Shimano Deore tárcsafék

22 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 27.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-15 (22 vélemény)
Rendezés

UrbanDonat avatar
1 vélemény
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2020, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-Egész jó fékerő 

-Egész jó ár 

-Kiváló adagolás 

-Az állítása az előző fékemhez képest jobb

-A fékkar nagyon szép, 2 újjas, Servo wave

-Könnyű légtelenítés 

-az előző generációja fékpofáit tudja fogadni. (Ice tech)

-még fémes fékpofával sem adott ki nálam zavaró, ciripelő hangokat 

 

 

 

 

 

 

 

Hátrány

könnyen levegősödik, az első féknyerget kicseréltem 1 magura mt5 féknyeregre, ezzel a fékerővel már el lehet menni komolyabb terepekre is. Másnak is ezt ajánlom, hogy cseréljék ki a féknyerget.

Tapasztalat

Az előző fékem: elől avid juicy 5, hátul elixire 3 volt, ahogy fentebb is írtam sokkal jobb a deore M6100 nak az állíthatósága. A fékerőben is van különbség. A deore szebb. Először resin fékpofával használtam, utána fémessel. Elég sok különbség van a két fékpofa közt, termeszetesen a fémes javára. Avid tárcsákkal használom elöl 200mm hátul 160mm. 

Erre ajánlom

Sima resin fékpofával: városba rohangálás, xc, trail

Fémes fékpofával (ice tech): enduro, fr

 

Ennyiért vettem
55000
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rcs2003 avatar
78 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Az eddigi legmegbízhatóbb fékrendszerem. (való igaz, nem sokat próbáltam)

-ZÉRÓ szervízigény két év használat alatt

-Jó fékerő, egyujjas fékezés, jó adagolhatóság, a fogáspont pozíciója imbusszal állítható

-I-spec kivitel, egy bilincsen nyugszik vele a váltókarom. Esztétikailag és praktikum szempontjából is nagyon jó.

-Ha le akarod venni a kormányról, nem kell a markolatot levenni mivel bilincses a rögzítése.

-Két év után is olyan mintha új lenne, dugattyúk ugyanúgy mozognak. (természetesen tisztán tartom, nem úszik koszban)

Hátrány

-Kicsit sérülékenynek tűnik a kar, erősen húzogatva hajlik a fékkar teste (egyébként nem kell ilyen erősen húzogatni hogy fogjon, de mégis fura). Valahol olvastam hogy aki így rángatja, annak a feszülés miatt megnyílhat az olajtartályt lezáró fedélnél és elfolyhat némi olaj, én semmi ilyet nem tapasztaltam.

Nem tudok egyéb hátrányt említeni.

Tapasztalat

Elsősorban a Deore M615-ös gyári fékszettről van szó, ez a sajátom. Mivel az Alföldön élek így meglehetősen keveset fékezek, valamint évente néhány hegyes-völgyes tekerés és mtb maraton van ami szóba jön. Gyakorlatilag a gyári gyantás fékpofák vannak benne két éve, cserétől még nagyon messze állnak. A fékolaj is az ami gyárilag bele volt töltve. Semmi problémám nincs ezekkel a fékekkel. Két éve úgy vannak ahogy felraktam őket, teszik a dolgukat. Nyáron építettem egy bringát az utódjával, M6000-es fékszettel. Ugyanezt tudom elmondani ezekről is mint a 615-ösről. Felrakod és elfelejted. A 6000-esnek szebb kialakítású a fékkarja, de funkcionalitásában ugyanaz. (Én az első+hátsó 615-ös fékszettet együtt vettem újonnan 28000-ért itt bolhán egy kollégától, a 6000-es első+hátsó szettet már boltból, ~40ezer környékén volt az ára ha jól emlékszem)

Erre ajánlom

Lightos, közepes XC használattal bezárólag bármire!

Ennyiért vettem
28000
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

RakkLevi avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Hatalmas fékerő 
  • Szép 
  • Ha nem eredeti csővel veszed akkor olcsó 
  • Könnyű légteleníteni 
  • Belemennek az ice-tech betétek 
Hátrány
  • Nem adagolható 
  • A légtelenítő port a féktesten elég rossz megoldással van megcsinálva
Tapasztalat

Mindenkinek ajánlom ezt a Shimano Deore m6000 csodát.Fog mint a  rohadás és elérhető áron van. A légtelenítés nagyon könnyű és viszonylag ritkán kell csinálni. Most már van ennél újabb fék a Deore szériában, de ez még mindig állat. Ha ilyen puha adagolható fék kell akkor menj el Sram vagy Avid bácsiékhoz és ott nézelődj. 

Erre ajánlom
  • Xc
  • Város 
  • Nem túl erős Trail ride-ra 
Ennyiért vettem
22000
6 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

trancegod avatar
10 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Viszonylag megfelelő áron lehet hozzájutni, könnyű felszerelés, és jó kezelési tulajdonságokkal.

Fékerő rövid fékezéskor kiváló, de hosszabbaknál érezhetőek a kisebb rázások (de ez a betéttől és a tárcsától is függhet - nálam gyári betét és Formula 160-as tárcsával volt).

I-spec felfogatás és a széles körű kompatibilitás.

 

Hátrány

Egyszerre használtam egy Formula R1X-et és egy BR-M615-öst a bringán, és érezhető volt a különbség a Formula javára. Nekem nem vált be az azonnali fogás, hiányolom az adagolhatóságot.

Hosszabb fékezések után kis mértékű nyúlás és enyhe fogáspont vándorlás.

Fékvezeték nem elég merev, kissé túlságosan hajlékony.

 

Erre ajánlom

XMO, túra.

Ennyiért vettem
Kerékpárba volt
Mért tömeg
623 g
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

PunishR avatar
11 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

BR-M615

  • nagyon jó ár/érték arány
  • jól adagolható
  • erős
  • szép kivitel
Hátrány
  • talán csak az, hogy imbusz kulcs kell a fogáspont után/beállításához
Tapasztalat

Jó véleményeket olvastam róla és ezeket csak megerősíteni tudom, szerintem a legjobb ár/érték arányú fék jelenleg a piacon.

Erre ajánlom

Első sorban hobbi célra.

Ennyiért vettem
26000
Csatolt képek
Shimano Deore  2014 tárcsafék
BR-M615
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gerzson6875 avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

fékerő megfelelő. Dh-ra illetve városban használom, 4dugattyús code-ról váltottam erre, nem sok különbség van gyári betétekkel sem, persze azért van. meg kell szokni 

jó ár érték arányú fékek.

Hátrány

csavaros pofa rögzítés jó lenne. mint az slx-ben, de ezt meg lehet oldani

 

Tapasztalat

jó fékek, megéri az árát, kevésbé bajosak mint az elixirek, persze kinek mi..

 

Erre ajánlom

mindenre

2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sanyiiiii avatar
39 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-nagyon jó fékerő
-jól adagolható
-állítható a kartávolság
-baromi forró tektro tárcsánál sem éreztem hogy vesztett volna az erejéből
-teljesen halk

Hátrány

-karon a légtelenítő csavarról kopik a festés
-fékcső minőségétől nem vagyok elájulva
-itthon drága

Tapasztalat

Nekem a 615-ös széria van 160-as tektro tárcsával. Előtte egy Kelly's Helix 3 fékszett volt fent, ahhoz képest ég és föld a különbség. Kettő ujjas fékkar bőven elég. Nagyon szépen adagolható, köves meredek, vízmosásos úton se csúsztatta meg a kereket. Felszerelés egyszerű, a kartávolságot csak szerszámmal lehet állítani, de szerintem ez nem egy egetverő probéma, 3 év alatt sose kellett ilyennel foglalkoznom hidraulikus féknél. A fékkar fekete légtelenítő csavarján elég gyenge a festés, mivel hihetetlenül könnyen kopik. Egyedüli problémaként csak a fékcsövet tudom felróni, mert a hátsó féknél sokkal jobban beengedi a kart maximumon pedig rendesen lett légtelenítve, mondjuk ez menet közben sose zavart meg.

Erre ajánlom

Átlagos felhasználásra, de (akár) itthoni versenyeken is elég.

Ennyiért vettem
32188Ft
Csatolt képek
Shimano Deore  2014 tárcsafék
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ven123 avatar
29 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Brutális fékerő 

-Bekopás előtt is elég határozottan fogott

-Nagyon lassan veszíti el a fékerejét, nekem még nem sikerült megfőzni annyira, pedig nem kímélem

-Minden körülmény között fog: esőben, sárban, porban

-Halk, soha nem visít, még akkor se adott hangot, amikor agyig süllyedtem az iszapba.

-Remekül adagolható fékerő

-A fékkart nem csak húzni, hanem egy picit tolni is lehet, így nem fog előfordulni, hogy elakad az ujjunk hirtelen fékhúzás előtt. 

Hátrány

-Semmi!

Tapasztalat

Nekem az  A-M506 változat teljesít szolgálatot elöl 180 hátul 160-as tárcsákkal.

Nagyon elégedett vagyok, semmibe nem tudok belekötni.

 

Erre ajánlom

Xc, trekking, cyclocross, FR

Ennyiért vettem
Bringához volt
Csatolt képek
Shimano Deore  2014 tárcsafék
Shimano Deore  2014 tárcsafék
Shimano Deore  2014 tárcsafék
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tigerteam avatar
24 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Meglepően jó a fékereje, mutatós szép darab, nagyon jó a fékkar és az állithatósága. Nekem az újabb 615 fék van hátul.

Hátrány

Eddig még nem találkoztam hátránnyal, főleg ennyi pénzért. Eddig a saját műgyantás fékbetéttel használom, sokan azt irják nem jó, de nálam eddig bevált. A későbbiekben majd visszatérek erre a pontra.

Tapasztalat

Előtte egy QUAD dime pro volt fémes fékbetéttel. Ahhoz képest a fékerőt nem érzem hú de sokkal többnek, viszont másként fog. Az egész mégis jobban egyben van, és a Quaddal ellentétben ez nem nyikorog. Összességében jobb fékerő és kialakítás. Szervizelhetősége is sokkal egyszerűbb ,jobb mint a Quad esetében. Lehet más fékbetéttel még jobb lenne.

Erre ajánlom

Utcára és terepre egyaránt, nyilván nem durva DH-ra való, de jó tárcsával és fékpofával csodákra képes.

Ennyiért vettem
16000
Csatolt képek
Shimano Deore  2014 tárcsafék
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Blaster avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Szuper fékerő

- Jó adagolhatóság

- Könnyen felszerelhető (szétnyitható bilincs)

- I-tech kompatibils

- ha újonnan veszed jár hozzá a méretre szabáshoz szükséges kit

Hátrány

- gyári BS01 fékpofák szemétbe valók

- sram váltókarokkal nem teljes az összhang (nem lehet kézre állóan felszerelni). összeérnek az alkatrészek

Tapasztalat

A bike discount.de oldalon vettem 28.000 Ft ért. Gyárilag 100 cm első és 170 cm hátsó vezetékkel jött. A dobozban volt a komplett rövidítéshez szükséges szett, csavarok.

Megvágtam, lelégtelenítettem. Sajnos menet közben vettem észre, hogy minőségileg elég trehányan lett összeszerelve. Éreztem, hogy a hátsó fék nem igazán fog jól. Folyatott a fékkar a tartálynál, valamint hátul a féktest becsatlakozásnál. (ezeket nem szereltem, amikor rövidítettem a fékvezetéken). Hazamentem a tartálynál megigazítottam a gumitömítést, hátul meg meghúztam a csavart és láss csodát megszűnt a probléma . (ennyi pénzért azért erre igazán figyelhetnének)

A fék gyenge pontja a gyári műgyantás fékpofa. Az első kör után darabok szakadtak ki belőle. Lecseréltem félfémes pofákra. G2-es tárcsákkal használom. (a legjobb fékerő, amit valaha tapasztaltam)

Ennyiért vettem
28000
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bali21 avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Szépen mozgó kar

I-spec-es

Könnyen állítható fékkar távolság

Egész jó fékerő

Jól adagolható fékerő

Hátrány

Kicsi,lötyögő fékbetét

Tapasztalat

Rövid bekopási idő után egész jó fékerő, alubakos deore xt féktárcsával használom. Kar nagyon finoman mozog, jól adagolható a fékereje. 

