Avid Elixir X0 tárcsafék

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.04.)
  • Listaár: 50.230 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




Márton55 avatar
6 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Megagigabaszóállat a fékereje akár már 185mm tárcsával is. Szerintem nagyon jól néz ki és nekem nagyon kézre is esik a fékkar.

Hátrány

Az hogy DOT5.1 olajas és nem lett szervizelve szerintem 2 évig és ezért a munkahernger dugattyúk beragadtamk de addig mind a kettő nagyon szépen mozgott. Egyszóval nem nagyon van csak szervizelni kell rendesen és akkor patika.

Tapasztalat

Nekem körülbelül egy hónapig volt a bringámon de nagyon jó volt végig. A légtelenítésről még nem tudok nyilatkozni mert még nem jött meg a légtelenító szett :(

Erre ajánlom

Bátran merem ajánlani DH-ra is mert iszonyatosan fog de igazából mindenre IS.

Ennyiért vettem
75k bringával együtt
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

Hidraulikus


 
fékkar anyaga:

Alumínium


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
fékpofa típusa:

Műgyantás


 
olaj típusa:

DOT 5.1


 
féktárcsa mérete:
  • 140 mm
  • 160 mm
  • 185 mm
  • 203 mm

 
szín:
  • Fekete
  • Szürke

 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

Fékkar távolság


 
szimmetrikus fékkar:

Igen


 
fékpofa utánállítás:

Automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


tömeg:

333 g (PM, 160 mm-es tárcsa)


 
további információk:

G3 Clean Sweep féktárcsa


Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Elixir CR?
3 válasz
utolsó: 2015. jan.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Elixir X0 termékkel kapcsolatban: