Olcsó, és jó a tárcsa hűtése.
Nehéz, gyenge a fékereje, gyanús hangokat produkál. Adagolása nagyon gyenge, elég csúszós.
Szeretnék megszabadulni tőle.
Hétvégi kiruccanásokra gurulgatós bringásoknak.
Olcsó, és jó a tárcsa hűtése.
Nehéz, gyenge a fékereje, gyanús hangokat produkál. Adagolása nagyon gyenge, elég csúszós.
Szeretnék megszabadulni tőle.
Hétvégi kiruccanásokra gurulgatós bringásoknak.
-Nagy fékereje van,hayes "V" tárcsákkal abszolút bevált,de nemrég újítottam 1 acorra,azzal is rendesen fog.
-Adagolhatósága nagyszerű,mindig el tudom találni,mennyit kell húzni hogy az adott helyzetbe megálljak.Volt,amikor azt hittem,már nem tudom tovább húzni,és beszállok a bozótba,de még lehetett,és brutálisan megfogott.
-Elég könnyű beállítani:a jobb oldali pofát lehet mozgatni 1 imbusszal,valamint a felfogatásánál lehet mozgatni,így tökéletesen beállítható.
-Hát elég hamar felmelegszi,pláne ha jó nagyokat fékezek vele,de ez nem megy a fékerő rovására,ugyanolyan jól fog.
-Már 1 éve használom,a pofák kb. 60% állapotban vannak,ez szerintem jónak mondható.
-1 kis hátrányról tudok beszámolni,mégpedig a régi 180-as tárcsával elöl folyton zavaró "zörgést" hallatott,főleg aszfalton,ami valószínűleg azért volt,mert elérte a pofát.És ha víz éri,gyötrelmes hangja lesz,hóban nem ajánlatos gyötörni,bár a rémes hang ellenére ott is fog.
-Már elég nehéz beszerezni.
Nem értettem a tárcsafékekhez,amikor ezt vettem,1 barátom ajánlotta,és nagyon jó döntés volt.Ez az első tárcsás fékem,de jobbat nem is tudok elképzelni.Számomra nagyon bejött. :D
Mindenre.Nekem FR-ra tökéletesen megfelel,bírja a kemény fékezéseket,jól meg lehet vele állni.
Brutális fékerő és jó adagolhatóság. Bekopási idő szinte nincs. Lassításkor tárcsa nem hajlandó rezonálni. Gyári fékpofák iszonyatosan hosszú életűek. Egyszerű darab. Hátul 5-ös inbusz kulccsal tolod a pofát elöl meg bowden-feszítés. Patent egy darab.
Hayes tárcsa amit lehet hozzá kapni könnyen hajlik.
EDIT: A belső pofa csak állítható.
Ennyi pénzért egy ilyen féket kapni szinte már mesébe illő. Minden kedves kétkerekűnek nyugodt szívvel ajánlom.
EDIT: A véleményező verseny keretében frissítem a legtöbb hozzászólásomat. Két év telt el mióta használni kezdtem a féket. (használtan)
Igen azóta is azt használom és még a gyári pofák vannak benne, gyári tárcsa. Egyszerűen kitűnő darab. Iszonyatos élettartam és megbízhatóság. Egy csavart nem kellett állítanom rajta.
dirt/street/FR/visszafogottabb DH
Adjátok neki!
Brutálisan fog, könnyen szerelhető. A betéteket mágnes tartja a helyén, nem zörögnek/ciripelnek.
Jól adagolható, közel 2 év alatt kopást még nem tapasztaltam.
Tartós használat mellett talán egy picit a bowden megnyúlt, de ennyi. Mást tényleg nem tudok.
Mechanikus, egyszerű szerkezetű fék, de épp ezért hibátlanul teszi a dolgát. Haverom szintén Hayes olajos féke már harmadszor rossz, pedig egyszerre vettük a bringákat. Átlagos használatra nem kell ettől jobb fék.
Utca, terep, bármi.
A fékereje és az adagolhatósága is jó. Ára alacsony. Egyszerű a beállítása.
Nem tapasztaltam.
Egyik bicajomon mx4-ek vannak 160-as tárcsával, és ahhoz képest, hogy mechanikus, eléggé jól dolgozik. Igaz street-re használom, nem kell hegyekkel küzdenie, de a fékereje és az adagolhatósága is jó. A hasonlítási alapom egy pár magura julie 180, illetve 160-as tárcsákkal, hát a külömbség elég nagy. De a hidrás magurák ugye jó kis fékek. Ettől függetlenül az árához képest kifejezetten jó fék.
Tárcsától függően szinte minden.
nagyon olcsó!! :O legalább olyan megbizható mint 1 bb5-t
jólfog könnyű beállitani:D
nincs
:D
dirt,aki szeret streetre fékethasználni akkor neki:D enyhe freeride
Nagyon nagyon jó mechanikus tárcsafék és nagyon jó árban van. Ez az első tárcsafékem és immáron 4 és fél éve használom a gyári betéttel és igaz kicsit kopott de tökéletesen fog még mindig. Úgy érzem egy darabig nem fogok váltani =)
Melegszik rendesen és nyújtja a bowdent de ezen kívül semmi mást nem tapasztaltam!