7 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ambrus06 avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
-Jól fog bár a fékbetétet cseréltek. -Vizesen és hidegben is jól fog, és nem is nyikorog. -Erősen fog (bár a fékkart már cseréltem) -Nem csavarja a villát.
Hátrány
-Nem lehet pontosan beállítani. -Nem lehet adagolni a fékezést.
Erre ajánlom
DH-ra használom és tökéletes ,mert sáron se csúszik meg.
13 olvasó 23%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hal avatar
20 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Fékereje elegendő 86 kilómhoz is, RT67 180-160 tárcsákkal használom, nagyon jól adagolható, könnyen működtethető 1 ujjal, most a gyári műgyantás pofák vannak benn, fémes BBB lesz a következő. Nem utolsó sorban tök jól néz ki.

Hátrány

Nincs hátránya

Tapasztalat

Eddig BR M575-öt használtam 535-ös Deore karokkal. Ez sokkal jobb, nem egy kategória a kettő.

Erre ajánlom

XC-re bárkinek, verhetetlen ár-érték arány.

Ennyiért vettem
30000
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Matrix14 avatar
76 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-Újonnan is olcsó volt.

-Tárcsával, csavarral, adapterrel együtt jött.

-Olcsó a betét bele.

-Nem igényel karbantartást a Shimano Deore.

-Hidegbe melegbe, ugyan ott van a fogáspont, nem mászik el....

Hátrány

-180mm tárcsával használva gyorsan kopik a fékbetét.

 

Tapasztalat

Nekem nagyon bevált, egyújjal is blokkolt hátul. Dh-ra hazsnáltam, minden gondnélkül megállta a helyét.

Csatolt képek
Shimano Deore  2008 tárcsafék
525
Shimano Deore  2008 tárcsafék
525
Shimano Deore  2008 tárcsafék
525
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Orin avatar
36 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • könnyen és jól adagolható ez a Shimano tárcsafék
  • nehéz terepen is megfog (~87kg)
  • megbízható fékhatás melegen is
Hátrány

Aszfalton nem a legjobb ez a Shimano tárcsafék. Oda más fék kell. Ez terepen ideális szerintem, főleg nagyobb sebességnél, és technikás részeken, mert könnyen adagolható

kicsit kotyog a fékkar

Tapasztalat

Nekem nagyon tetszik ez a fék, pláne, mert a bringához volt és remekül teljesít

Erre ajánlom

Nem túl durva XCO, és bármilyen maratonra

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Shimano Deore  2011 tárcsafék
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (22 vélemény)
Rendezés
 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

alu


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:
  • műgyantás
  • fémszemcsés

 
olaj típusa:

ásványi


 
féktárcsa mérete:

a féktárcsa nem tartozék


 
szín:
  • Fekete
  • Ezüst

 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

fékkar elérés


 
szimmetrikus fékkar:

nem


 
fékpofa utánállítás:

automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

Post-Mount


 
tartozék adapter típusa:

az adapter nem tartozék


 
további információk:
  • Erőteljes és jól reagáló fék sokféle kerékpározási stílushoz az XC-től az all-mountainig
  • Tartós kivitel vonzó, integrált megjelenéssel
  • Könnyű féktest
  • Akadálymentes és kiszámítható vezérlés az erő és szilárdság egyensúlyával
  • Szigetelt betét és dugattyú
  • Kompatibilis az ICE TECHNOLOGIES fékbetéttel
  • Egyenletes fékteljesítmény bármilyen körülmények között

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-6 (6 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Deore fékbetét
6 válasz
utolsó: 2019. aug.
Shimano Deore reakció
3 válasz
utolsó: 2019. aug.
Shimano Deore fék felkeményedik
17 válasz
utolsó: 2018. aug.
Shimano Deore BR-M596 fékkart hogy javítsak?
1 válasz
utolsó: 2015. aug.
Shimano Deore tárcsafékhez milyen tárcsát?
6 válasz
utolsó: 2013. júl.
Shimano Deore BR-M596 és SLX BL-M666 fékkarok közt mi a különbség?
2 válasz
utolsó: 2012. okt.
1-6 (6 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore termékkel kapcsolatban: