Hayes MX4 2010 tárcsafék

80 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2012.08.)
  • Listaár: 8.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



46-60 (80 vélemény)
Rendezés

uncontrolled avatar
28 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Olcsó, és jó a tárcsa hűtése.

Hátrány

Nehéz, gyenge a fékereje, gyanús hangokat produkál. Adagolása nagyon gyenge, elég csúszós.

Tapasztalat

Szeretnék megszabadulni tőle.

Erre ajánlom

Hétvégi kiruccanásokra gurulgatós bringásoknak.

Csatolt képek
Hayes MX4  2008 tárcsafék
Hayes MX4  2008 tárcsafék
5 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dani94 avatar
83 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-Nagy fékereje van,hayes "V" tárcsákkal abszolút bevált,de nemrég újítottam 1 acorra,azzal is rendesen fog.

-Adagolhatósága nagyszerű,mindig el tudom találni,mennyit kell húzni hogy az adott helyzetbe megálljak.Volt,amikor azt hittem,már nem tudom tovább húzni,és beszállok a bozótba,de még lehetett,és brutálisan megfogott.

-Elég könnyű beállítani:a jobb oldali pofát lehet mozgatni 1 imbusszal,valamint a felfogatásánál lehet mozgatni,így tökéletesen beállítható.

-Hát elég hamar felmelegszi,pláne ha jó nagyokat fékezek vele,de ez nem megy a fékerő rovására,ugyanolyan jól fog.

-Már 1 éve használom,a pofák kb. 60% állapotban vannak,ez szerintem jónak mondható.

Hátrány

-1 kis hátrányról tudok beszámolni,mégpedig a régi 180-as tárcsával elöl folyton zavaró "zörgést" hallatott,főleg aszfalton,ami valószínűleg azért volt,mert elérte a pofát.És ha víz éri,gyötrelmes hangja lesz,hóban nem ajánlatos gyötörni,bár a rémes hang ellenére ott is fog.

-Már elég nehéz beszerezni.

Tapasztalat

Nem értettem a tárcsafékekhez,amikor ezt vettem,1 barátom ajánlotta,és nagyon jó döntés volt.Ez az első tárcsás fékem,de jobbat nem is tudok elképzelni.Számomra nagyon bejött. :D

Erre ajánlom

Mindenre.Nekem FR-ra tökéletesen megfelel,bírja a kemény fékezéseket,jól meg lehet vele állni.

Ennyiért vettem
4000 Ft/darab
Csatolt képek
Hayes MX4  2010 tárcsafék
új korában
Hayes MX4  2010 tárcsafék
felszerelve
Szerinted hasznos?

Loky avatar
45 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Brutális fékerő és jó adagolhatóság. Bekopási idő szinte nincs. Lassításkor tárcsa nem hajlandó rezonálni. Gyári fékpofák iszonyatosan hosszú életűek. Egyszerű darab. Hátul 5-ös inbusz kulccsal tolod a pofát elöl meg bowden-feszítés. Patent egy darab.

Hátrány

Hayes tárcsa amit lehet hozzá kapni könnyen hajlik.

EDIT: A belső pofa csak állítható. 

Tapasztalat

Ennyi pénzért egy ilyen féket kapni szinte már mesébe illő. Minden kedves kétkerekűnek nyugodt szívvel ajánlom.

EDIT: A véleményező verseny keretében frissítem a legtöbb hozzászólásomat. Két év telt el mióta használni kezdtem a féket. (használtan) 
Igen azóta is azt használom és még a gyári pofák vannak benne, gyári tárcsa. Egyszerűen kitűnő darab. Iszonyatos élettartam és megbízhatóság. Egy csavart nem kellett állítanom rajta.

Erre ajánlom

dirt/street/FR/visszafogottabb DH

Adjátok neki!

Ennyiért vettem
ismerőstől
Csatolt képek
Hayes MX4  2007 tárcsafék
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

klarky avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Brutálisan fog, könnyen szerelhető. A betéteket mágnes tartja a helyén, nem zörögnek/ciripelnek.

 

Jól adagolható, közel 2 év alatt kopást még nem tapasztaltam.

Hátrány

Tartós használat mellett talán egy picit a bowden megnyúlt, de ennyi. Mást tényleg nem tudok.

Tapasztalat

Mechanikus, egyszerű szerkezetű fék, de épp ezért hibátlanul teszi a dolgát. Haverom szintén Hayes olajos féke már harmadszor rossz, pedig egyszerre vettük a bringákat. Átlagos használatra nem kell ettől jobb fék.

Erre ajánlom

Utca, terep, bármi.

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Hayes MX4  2010 tárcsafék
Szerinted hasznos?

Benitro avatar
28 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

A fékereje és az adagolhatósága is jó. Ára alacsony. Egyszerű a beállítása.

Hátrány

Nem tapasztaltam.

