Hayes HFX Mag tárcsafék

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.5]
  • Modellév:
    2006
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 43.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-9 (9 vélemény)
Rendezés

vcsabi avatar
15 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

-Jól fog

-megbízható

Hátrány

-nehéz

-drága

Tapasztalat

Hozzám használtan került levegősen de neme gyszerü lelégteleniteni a tartály helyzete miatt de csak egyszer kell megcsinálni utánna bikán fog.....

Erre ajánlom

freeride, dh, dirt

Ennyiért vettem
10000
Csatolt képek
Hayes HFX Mag  2008 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Don Pepe avatar
50 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2000, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-relative könnyü

-erös anyagokból van

-a legtöbb verzió kétoldalra felszerelhetö, leszedhető bilincses

-gyerekjáték feltölteni, és légteleniteni, egy fecskendö 7es kulcs, 10cm szilikoncsö, meg 20cm vékonyabb szilikoncsö kell.

- nagyon szépen fog, legalább 185ös tárcsával egyenletesen, jól adagolhatóan, a keményebb húzásra brutálisan fog

-elég bele dot 4es is

-olcsó

- a belseje nagyrészt kompatibilis a HFX 9essel , a fékbetétek ugyanazok

Hátrány

-elég régi, nehéz jó darabot találni

-lötyögösek a fékkarok, hülye müanyagstiftes megoldás

-a távolságállitó csavar könnyen elmozdul ergó pillanatragacsot neki

Tapasztalat
Avid juicy 5 ösöm volt 7 hónapig,simán hozza annak erejét, sokkal finomabban adagolható, de hosszabb úton, nyúlósabban.
Erre ajánlom

xc-töl átlagos dh-ig tárcsamérettöl, és fekbetét tipusától függöen.

 

Ennyiért vettem
5000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Brollybike avatar
208 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

A Hayes egyik régi, de jó féke.

Hatékony, egészen jól adagolható fékerő. 

Magnézium fékkar, ezért is Mag a neve.

Mindkét oldalra felszerelhető fékkar.

Kialakításából adódóan nem kell a markolatot leszedni a fékkar eltávolításához.

 

Hátrány

A fékkar és a féknyereg festését, a fékfolyadék feloldhatja, ha rámegy.

Ergo nem a legjobb fajta festéket választotta annó a Hayes.

Kissé brutális méret miatt nem a legszebb, bár ez ízlés kérdése.

Drága volt annó. 

Erre ajánlom
Ezt a féket tárcsától függően bármire használhatja bárki.
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dr Lecter avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nincs ugyan tárcsafékes viszonyítási alapom, de amit egy féknek tudni kell azt tudja.
Hátrány
Nem tapasztaltam hátrányt.
Tapasztalat

Szóval rendhagyóan nem a féket fogom véleményezni, hanem egy rendszert. Megvettem és felszereltettem ezt a tényleg kifogástalanul működő és ragyogó féket. DE!!!! Jól beállított V féket leváltani akár egy ilyen minőségűre is akkora fasság, hogy a Világegyetem ilyet még nem bahaszott. Annyi az egész, hogy a V fékem dúrvábban fogott meg mint ez. Ennél sokkal jobban tudom szabályozni a fékerőt DE!! Viszek magammal két bazi 203-as acél tárcsét. Adapterrel felfogatott fékeket, hidraulikus rendszereket amelyek bonyolultak és számtalan hiba lehetőségük van. Hülye mód jól kifizetjük a gyártókat és kielégítjük a sznobizmusunkat.

Most jöhet itt nekem 3 versenyző aki olyan szinten áll, hogy neki megis ez a jó, de a 99% hagyta magát lól átverni. A saját környezete és a divat hóbort miatt.

 

A gyártók vették is a lapot és olyanra gyártják a felniket és a telókat, hogy esélyed ne legyen egy egyszerűbb és hatékonyabb rendszert használni.

Erre ajánlom
Caprine EPIK 50 vázra épülő minőségi rendszer
15 olvasó 47%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

stidoki avatar
stidoki
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
a fékkar nagyonjó, nem kell lebontani a kormányt ha le akarod szedni, nemis értem hogy miért nem ilyen minden fékkar.....; nekem egy év alatt még nem levegősödött fel
Hátrány
160as tárcsával szinte semmit nem fogott, 180assal viszont már egész kellemes a fékhatás; folyton nyikorog mert beéógnak a betétek, mivel gyengusz a gyári fékbetétrugó
Tapasztalat
összességében egész jó kis fék! vannak hibái mint minden más terméknek, de ezért az árért sztem a legjobb vétel, előtte fekete deorét használtam az egy elég gyengusz fék ehhez képest, min d teljesitményben mind pedig minőségileg! 180as tárcsamérettől felfele elég jól fog, 160assal felejtős....sajna...
Erre ajánlom
cc, xc, extrémebb felhasználásra is megfelel sztem, de minimum 200as tárcsával!
Ennyiért vettem
20000HUF
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vukkracing avatar
Vukkracing
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
jól néz ki nem kell lebontani az egész kormányt hogy leszedjem. A hátsó kajakra fog(160-as tárcsa) nem csavarja a telómat(hogy is csavarná nixon átütős):-)
Hátrány
háát elől 160as noname tárcsával használom és meg is látszik alig fog bár még elég új lehet hogy még bekell kopnia kiváncsi leszek 203as tárcsával hogy fog,jahh és nyikorog
Tapasztalat
hát az elsővel vannak gondjaim,a 160as tárcsa miatt. A tektro v-fékem jobban fogott
Erre ajánlom
passz
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Béka avatar
Béka
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nagy fékbetét, Kevláros olajcső, védett olajtartály, Jól adagolható ,de ha kell egyből satuzik.
Hátrány
Nem túl olcsó 56900Ft/Db, és a hernyó csavart be kell kenni menetrögzítővel.
Tapasztalat
Nem olcsó, de nagyon jól müködik
Erre ajánlom
Szerintem ez egy igazi DH/FR fék, szinte minden DH-s ezt használja
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

málna avatar
málna
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, varacskosdisznóként használtam
Előny
nagy dugattyú, rejtett fékfolyadék tartály (sérülés szempontból előny), nagy munkahenger, PM felfogatással bármire átalakítható, elegendő fékerő szinte bármilyen felhasználásra. a garancia tökéletesen működik.
Hátrány
macerás légtelenítés, az a hülye csavar a fékkarban nekem is (mint minden hayes tulajdonosnak, aki nem találkozott a menetrögzítővel) problémás. kis tárcsával nem nagyon akart jól muzsikálni, mindig volt valami baj. amint nagyra váltottam, a problémák megszüntek :D
Tapasztalat
kemény noymáspont, nagy fékerő, a tárcsa nem túl szép, de nagyon jó, a kidolgozás minősége átlagos, az illesztések nem szépek, de egyébként probléma-mentes. a bolti ára rémes... mégegyszer boltban meg nem venném...
Erre ajánlom
ha nem vagy súlymániás, akkor maratonokra is jó lehet, amugy meg elsősorban zúzósabb felhasnálásra.
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Pinyo avatar
15 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Relatíve könnyű. Jól adagolható. Eddig még nem hagyott cserben.
Hátrány
A kormánybilincse nagy és kiálló: Mátra maratonon sebesre dörzsölte a hüvelykujjamat. A fékkartávolság-állító hernyócsavarja kimászik, nehezen hozzáférhető, és gyenge (kirózsásodott az imbuszkulcstól) Nem tudtam nem súrolósra beállítani. Egy ujjal kényelmetlen kezelni.
Tapasztalat
Postmountos felfogatású, hátulra van adaptere IS-hez, elöl eleve PM-es Manitou villával használom. Fémes fékpofákkal kaptam.
Erre ajánlom
Akár zúzós XC versenyre és maratonokra is.
7 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-9 (9 vélemény)
Rendezés
Hayes logó

Hayes márka bemutatás

A Hayes márkanevet tárcsafékjeiről ismerhetjük. Elődje, a H&H Products Company 1946-ban alapult. Később a Kelsey-Hayes Company divíziója lett, végül 1984-ben vette fel a Hayes Brake nevet.

A cég nem csak kerékpárokhoz készít tárcsafékeket, hanem ipari alkalmazásokra is, illetve olyan járműipari cégek beszállítója, mint a quad-okat és hójárókat gyártó Polaris, vagy a mindenki számára ismerős Harley Davidson. Az első, 4 dugattyús Kelsey-Hayes fékekkel felszerelt autók 1964-ben gördültek le az összeszerelő szalagokról. 1968-ban a H&H mint verseny-részleg funkcionált a cégnél, dragsterekre és TransAm versenyautókra is készítettek fékrendszereket. 1970. október 23-án a Hayes fékekkel szerelt Blue Flame versenyautó új, 1008,6 km/órás sebességrekordot állított fel. Egy korábbi, félresikerült kísérlet során, a fékezőernyők hibája miatt, a fékeknek 880 km/óráról kellett lelassítaniuk az autót.

A sikerei eredményeként olyan gyártók beszállítója lett a cég, mint a John Deere, JCB, Caterpillar, vagy a Volvo. A kerékpár fékeken 1992-ben kezdett el dolgozni a cég, 1993-ban piacra dobva első ilyen féküket.

A Hayes cégcsoporthoz tartozik több kerékpáros márka is, úgymint a kerékalkatrészeket gyártó SunRims, vagy a teleszkópgyártó Manitou. A cég szponzoráltjai közt rengeteg kerékpáros csapat megtalálható, többek közt a magyar Cube-Csömör KSK.