Avid Juicy 7 tárcsafék

34 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.9]
  • Modellév:
    2007
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 42.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




StaN avatar
36 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Elsősorban a szorítását díjaznám, 160 as tárcsával kifogástalanul fog, adagolható, de ha szükség van rá egyszerre vadállattá is tud válni. 4x versenyeken, pályán, edzésen mindig megállta a helyét, nem éreztem kevésnek. Szép a fékkar kialakítása, a féktest sem egy ronda szerkezet. Jó dolog a fogáspont állítás, jól jön amikor...

Hátrány
...amikor felhevül a fék, és a fogáspont valahova egészen máshova kerül, valahol a markolat környékén jut eszébe, hogy mi is a feladata. Szerencsére egyszer kétszer fordult csak elő hasonló helyzet, de ezt nem olyan vicces megtapasztalni, mint 2 fékkel. Amúgy ameddig nem megyek komolyabbat lejtőzni, erdőzni, addig a városban tökéletesen megállja a helyét, legyen szó figyelmetlen nagymamákról, kisgyerekekről, fekete bmw ről...
Tapasztalat

Szóval jó kis fék ez, mindenre való, csak nem DH ra. Esetleg egy másik tárcsával lehetne kipróbálni, pl.: alligator wind cutter... ha ennek a tárcsának nem jó a hőelvezetése, akkor semminek. Bár lehet ennek is megvannak a hátrányai, mondom, ki kell próbálni, vállhat még jó DH fékké az julcsi 7...

Erre ajánlom
all mountain
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.