Tapasztalat

Egyik bicajomon mx4-ek vannak 160-as tárcsával, és ahhoz képest, hogy mechanikus, eléggé jól dolgozik. Igaz street-re használom, nem kell hegyekkel küzdenie, de a fékereje és az adagolhatósága is jó. A hasonlítási alapom egy pár magura julie 180, illetve 160-as tárcsákkal, hát a külömbség elég nagy. De a hidrás magurák ugye jó kis fékek. Ettől függetlenül az árához képest kifejezetten jó fék.

Erre ajánlom

Tárcsától függően szinte minden.

Ennyiért vettem
bicajon volt
Szerinted hasznos?

gjonjon avatar
9 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

nagyon olcsó!! :O legalább olyan megbizható mint 1 bb5-t

jólfog könnyű beállitani:D

Hátrány

nincs

:D

 

Erre ajánlom

dirt,aki szeret streetre fékethasználni akkor neki:D enyhe freeride

Ennyiért vettem
2000 havertol
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

balu_captain avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Nagyon nagyon jó mechanikus tárcsafék és nagyon jó árban van. Ez az első tárcsafékem és immáron 4 és fél éve használom a gyári betéttel és igaz kicsit kopott de tökéletesen fog még mindig. Úgy érzem egy darabig nem fogok váltani =)

Hátrány

Melegszik rendesen és nyújtja a bowdent de ezen kívül semmi mást nem tapasztaltam!

Erre ajánlom

Dirt/Street, város, túrázás, lightos DH

Ennyiért vettem
bicajjal együtt
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

airborne avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • A fékereje brutális
  • A hozzá való V6 tárcsával használtam
  • Jó a hűlése
  • Pofák jól bírják
  • Szép :)
  • Olcsó!!
Hátrány

Nemigazán van, talán, hogy nincs túlbonyolítva a beállítás, de azért pár perc alatt be lehet.

Tapasztalat

Hihetetlen fékerő, 3000 ft a test, én Deore fékkarral ajánlom, sokkal jobb, mint az avid FR5.

A v6 tárcsával kiváló fékerő érhető el vele, az olcsóbb bowdenes fékeket (IO) porba gyalázza!

Nekem előtte ilyen olcsóbb volt, nem is gondoltam volna, hogy bowdenes féknek lehet ilyen ereje!

Ha mindent megveszel hozzá, ott vagy, mint az avid BB5-nél, azt még nem próbáltam, de abban biztos vagyok, hogy az MX4 semmivel sem rosszabb nála.

Erre ajánlom

XC, street, túrázás, város

3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

roly avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Bruutál fékeröö:) nekem nagyon jól fog. Lehet hogy én kifogtam;)

Hátrány

szerintem nincs;)

Tapasztalat

ez az eddigi legjobb fékem szerintem nagyon jól kivan találva az árához képest:)

Erre ajánlom

Én szoktam:DH,FreeRide,Street,Drit

Ennyiért vettem
csere volt
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

codyka avatar
5 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Jó kis fék, és fog mint az állat. Igaz max fél évig. Ha gyári tárcsával, vagy más tárcsával, ha gyári betéttel vagy más betéttel használod akkor is egy fél év után elég rendesen gyengül a hatás. Az előnye az hogy nagyon nagyon olcsó, és sok helyzetben meg tud menteni amiben pl egy shimano belebukna.
Hátrány
Nyújtja a bovdent, mint minden más mechanikus tárcsafék, és max fél évig van max fékhatás. Esőben és hóban elég hamar el kezd sírni, és nehezebb a kar húzása mivel bovdenes
Tapasztalat
Nem rossz. Kezdésnek, vagy taratalék féknek bármilyen bringára jó, de azért össze sem hasonlítható egy hidraulikussal.
Erre ajánlom
Bármire amire csak akarod, de egy biztos, hogy városi és enyhe dirt-re tökéletes
Ennyiért vettem
4000Ft
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

xyrider avatar
23 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

olcsó

ha jól beállitod rettenetet harap :D

Hátrány
nem igazán van
Tapasztalat
3000 forint betéttel újonnan külön a betét 3500 XD én mindig uj féket veszek :D
Ennyiért vettem
3000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gambit88 avatar
5 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Olcsó, megbízható

Könnyen beállítható

Nagyon jól fog

 

Hátrány

Egyelőre hátránya még nálam nem volt ennek a féknek

Remélem nem is lesz...

Erre ajánlom
Fékezésre :)
Ennyiért vettem
3200
Szerinted hasznos?

chevy avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny

Olcsó(mostmár),szemtelenűl olcsó!

Elöl 180-as Ashima tárcsával,pont tökéletessen elég fékhatást ad,városban 1 ujjas használat esetén mondjuk úgy,van blokkolásgátlód és nem álsz fejre..

2 ujjas használatnál észnél kell lenni..veszélyes üzem ,gondoltam mikor megvettem hogy hátra  a 180 előre a 205,de tök felesleges ..

Hátul a 160-al is vigyázni kell mert 1 centis fékkar mozditás és blokkol a kerék..

