Hayes MX4 tárcsafék

80 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2012.08.)
  • Listaár: 8.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-15 (80 vélemény)
Rendezés

Pjotr8008 avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagy fékerő,

Jól adagolható,

Nincs olajcsere, 

Használtan olcsó ahogy néztem, 

Egyszerű működés.

 

Hátrány

Gyakori beállítást igényel (nem bonyolult),

Vízesen baromi hangos (lehet nem minden tárcsával),

Drága betét.

Tapasztalat

Alapvetően nem rossz kis fék, csupán a mechanikus fékek sajátosságaiból adódó gyakori beállítás szükségessége miatt váltam meg tőle (valamint hidraulikusra váltás miatt)! Ugyebár a mechanikus tárcsafékeknek csak 1 munkahengere van, ami fékezéskor ráhajlítja a tárcsát a másik betétre. Ez folyamatos vetemedést okoz a tárcsán, ami cicergést, fokozott esetben fogást eredményez (tárcsaegyengetés, nyeregpozícionálás)! Fokozott igénybevétel esetén ez a jelenség gyakori probléma, akár napközben is szükségessé teszi a beavatkozást! A maga nemében jónak minősíteném.

Erre ajánlom

Túrákra, kis xc-re v-fék helyett, mivel vizesen is megállít. Egy olajossal azért nem egyenrangú!

Ennyiért vettem
Bringán volt
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lalee74 avatar
6 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Fékereje meggyőző, jól adagolható. (kell még valami egy féknél?)

Egy ütős érv: nem levegősödik. SOHA NEM!

Hátrány

Kicsit macerás beállítani.

Nincs ráíva: Deore XT.......

Tapasztalat

Nem vagyok egy lightrider (85kg) de nincs kifogásom a fékerő, és az adagolhatóság ellen sem.

Az tény, hogy egy darabig el kell pöcsölni a precíz beállításával, de ha egyszer sikerült jó darabig nincs rá gond.

Fékbetétek tartósnak mondhatóak, és a tárcsát sem eszi vészesen (Hayes MX8 elől és Avid Clean Sweep hátul). 

Erre ajánlom

Hobbi XC.

Fékút végén történő megállásra.

Ennyiért vettem
20000/szett
Csatolt képek
Hayes MX4 tárcsafék
Hayes MX4 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NorBEE300 avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • olcsón beszerezhető
  • gyakorlat nélkül is könnyű ráérezni a használatára
  • igen meggyőző fékerő
Hátrány

Csak az egyik oldali pofát működteti, ha nincs jól beállítva, akkor a tárcsát hajlamos feszíteni, neadj' uram elhajlítani.

Tapasztalat

Ez az első tárcsafékem, amit használok. 160-as Shimano tárcsákkal használom, hamar ráéreztem a használatára. Könnyen használható, pontosan adagolható. Egy Magura Julie-t már próbáltam, illetve jó adag V-féket (Shimano, Saccon, Trinity és a többiek), tehát ezekhez tudok viszonyítani. V-fékhez képest brutális fékerő, az olajostól elmarad ugyan, de az én bringázási stílusomhoz ez a fék több mint elegendő. Mivel nem sok lehetőségem van hegyekben bringázni, így még a hegyi teszt várat magára. Ott majd több lehetőség lesz kitapasztalni a tudását. Kíváncsi leszek, mennyire fog melegedni, mennyire romlik a fékerő, de ez még a jövő zenéje. Az eddigi tapasztalatok alapján nekem tökéletesen megfelel és teszi a dolgát.

 

2014.06.14.

 

Egy kis frissítés. Volt használat, állítgatás, fékbetét csere. 5-ös imbusszal gyakorlatilag atomjaira szedhető. A betétcsere gyerekjáték, mágneses betétrögzítés jellemzi. Poénra jó megoldás, nem kell mókolni semmit. Bekopva nagyon jól fog, jelenleg a2z fékbetétek vannak erre a célra beszerelve. Kevésbé blokkol ezzel a betéttel, mint a gyárival. SL-M590 Deore fékkarral jól dolgoznak egy műszakban, nem vesznek össze :). Egyszerű szerkezet, karbantartásmentes cucc, meggyőző fékerő, masszív felépítés. Fél év használat után nagyon megszerettem.

 

2014.08.24.

Túl vagyok tömény 4 napos igazi mátrai bringázáson. Most kezdtem igazán ráérezni a fékre. Új betétekkel és új fékkarokkal már egész jól bánok vele. Deore fékkarral adagolhatóbb lett, viszont erősebb is. Organikus betéttel még tutibb lett. Mátraszentlászlóról több mint 60-nal pirítottam lefele és megfogott minden zokszó nélkül.