Dirt/Street, város, túrázás, lightos DH
Nemigazán van, talán, hogy nincs túlbonyolítva a beállítás, de azért pár perc alatt be lehet.
Hihetetlen fékerő, 3000 ft a test, én Deore fékkarral ajánlom, sokkal jobb, mint az avid FR5.
A v6 tárcsával kiváló fékerő érhető el vele, az olcsóbb bowdenes fékeket (IO) porba gyalázza!
Nekem előtte ilyen olcsóbb volt, nem is gondoltam volna, hogy bowdenes féknek lehet ilyen ereje!
Ha mindent megveszel hozzá, ott vagy, mint az avid BB5-nél, azt még nem próbáltam, de abban biztos vagyok, hogy az MX4 semmivel sem rosszabb nála.
XC, street, túrázás, város
Bruutál fékeröö:) nekem nagyon jól fog. Lehet hogy én kifogtam;)
szerintem nincs;)
ez az eddigi legjobb fékem szerintem nagyon jól kivan találva az árához képest:)
Én szoktam:DH,FreeRide,Street,Drit
olcsó
ha jól beállitod rettenetet harap :D
Olcsó, megbízható
Könnyen beállítható
Nagyon jól fog
Egyelőre hátránya még nálam nem volt ennek a féknek
Remélem nem is lesz...
Olcsó(mostmár),szemtelenűl olcsó!
Elöl 180-as Ashima tárcsával,pont tökéletessen elég fékhatást ad,városban 1 ujjas használat esetén mondjuk úgy,van blokkolásgátlód és nem álsz fejre..
2 ujjas használatnál észnél kell lenni..veszélyes üzem ,gondoltam mikor megvettem hogy hátra a 180 előre a 205,de tök felesleges ..
Hátul a 160-al is vigyázni kell mert 1 centis fékkar mozditás és blokkol a kerék..
Shimano Deore fékkarral,és Jagwire fekete teflonos bowdennel használom.
Nehéz már bringaboltban beszerezni,nyávognak,nem akarják megrendelni ..persze vedd meg az újfajtákat 15 k -ér vagy vegyél hidrósat havi fizuért..
Nekem 3000/db volt zsír ujjonan.
Felraktam,behúztam a féket,csavar meghúz,fix pofa beállit,fékkar beállit ..ennyi 10perc volt a 2db...és majdnem tökéletes lett utána másnap 0.75mm-es hézagolóval beállitottam,az már gyilok lett..3-4 hónap után a betéteken kopást nem nagyon vettem észre
Szinte mindenkinek,nem Dh-ra,meg kökemény használatra,valahol a lihgt terep és kicsit rizikossab erdős,lejtős nem túl extrém helyzetekre..
Ha arra haszálod amire való szerintem tökéletes!
Ár érték arány 10 répa !!
szerintem nagyon jó féék
én triálra használom arra szerintem kicsit erős de egy kis gyakorlással nagyon jól kitapasztalható
gyorsan kopik de nem vészes
Fekete
215 g
A Hayes márkanevet tárcsafékjeiről ismerhetjük. Elődje, a H&H Products Company 1946-ban alapult. Később a Kelsey-Hayes Company divíziója lett, végül 1984-ben vette fel a Hayes Brake nevet.
A cég nem csak kerékpárokhoz készít tárcsafékeket, hanem ipari alkalmazásokra is, illetve olyan járműipari cégek beszállítója, mint a quad-okat és hójárókat gyártó Polaris, vagy a mindenki számára ismerős Harley Davidson. Az első, 4 dugattyús Kelsey-Hayes fékekkel felszerelt autók 1964-ben gördültek le az összeszerelő szalagokról. 1968-ban a H&H mint verseny-részleg funkcionált a cégnél, dragsterekre és TransAm versenyautókra is készítettek fékrendszereket. 1970. október 23-án a Hayes fékekkel szerelt Blue Flame versenyautó új, 1008,6 km/órás sebességrekordot állított fel. Egy korábbi, félresikerült kísérlet során, a fékezőernyők hibája miatt, a fékeknek 880 km/óráról kellett lelassítaniuk az autót.
A sikerei eredményeként olyan gyártók beszállítója lett a cég, mint a John Deere, JCB, Caterpillar, vagy a Volvo. A kerékpár fékeken 1992-ben kezdett el dolgozni a cég, 1993-ban piacra dobva első ilyen féküket.
A Hayes cégcsoporthoz tartozik több kerékpáros márka is, úgymint a kerékalkatrészeket gyártó SunRims, vagy a teleszkópgyártó Manitou. A cég szponzoráltjai közt rengeteg kerékpáros csapat megtalálható, többek közt a magyar Cube-Csömör KSK.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Hayes MX4: ki-milyen betétet használ ? |
5 válasz
utolsó: 2013. márc.
|
Dia Tech bmx fékkar használható Hayes MX4 tárcsafékkel? |
15 válasz
utolsó: 2012. dec.
|
Shimano RT62 tárcsához milyen MX4 és Juicy 3 fékbetét kellene? |
4 válasz
utolsó: 2012. júl.
|
Jó mechanikus tárcsafék (b5 és bb7-en kívül)? Hayes MX4, MX2 jó-e? |
4 válasz
utolsó: 2012. jún.
|
Trail használatra Hayes MX2 vagy MX4? |
4 válasz
utolsó: 2013. jún.
|