Shimano Deore fékkarral,és Jagwire fekete teflonos bowdennel használom.

Hátrány

Nehéz már bringaboltban beszerezni,nyávognak,nem akarják megrendelni ..persze vedd meg az újfajtákat 15 k -ér vagy vegyél hidrósat havi fizuért..

Nekem 3000/db volt zsír ujjonan.

Tapasztalat

Felraktam,behúztam a féket,csavar meghúz,fix pofa beállit,fékkar beállit ..ennyi 10perc volt a 2db...és majdnem tökéletes lett utána másnap 0.75mm-es hézagolóval beállitottam,az már gyilok lett..3-4 hónap után a betéteken kopást nem nagyon vettem észre

 

Erre ajánlom

Szinte mindenkinek,nem Dh-ra,meg kökemény használatra,valahol a lihgt terep és kicsit rizikossab erdős,lejtős nem túl extrém helyzetekre..

Ha arra haszálod amire való szerintem tökéletes!

Ár érték arány 10 répa !!

Ennyiért vettem
3000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kredenc14 avatar
8 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
-Nagyon jó fékerő
-Nem nehéz beállítani
-Jó fékkaral iszonyúan jó (Én Avid SD7-essel használom)
-Olcsó
-Egyszinten van a BB5-el (Szerintem)
-1 éve használom a gyári betéttel
-Gyorsan bekopik
Hátrány
Hátránya igazából nincs.

-Nekem az volt hogy havertól vettem és ferdén voltak kopva a betétek és szétnyomta a tárcsát.
Erre ajánlom
-Dirt,Street-re kiváló
-Dh-ra is tökéletes ha nincs pénzed hidrás fékre.
Ennyiért vettem
5500 Fékar,Adapter,Tárcsa
Szerinted hasznos?

egyszervolt avatar
15 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, triálos fenegyerekként használtam
Előny

szerintem nagyon jó féék

én triálra használom arra szerintem kicsit erős de egy kis gyakorlással nagyon jól kitapasztalható

Hátrány

gyorsan kopik de nem vészes

 

Erre ajánlom
mindenre
Ennyiért vettem
2000
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

46-60 (80 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

Nem tartozék


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
fékpofa típusa:

Fémes


 
féktárcsa mérete:

a féktárcsa nem tartozék


 
szín:

Fekete


 
fékbetétcsere:

Szerszámmal


 
fékpofa utánállítás:

Kézi


tömeg:

215 g


Hayes logó

Hayes márka bemutatás

A Hayes márkanevet tárcsafékjeiről ismerhetjük. Elődje, a H&H Products Company 1946-ban alapult. Később a Kelsey-Hayes Company divíziója lett, végül 1984-ben vette fel a Hayes Brake nevet.

A cég nem csak kerékpárokhoz készít tárcsafékeket, hanem ipari alkalmazásokra is, illetve olyan járműipari cégek beszállítója, mint a quad-okat és hójárókat gyártó Polaris, vagy a mindenki számára ismerős Harley Davidson. Az első, 4 dugattyús Kelsey-Hayes fékekkel felszerelt autók 1964-ben gördültek le az összeszerelő szalagokról. 1968-ban a H&H mint verseny-részleg funkcionált a cégnél, dragsterekre és TransAm versenyautókra is készítettek fékrendszereket. 1970. október 23-án a Hayes fékekkel szerelt Blue Flame versenyautó új, 1008,6 km/órás sebességrekordot állított fel. Egy korábbi, félresikerült kísérlet során, a fékezőernyők hibája miatt, a fékeknek 880 km/óráról kellett lelassítaniuk az autót.

A sikerei eredményeként olyan gyártók beszállítója lett a cég, mint a John Deere, JCB, Caterpillar, vagy a Volvo. A kerékpár fékeken 1992-ben kezdett el dolgozni a cég, 1993-ban piacra dobva első ilyen féküket.

A Hayes cégcsoporthoz tartozik több kerékpáros márka is, úgymint a kerékalkatrészeket gyártó SunRims, vagy a teleszkópgyártó Manitou. A cég szponzoráltjai közt rengeteg kerékpáros csapat megtalálható, többek közt a magyar Cube-Csömör KSK.

1-5 (5 kérdés)

Kérdések Statisztika
Hayes MX4: ki-milyen betétet használ ?
5 válasz
utolsó: 2013. márc.
Dia Tech bmx fékkar használható Hayes MX4 tárcsafékkel?
15 válasz
utolsó: 2012. dec.
Shimano RT62 tárcsához milyen MX4 és Juicy 3 fékbetét kellene?
4 válasz
utolsó: 2012. júl.
Jó mechanikus tárcsafék (b5 és bb7-en kívül)? Hayes MX4, MX2 jó-e?
4 válasz
utolsó: 2012. jún.
Trail használatra Hayes MX2 vagy MX4?
4 válasz
utolsó: 2013. jún.
1-5 (5 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Hayes MX4 termékkel kapcsolatban: