. Ennek a két feje idővel elkopik, és a műanyag fészke is kikopik. A kar nagyon elkezd kotyogni és kipattanhat a helyéről. A rúd megfordításával egy ideig orvosolható a probléma, de cserélni kell legalább a „kutyacsontot”. Régebben kaphatók voltak ezek az alkatrészek, de egy ideje nem látom már a webshopokban. Szerintem megfelelő betét, tárcsa kombinációval tudja azt, amit a 7000/9000 Shimano fékszettek (jelenleg mind használva van a ménesben), csak a moduláció sokkal jobb. A Shimano ellenben igénytelenebb, a gyakori olajcserét leszámítva. Illetve CODE nyereggel azt tudja, amit egy CODE-nak tudni kell. A probléma az, hogy a régi nyereg keskenyebb, így pl. a mai CODE betét nem passzol bele 100%-ban, túl vastag és a dugattyúk teljes benyomása után is alig marad néhány tized mm a tárcsa és a betét között. Én használtat rakok bele, amikor a fiam CODE betétje 2/3-ra kopik kiveszem és átrakom. Így szinte passzol, beállítható, hogy ne ciripeljen a 200-s tárcsával.
Aki szereti a nagyobb modulációt annak ez megfelelő, főleg karbon karral. Amit egy mai jobb minőségű 2 dugattyús fék tud, azt tudja ez is. De valószínűleg az alkatrész ellátottság miatt lassan eltűnnek.