Erre ajánlom
  • XC
  • városi használat
  • trekking
Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Hayes MX4  2009 tárcsafék
Hayes MX4  2009 tárcsafék
Hayes MX4  2009 tárcsafék
betétcsere előtt
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Lombucman avatar
38 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Én hátsó fékként használom és nagyon jól fog a Hayes MX4. 
  • 160-as Promax tárcsával használom
  • Esőben nem nyikorog és akkor is jól fog.
  • Gyári fékbetétek lassan kopnak.
  • Shimano V-Brake fékkarral használom és elég jó.
  • Nem melegíti fel a tárcsát a MX4.
Hátrány
  • Abszolút semmi.
Tapasztalat

Ez egy nagyon jó bovdenes tárcsafék csak ajánlani tudom!!!

Erre ajánlom

Városba túrákra akár még terepre illetve versenyre is tudom ajánlani.

Ennyiért vettem
Kerón volt.
Csatolt képek
Hayes MX4 tárcsafék
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sipi88 avatar
61 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

160-as tárcsával használom, de így is nagyon erősen fog. 4 fajta tárcsafékkel volt dolgom eddig, ezek közül nagyon messze ez a legjobb. Jól adagolható és megbízható.

Hátrány

Nincs neki hátránya, a BB5-nél százszor jobb, vegyétek nyugodtan.

Ennyiért vettem
első fékkel eggyüt vettem
Csatolt képek
Hayes MX4 tárcsafék
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

te0m0 avatar
48 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Nagyon erős fékhatást lehet vele elérni
  • Jól néz ki
  • Csendes (megfelelő beállítás mellett)
Hátrány
  • Nem lehet finoman állítani, csak imbusz kulccsal, így a tökéletes beállításhoz sokat kell foglalkozni vele, vagy kell egy kis szerencse...
  • Mechanikus fékek klasszikus betegségéhez hűen ezen is csak az egyik fékbetét mozog, ami a másik álló betétre nyomja rá a tárcsát meghajlítva azt
  • Gyakran kell állítani (én kb 2 hetente beállítom)
Tapasztalat

A gyári fékbetétek is elég jók, de a pótlásuk egy vagyon. Én BBB betéttel pótoltam és lényegesen jobb fékerőt sikerült vele elérnem.

Egész csendes, amíg megfelelően be van állítva, viszont viszonylag gyakran kell állítani.

Kapott már sokat az élettől, mégis tartja magát és megbízhatóan működik.

Egyszer hosszú intenzív fékezésnél cserben hagyott, mert túlhevült a tárcsa és a fékbetét. Akkor olyan volt, mintha olaj került volna a tárcsa és a betét közé... Szerencsére nem jött semmi, de tanulságos eset volt, mindenkinek ajánlom, hogy ismerje meg biztonságos körülmények közt a fék felső határát!

Erre ajánlom

Városban biztonságos közlekedéshez bármilyen időjárási körülmények közt.

Csatolt képek
Hayes MX4  2007 tárcsafék
Hayes MX-4 2007
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

atesz994 avatar
48 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

jó kis olcsó megbízható mechanikus fék

 

a pofái nem nagyon kopnak, bár ez a fékezés mennyiségétől függ leginkább 

 

olcsó és ahhoz képest jó 

 

jól adagolható

 

beallítani is elég könnyű, (nekem 5 percet vett igénybe a felszereléssel együtt :D )

 

ha vizes ciripel, de melyik fék nem ? 

Hátrány

a fix pofát csak imbusszal lehet állítani ellentétben a bb5-el ahol kézzel is, de mivel nem sűrűn kell ezért nem akkora hátrány ez

Erre ajánlom

dirt-street

Ennyiért vettem
5000 tárcsával és adapterrel
Csatolt képek
Hayes MX4  2009 tárcsafék
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

TrtPatrik avatar
14 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nagyon jól fog, könnyen állítható és adagolható egy jó fékkar mellett. Dh-ra használtam hátul arra tökéletessen megfelelt.

Hátrány

Nehézkes bele betétet találni.

Tapasztalat

Szerintem nem rossz ez a Hayes tárcsafék nekem bejött :)

Erre ajánlom

Dirt, Dh, Xc, Fr

Ennyiért vettem
Bringán volt
Csatolt képek
Hayes MX4  2010 tárcsafék
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

RuSSeLL avatar
218 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

olcsó és kiválóan fog az MX4. nem forrósodik túl, és szép a színe is. knnyen és precízen állítható és bovdenes ami csak nekem előny:) harapni is tud és mágneses a felfogatása a pofáknak

 

Hátrány

könnyen lejön a festék, nehéz de ezt leszámítva megállít és nem kell érte milliókat fizetni :D

Ennyiért vettem
4000
Csatolt képek
Hayes MX4  2011 tárcsafék
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nitroboy avatar
68 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

szép kialakitás, harapós, tartós fékbetétek, jó a szine, könnyü beállitani, hamar bekopik, és ha vizes akk is fog az MX4, csak érdekes hangja van..

 

update: mikor felszereltem őket, aznap 3x mentették meg az életem, nekem ez elég volt.  betétek lassan kopnak, időnként érdemes a fékport kifujni a féknyeregből, főleg az elsőből. vizesen csak rövid ideig sír, utána csendben harap a tárcsára az MX4. 

Hátrány

szinte seholselehetkapni, a fékbetét többe kerül bele mint az egész fék xD...mástnemtok

Erre ajánlom

street, dirt, light dh, xc, cc, am..

Ennyiért vettem
havertól kölcsönbe :D
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rubiks avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Elég olcsó a Hayes MX4, az elején nem nagyon fogott még nekem, de aztán bekopott és   :P tehát jól fog. Ciripelést vagy bármi egyéb hangot nem adot ki nekem nagyon jó kis fék: )

Hátrány

Szerintem olyanok nincsenek neki : D 

Erre ajánlom

Kezdő bicikliseknek sztem kitűnő.

Enyhe DH, dirt, de sztem mindenre jó 

Ennyiért vettem
kevesebb mint 5000 ft
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Petrow avatar
6 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

olcsó
lassan kopó betétek
jól adagolható ez a Hayes tárcsafék
fékereje erős

Hátrány

vizesen hajlamos visítva fékezni amíg a betétek letolják a vizet a tárcsáról
viszonylag hamar felmelegszik a tárcsa, de fékerőt igen kis mértékben veszít

 

Tapasztalat

Első tárcsafékem ez a fék volt. A fék pontos beállítása és a fékbetétek bekopása után, meglepően jól fog. Azóta a másik biciklimen egy avid juicy five-ot használok, amihez viszonyítva az mx4-es arányosan gyengébb, de mégis mechanikus fék létére, ha kell határozott és adagolható a fékereje a gyári 160mm-es tárcsával amivel használom. A fékbetétek lassan kopnak, több mint 8000 km után kb 30-50%osak a betétek, és nem az alföldön használom, nem egyszer lassított 60-70km/h-ás gurulásból. Ár/érték-ben nálam tuti nyerő. Nem egy bb7, de az ára sem. Ismerősöm bb5-ös avid fékével összehasonlítva, kérdés nélkül győztes versenyző az mx4-es.
Cross biciklin használom, főként betonozott úton , de szerintem az erdőben is megállja a helyét.

Erre ajánlom

Hobbi felhasználástól sport felhasználásig, cross bicikliktől az mtb-kig.

Ennyiért vettem
Biciklin volt
Csatolt képek
Hayes MX4  2010 tárcsafék
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Josii93 avatar
53 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

a fékereje mechanikushoz képest kiválló
könnyen lehet adagolni, de ez mondjuk beállítás kérdése
beállítás nálam kb 5 perc volt
gyári betétekkel nagyon jól fog ez a Hayes tárcsafék, a meleg hatással van rá, de ugyanúgy megfog
gyári betétek nekem lassan 1 évesek, és még mindig van rajta "anyag" (kb 40%)
 

Hátrány

Hátránya egyáltalán nincsen!
maximum ha túlhúzod a bovden befogató csavart, akkor könnyen kimegy a menet belőle.
más tényleg nincs.

Tapasztalat

nagyon olcsón sikerült hozzájutnom (újonnan 3510ft, betétekkel)
sokkal jobb a Hayes MX4 mint egy avid bb5, ezt könnyebben beállítom, hamarabb be koptak a betétek, kb 1-2 óra.
 

Erre ajánlom

mindenre!

Ennyiért vettem
3510
Csatolt képek
Hayes MX4  2011 tárcsafék
6 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dominikhorvath avatar
38 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-olyan mint a satu
-jól fog
-harap
-jó fékpofa
-sok állíthatósági lehetőség
-jó adagolhatóság még shimano karral is
-gyári tárcsával a legjobb az MX4
-nem nagyon kopnak el a betétek!
-semmi nyikorgás

Hátrány

nincs neki!!!!!! 

