63 kilósan használtam, én súlyommal jól fékezett. Elől 203mm tárcsával, hátul 160mm tárcsával. használtam. Olcsó, ár/érték arányban tökéletes. Kezdő DH-snak megfelel.
Fékpofa hamar kopik. Mást nem vettem észre.
dh/fr
63 kilósan használtam, én súlyommal jól fékezett. Elől 203mm tárcsával, hátul 160mm tárcsával. használtam. Olcsó, ár/érték arányban tökéletes. Kezdő DH-snak megfelel.
Fékpofa hamar kopik. Mást nem vettem észre.
dh/fr
404 g (160 mm-s tárcsával)
Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.
1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.
1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.
2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.
Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Avid BB7 vagy Juicy éri meg jobban hosszú távon ? |
6 válasz
utolsó: 2013. dec.
|
Avid juicy 3 fékkar távolsága állítható? |
6 válasz
utolsó: 2013. márc.
|
Avid Juicy 3 feltöltéséhez mi kell? Van házi megoldás? |
21 válasz
utolsó: 2013. feb.
|
Shimano RT62 tárcsához milyen MX4 és Juicy 3 fékbetét kellene? |
4 válasz
utolsó: 2012. júl.
|
Avid Juicy 3, miért vannak túl közel egymáshoz a betétek? |
14 válasz
utolsó: 2012. nov.
|
Avid Juicy 3 hogyan kell a fékpofákat állítani? |
7 válasz
utolsó: 2011. nov.
|
Avid Juicy 5 fékkart hogy lehet beállítani? |
9 válasz
utolsó: 2011. dec.
|
Avid Juicy 3-at hogy kell olajjal feltölteni? |
12 válasz
utolsó: 2018. szept.
|