Megfelelő fékerő(megfelelő betéttel..)LX Dual Control 2 ujjas fékváltó karral használom.Jól adagolható,semmi rezonancia.Felszerelése,beállitása egyszerűen,gyorsan kivitelezhető.A betétek távolság állitása minkét oldalról megtehető.Nagyobb lefelé száguldás után sem tapasztaltam,a szokásos üzemi hőmérsékletnél sokkal magasabb értéket.(Ez aszfalton értendő,hegyen lefelé jobban megviselődne,ott magasabb hőfokon dolgozna)..Erős rugó,minőségi csavarok.,egyszerű,letisztult forma,matt fekete festés,amely nem kopik,nem pereg.160-s tárcsával használom,azt biztosan megfogja.A fékbetéteket könnyen ki lehet venni a féktestből csere,vagy tisztitás céljából,azok a bekopás után jól fognak..Bowdenes,igy kicsi a hiba lehetőség,egyszerű karbantartás.Könnyebb az elődjénél (BR-M415)
A féktestre nincs panaszom.
A gyári fékbetét kb.100km után kezdtek elfogadhatóan fogni.Viszont a bekopással együtt megjött a hangja is a betétnek.Szörnyű hangokat ad ki.Nyikorgás,visitás,"dörzsölés",stb...Kivettem,megcsiszoltam(400-s vizes),egy darabig kuss volt,aztán megint a "zene".
Csere valami normálisabbra.
Egyszerűsége miatt országútra elegendő(160-s tárcsával).Használtam,szereltem már szinte az összes fékrendszert,tudom mi a különbség közöttük használhatóságban,és a szerviz igényükben.A bowdenest egyszerűen lehet házilag szervizelni.Az olajoshoz már a legtöbb bringásnak a szervire van szüksége.Mivel ismerem a Shimano BR-s szériáját,igy bátran felszereltem a gépemre.Az Avid duplája az árban,de országúton nem tud még egyszer annyit.5 évig nyúztam az Avid BB5-t.Jó fék,de felesleges aszfaltra az árnak a dupláját kiadni érte.(szubjektiv...)Ha valaki úgy érzi,hogy jó lenne többet kihozni a BR-M416A-ból, a 160-s tárcsát cserékje le 180-ra.
Egyszóval,egy megbizható,kevesebb pénzel rendelkezők számára is elérhető tárcsafék.
Városban,országúton.túrára, terepre...