Tapasztalat

simán felveszi a harcot a BB5-tel de szerintem csak annyival jobb ez az MX4 hogy mind2 pofa állítható! én a 2 fék között csak ennyit tapasztaltam viszont beállítva a legjobb bovdenes tárcsafék a BB5-tel együtt!!

Erre ajánlom

mehet amire csak szeretnég

Ennyiért vettem
haver bicóján van (UMF H1 Steel Team)
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

m.zoli avatar
62 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Rettentően erős. Feltettem előre és kb 10 km/h sebességgel leblokkolta a tárcsát majdnem borulás...

hátul is simán blokkol.

Én sztem a betét nem nagyon kopik.

ha új akkor bekell koptatni és csak utána állítsd be( vigyázz a bekoptatásnál!!!!)

Ha már itt vagyok hamar bekopik.

Nekem nagyon olcsó volt az MX4.

brutál jó na és azért mégiscsak Hayes :D

SIMÁN VETEKSZIK A BB5-tel !!!!!!

 

Hátrány

Nem nagyon van.

Bár annyi hogy a bovdenrögzítő csavart ha nagyon ráhúzod akkor benne marad a bovden nyoma :/

 

Tapasztalat

2012 !!!! : meg kellett csiszolnom a féket mert felraktam előre a dj3-ra. hát még nem adja magát könnyen ! de így már jó lesz :)

Erre ajánlom

xc, dirt enyhe-közép Dh

Ennyiért vettem
3000+posta( vaterán :) )
Csatolt képek
Hayes MX4 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (80 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

Nem tartozék


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
fékpofa típusa:

Fémes


 
féktárcsa mérete:

a féktárcsa nem tartozék


 
szín:

Fekete


 
fékbetétcsere:

Szerszámmal


 
fékpofa utánállítás:

Kézi


tömeg:

215 g


Hayes logó

Hayes márka bemutatás

A Hayes márkanevet tárcsafékjeiről ismerhetjük. Elődje, a H&H Products Company 1946-ban alapult. Később a Kelsey-Hayes Company divíziója lett, végül 1984-ben vette fel a Hayes Brake nevet.

A cég nem csak kerékpárokhoz készít tárcsafékeket, hanem ipari alkalmazásokra is, illetve olyan járműipari cégek beszállítója, mint a quad-okat és hójárókat gyártó Polaris, vagy a mindenki számára ismerős Harley Davidson. Az első, 4 dugattyús Kelsey-Hayes fékekkel felszerelt autók 1964-ben gördültek le az összeszerelő szalagokról. 1968-ban a H&H mint verseny-részleg funkcionált a cégnél, dragsterekre és TransAm versenyautókra is készítettek fékrendszereket. 1970. október 23-án a Hayes fékekkel szerelt Blue Flame versenyautó új, 1008,6 km/órás sebességrekordot állított fel. Egy korábbi, félresikerült kísérlet során, a fékezőernyők hibája miatt, a fékeknek 880 km/óráról kellett lelassítaniuk az autót.

A sikerei eredményeként olyan gyártók beszállítója lett a cég, mint a John Deere, JCB, Caterpillar, vagy a Volvo. A kerékpár fékeken 1992-ben kezdett el dolgozni a cég, 1993-ban piacra dobva első ilyen féküket.

A Hayes cégcsoporthoz tartozik több kerékpáros márka is, úgymint a kerékalkatrészeket gyártó SunRims, vagy a teleszkópgyártó Manitou. A cég szponzoráltjai közt rengeteg kerékpáros csapat megtalálható, többek közt a magyar Cube-Csömör KSK.

1-5 (5 kérdés)

Kérdések Statisztika
Hayes MX4: ki-milyen betétet használ ?
5 válasz
utolsó: 2013. márc.
Dia Tech bmx fékkar használható Hayes MX4 tárcsafékkel?
15 válasz
utolsó: 2012. dec.
Shimano RT62 tárcsához milyen MX4 és Juicy 3 fékbetét kellene?
4 válasz
utolsó: 2012. júl.
Jó mechanikus tárcsafék (b5 és bb7-en kívül)? Hayes MX4, MX2 jó-e?
4 válasz
utolsó: 2012. jún.
Trail használatra Hayes MX2 vagy MX4?
4 válasz
utolsó: 2013. jún.
1-5 (5 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Hayes MX4 termékkel kapcsolatban: